Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Ja+Pamela.se.co+kuulostaa+siltä+kuin+hän+olisi+itse+alkanut+epäkohteliaasti+sekoilemaan,+ja+se+ihmetyttää+minua.+En+ole+ennen+moista+huomannut+yleensä+asiallisen+ja+kohteliaan+henkilön+teksteissä.+Pamela.se.co+(tai+joku+muu)+olisi+myös+voinut+kertoa+enemmän+linkin+sisällöstä,+koska+se+ei+aukea+kaikille+luettavaksi.+Ei+ainakaan+minulle,+kun+en+jaksanut+kaivaa+nettilehtien+avauskoodeja+esille,+kun+luen+yleensä+vain+muutamaa+paperista.En+usko,+että+meidän+ikäluokastammekaan+mitään+yhtenäistä,+samoin+ajattelevaa+ryhmää+muodostuu.+Joku+voi+varmaan+kuljeskella+kaupungillakin+ihan+mielellään+(kalliisti)+revityissä+farkuissa+ja+enemmän+tai+vähemmän+kauniin+rintavaon+paljastavassa,+vartalon+mutkia+myötäilevässä+tiukassa+trikoopaidassa++ja+hiukset+vapaana+hulmuten+tai+joustavalla+hiuslenkillä+kiinnitettynä.+Joku+toinen+kampaa+hiuksensa+huolellisesti+ja+pukeutuu+kauniiseen,+hyvin+hoidettuun+asuunsa+ennen+kuin+tohtii+poistua+kotiovesta,+tai+kukaties+pitää+huolta+viehättävästä+ulkoisesta+olemuksestaan+kaikkialla+koko+valveilla+olo+aikansa.+On+tosi+tyylikkäitä+leidejä,+ja+kaltaisiani+huolettomia+naisia,+jotka+toimivat+tilanteen+mukaan+joskus+huoliteltuina,+useasti+myös+varsin+huolettomina.Legginsien+kanssa+pitänee+vetäistä+vähintään+minihame+päälle,+etteivät+muut+mummot+harmistu.++Farkkuja+en+ostanut+-+ainakaan+vielä+-+revittyinä,+enkä+ole+ryhtynyt+itse+niitä+repimään.+Alkusyksystä+huomasin,+että+miesten+flanellipaita+toimii+hyvin+jakkunakin.+On+miellyttävä,+peittää+ja+lämmittää+sopivasti.+Ehkä+pitäisi+tarttua+itseä+niskasta+kiinni,+ja+ottaa+enemmän+ympäristöä+huomioon,+ettei+kenenkään+tarvitsisi+harmitella+mielessään+ajoittain+varsin+huoletoman+näköistä+ikäihmistä,+jonka+saattavat+joutua+kohtaamaan+jossain+lähiympäristössä.
  2. Seurustelimme+yli+20+vuotta+tutustuttuamme+nettideitin+kautta+yhden+miehen+kanssa.+Emme+koskaan+muuttaneet+virallisesti+yhteen,+vaikka+meillä+oli+toistemme+avaimet.+Sovimme+aina+etukäteen+kumman+kodissa+olimme,+ja+ainakin+minä+kaipasin+välillä+myös+ihan+omaa+tilaa+itsekseni.+Mies+oli+varsin+vahva+persoona+ja+oli+tottunut+käyttämään+omaa+valtaansa+elämän+eri+osa-alueilla.+Vaikka+hän+omasta+mielestään+pitikin+suhdettamme+tasa-arvoisena,+hän+tuntui+ottavan+välillä+paljon+tilaa.Oli+useampia+erilaisia+syitä,+miksi+olimme+myös+välillä+itseksemme+omissa+kodeissamme.