kari.tolonen

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
73
Kommenttia
1182
Missä on taivas?
Raamatun kirjoittamisen aikoihin vallitsi ns. ptolemaiolainen maailmankuva. Maa oli kaikkeuden keskus, jota planeetat ki2154Aboriginaaleja juutalaisia Jerusalemissa?
"Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on." (Apt.2:4152Sensuuri siis iski kumminkin!?
Aika kummallista. "Tuolla ulkona" (´totuus on tuolla ulkona´, X-file) politikot lyövät sanoilla vastustajaa, kuin "viera0150Digiboxi-ongelma
Digiboximme on IDL 7000m CCX. Sen ominaisuuksia on kahden kanavan ja kolmannen yhtäaikainen katselu. Mutta: Kuuluuko sen1141Pelastuksen monopoli
Miksikähän niin monella uskonnollisella ryhmällä näyttää olevan pelastuksen monopoli yksinoikeudella hallussaan? Jos jo4128Helluntalaisista virallisestikin kristittyjä
>> Suomen Helluntaikirkon järjestäytyminen uskonnolliseksi yhdyskunnaksi on tuonut myös helluntailaisille mahdollisuuden7125Kun katsomukset törmäävät...
Kun erilaiset katsomukset törmäävät, tällä saattaa olla parhaassa tapauksessa kaikkia osapuolia rikastuttava vaikutus. A1125Sunnuntailaki - toteutunut ennustus ?
Nyt siis on tullut (ennustettu ? ) Sunnuntailaki. Kukaan ei enää voi ostaa eikä myydä (ainakaan Sunnuntaina) ellei lopet6115Oikeat opit
Ei meillä ole mitään muita kriteereitä oikean opin oikeellisuudesta kuin tuohon oppiin sitoutuneen [religion] subjektiiv1111Hyvää ja rauhallista joulua!
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstalaisille kunkin maailmankatsomuksesta ja uskonnollisesta vakaumuksesta riipp0107Sapatti - myöhäisempää traditioperinnettä
>>3. Luomisen muistomerkkikö ihmiskunnalle? Papillisen ja historiallisesti nuoremman ensimmäisen luomiskertomuksen lopus4105Lain virka - Kristuksen virka
Lain virka on synnin näyttäminen. - "Mooseksen istuimellahan" istuvat lainopettajat ja kirjanoppineet. Kristuksen virka093Hyvän Joulun toivotus
Hyvää Joulua kaikille helluntalaispalstan lukijoille, tekijöille ja kokijoille arvoon, aviosäätyyn, ikään, rotuun, sukup062