kari.tolonen
![]()
"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
73
Kommenttia
1182
Aboriginaaleja juutalaisia Jerusalemissa?
"Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on." (Apt.2:4174Puhtaat ja saastaiset eläimet
1.Moos.9:3, Apt.10:12-15 näyttäisivät osoittavan ettei juutalaisten ja islamilaisten sianlihansyöntikielto ole aivan yks0169Missä on taivas?
Raamatun kirjoittamisen aikoihin vallitsi ns. ptolemaiolainen maailmankuva. Maa oli kaikkeuden keskus, jota planeetat ki2165Kristillinen VT:n tulkinta
Me kristityt olemme lukeneet VT:a pari vuosituhatta UT:n "läpi". Eikä siinä mitään. Kristillisen uskon "läpi" luettuna V2160Helluntalaisista virallisestikin kristittyjä
>> Suomen Helluntaikirkon järjestäytyminen uskonnolliseksi yhdyskunnaksi on tuonut myös helluntailaisille mahdollisuuden7154Sunnuntailaki - toteutunut ennustus ?
Nyt siis on tullut (ennustettu ? ) Sunnuntailaki. Kukaan ei enää voi ostaa eikä myydä (ainakaan Sunnuntaina) ellei lopet6147Pelastuksen monopoli
Miksikähän niin monella uskonnollisella ryhmällä näyttää olevan pelastuksen monopoli yksinoikeudella hallussaan? Jos jo4146Kun katsomukset törmäävät...
Kun erilaiset katsomukset törmäävät, tällä saattaa olla parhaassa tapauksessa kaikkia osapuolia rikastuttava vaikutus. A1135Sapatti - myöhäisempää traditioperinnettä
>>3. Luomisen muistomerkkikö ihmiskunnalle? Papillisen ja historiallisesti nuoremman ensimmäisen luomiskertomuksen lopus4129Oikeat opit
Ei meillä ole mitään muita kriteereitä oikean opin oikeellisuudesta kuin tuohon oppiin sitoutuneen [religion] subjektiiv1118Hyvää ja rauhallista joulua!
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstalaisille kunkin maailmankatsomuksesta ja uskonnollisesta vakaumuksesta riipp0118Lain virka - Kristuksen virka
Lain virka on synnin näyttäminen. - "Mooseksen istuimellahan" istuvat lainopettajat ja kirjanoppineet. Kristuksen virka0101Hyvän Joulun toivotus
Hyvää Joulua kaikille helluntalaispalstan lukijoille, tekijöille ja kokijoille arvoon, aviosäätyyn, ikään, rotuun, sukup071