Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. mutta tarkoitinkin tekstini oikeastaan yleisellä tasolla vihjeeksi miehille, jotka usein valittavat samasta asiasta. Joillekin heistä nainen on vain yleiskone, jonka pitäisi hoitaa "velvollisuutensa". Sinun tilanteestasi en tietenkään voi sanoa yhtään mitään, kunhan heitelin ilmaan omia asiaan liittyviä ajatuksiani.

Monet miehet keskittyvät omiin tarpeisiinsa ja hoitavat asian tavoitekeskeisin rutiinein keskittyen "painamaan oikeiksi tietämiään nappeja ja käsittelemään itselleen mieleisiä kohteita itsestään hyvälle tuntuvalla tavalla" kuuntelematta tai ottamatta huomioon vaimonsa toiveita sen paremmin. (Itse lopetin yhden pitkäaikaisen suhteen intiimin puolen juuri siitä syystä ja päätin tyytyä ystävyyteen. Olen mieluummin ilman kuin tyydyn pitemmällä aikavälillä vain antamaan. Joillekin tämän ikäluokan miehille hellyys ja toistensa fyysinen hemmottelu tuntuu olevan hämmästyttävän vieras asia. Joskus naureskelin, että poikaystävää pitäisi vaihtaa vähintään viiden vuoden välein, jotta hekin "jaksaisivat" innostua kumppaninsa hemmottelusta omaa tyydytystä pitemmälle.)

Vaikka sukupuolet ovat entistä tasa-arvoisempia, ainakin pitkällä aikavälillä sukupuolten erilaisuus on hyvä pitää mielessä. Miehet ovat enemmän suorituskeskeisiä ja hommat sujuvat rutiinilla, mutta useimmille naisille onnellinen molemmin puolin tyydyttävä yhteiselo vaatii kokonaisvaltaisempaa suhteen hoitamista. Kun suhde on kunnossa ja on hyvä olla yhdessä, seksikin alkaa taas sujua. Kun hellyys leimaa yhdessäoloa, haluaa tuottaa läheiselleen hyvää oloa, vaikkei itse olisikaan (aluksi) kovin innostunut.

Luuletko, että teidän kannattaisi hakea vaimosi kanssa ulkopuolista apua, ennenkuin päättäisit luovuttaa? Erityisesti jotkut naiset ovat alkaneet nauttia elämästä ihan uudella tavalla, kun ovat saaneet avatuksi lapsuudesta asti kantamiaan solmuja. Voisiko vaimosi olla väsynyt ja kokea lähestymisesi vaatimuksiksi? Voisiko vaimollasi olla ikään liittyviä omaan naisellisuuteen tai haluttavuuteen liittyviä epäilyjä?

Toivon, että saisitte vaimosi kanssa keskusteltua asioista ja ehkä löytäisitte uusia tapoja nauttia elämästä.

Älä luovuta, etsi oma tiesi hyvään elämään joko vaimosi kanssa yhdessä etsien - tai sitten omia teitäsi. Vielä vanhainkodissakin sinulla on se etu, että meitä naisia on enemmän kuin miehiä. Koskaan ei ole liian myöhäistä. ;))
  2. Ehkä täälläkin löytää sitä, mitä etsii. Itse jätän (omasta mielestäni) älyttömät kommentit omaan arvoonsa ja sivuutan ne usein lähes lukematta. Sen jälkeen usein löytyy erilaisia mielenkiintoisia järkeviä, empaattisia, hauskoja, asiallisia jne. keskusteluja, joista luulisin jokaisen löytävän jotain itselleen. Voisin luetella ison joukon nimimerkkejä, joiden kommentit poimin lähes aina luettavakseni, vaikken ketjua muuten jaksaisikaan selata.

Monilla taitaa olla niin paha olla, että sitä pitää purkaa toisten niskaan täälläkin. Jos joku hyökkää henkilökohtaisuuksin, mielestäni niistä on turha ottaa itseensä. Eihän ko. virtuaalihenkilö edes tunne hyökkäyksensä kohdetta. Täällä virtuaalielämässä kukaan ei voi tuntea toista, eikä tietää kuinka tosissaan tai rehellinen joku virtuaalipersoona on. Ei haukku haavaa tee.

Ehdotan, että jatkamme keskustelua kukin omalla tavallamme. Ei anneta häiriköille turhan suurta painoarvoa, ja iloitaan ajattelevien ihmisten kirjoituksista. Aloita sinäkin huoleti keskustelu haluamastasi aiheesta, ethän voi täällä mitään menettää - ja kuka tietää - keskustelun taso voi yllättää positiivisuudellaan, kun seulot sieltä vain sinua kiinnostavat. Itse olen saanut täältä todella hyviä vastauksia esittämiini kysymyksiin - laiskana ihmisenä kysyn joskus ensin täältä vastausta ja lähden vasta sen jälkeen hakemaan muualta, jos vielä on tarpeen.

Jään mielenkiinnolla odottamaan seuraavaa aloitustasi. Rohkaise mielesi ja kokeile.;)
  3. varmaan monikin vastaavan kokemuksen jälkeen olemaan kysymättä "tyhmiä" niin tehokkaasti, ettei uskalla tehdä sitä vielä tässäkään iässä.

Minä en muuten ymmärrä vieläkään, mitä vikaa kysymyksessäsi oli. Mielestäni se oli ihan asiallinen ja osoitti lapsen kykyä ihmetellä asiaa ja miettiä kokonaisuuksia.