Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.


Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]


Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Nyt en ymmärrä mitään.

    Minusta asian olisi pitänyt edetä niin, että sinä otat rekisterinumeron yms. tuntomerkit ylös ja menet kertomaan asiasta lapsen vanhemmille. Vanhemmat tekevät asiasta ilmoituksen poliisille jne.
  2. On se vaan jännää, miten vieläkin muistamme joitain kouluiässä kokemiamme epäoikeudenmukaisuuksia. Niistä on joskus paljon täsmällisempiä muistikuvia kuin hauskoista asioista.

    Kansakouluajoilta jäi yhden opettajan ansiosta jotain hampaankolooni pitkäksi aikaa.

    Molemmat joskus 3-4 luokalta.
    Hiihdossa olimme melko tasaväkisiä yhden opettajan lemminkin, koulun vahtimestarin tyttären kanssa. Olimme kasvaneet muita nopeammin ja pitkäsäärisiä tyttöjä molemmat ja siksi muihin nähden lähes ylivoimaisia. Kerran sitten luokan hiihtokilpailuissa tämä tyttö lähti hieman jälkeeni ja saapui maaliin ennen minua vaikkei ollut ohittanut ladulla. Joku kavereiden äideistä oli nähnyt tytön oikaisevan ja kävi kertomassa asiasta opettajalle. Kannoin pitkään pientä kaunaa, vaikken enää muistakaan, minkä "hienon" palkinnon menetin. (Tämä pikkuasia harmitti minua lapsena huomattavasti enemmän kuin joissain isommissa kilpailuissa häviöni huomattavasti pienemmälle kilpakumppanilleni. Asia, mitä isäni ei kai koskaan antanut minulle anteeksi.)

    Todella epäoikeudenmukaiseksi koin saman opettajan antaman todistuksen neljännen luokan keväällä, kun pyrimme oppikouluun. Kaikki arvosanat ja lähtöpisteet tuntuivat tärkeiltä, koska tiesin, että haluamaani kouluun oli kova karsinta. Kilpailimme toisen opettajan lemmikin kanssa parhaista tuloksista ja vertailimme todistuksiamme. Totesimme, että (luultavasti) matematiikassa olin saanut kokeista häntä paremmat arvosanat, mutta todistuksessa asia oli kääntynyt toisin päin. Hänen todistuksensa keskiarvo oli siksi hieman omaani parempi ja hän sai myös paremmat sijoituspisteet. Kävin kysymässä opettajalta, miksi hän oli mielestäni perusteettomasti laskenut ko. arvosanan todistuksessani. Opettaja perusteli sanomalla, että on parempi tottua huonompiin arvosanoihin, koska oppikoulussa ne kuitenkin laskevat. Kyllä olin vihainen. Muistan jälkeenpäin tavatessamme muistuttaneeni häntä asiasta, vaikka yleensä olin kohtelias aikuisille. Ei yhtään auttanut, että minun kohdallani opettaja tosiaan oli oikeassa.

    Oppikoulussa ehdin saada monenlaisia rangaistuksia, joskus hieman epäoikeudenmukaisiakin. Ne eivät kuitenkaan harmittaneet tai jääneet erityisesti mieleen, koska koin ne ansainneeni.

    On se mukavaa, etteivät enää nykyiset koululaiset joudu tosissaan kilpailemaan opiskelupaikoista vielä niin varhain kuin me aikoinamme.

    * * *

    Tämä palsta on mielestäni todella mukava "harrastus". Innoitatte muistelemaan ja muistamaan monenmoisia kokemuksia elämän varrelta.