Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>Minuakin huvittaisi, mutta en vain vielä koskaan ole tuollaiseen Jumalan rakkauden kokemiseen törmännyt, enkä ole edes kuullut kenenkään muunkaan törmänneen? ;) Silmää räpäyttämättä korjaat edellisen väärän väittämäsi ja sitten korvaat sen uudella väärällä väittämällä? Tällä laillahan sitä kyllä piltdownhenkisiä keskusteluja tehtaillaan liukuhihnalta vääristyneillä ja valheellisilla väittämillä? :) >Tuo nyt vain paljastaa omia maailmankuvasi mukaisia väittämiä, joihin mielestäsi olisit löytänyt oikeat vastaukset, mutta eihän se tietenkään niin ole! :) >Esim.1 Miksi lapsille ei opettaisi hyviä moraalisia kristillisiä arvoja, jos kerran on kokenut omassa elämässään ja monien muiden elämässä niiden hyvät vaikutukset. Eikö jokainen isä halua lapselleen antaa niitä parhaita mahdollisia eväitä elämän korkeakouluun??? >Esim.2 Mielestäni jokaisen velvollisuus on tavalla tai toisella osallistua kriisitilainteiden hoitoon, jollainen mahdollinen sotakin on. >Itse armeijan käyneenä kannatan oman maamme puolustamista jos joku tänne hyökkää, mutta ulkopuolisiin sotiin osallistuminen saa olla ehdottomasti vain humanitääristä avun antoa lähinnä terveydenhuollon,ruoan ja jälleenrakentamisen kautta. >Nimenomaan "jumalallisiin tuntemuksiini"ei liity tässä yhteydessä mitään yliluonnollista, vaan se on aivan luonnollinen tapahtuma?
    Huomaan että sinulle tuottaa hieman vaikeuksia sisäistää tätä asiaa? HEH!
  2. >>Enhän minä tuossa missään väitä nähneeni Jumalaa, vaan väitän kokeneeni Jumalan rakkautta ja voimaa yms.>Minun elämässäni ei ole ainakaan mitään kieltoja mitkä loukkaisivat itseni tai muiden yksilönvapautta???>Mutta anteeksi puhuitkin epärehellisestä uskonnollisuudesta eli piltdownhenkisten evouskovien hörhöilyistä ja moraalittomasta käytöksestä muita ihmisiä kohtaan. :)>Voi olla sinulle yllätys, mutta voin kertoa sinulle, että "jumalalliset tuntemukset" on tunnetilan yksi erittäin hyvä ilmentymä, joka aiheuttaa valtavasti hyvänolontunnetta ja se tapahtuu aivan vaan kuule reaalimaailmassa. :)>Se että sinä et näitä ole kokenut, ei ole sama asia, kuin että ne eivät kuulu reaalimaailmaan;)