+Suhde+toimi+erittäin+hyvin,+kunnes+eläkkeelle+jäätyään+mies+rupesi+käyttämään+alkoholia+enemmän.+Hän+saattoi+olla+päihdyksissä+jo+silloin,+kun+minä+tulin+töistä,+vaikka+meillä+olisi+ollut+jotain+yhteistä+ohjelmaa+sovittuna.+Mies+vaihtoi+minut+viskipulloon.+Surullista.+Jonkin+ajan+kuluttua+mies+luopui+alkoholin+käytöstä+kokonaan,+mutta+se+tapahtui+suhteemme+kannalta+liian+myöhään.+Olin+tehnyt+jo+ero-+ja+surutyöni,+enkä+tuntenut+enää+kiinnostusta+parisuhteeseen+hänen+kanssaan.+Jonkinlaisia+tuttavia+ja+kavereita+olemme+edelleen,+mutta+ei+enempää.+Se+jokin+ehti+kuitenkin+kadota,+eikä+näytä+palaavan,+vaikka+yhteydenpitomme+on+jatkunut+ja+olen+esimerkiksi+taas+tänä+viikonloppuna+menossa+kutsuttuna+vieraana+hänen+syntymäpäiväkutsuilleen.+Uutta+kumppania+ei+ole+tullut+vastaan,+vaikka+saattaisin+ihan+mielelläni+aloittaa+uuden+suhteen,+jos+sopiva+osuisi+kohdalle.+Pituuteni+saattaa+myös+olla+yksi+rajoittavista+tekijöistä.+Meidän+ikäluokkamme+taitaa+yleisesti+ottaen+olla+nuorempia+lyhyempi,+ja+useimmat++ikäisemme+miehet+haluavat+seurustella+itseään+lyhyemmän+naisen+kanssa.+Nuorten+miesten+kiinnostus+jaksaa+hämmästyttää+minua+ja+olen+kokeillutkin+kerran+yhden+kanssa+suhteen+aloittamista.++Huomasin,+että+me+olimme+eläneet+hieman+erilaisessa+maailmassa,+eivätkä+yhteiset+keskustelut+ja+pohdinnat+kulkeneet+saman+suuntaisia+latuja.+Sopivaa+ikäeroa++on+mielestäni+vaikea+määritellä,+koska+ihmiset+voivat+olla+hyvin+erilaisia.+Ehkä++/-+20+vuoden+alueelta+voisi+löytyä+se+oikeakin.+Pelkkää+ihotason+suhdetta+en+ole+koskaan+halunnut,+vaan+toivoisin+sitoutunutta+parisuhdetta,+jossa+voisimme+jakaa+mahdollisimman+paljon+muutakin.+(Aikoinaan+nuorina+aikuisina+avioiduimme+parhaan+ystäväni+kanssa.)Välillä+on+mieleeni+tullut+erilaisissa+ympyröissä+ihmisiä+kohdatessani,+että+pitäisiköhän+alkaa+mainostaa+omaa+vapautta+tai+alkaa+kysellä+kiinnostavalta+vaikuttavilta+miehiltä,+ovatko+he+vapaita+vai+varattuja.++-+No,+oikeastaan+luotan+siihen,+että+joku+oikeanlainen+kumppaniehdokas+saattaa+vielä+jonain+kauniina+päivänä+-+tai+sateisenakin+-+tulla+vastaani,+jos+on+tullakseen.+Odottelen+kiinnostuneena,+mihin+elämä+kuljettaa.+Kaikissa+kuvioissa+on+omat+hyvät++ja+myös+joitain+vähemmän+hyviä+puolia.+Toivotan+kiinnostavia+kohtaamisia+kaikille+sellaisista+kiinnostuneille!+Älkää+turhaan+aristelko+ja+kulkeko+oman+onnenne+ohi!+;)++++:D.
