Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >> Kirjoitit: "Pointti onkin siinä, että joukkomurhia ei voi perustella luonnonvalinnalla."
    Kommentti: Olisiko se niin, että "luonnonvalinta"-opilla on perusteltu joukkomurhia kylläkin.>"Niitä muuten perusteltiin myös uskonnolla - samoin kuin monia muita hirmutekoja läpi historian."
    Kommentti: Tuskin uskonto yhdistettynä "lähimmäisen rakkaus"- oppiin joukkomurhiin lähtisi. Silloin kun uskontoon on sekoitettu evoluutio-oppia niin varmaan toimitaan poliittisesti sen mukaisesti.>Paremmat evoluutisesti huippuunsa kehittyneet kantaisät?
    Himmler oli innokas löytämään germaanien kantaisiä Tiibetistä (Nepalista?). Hän lähetti sinne retkikunnan tekemään mm. kallon mittauksia koska uskoi frenologia-oppiin. Hänen ajatuksenjuoksunsa muistuttaa 1800-luvun maailmankatsomusta niiltä osin. Ensimmäisen maailman sodan rankat rauhanehdot Saksalle olivat ehkä liikaa. Darwinismin opit ja muinaissaksalainen uskonto toimivat yhdessä ja samansuuntaisesti tässä tappiotilanteessa ja niitä käytettiin välineinä ratkaisun hakemiseen.>Luoja-käsitteen puuttuminen?
    Hitler myös haki Intiasta muinaissaksalaisuuden juuria. Hänellä oli myös jotain tekemistä Zeuksen palvonnan kanssa (ainakin hänellä oli alkuperäinen Zeuksen alttari).>Darwinistinen ajattelutapa taitaa mennä helposti perille suuriin joukkoihin?>Paremmuus tai huonommuus muihin ihmis"lajeihin" osoitettiin mitä erillaisemmalla symboliikalla Kolmannen valtakunnan aikana.>Kun ruotsalaiset kirkonmiehet olivat seuraamassa erästä paraatia aivan Hitlerin nousukauden alussa heitä komennettiin ottamaan hattunsa päästä ja osoittamaan kunnioitusta Hitlerille.
  2. Kirkassilmäuskovaiset, jotka Gandhin tavoin vakuuttavat väkivallattomuuttaan, ovat jenkkilässä räjäytelleet aborttiklinikoita, tappaneet muutaman abortteja tehneen lääkärin ja terrorisoineet vielä useampia, joten miksi suotta epäilisimme uskovaisia kykenemättömättömiksi pahoinpitelemään vääräuskoisia yliopiston opettajiakaan...

Keskiajalla kerettiläisiä poltettiin, hukutettiin, seivästettiin, kastroitiin, raiskattiin etc. kirkon suosiollisella myötävaikutuksella ja hyväksynnällä.

Moraalittomat siat!