Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. Luulisin ainakin.
  2. Tuohon voisi lisätä muutaman:

ID-väki valehtelee uskonnollisista tavoitteistaan, ja wedge-dokumentin lisäksi on muutakin tietoa asiasta:

Esim. 1) Jonathan Wells antoi oppi-isälleen pastori Moonille (Wells kuuluu nk. moonilaisiin) lahkon omassa lehdessä lupauksen, jonka perusteella Wells tarvittaessa alistaa tieteelliset totuudet moonilaiselle totuudelle. Hän kertoo mm. omistavansa elämänsä darwinismin hävittämiseen ja "valmistautuvansa taisteluun".

Esim. 2) Dembski puolestaan on sanonut mm. seuraavaa: "Any view of the sciences that leaves the Christ out of the picture must be seen as fundamentally deficient... The conceptual soundness of a scientific theory cannot be maintained apart from Christ."

Edelleen, redusoimattoman monimutkaisia rakenteita ei ole luonnosta löydetty vielä ensimmäistäkään. Behe onkin täysin piittaamaton tieteen tuloksista ja jäi tästä Doverissa rumasti kiinni: Beheä suorastaan nöyryytettiin tuossa oikeudenkäynnissä.

Dembskin laskelmissaan käyttämät oletukset ovat tarkoitushakuisen epärehellisiä: hän siis valitsee oletuksensa halutun lopputuloksen mukaan. Kaikki design filterit, sun muut keskeiset Dembskin kompleksisuuteen liittyvät kuningasajatukset ovat yksinkertaisesti epätosia.

ID-väen kouluopetukseen tarjoama "oppikirja" osoittautui vanhaksi "tieteellisen" kreationismin oppikirjaksi, jossa termi "creationism" oli suoraan korvattu sanalla "intelligent design".

Pienellä mietinnällä noita löytyisi varmaan lisääkin.

ID-väen epärehellisyys on pöyristyttävää.
  3. Minä väitän, että mikro kumuloituu, ja että sille kumuloitumiselle ei tunneta rajaa. Molemmat ovat kiistattomia havaintoja ja makro on niistä luonnollinen seuraus.

Kirjoitin makroevoluution havaitsemisesta viimeksi pari viikkoa sitten: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000017959872

Kirjoititkos muuten pari viikkoa sitten nikillä deeku - se olisi sopinut sinulle niin kovin hyvin :D