  3. Hämmästyin,+että+monien+mielestä+Tunisia+ja+Marokko+kuulostavat+samankaltaisilta+turistikohteilta.+Itse+olen+eri+mieltä.+Tunisiassa+ihmiset+ovat+mielestäni+todella+ystävällisiä,+avuliaita+ja+vieraanvaraisia.+Suuremmissa+kaupungeissa+monet+paikalliset+ihmiset+pukeutuvatkin+liki+samoin+kuin+eurooppalaiset,+varsinkin+toimistoissa+työskentelevät.+Monilla+naisilla+näkyi+olevan+johonkin+noin+polven+kohdalle+ulottuva+kapea+hame+ja+siisti+pikkutakki,+likimain+samanlainen+kuin+oma+liituraitainen+pukuni.Marokossa+erityisesti+miesten+katseet+olivat+vähemmän+ystävällisiä.+Osittain+vähäpukeiset+turistinaiset+ovat+itse+syyllisiä+siihen,+että+ulkoinen+olemuksensa+vangitsee+vähemmän+arvostavia+katseita.+-+Omaa+tilannettani+näytti+helpottaneen,+kun+pukeuduin+perillä+ostamaani+kaftaaniin+ja+kiedoin+sideharsokankaisen+valkean+huivin+päähäni.+Huivi+suojasi+auringolta+ja+väljä+kaftaani+tuntui+mukavalta+helteisessä+maisemassa+liikkuessa.+Minusta+vaikutti+siltä,+että+minuun+suhtauduttiin+kohteliaammin,kun+liikuin+enemmän+paikalliselta+näyttävään+asuun+pukeutuneena.Varkailta+kannattaa+suojautua+kaikkialla.+Huonolla+tuurilla+sellaisia+voi+tulla+vastaan+lähikaupassa+kotinurkillakin.+Ehkä+lompakkoa+on+parempi+kuljettaa+lähempänä+omaa+vartaloa+ja+käsilaukkua+niin,+ettei+kenenkään+ole+ihan+helppo+napata+sitä++ohikulkiessa+tai+mopolla+ohi+ajaessa+mukaansa.+Itse+roikutan+nyörinauhaan+ripustettua+raha-+ja+passipussiani+toisella+olkapäällä+ja+kuljetan+sitä+kyljen+kohdalla+vaatteen+sisäpuolella.+Välillä+minulla+on+ollut+vyötäröllä+kuminauhassa+ihon+värinen,+vetoketjulla+varustettu+trikoopussi,+jossa+pidin+varalta+seteleitä+mukana+ennen+korttimaksamisten+yleistymistä.Toistaiseksi+ei+tule+mieleen+mitään+kammokohteita,+joihin+en+voisi+matkustaa+uudelleenkin.+Voisin+kuitenkin+todeta,+että+ehkä+ei+Marokko,+eikä+Bulgarian+aurinkorannikko+kutsu+minua+mitenkään+erityisemmin,+ei+ehkä+Narvakaan,+ellei+joku+kertoisi+sen+tulleen+kunnostetuksi+ja+muuttuneen+enemmän+länsimaisen+kaltaiseksi.+-++No,+ehkä+voisin+vielä+mainita,+että+pohjois-Norja+ei+kalleutensa+vuoksi+houkuttele+uusintavierailuille,+kun+on+jo+nähtykin.
  4. Toisten+ihmisten+tulo-+ja+verotiedot+eivät+ole+koskaan+erityisemmin+kiinnostaneet+minua.+En+jaksa+lukea+julkaistuja+listoja+tuttujen+tai+julkkisten+tulotiedoista.+Tiedän+myös,+että+monet+kykenevät+virittelemään+tulojaan+niin,+ettei+verottaja+pääse+osille+kaikkiin.+Julkaistut+listat+eivät+läheskään+aina+kerro+koko+totuutta.Lapsesta+pitäen+sukulaisten,+ystävien,+kavereiden+ja+tuttujen+joukossa+on+aina+ollut+ihmisiä+kaikista+tulo-+ja+varallisuusryhmistä.+Kotona+opetettiin+suhtautumaan+kaikkiin+ihmisiin+kohteliaasti+ja+noudattamaan+hyviä+tapoja.+Kaikki+ihmiset+ovat+arvokkaita+ikään,+sukupuoleen,+tulotasoon,+varallisuuteen+ja+valtaan+katsomatta.Ainoa+kuvio,+joka+saa+minut+välillä+pohtimaan+tulotasojen+eroa+ja+kysymään+itseltäni,+pitäisikö+pidättäytyä+tai+poistua+jostain+ryhmästä+on+se,+kun+huomaan,+ettei+minulla+ole+varaa+osallistua+joihinkin+yhteisiin+kuvioihin+tai+osallistua+kuin+pienen+pienellä+panoksella+johonkin+hyvään+keräykseen.+-+Nykyisin+olen+sanonut+välillä,+ettei+minulla+ole+varaa+lahjoittaa+rahaa,+mutta+voin+lahjoittaa+aikaani+sen+sijaan.Jokainen+vastaa+omasta+taloudestaan,+eivätkä+julkaistut+verotustiedot+todellakaan+paljasta+koko+totuutta+monenkaan+suurituloisen+ihmisen+kohdalla.
