Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Aboriginaaleja juutalaisia Jerusalemissa?

"Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on." (Apt.2:
    Helluntailaisuus
    4
    174
  2. Puhtaat ja saastaiset eläimet

1.Moos.9:3, Apt.10:12-15 näyttäisivät osoittavan ettei juutalaisten ja islamilaisten sianlihansyöntikielto ole aivan yks
    Kristinusko
    0
    169
  3. Missä on taivas?

Raamatun kirjoittamisen aikoihin vallitsi ns. ptolemaiolainen maailmankuva. Maa oli kaikkeuden keskus, jota planeetat ki
    Herätysliikkeet
    2
    165
  4. Kristillinen VT:n tulkinta

Me kristityt olemme lukeneet VT:a pari vuosituhatta UT:n "läpi". Eikä siinä mitään. Kristillisen uskon "läpi" luettuna V
    Herätysliikkeet
    2
    160
  5. Helluntalaisista virallisestikin kristittyjä

>> Suomen Helluntaikirkon järjestäytyminen uskonnolliseksi yhdyskunnaksi on tuonut myös helluntailaisille mahdollisuuden
    Kristinusko
    7
    154
  6. Sunnuntailaki - toteutunut ennustus ?

Nyt siis on tullut (ennustettu ? ) Sunnuntailaki. Kukaan ei enää voi ostaa eikä myydä (ainakaan Sunnuntaina) ellei lopet
    Adventismi
    6
    147
  7. Pelastuksen monopoli

Miksikähän niin monella uskonnollisella ryhmällä näyttää olevan pelastuksen monopoli yksinoikeudella hallussaan? Jos jo
    Helluntailaisuus
    4
    146
  8. Kun katsomukset törmäävät...

Kun erilaiset katsomukset törmäävät, tällä saattaa olla parhaassa tapauksessa kaikkia osapuolia rikastuttava vaikutus. A
    Helluntailaisuus
    1
    135
  9. Sapatti - myöhäisempää traditioperinnettä

>>3. Luomisen muistomerkkikö ihmiskunnalle? Papillisen ja historiallisesti nuoremman ensimmäisen luomiskertomuksen lopus
    Adventismi
    4
    129
  10. Oikeat opit

Ei meillä ole mitään muita kriteereitä oikean opin oikeellisuudesta kuin tuohon oppiin sitoutuneen [religion] subjektiiv
    Adventismi
    1
    118
  11. Hyvää ja rauhallista joulua!

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstalaisille kunkin maailmankatsomuksesta ja uskonnollisesta vakaumuksesta riipp
    Adventismi
    0
    118
  12. Lain virka - Kristuksen virka

Lain virka on synnin näyttäminen. - "Mooseksen istuimellahan" istuvat lainopettajat ja kirjanoppineet. Kristuksen virka
    Kristinusko
    0
    101
  13. Hyvän Joulun toivotus

Hyvää Joulua kaikille helluntalaispalstan lukijoille, tekijöille ja kokijoille arvoon, aviosäätyyn, ikään, rotuun, sukup
    Helluntailaisuus
    0
    71