Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. ONKO viini on parempi kuin mies?

1. Sen voi pitää pullossa odottamassa käyttöä.
    - kuka haluaisi pitää miestä pullossa?

2. Se paranee vanhetessaan.
    - vaatii oman viinikaapin tai muuttuu etikaksi huonelämpötilassa.

3. Sen voi ottaa esille kaapista halutessaan.
    - kuka haluaa kaapissa olevan miehen?

4. Viini värin voi valita maun ja tilanteen mukaan.
    - miehelle voi antaa pukeutumisohjeita ja ostaa solmion tai solmukkeen.

5. Kun yksi pullo tyhjenee, voi ottaa uuden.
    - hyvä mies ei tyhjene ja uudenkin voisi ehkä vielä löytää.

6. Viinin nauttimisessa on aina hienostuneisuuden makua.
    - viini ei auta naiselle takkia tai tuolia.

7. Viini suo rauhaisan unen.
    - hyvä mies voi auttaa naisen rauhaisaan uneen.

8. Viinistä voi nauttia myös yksin.
    - niin hyvästä miehestäkin ja useammalla tavalla kuin viinistä.

9. Viinin ominaisuuksista voi kertoa häpeilemättä.
    - miestäkin voi kehua ja kiittää julkisesti; hän vielä paranee kehumalla.

10. Viini ei hikoile.
    - on temperoitava ja jättää sakkaa pullonpohjalle.

11. Viini on täyttä tavaraa pohjaan saakka.
    - hyvän vanhan viinipullon pohjalla on usein sakkaa.

12. Viini ei tuo tartuntoja kotiin.
    - ei hyvä mieskään.

13. Viini ei käy vieraissa.
    - kaadathan viiniä vieraillekin ja joku voi naukkailla salaa lasistasi.

14. Viini ei ole koskaan työn rasittama.
    - avatussa pullossa viini väljähtyy tai voi muuttua etikaksi.

15. Viini ei ole koskaan matkoilla.
    - viini voi loppua kokonaan ja pitää käydä ostamassa uutta.

16. Viini ei ole koskaan krapulassa.
    - voi aiheuttaa krapulaa.

17. Viini ei sotke huusholliasi.
    - liikaa nautittuna viini voi teettää sen ihmisillä. Mies voi siivotakin.

18. Käytetyn pullon voi panna uudelleen kiertoon.
    - miehen vanhat vaatteet voi viedä kirppikselle.

19. Viini lämmittää hitaasti ja vaikuttaa pitkään.
    - riippuu molemmista osapuolista, niinkuin miehenkin kanssa.

20. Viini ei katsele naapuripöytiin.
    - viinipullo voi kadota kokonaan naapuripöytään - ainakin suuremmissa juhlissa.

21. Viini ei löyhkää valkosipulille eikä vanhalle viinalle.
    - TOTTA - mutteivät kaikki miehetkään.

22. Viini ei arvostele vartaloasi.
    - TOTTA - tuskin kaikki miehetkään.

23. Voit suositella sitä myös ystävättärellesi.
    - ehkä poikkeustapauksessa voisi miestäkin. ;))

Kummasta olisi helpompi luopua, hyvästä miehestä vai hyvästä viinistä?
  2. Rotkoon pääsee myös laivalla sen eteläpuolelta. Hämmästelin, ettei siitä mahdollisuudesta mielellään kerrota. Kaupungin turisti-infossakin asia selvisi melkein sattumalta kun kerroin, mitä kaikkein mieluiten haluaisin.

Bussiyhteyksiä löytyy pohjoispäähänkin, joten omatoimimatkan voi suunnitella ihan haluamallaan tavalla ja aikataululla.

Olettaisin 10-vuotiaiden jaksavan ihan hyvin vaeltaa joukon mukana opastetulla retkelläkin. Siellä on aina varmaan mukana myös vähemmän reippaita aikuisia.

Rotkoon voi halutessaan tehdä lyhyemmänkin vierailun bussi+laiva -yhdistelmällä. Laivamatka on minusta todella viehättävä. Laivarannassa olevassa lähikylässä voi halutessaan yöpyä tosi edullisesti (viime keväänä n. 20-30 eur/2 hh). Jos toteuttaa yhden päivän retkenä, ehtii kävellä leppoisaa tahtia sinne rotkon kapeimpaan ja jylhimpään kohtaan ja takaisin ennen laivan lähtemistä. Kelloa tosin joutuu hieman tarkkailemaan ja kääntymään takaisin ennen kuin puolet ajasta on kulunut. Myöhästyminenkään tuskin olisi tragedia, kun yöpyminen kylässä ei maksa paljoa ja ihmiset ovat mukavia ja todella ystävällisiä. Esim. kun ampiainen pisti minua paluumatkalla, sain osakseni erityistä huolenpitoa heti kylään ja sen ensimmäiseen ravintolaan poikettuani. Isäntä kävi itse ostamassa tuubin hoitovoidetta lähikaupasta, eikä suostunut ottamaan siitä edes maksua.

Bussien aikataulut on laadittu laivayhteyttä ajatellen, joten odotusaikoja ei tule.
  3. sieltä löytyy mielestäni jokaiselle jotakin. Kaunista monimuotoista luontoa, muinaista historiaa kaivauksineen, pieniä viehättäviä kyliä, hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä ym. Jos mielellänne patikoitte, ehdotan Kreetaa ja siellä ainakin Samarian rotkoa. Takaan, ettette koskaan unohda sitä elämystä. Sieltä löytyy myös laakso, jonka yläpuolella voi nähdä neljän eri haukkalajin leijailevan. Jos olette reippaita omatoimimatkailijoita, suosittelen Samarian rotkovaelluksen jälkeen yöpymistä sen eteläpuolisessa kylässä ja kotimatkaa laiva+bussi -yhdistelmällä. Kun tietää, mitä haluaa, paikallinen turisti-info opastaa ja yhteydet toimivat ilman odotusaikoja.