  5. Kiitos+kiinnostavasta++linkistä.+Enpä+tiedä,+yleensä+kyse+on+ollut+kai+kivun+helpottamisesta.+Joskus+joku+on+kertonut+omasta+toipumisestaan.+En+ole+itse+kiinnostunut+tekemään+numeroa+”parantamisistani”:+koska+en+koe+olevani+mikään+sen+kummempi+tekijä.+Autan+avaamaan+kanavia,+jotta+energiat+tms.+pääsevät+virtaamaan.Äsken+juuri+totesin,+että+pelästyn,+jos+huomaan+mielessäni+ajattelevani+negatiivisesti+jostain+tutusta,+joka+toimii+ilkeästi+jossain+tutuissa+ympyröissä.+Pelottaa,+etten+vain+voisi+sattumaltakaan+olla+mukana+tapahtumaketjussa,+josta+voisi+seurata+jotain+vähemmän+hyvää+tai+jopa+pahaa+ko.+henkilön+elämään.Olen+aina+välillä+miettinyt,+voinko+ehkä+vaikuttaa+omaan+paranemiseen+tai+jonkin+vaivan+karkoittamiseen.+Esim.+lääkäri+totesi+muutama+vuosi+sitten,+että+kämmeneni+jänteissä+tapahtuu+muutoksia+ja+erityisesti+yksi+jänne+lyhenee+jatkuvasti+lisää+niin,+etten+saa+kämmentä+enää+jonkin+ajan+kuluttua+ollenkaan+avatuksi+ja+sormetkin+käpertyvät+kämmeneen+niin,+että+kynnetkin+painuvat+ihoon.+Hoitoa+leikkaamalla+jokin+tai+joitain+jänteitä+luvattiin+tehdä+vasta+sitten,+kun+käsi+on+täysin+toimintakyvytön.++Vaiva+kehittyi+melko+pitkälle,+vaikka+yritin+parhaani+mukaan+jumpata+kättä+avoimeksi+ja+sormia+suoremmiksi.Nyt+käsi+on+kuitenkin+ihan+hyvässä+kunnossa+ja+vaivasta+on+näkyvissä++vain+jänteiden+kohoamia+kämmenellä+ja+toisiaan+huomattavasti+lähestyneet+kämmenviivat.+Huomasin+asian+hieman+yllättäen+ja+ilahduin,+kun+sormet+taipuvat+melkein+yhtä+paljon+”takakenoonkin”+kuin+vasemman+käden+sormet.+Muista,+miten+lapsesta+lähtien+on+aina+välillä+laitettu+kämmenet+pöytää+vasten+ja+kokeiltu,+kuka+saa+sormet+nousemaan+korkeammalle+samalla+kuin+kämmenet+ovat+pöytää+vasten+kiinni+tai+laitettiin+sormet+yhteen,+työnnettiin+kämmeniä+erilleen+niin,+että+omat+sormeni+kääntyivät+lähes+90+asteen+kulmaan.+Nykyisin+vasemman+käden+sormet+kääntyvät+lähes+90+asteen+kulmaan,+mutta+oikea+korkeintaan+45:een.+++;)
  6. Kuulostaa+siltä,+että+olemme+kulkeneet+samanlaisia+polkuja+sinun+kanssasi,+demeter1.Jossain+vaiheessa+syntyi+käsitys,+että+käsieni+avulla+saatiin+joitain+tukossa+olleita+kanavia+avautumaan+ja+energiat+(?)++alkoivat+/+pääsivät+virtaamaan.+Mieleen+on+jäänyt+myös+joitain+erikoisia+kokemuksia.+Kerran+hoidin+tyttäreni+silloisen+poikaystävän,+nykyisen+miehen,+päätä+pitämällä+käsiäni+avoimena,++molemmilla+puolilla+hänen+päätään,+vähän+matkan+päässä+ja+fyysisesti+koskettamatta+sitä.+Tyttäreni+tuli+viereen,+ja+pyysi+naureskellen+hoitamaan+häntäkin,+vaikkei+hänellä+mitään+kipuja+ollutkaan.+Mielenkiintoinen+ja+kai+ainutkertaiseksi+jäänyt+tapahtuma+seurasi+ihan+yllättäen.+Tyttären+ylähuulen+ja+nenän+välinen+alue+peittyi+kokonaan+pienen+pienillä+hikipisaroilla,+kun+olin+seissyt+jonkin+aikaa+hänen+takanaan+ja+pitänyt+kämmeniä+avoimena+molemmilla+puolilla+hänen+päätään.+Hikipisarat+säilyivät+pitkään+pieninä+pisaroina,+jotka+eivät+alkaneet+valua,+eivätkä+edes+yhtyneet.+Itse+tunsin+olevani+vain+jonkinlainen+välikappale,+enkä+oikeastaan+kokenut+toimivani+aktiivisesti+mitenkään.+Keskityin+vain+olemaan++avoin,+enkä+ajatellut+yhtään+mitään,++niin+kanavat+avautuivat+itsekseen+tai+jonkin+suuremman+voiman+avulla.+Alkuun+vähän+pelästyinkin,+kunnes+sain+vahvistuksen+sille,+etten+voisi+tehdä+käsieni+kanssa+kenellekään+mitään+pahaa,+”vaikka+olisin+itse+halunnut”.++Hoitokokemuksia+kertyi+melkoisesti+kunnes+muutin+toisiin+ympyröihin,+eikä+juuri+kukaan+enää+osannut+pyytää+apua+vaivoihinsa+minulta.+Luulen,+että+käteni+saattavat+toimia+edelleen,+vaikken+olekaan+taas+pitkiin+aikoihin+kokeillut.
  7. Nuorempana+selkä+vaivasi+minua+aina+välillä.+Olen+liian+suoraselkäinen+ja+rasituksella+oli+myös+omat+kipuvaikutuksensa.+Rentoutumista+kokeilin+ennenkuin+otin+muuta+lääkettä,+ensin+kipuvoiteita+ja+sitten+pillereitäkin,+ellei+muu+auttanut..Fyysiseen+kipuun+sain+viimeksi+1g+Panadol-+ja++800+mg+Ibuprofeeni-tabletteja,+joita+kumpiakin+sain+ottaa+maksimiannoksen,+vuorotellen+yksi+tabletti+kerrallaan+kumpiakin+yhteensä+kolme+tai+neljä+tablettia+vuorokaudessa.+Kipu+helpottui+melkoisesti,+vaikkei+kadonnutkaan+kokonaan.+Yleensä+en+mielelläni+ota+särkylääkkeitä,+vaan+yritän+voittaa+kivut+muuten+-+jos+mahdollista.+Asetun+(sänkyyn)+pitkäkseni+ja+yritän+rentoutua+silmät+suljettuina.+Välillä+joudun+rentouttamaan+koko+kehon+osa+kerrallaan++useampaan+kertaan+ennenkuin+onnistun,+välillä+on+pakko+turvautua+pillereihin.Rentoutumista+olen+harjoitellut+jo+muutamia+vuosikymmeniä+sitten+ensimmäisiä+kertoja.+Sillä+voi+olla+tosi+tehokas+vaikutus+monissa+kuvioissa.+Jos+pitää+tehdä+jotain+tai+lähteä+tietyn+ajan+päästä+jonnekin,+voi+olla+hyvä+laittaa+kello+hälyyttämään+oikeaan+aikaan.+Uni+voi+yllättää,+varsinkin,+jos+on+univelkaa+tai+pitkään+kiusanneita+kipuja+takana.Joskus+olen+onnistunut+karkottamaan+kivut+rentoutumalla+ja+ihan+ilman+lääkkeitä.Päänsäryn+olen+joskus+saanut+siedettävälle+tasolle,+kun+olen+rentoutunut+ja+painelen+sormella+ja+välillä+useammallakin+sormella+tiettyjä+pisteitä+ja+välillä+hieron+yhden+käden+kaikilla+sormilla+hiljakseltaan+päätä+ja+niskaa.+Joskus+onnistun+hoitamaan+omilla+hoitavilla+käsilläni+myös+itseäni.+..