Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Eikähän se suinkaan mitään uutta auringon alla ole. Jo Vanhan testamentin kertomuksissa Jahven sodista tapaa vihollisten totaalista hävitystä: "miekan terällä" käsketään joissakin tapauksissa tappamaan, ei ainoastaan myös naiset ja lapset vaan muistaakseni jopa eläimetkin. - Viholliskaupunki voitiin jopa kyntää pelloksi ja kylvää suolaa vakoihin. Niin, että on sitä ennenkin osattu!
  2. Raamatun Jahve kylläkin näyttää olleen enemmän kaikkiruokainen kuin pelkkä vegetaristi. Ainakin Abelin paistettu lammas näyttää kelvanneen Hänelle jopa paremmin kuin Kainin tuomat salottisipulit tai mitä hedelmiä ne nyt sitten mahtoivat ollakaan. Toisaalta kyllä Hänelle näyttivät kasviksetkin kelvanneen: ei kai muuten sadosta uhria olisi tarvinnut tuoda.

Jos siis Jumala on kaikkiruokainen mutta ihminen tarkasti vartioi sitä, mitä massuunsa pistää, niin eikö yhtä hyvin voi ajatella että juuri tällainen ihminen palvelee vatsaansa eli Maha on hänen jumalansa? :)