Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2667
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.teolinst.fi/luennot/ph020319.html
asiaa uudelleensyntymisestä ja jälleensyntymisestä.
05.05.2006 10:52
Raamatussa nimenomaan puhutaan uudestisyntymisestä ja kasteen uudistavasta voimasta.
Hindulaisuudessa ja buddhalaisuudessa taas jälleensyntymisestä uudestaan ja uudestaan.
Minä en vaan käsitä mikä ero on maatuneitten vainajien ylösnousemuksella, heräämisellä, ja
esim. buddhalaisten jälleensyntymisellä...
05.05.2006 10:44
ja niitä noudatetaankin, jotakin poikkeusta lukuunottamatta. Se "poikkeus" pisti nokkansa likoon tähänkin ketjuun pelkässä häiriköinti- ja mollaustarkoituksessa.
Toivottavasti hoidat tehtäväsi ja poistat sen kiireesti!
05.05.2006 10:42
Täällä meillä taas sanotaan sellaista lasiseinäistä kuistia eläkeläiskuvöösiksi (lämpökaapiksi).
Minullakin on rakennuslupa haettu sellaista varten :)
05.05.2006 09:02
Monta oli Suomessa räkänokkaa,
enkä minäkään pystynyt pitämään pokkaa ;-)
Nenu valuu kuin vesiränni,
ei auttanut laivakänni.
Kokeilen vielä kuumaa saunaa,
ellei auta,
kannan tartuttajille kaunaa :-)
04.05.2006 20:49
koettelevat varmasti kovin. On vaikea kuvitella, miltä tuntuu elää sellaisissa olosuhteissa.
Miesystäväni oli 8 viikkoa Keniassa töissä eräässä sairaalassa ja laihtui melkein 10 kiloa kun hikoili niin paljon kuumuudessa. Sielläkin oli 40-45+ lämpötila. Sähköt saattoivat mennä pois milloin sattui eikä tuulettimet toimineet.
Onneksi siellä ei tuntunut olevan vedestä puutetta, mikä on elinehto.
03.05.2006 11:57
Kävin juuri hänen luonaan kylässä ja "tarkastamassa" hänen viimeisimmän omakätisesti rakentamansa talon. Joka neliösentti ensiluokkaista työtä. Hutilointia hän ei voi sietää.
03.05.2006 09:51
on todella hieno ammatti. Veljeni on eräs Suomen parhaista (voidaan nähdä mm ns. AAA-sertifikaatiosta, joka on ainoastaan 4,3 %:lla käden taidon omaavista) ja olen todella ylpeä pikkuveljestäni!
02.05.2006 19:58
Onko teillä kevät vai kesä parhaillaan?
Aion lähteä taas Sri Lankalle joulukuussa, jolloin siellä on meille pohjoismaalaisille tosi kuumaa, mutta paikallisasukkaille aika miellyttävää aikaa :)
02.05.2006 18:33
ja käsitykseni jälleensyntymisestä on aivan omaa uskomustani :D
Kuvittelen nimittäin että ruumiini jää mätänemään tänne maan päälle, mutta minä (tai henkeni) siirtyy johonkin muuhun ulottuvuuteen.
Minulla on ollut erään pitkän leikkauksen yhteydessä sellainen kokemus, että vaikka olenkin ateisti enkä usko Raamatun kertomuksiin muuta kuin filosofisina ajatuksina, niin käsitykseni tuonpuoleisesta muuttuivat todella radikaalisti.
02.05.2006 17:39
oli kulkukauppias, joka meillä vieraili 40-luvulla.
Hänen laukkunsa oli kuin haitari, mistä löytyi kaikkea 40-luvulla tarpeellista tavaraa, kuten hiusneuloja (luisia), täikampoja (joissa oli saivareita varten tiheä puoli ja isoja täitä varten harvempi puoli), oli kuminauhaa, hakasia, neppareita, nappeja ym.
Hänen tulonsa oli meille lapsille suuri tapahtuma :-)
02.05.2006 17:29
Teliaan kun avasin sanaisen arkkuni :-)
Olin Suomessa viikonlopun yli ja tänään oli postilaatikossa lappu, että voin käydä hakemassa postipaikasta uuden modeemin :D.