Innokkaille patikoijille voisin suositella myös Madeiraa ja erityisesti levada-vaelluksia siellä. Madeirakin kannattaa mielestäni "säästää" kesäkauden ulkopuolella tehtävään lomaan.

Minusta kreikkalainen ystävällisyys on ihan omaa luokkaansa espanjalaiseen turistien palvelemiseen verrattuna.

Ihmettelin itse Gran Kanarialla hiekkakuoppien reunoille rakennettuja hotellialueita ja melkein koko saaren koluttuamme löysin sieltä yhden kauniin kylän, jossa olisin voinut kuvitella haluavani asua, jos uudelleen sinne matkustaisin. Olen kuullut että muut Kanarian saaret ovat vehreämpiä, niistä en vielä tiedä mitään. Itse en keksi yhtään syytä lentää toukokuun lopulla Kanarialle asti. Välimerellä on silloin ihan yhtä todennäköisesti lämmintä ja kaunista.

Ystävällisiä ihmisiä kohtaa mielestäni eniten Kreikan saaristossa, Kyproksella ja Portugalissa.

Toukokuussa Espanjan etelärannikolla on paljon mielenkiintoisia ja tutustumisen arvoisia alueita. Jokaiselle löytyy jotain ja Aurinkorannikolta tehdään retkiä Afrikan puolelle Marokkoonkin.
  4. estävät minua suunnittelemasta pysyvää muuttoa jonnekin muualle. Viihdyn nykyisellä paikkakunnalla, muttei mikään estä muuttamasta muualle, jos elämä johdattelee toiseen suuntaan.

Minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka ja missä vietän loppuelämäni. Elän päivän kerrallaan ja annan elämän kuljettaa. Jos säilyn terveenä ja sopivia tilaisuuksia osuu kohdalle, saattaa käydä niin, että vietän välillä pitempiäkin aikoja jossain muualla - kukaties vaikka toisella puolella maapalloa.

Varsinaisesti en pelkää mitään, mutta mukavuudenhalu saattaa estää toteuttamasta joitain nuoruusiän hurjimmista suunnitelmista. Ainoat rajoitukset tulevat olemaan raha ja terveys. Onneksi olen aina osannut asettaa unelmani realististen mahdollisuuksien puitteisiin.

Onko teille joskus käynyt niin, että olette huomanneet ehkä pitkään "leikisti" uneksineet asioista, joita ette sitten tilaisuuden tullen haluakaan toteuttaa?
  5. minun Helsinkini on ihan erilainen. Erityisesti kesällä suorastaan rakastan sitä. Oletteko huomanneet kuinka laaja Helsinki on pinta-alaltaan ja kuinka monimuotoinen, millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa?

Oletteko kiertäneet Helsingin rantoja tai kulkeneet keskuspuistossa? Bussilipulla pääsee Suomenlinnaan ja vesibussit vievät moniin lähisaariin. Bussilipulla voi matkustaa tutustumaan erilaisiin lähiöihin ja nähdä miten ihmiset asuvat Helsingissä. Heillä voi olla jopa oma vene ikkunan alla ja monet voivat laittaa vaikka sukset jalkaan kotipihallaan ja lähteä hiihtämään. Luontoon on kaikista paikoista lyhyt matka.

Ruuhka-aikaan ihmisillä näyttää usein olevan kiire. Useimmiten syyllisiä taidamme olla me Kehä kolmosen lähelle tai sen ulkopuolelle muuttaneet, joilla on kiire tietyllä hetkellä lähtevään bussiin tai junaan. Tai sitten kiiruhdamme työpaikalle, kun olemme lähteneet kotoa viime hetkessä.

Vaikka muulloin saatamme olla innokkaita keskustelemaan vieraiden kanssa, työmatkalla mietimme usein omia asioita tai nollaamme ajatuksia, siksi emme usein ainakaan oma-aloitteisesti ryhdy seurustelemaan kanssamatkustajien kanssa. Jos joku kuitenkin kysyy jotain, vastaamme varmasti ja voimme ehkä jatkaa jutusteluakin. Jotkut voivat olla ynseitä, mutta sellaisia ihmisiä löytyy kaikkialla. Jonottaminen on meille vaikeata, siinä voisimme käydä ottamassa oppia esim. Lontoossa.

Keskustassa on muuten nykyisin 30 tai 40 km/h nopeusrajoitus. Liikennevaloista löytyy usein (melkein) vihreä aalto jalankulkijoille kun huomaa katsoa ja ajattelee reittiään hieman eteenpäin.

Olen ehtinyt liikkua siellä aika paljon, mutta en ole vielä koskaan törmännyt kehenkään. Jos haluan pysähtyä seurustelemaan tutun kanssa jalkakäytävälle, mielestäni on kohteliasta siirtyä seinustalle ja antaa ihmisvirran kulkea ohi.

Tutustukaa Helsinkiin laajemmalta alueelta ja muulloinkin kuin ruuhka-aikana, teidänkin käsityksenne voisivat muuttua hieman positiivisemmiksi. Mielestäni Helsinki on tutustumisen arvoinen kaupunki.