Vapaa kuvaus

Olen matkusteluun ja siitä kirjoittamiseen hurahtanut nainen, nyt jo mummu-ikäinen. Muita harrastuksiani ovat kuntoilu, lukeminen, musiikin kuuntelu ja kesäisin moottoripyöräily. Tulevaisuudessa myös rintamamiestalon remontointi. Vain työ haittaa harrastamista! Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

462

1. Olen hypellyt Kreikan saarilla seitsemänä syksynä. Edellisvuosien pohjalta teen aina budjetin, joka yleensä aika hyvin pitää kutinsa. Hintoihin vaikuttaa todella paljon se, mihin aikaan hyppelee. Suosittelen alkukesää tai syyskuuta. Edullisempien hintojen lisäksi tuolloin ei ole liian kuuma, lautoilla on hyvin tilaa ja majoitus löytyy helposti.
    B&B tyyppisiä majoituksia Kreikan saaristossa ei juuri ole, ei myöskään hosteleja. Huoneet/huoneistot ovat useimmiten apartmentoksia, joissa on oma kylppäri ja pieni keittiönurkkaus. Low season hinnat ovat 20-25€/yö riippumatta siitä, majoittuuko yksin vai kaksin (siis aina huonehinta). Toki jossain Rodoksella, Santorinilla tai Mykonoksella majoitukset maksavat enemmän.
    Lauttamaksut riippuvat siitä, liikutko hitaimmilla (halvemmilla) autolautoilla vai nopeimmilla katamaraaneilla tai kantosiipialuksilla. Ja matkan pituus vaikuttaa tietysti hintaan.
    Viisi saarta 2-3 viikossa on oikein sopiva tahti. Liikaa ei kannata ahnehtia, ettei iske reissuväsymys.
    Kahden hengen kulut kahdelta viikolta ovat yhteensä noin 1200€ + lennot.
    Kahden hengen kulut kolmelta viikolta ovat yhteensä noin 1800€ + lennot.
    Ja nämä nimenomaan huippusesongin ulkopuolella.
    Toki rahaa saa kulumaan ihan miten paljon vain, jos käyttää kalliimpia majoituksia, nopeita aluksia, syö hienoimmissa ravintoloissa ja ostaa paljon tuliaisia.
    Mukavaa matkan suunnitttelua!
    Lautta-aikataulut löydät sivulta www.gtpnet.gr
    Jos haluat lukea reissupäiväkirjojani Kreikasta, ota yhteyttä.
    [email protected]
  2. Edellisten lisäksi minä suosittelen Himalajan aluetta, riippuen tietysti mihin aikaan vuodesta olet Intiaan menossa. Kevät ja syksy ovat parasta aikaa vuoristossa, ilma on kauniin kuulas ja kesäisen lämmin. Luonto on upea ja maisemat mahtavat. Olen viettänyt pari keväistä viikkoa Dharamsalassa, tuossa Dalai Laman kotikylässä, jonka Tiibetin pakolaiset asuttavat.
    Eikös sinne pohjoiseen mene joku "Toy Train", näin olen muistaakseni netistä lukenut. Joskus vielä minäkin...