Vakavasti otettava

pullukka?

Olenko minä yksin, vai ootteko muutkin sitä mieltä, että muodoiltaan pullea naisihminen ei ole yhtä vakuuttava kuin normaalipainoinen kanssasisarensa?

Jos vielä on villatakki tiukalla paksujen käsivarsien peittona, niin vaikutelma on tanttamainen. Jos asuna on ryhdikäs jakkupuku, voi tilanne olla vähän parempi.

Tämä on tärkeä seikka huomioida. Vai olenko väärässä? Entä pullea mies?

24

1362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivontytär

tottahan se on että hoikka siististi pukeutuva nainen antaa tehokkaamman ja menestyvän kuvan itsestään, meidät pullukammat mielletään leppoisiksi hieman laiskoiksi. mutta tärkeintä on se miltä itsestä tuntuu. jos ei usko itseensä ei muutkaan usko. ole reilusti oma itsesi olet kuitenkin ainutkertainen.

• pullukka?

Aika epätoivoiselta tuntuu sekin, että alkaa laihduttamisen kautta etsiä itsevarmuutta.

Täällä on hyviä kommentteja ja yhteenvetona sanoisin, että löytyy ihmisiä, jotka pitävät lihavuutta uskottavuuden esteenä.

Luultavasti vähemmistö voi asennoitua vakavasti pullukkaan.

• remmari

Ei uskottavuus mene siitä, että on pulska. Ei vain pidä korostaa sitä. Jokaisella on oikeus olla sen kokoinen kuin tuntuu mukavalta.

Pukeutumisella on suuri merkitys. Miehet voivat pitää puvuntakkia (mieluiten yksirivistä ja auki) tai suoraa puseroa, ja naiset voivat käyttää jotakin löysää jakkua tai muuta vaatetta, joka on riittävän pitkä ja kangasta.

Itse (olen mies) olen luopunut kaikista neulevaatteista. Ne vain korostavat mahaani. Olen tullut siihen tulokseen, että on parasta pitää aina löysiä vaatteita, jotka voi avata edestä, ja joita voi pitää auki. Löysät vaatteet ovat mukavat päälläkin.

Yllätyn joka kerta, kun joku sanoo kohteliasuuttaan "Ethän sinä ole lihava", vaikka läskiä riittää vaikka muille jakaa.

• animattiN

Että jos olet ylipainoinen niin kanna ne kilosi ylväästi, eli selkä suorana, niin se antaa toisen kuvan kuin jos olisit selkä kumarassa.
      No tämä oli vain minun mielipiteeni.

• tapa laihtua

Lihaviin ihmisiin yhdistetään yleensä sellaiset sanat kuin laiskuus, saamattomuus ja itsekurin puute.
      Juuri ne ihmiset joilla on ylipainoa ja joiden pitäisi laihduttaa, eivät näe sitä itse ongelmana. On turha ihmetellä, miksi sokeriarvot ja verenpaine ovat koholla ja nivelet kipeänä.
      Suuri ylipaino on terveysriski ja mielestäni se voidaan nykyään selkeästi sanoa.
      Kun tarkastelee suomalaista katukuvaa, käy todella sääliksi nuoria neitosia, jolla on ylipainoa valitettavan paljon.
      Nyt vain laskemaan kukin oma painoindeksinsä, laskureita löytyy netistä googlettamalla.

• pullukka?

Terveydelle on paljon vaarallisempiakin asioita kuin lievä ylipaino.

Jotain natsimaista on jumppasaleissa ja niiden vempeleissä. Ja ihmisissä, ketkä siellä pinnistelevät.

• aivan siitä
        pullukka? kirjoitti:

Terveydelle on paljon vaarallisempiakin asioita kuin lievä ylipaino.