02.05.2006 17:18
Kun ei "valitut sanat" tehonneet niin uhkasin ilmoittaa heidät Kuluttaja-asiamiehelle, jos eivät lakkaa lähettämästä laskuja ja Valittuja Paloja kielloistani huolimatta. Lopulta uskoivat.
Heidän myyntimenetelmistään oli sitten pian eräässä kuluttajaohjelmassakin asiaa. Saivat huonoa mainosta. Vahinko, sillä mielestäni Valitut Palat on hyvä tuote verrattuna moneen muuhun painotuotteeseen, mutta tarkoitus ei liene levittää sitä pakkomenetelmin.
02.05.2006 14:14
Suomireissulla ollessani eräs pieni sukulaistyttö taputti minua takamuksille ja totesi: - Taidat istua liikaa tietsikan ääressä kun sun kannikat on mennyt lyttyyn!
02.05.2006 11:53
Hämeessä oli tosi lämmintä, 17+ parhaimmillaan.
Sain matkamuistoksi kauhean nuhan, kurkku on kuin riivinrauta ja nenä vuotaa.
Ajelin Aulangolla ja verestin vanhoja muistoja. Hämeenlinnassa asuessa kävin aina sunnuntaiaamuisin lenkillä Aulangolla ja vein kuivia leivänpaloja hevosille. Ajelin luontoreitin ympäri nähdäkseni onko mitään uutta tullut turistien houkuttimeksi. Kaikki näytti olevan entisellään.
Turussa oli vappuaattona tungosta kun yritin ängätä entistä reittiä satamaan. Katuja oli suljettu ja jouduin palaamaan takaisin ja kiertämään keskustan ympäri.
En ole käynyt Suomessa moneen vuoteen ja Tukholmassakin oli avattu uusi reitti sataman ja E4:n välille, n. 4 km:n pituinen tunneli. Todella hyvä ja nopea, kun ei tarvinnut pysäytellä missään liikennevaloissa ja kiemurrella Globen-arenan ympäri.
Tämä viikko menee nyt nuhanenänä, ensi viikolla alkaa uusi vierasbuumi. Tuntuu, että kevät menee aina liian nopeasti.
02.05.2006 10:11
kirjoitin lyhyen kommentin alkuperäisen viestin alle. Kelaa pari sivua eteenpäin...
01.05.2006 19:08
Päässäni on muutakin kuin sahajauhoja ja näin kyllä heti että viesti oli feikki.
Saat vapaat kädet ja jalat keksiä sopivaa ajanvietettä feikkarin taltuttamiseksi. ;-)
01.05.2006 11:36
Ainakin puhelinmyyjien soitoista päätellen, kilpailu on kova.
Täällä on vikana se että Telia omistaa linjat, joihin uusien operaattoreitten on päästävä käsiksi ja sitä paitsi kilpailla hinnoilla.
Itse en lankapuhelinta käyttäisi laisinkaan jos ei olisi pakko pitää netille pääsyn takia.
Telialla on tällä hetkellä markkinoitten halvimmat laajakaistat (taajamien ulkopuolella) ja itse lankesin sellaiseen Telian tarjoukseen, jonka toimittaminen nyt takkuilee.
Kunhan on taas mahdollista saada laajakaista TV-kaapelin välityksellä, niin paiskaan puhelimen menemään. Kaupungissa minulla ei ollut muuta puhelinta kuin kännykkä ja hyvin pärjäsin ilman lankapuhelinta.
27.04.2006 10:26
Tuosta riemunkiljahduksesta tuli mieleen täkäläinen lottovoittomainos, missä työntekijä on voittanut suuren summan rahaa ja irvistelee pomolle kauhean näköisenä. :-)
Pomo kysyy ärtyneenä: - Mikä sinua vaivaa?
Mies irvistelee edelleen ja matkii: - Mikä sinua vaivaa!
Eli nyt hänellä on varaa tehdä mitä haluaa, eikä tarvitse pokkuroida pomolle.
Kyllä eläkkeellä olo elämän parasta aikaa! Minä olen jopa hävittänyt kellot näköpiiristä, niitten viisarit eivät enää jahtaa minua.
27.04.2006 09:14
Eilen tuli Suomi24:ltä vappumainosta, missä mainittiin mm. perinteinen kossualadoobi :D
Varmaankin kuuluu nauttia tippaleipien kanssa?
27.04.2006 09:05
54 / 134