Voihan aivottomat nastasuharit. Kun tie olisi tasainen ja luminen olisi kiva ajella mutta kun ne nastapellet jyrsii lumeen ne ajourat. Sitten kun asfaltti näkyy niin ne jatkaa samoissa urissa ajamista. Luulis järki sen verran sanovan että ajais pois niistä urista, niin säästys ne V...tun piikit ja asfalttiin ei syntyis niin paljon uria. Mutta kun ei.
Nastarenkaan käyttäjät
10
1154
Vastaukset
- sori vaan
ei olis pitänyt ... mitä näihin enää vaivaamaan päätään ... antaa näitten huutaa pahaa oloaan vaan ... vai mitä ?
- Kitkapelle365
Vie asiaa eteenpäin HUOMATTAVASTI tehokkaammin.
Asiasta olen samaa mieltä.
Uusien Nastarenkaiden paremman jääpidon turvin luulisi keskivertokuskikin pystyvän ajamaan urien sivussa. Säästyisi nastat terävinä pidempään ja lumipolanne ajourien sivuilla madaltuisi olemattomiin.
Itse "lipsuttelen" kitkapyörällä, eikä minulla ole pienintäkään vaikeutta pysyä pois ajourista; ajan siis jääpolanteella. Eihän se polanne näillä kitkoilla minnekkään häviä, mutta ihan show-tarkoituksissa...- Tanevaan
Sitten sen suolan huutaminen joka välissä .Ei voi ajaa kun on niin liukasta miksei ole suolattu, kuka on vastuussa, voi voi pitäisi olla ympärivuorokautinen päivystys, jos sattuisi tulemaan hiukkanen lunta, voi voi miksei suola auto voi tulla tänne meidän pihatielle kun ei pääse kun on niin liukasta.
- Kitkapelle365
Tanevaan kirjoitti:
Sitten sen suolan huutaminen joka välissä .Ei voi ajaa kun on niin liukasta miksei ole suolattu, kuka on vastuussa, voi voi pitäisi olla ympärivuorokautinen päivystys, jos sattuisi tulemaan hiukkanen lunta, voi voi miksei suola auto voi tulla tänne meidän pihatielle kun ei pääse kun on niin liukasta.
mitä en ole aloittanutkaan?
Joihinkin pahimpiin paikkoihin esim. lämmitettyä hiekkaa; se kun sulaa ensin jääpolanteen pintaan ja sitten jäätyy, niin ompa pitoa kaikille.
Vielä KOVALLA ÄÄNELLÄ: EI SUOLAA! - Tanevaan
Kitkapelle365 kirjoitti:
mitä en ole aloittanutkaan?
Joihinkin pahimpiin paikkoihin esim. lämmitettyä hiekkaa; se kun sulaa ensin jääpolanteen pintaan ja sitten jäätyy, niin ompa pitoa kaikille.
Vielä KOVALLA ÄÄNELLÄ: EI SUOLAA!Yleensä en vaivaudu noista kitka jutuista piittaamaan,mutta aina välillä täytyy avautua,kun täällä on aika paljon näitä,jotka tulee tänne uhoilemaan kitkoillaanja vaatimaan esim,nastoja verolle ja muuta typerää.Tiestö menee koko ajan huonommaksi ja kukaan ei tee sen eteen mittään suurin syyllinen on nimenomaan suola, kun se pitää tienpinnan kokoajan märkänä suolamössönä.Pakkasillakin jolloin tiet olisivatkuivia niin liuoksella saadaan sekin haitta poistettua.Sen lisäksi esimerkiksi tänään, kun pakkasta on kymmenenastetta niin tienpinta on liukas kun papink''li.Kenen etuja se oikeesti palvelee kun liukkaus saadaan pois pysäkeiltä ja jyrkistä mäistä sekä pahemmista risteyksistä sillä, että käytetään karkeampaa hiekan ja suolan sekoitusta niihin paikkoihin ja aurataan sohjot ja vallit pois tiekarhuilla.
- Tanevaan
Pysyisi kauniina ja lumisena,jos ei tarvitsisi sitä suolapaskaa ajaa sinne kahdentunnin välein kun kitkapellet ei pysy muuten tiellä kun muka liukasta.
- kerronpa
En hanki kitkoja koska muutun sitten älyttömäksi provoilijaksi ja alan kirjoittelemaan tyhmyyksiä suomi24 palstoille.
Noin näyttää käyvän, olen siis mieluummin nasta tyyppi. - turvallisuutta
Mistä saatanasta näitä pellejä sikiää?
Joka foorumilla on joku kyrpäeemeli valittamassa urista.
Aja vittu vaikka ojan pohjalla, niin ei tarvi pelätä uria.- ............................
"Joka foorumilla on joku kyrpäeemeli valittamassa urista."
-Etkö sinäkin mielummin matkustaisi urattomalla tiellä?
Urien syntymistä voidaan merkittävästi vähentää ajotapojen muutoksella. Prosessi alkaa korvain välistä.
Eikös se urissa ajaminen ole kaikilla keleillä ainakin hieman vaarallisempaa kuin niiden vieressä ajaminen? Itse yritän välttää uria kesälläkin aina kun se on mahdollista; kuvittelen samalla tasoittavani tien kulumistakin.
Talvikeleillä hämmästelen usein, miksi luultavasti kokeneetkin kuljettajat pysähtyvät liikennevaloissa valmiille urille silloinkin kun urat ovat vielä varsin kapeat. Itse olen usein lähtenyt revittelemättä reippaasti liikkeelle polanteelta samaan aikaan kun naapuri on saattanut kuluttaa tietä ja renkaita suurilla kierroksilla välillä pitempäänkin ennenkuin autonsa lähtee liikkeelle.
Mielestäni se ratkaisevin tekijä on ohjauspyörän ja istuimen välissä, eikä renkaiden valinta muuta tilannetta välttämättä paljonkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604