Jotain natsimaista on jumppasaleissa ja niiden vempeleissä. Ja ihmisissä, ketkä siellä pinnistelevät.

mikä on ns. lievää ylipainoa. Jotkut henkilöt eivät vaan yksinkertaisesti näe lihavuuttaan. Siksi onkin olemassa tapa laskea painoindeksinsä, siitä saa selville "lievyyden asteen".

• pullukka?
        aivan siitä kirjoitti:

mikä on ns. lievää ylipainoa. Jotkut henkilöt eivät vaan yksinkertaisesti näe lihavuuttaan. Siksi onkin olemassa tapa laskea painoindeksinsä, siitä saa selville "lievyyden asteen".

En voi sietää sitä, että kansan ja valtion eduilla perustellaan painontarkkailun tarpeellisuutta. Enemmän yksilöllistä ajattelua peliin. Ei toisen paino automaattisesti kostaudu toisen kukkarossa.

Voi aivan mainiosti olla pullukka ja terve samanaikaisesti.

• johon kalikka kalahtaa
        pullukka? kirjoitti:

En voi sietää sitä, että kansan ja valtion eduilla perustellaan painontarkkailun tarpeellisuutta. Enemmän yksilöllistä ajattelua peliin. Ei toisen paino automaattisesti kostaudu toisen kukkarossa.

Voi aivan mainiosti olla pullukka ja terve samanaikaisesti.

Mitä uutisiin on uskomista, tulevina vuosina terveydenhuollon rahat saattavat olla tiukalla.
        On puhuttu ns. itseaiheutetuista sairauksista, tupakasta johtuvat, alkoholista ja nyt näistä lihavuuden kylkiäisinä saaduista sairauksista,diabetes, verenpaine.
        Kun niukkuutta jaetaan tulevaisuudessa, saattaakin olla, että hoitoonpääsy itseaiheutetuissa sairauksissa tulee vaikeutumaan. Siispä kysyisin: onko rahavarannot kunnossa yksityisen sektorin terveydenhoidon kustannuksia ajatellen ?

• pullukka?
        johon kalikka kalahtaa kirjoitti:

Mitä uutisiin on uskomista, tulevina vuosina terveydenhuollon rahat saattavat olla tiukalla.
        On puhuttu ns. itseaiheutetuista sairauksista, tupakasta johtuvat, alkoholista ja nyt näistä lihavuuden kylkiäisinä saaduista sairauksista,diabetes, verenpaine.
        Kun niukkuutta jaetaan tulevaisuudessa, saattaakin olla, että hoitoonpääsy itseaiheutetuissa sairauksissa tulee vaikeutumaan. Siispä kysyisin: onko rahavarannot kunnossa yksityisen sektorin terveydenhoidon kustannuksia ajatellen ?

... olen mahdottoman paljon saamapuolella.

Miksi minun pitäisi olla jokin nettomaksaja kaiken maailman maksakirroosijuoppojen todella kalliissa hoidoissa? Tai päivystysleikkauksilla hoidettavien puukkotappelijoiden vammoissa.

Jos sairastun, odotan saavani hoitoa.

• Urmas

vakavasti otettava. Minä uskon että pullukka on paljon enemmän uskottava, kuin sellainen haarukan näköinen nälkäkurki, joka tuntuu olevan muotia.

• pullukka?

Onhan olemassa erilaisia mielipiteitä. Tuo on hyvä muistaa!

• itsensä, ulkoisen ja sisäisen olemuksensa, kanssa ja uskoo asiaansa, se näkyy ulospäin.

Tänä päivänä mielestäni monessa tilaisuudessa juuri se ryhdikäs jakkupuku voi tehdä varsin tanttamaisen vaikutuksen. ;)

Peili kertonee parhaiten, mitä kannattaa omassa pukeutumisessaan välttää tai suosia.

• ei ole ongelma

Lihava vakuuttaa minut ainakin siitä että tykkää sohvasta, teeveestä, sipseistä, kaljasta, autoista, karkeista paljon enemmän kuin sellaisista asioista joista minä tykkään. Kyllä se siellä sohvalla loikoillen voi huudella määräyksiään, komentojaan ja uhkauksiaan muille hyvinkin vakuuttavasti.

