Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. >> Mitä taivaassa kunnialla tekee?
    Eikö siellä ole kaikki samanarvoisia? >>

Ehei! Ei alkuunkaan! Ei taivaassa mitään demokratiaa ole niin, että kaikki samanarvoisia olisivat. Tästä on nuseitakin viitteitä. Evankeliumista käy selville, että jo Jeesuksen aikana jotkut hänen oppilaistaa olivat vailla "ministerinsalkkuja" tulevassa taivasten valtakunnssa mutta ei heille niitä luvattu vaan. Ja , eikös se itse "Vanha Kehno" paiskattu sodanoloisissa olosuhteissa alas taivaasta manpäälle yritettyään pyrkiä jumaln veroiseksi.
    Niin, että kylläpä siellä Taivaassakin taitaa saada kuulla kunniansa mikäli alkaa samanarvoisuutta ja demokraattisia oikeuksia peräämään.
  2. >> Jeesus siunasi lapsia, eikä kyse ollut lainkaan siitä, että lapset olisivat tulleet uskoon tuolla hetkellä. >>

Mutta, mutta, eikös Jeesus kuitenkin sanonut lasten kaltaisten (lasten, jotka eivät siis olleet uskossa?) olevan Taivasten valtakunnan? - Onkos se siis uskoon tuleminen ensisijainen tavoite ja Taivasten valtakuntaan pääsemiseen nähden vai Taivasten valtakuntaan pääseminen uskoon tulemiseen nähden?