Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Jos sellainen tarve tulisi, voidaan helposti selvittää, miltä koneelta viestit on lähetetty. En ole nähnyt kenenkään ilmoittaneen omaa nimeään, paitsi kerran näin sellaisenkin galleriasivulla.

Luulen, että rekisteröidyt nimimerkit ovat ehkä valmiimpia seisomaan sanojensa takana kuin joskus herjoja kirjoittelevat rekisteröitymättömät.

Luulen myös, että useimmat ovat ihan tavallisia ihmisiä, jotka tulevat tänne hetkeksi juttelemaan samalla tavoin kuin poikkeaisivat vaikka lähipubiin. Uskon ihmisillä olevan täällä ihan yhtä puhtaat jauhot pussissaan kuin satunnaisesti kohdatulla ihmisellä missä tahansa.

Onko sinulla jokin erityinen syy huoleesi? Laitapa hakuun oma nimesi, eiköhän se sieltä selviä. Tarvittaessa voit sitten ottaa yhteyden ylläpitoon.
  2. Minusta näiden palstojen viehätys on juuri siinä, että täällä saa lukea hyvinkin erilaisten ihmisten kirjoituksia kaikenlaisista asioista. Useimmat kykenevät joka tapauksessa kirjoittamaan niin, että ajatuksista saa selon. Se on mielestäni pääasia. Luulen, että tänne poikkeaa useinkin hetkeksi monia ihmisiä, jotka eivät haluaisikaan täällä ryhtyä vakavaan keskusteluun esim. kahvituntinsa aikana.

Mielestäni ei tarvitse kuulua laumaan voidakseen kiinnostua siitä tai vaikuttaa siihen ja sen toimintaan. Useimmat meidän ihmisten laumoista taitavat olla varsin heterogeenisiä ja suurelta osin muuttuvia.
    Tätä 50+ -laumaa en uskaltaisi edes yrittää määritellä, varsinkin kun monet kirjoittajista ovat vielä viiteryhmää alaikäisempiäkin.

Luulisin lukijamäärän määräytyvän täälläkin otsikon mukaan, vaikka joskus kirjoittajan nimimerkillä saattaa olla vielä suurempi vaikutus asiaan. Esimerkiksi "Jermu" tavoittaa varmaankin otsikostaan riippumatta aina yli 3000 lukijaa.- Montakohan sinä olisit tavoittanut, jos olisit ottanut hirttosilmukan mukaan otsikkoosi?

Jossain vaiheessa mielessäni heräsi samansuuntaisia ajatuksia kuin sinulla, vaikka mielikuvani kirjoituksista on hieman positiivisempi. (Sivuutan tylsimmät jutut ja ketjut.) Etsiskelin huvikseni luetuimpia kirjoituksia. Koska tarkoitukseni ei ollut julkistaa tietoja, en tarkistanut niitä. En siis voi taata, etteikö "tutkimustuloksissani" saattaisi olla virheitä.

Alla 50+ -palstalta keräämäni Top 10 -lista tämän vuoden syys-lokakuulta:

Otsikko / kirjoittaja (rekisteröimätön nimimerkki suluissa) # lukijoiden / vastausten lukumäärä

Mikä ihmeen KLITORIS?/Pilmari # 20181 / 203
    Rikkaudesta ja rikkaudesta/Marion T. # 9376 / 156
    Katsastuksesta / Jermu # 6559 / 203
    Saako lapselle antaa piiskaa?/ ? # 6185 / 188
    Vertahyytäviä tarinoita odotushuoneessa/
    Marion T # 5205 / 151
    Lapsen suusta totuus / (tulee) # 5143 / 105
    Mikä mättää, kun eroprosentti… /
    (MERJA-LEENA) # 4988 / 169
    Kummallisen paljon / Jermu # 4970 / 189
    Onnitteluruno hukassa! Auttakaa!/
    (uusrakastunut) # 4757 / 8
    Salarakas / (Marisa) # 4585 / 64

Johtopäätösten teon jätän lukijalle.

Nämä keskustelupalstat ovat minusta upea asia. Kaltaiseni laiska ihminen saa helposti apua, kun pitäisi etsiä vastauksia erilaisiin kysymyksiin. Täältä on helppo lähteä liikkeelle, ja melkein aina huomaa asiantuntijoidenkin jakavan auliisti neuvojaan. Tosin niitä asiantuntijoita on sitten tietysti monenlaisia. Jos joku haluaa purkaa pahaa oloaan, tämä on siihenkin varsin turvallinen vaihtoehto. Jos haluaa provosoida tai antautua provosoiduksi, en tiedä parempaa paikkaa sellaiselle. Jos haluaa heittäytyä "Besser Wisseriksi", voi epäröimättä antautua siihenkin rooliin tarvitsematta pelätä menettävänsä ystäviä. Jos haluaa ryhtyä vakavaan keskusteluun, sekin onnistuu aina välillä ainakin joillain palstoilla.

Toivoisin löytäväni täältä useammin sinunkin kirjoituksiasi, vaikket tuntisikaan kuuluvasti joukkoon. Voithan silti käydä rikastuttamassa joukkoa ja kirjoituksia.
    Jatketaan yhdessä elämän ja itsemme tutkiskelua. ;))

Toivotan entistä mielenkiintoisempia hetkiä meille kaikille.