"Kokemusta on".

• tuolla pyöreydellä ei ole mitään tekemistä ihmisen vakuuttavuudella..kukas sen sanoo että tikkutiinat olis sen kummempia tuossa asiassa?
      Meitä on moneen junaan,oltiin sitten pyöreitä tai laihoja..

• Urmas

se Miisun p-indeksi kallistuu? Ei ole pakko sanoo;))

• Urmas kirjoitti:

se Miisun p-indeksi kallistuu? Ei ole pakko sanoo;))

Mulla on normaalijuttu...välillä kilo alle tai yli...:)) riippuu oonko leiponu pullaa...;)

• Liina Lettipää

Oli laiha tai paksu kyllä kaikki on kiinni. Kuten itse kerroit, se sanaton viestintä on tärkeä. Kuka käskee pönäkkää mihinkään paksuun "peitteeseen" itseään tunekemaan, kyllä tyyliä saa olla. Pukeutuminen kun on mielestäni täysin eri asia kuin ulkomuoto sen vaatetuksen sisällä.

Ukon ruhjakkeilla on sama asia. Ei tarvitse ruppiaan korostaa vääränlaislla vaatteilla, jos ei halua.

• Häjyjen jälkeläinen

Hauska sana toi ruppi... sulla täytyy olla jotain sidoksia "pohojanmaalle" päin, siellä olen kuullut tuon hauskan sanan ;P

• Liina Lettipää
        Häjyjen jälkeläinen kirjoitti:

Hauska sana toi ruppi... sulla täytyy olla jotain sidoksia "pohojanmaalle" päin, siellä olen kuullut tuon hauskan sanan ;P

...vaan varastin aikoinani sanan Päätalon Kallen kirjasta kun se oli minusta sanana niin hauska kuvaus kehosta...

Olen kauhean sanavaras immeinen. Monet luulevat minun olevan milloin mistäkin päin Suomea kun takoituksella viljelen lainauksia aina kun mieleeni pukkaavat.

• Marion.T

oma itsetunto ratkaiseee tässäkin.

Moni lihavampi ihminen saattaa itse hävetä liikakilojaan ja sen tähden aristelee itsään.
      Jos kantaa kilonsa iloisesti ja häpeämättä niin luulen, että kanssaihmiset eivät edes näe niitä liikoja kiloja.

Pukeutumisessa sen eron juuri huomaa. Uljas hyväryhtinen rinnakas nainen joka kantaa asunsa pää pystyssä, on uljaan näköinen kun taas samankokoinen aristeleva taka-alalla viihtyvä sisarensa näyttää lihavalta pullukalta.

Olis aika ankeaa jos kaikki olisivat samanlaisia.
      Sitten tietenkin jos kilot uhkaavat terveyttä on syytä miettiä laihduttamista.

Kaikille pullukoille tsemppiä ja uskallusta näyttää että isompikin nainen voi olla uljas ja kaunis!

Niin ja miehet kuulemma tykkäävät sellaisista naisista jotka eivät huku lakananryppyihin:))

• tai ei tartte onkia muijaa pois patjojen välistä...

• Hei,

Olen tapaillut aikamoisen kasan deittikavereita ja suurinpiirtein kaikki ovat sitä mieltä, ettei pullukka kelpaa. Kuulema eivät kehtaa kulkea julkisella paikalla ja pitävät pullukoita luusereina, joilla ei ole tahdon voimaa. Kannattaa laihduttaa!

• Onko näin

Otetaan tähän vielä eräs näkökohta, nimittäin työnhaku. Jos työtä hakemassa on papereiltaan samantasoiset henkilöt eikä suhteita ole kummallakaan hakijalla, kumpi otetaan: normaalipainoinen vai lihavahko henkilö ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      550
      1797
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe