weccu

Ikuinen mietiskelijä.
Hmmm..........
Vapaa-aikanani: Kesäisin mopoilen.
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: ateismi
Linkit: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi, http://www.vapaa-ajattelijat.fi, http://www.skepsis.fi, http://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta
Koulutus: ---
Koulut: Sellaisiakin on käyty.
Ammatti: Muu
Työskentelen: Kyllä.
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Email: [email protected]
Hakusanat: ateismi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia185 aloitusta · 1815 kommenttia
- Ikävä kyllä, ei ole mitään valinnan mahdollisuutta vaan kuoltuamme me kaikki joudumme kadotukseen. Meitä ei enää ole. Saatamme ehkä olla jonkinlainen muistikuva lastemme ja lastenlastemme muistivissa ja valokuvana piirongin päällä, mutta vähitellen häviämme muistista ja muutaman sukupolven päästä meitä ei muista enää kukaan. olemme korkeintaan joku merkintä jonkun sukututkijan tietokone-ohjelmassa.
Näin minä uskon. - Te sitten olette hauskoja. Ensin te kuvittelette omassa päässänne erilaisia variaatiota ateistin ajatuksen juoksusta ja sitten ilmestytte palstalle ihmettelemään niitä.
Itkiskö tässä, vai nauraisi? - No parannellaan parannellaan. Sä et usko minkälaases synnis oon rypeny koko viikonlopun ja huomenna pitääs selvitä töihin. :D
- Hahaa.. Mutta eikö me Teo luvattu joskus notta me ollahan hämmentämässä sitä tulista laavapataa. Sen luulisi jo säikäyttävän paatuneimmankin ateistin. :D
- Hohhoijaa. No siksi kun ateisteja löytyy äärioikeistosta äärivasemmistoon ja kaikkea siltä väliltä. On myös ydinvoiman puoltajia ja vastustajia. Jos jumalaan uskomista ei lasketa, niin ihmiselämän koko kirjo löytyy jumalaan uskomattomista. Perusta siinä nyt sitten joku puolue..
Vaikka taisit kyllä vain trollata, ethän sinä muuten noin tyhmiä kyselisi. - Liitteeksi keskusteluun.
http://www.iflscience.com/physics/what-would-happen-if-planet-stopped-spinning - http://satakunta.vapaa-ajattelijat.fi/
- Se on kun yritetään väkinäisesti keksiä jotain hankalaan kysymykseen, niin tulee sitten kirjoitettua tuollaisia älyttömyyksiä.
Katsos Jaakob kun minä olen sattunut syntymään melko uskovaiseen sukuun, kolme serkuistani on pappeja ja yhden serkun mies on pappi. Minä siis voin sanoa että tiedän ettei heidän uskonsa rajoita heidän elämäänsä mitenkään, he elävät aivan yhtä täyttä elämää kun minäkin. Ainoa ero on, että he uskovat, minä en.
Ja vielä. Olenko muistanut mainita että olen lukenut raamatun. Sitä samaa raamattua olen lukenut mitä sinäkin oletettavasti olet vähän selaillut, poimien sieltä niitä sinulle sopivia kohtia ja sitä samaa raamattua mitä kristityt ovat lukeneet läpi historian muodostaen siitä lukemattomia erilaisia käsityksiä. Sitä samaa raamattua johon tukeutuen kristityt ovat historian saatossa kiduttaneet ja tappaneet niitä, jotka ovat tulkinneet raamattua hiukan eri tavalla. Eräs paavi perusti oikein virallisen inkvisitiojärjestelmän seuloakseen näitä väärällä tavalla raamattua tulkinneita porukasta.
Samoin minä olen muodostanut siitä oman käsitykseni. -Tylsähkö kirja jonka vain vaivoin jaksoin kahlata läpi, mutta se kannatti lukea, sillä voin sen perusteella ihan rehellisin mielin sanoa sinulle että, se kirja ei todista yhtään mitään mistään ja mitään muuta sinulla ei ole, joten lopettaisit jo. - No nytkö se luomiskertomus onkin sitten vertauskuvallinen kertomus, eikä totisinta totta mitä monet uskovaiset ovat vuosia jankanneet?
Miten teidän kanssa keskustelee kun mielipiteet raamatun vertauskuvallisuudesta vaihtelee tilanteen mukaan. - ""Hän ei halua luopua ateismistaan, ettei tarvitsisi tunnustaa Jumalan olemassaoloa ja joutua siten myös vastuuseen Jumalan edessä.""
Milloin Jaakob koittaa päivä, jolloin selität tämän minulle? Useasti olen sitä sinulta kysynyt.
Miksi ateisti mielestäsi ei halua tunnustaa jumalan olemassaoloa ja miksi hän mielestäsi pelkää joutua vastuuseen jumalan edessä??
Aina sanotaan että tunnusta syntisi ja ota vastaan jeesuksen armo, niin onni ja autuus odottavat iankaikkisessa elämässä ja syntisi pyyhitään pois.
Siis jos asia on noin, niin mikä on se syy miksei tuota ikuista onnea haluta ottaa vastaan?
Näin äkkiä ajatellen luulisi että jos tiedät ettei ateisti halua ottaa armoa vastaan, niin silloin sinun täytyy tietää myös syy siihen. - En minäkään ymmärrä ateismia siinä mielessä kuin uskovaiset sen ymmärtävät. Minä en usko persoonallisen jumalan olemassa oloon, joten minua kutsutaan ateistiksi. Se on siinä, ei ole muuta.
- Jaakob, sinulla on sisäänrakennettu puolustusjärjestelmä; mikä tahansa, joka kyseenalaistaa sinun uskomuksesi, kuinka looginen väite tahansa, on Saatanan työtä siitä yksinkertaisesta syystä, että se saisi sinut kyseenalaistamaan uskosi ja sinä oikeasti pelkäät sitä. Se saisi maailmasi romahtamaan ja siksi sinä hyökkäät voimakkaasti ateismia ja evoluutioteoriaa vastaan.
- Minusta oikea laulu voitti ja ihan musiikillisin perustein..
- -Onko ateisteilla muuta kuin uskonto? On.
-Puhuuko ateistit mistään muusta kuin uskonnosta? Kyllä puhuu.
-Onko ateismi kuin musta aukko? Mustasta aukosta tiedetään kovin vähän, joten en osaa sanoa.
-Tavallaan tyhjempi kuin tyhjyys. ??
-Eli ilman uskontoa ateismi ei ole mitään. Niin, ilman uskontoja kaikki olisivat ateisteja. - Niinpä tietenkin, sehän on selvä. Ja koska tuo on iltapäivälehden juttu, niin se ei kelpaa edes tuon joukon jatkoksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä - Siis kun minä kohtaan negatiivisesti itseeni suhtautuvan ihmisen, niin se onkin siten että minä vain näen kyseisen ihmisen negatiivisesti.
Aina sitä oppii lisää itsestänsä.
Tämä teidän logiikkanne on kyllä jotain ylivertaista. Kertakaikkiaan. - Niinpä niin. Minä en usko jumalaan/jumaluuksiin joten minua kutsutaan ateistiksi ja minä elän hyvää ja tasapainoista elämää ja määrittelisin itseni myöskin melko onnelliseksi. Samoin on laita kaikilla tuntemillani jumalaan uskomattomilla ihmisillä ja minä tunnen heitä koko joukon.
On aika kova väite tulla sanomaan etten minä ja ystäväni anna arvoa ihmiselle.
Minä tunnen myös uskovaisia ja minulla on suvussa uskovaisia ja tiedän että suuri osa (eivät kaikki) arvostavat ainoastaan jumalaansa, raamattua ja omaa seurakuntaansa/lahkoaan. Kaikki muut ovat jotain roska sakkia joilla on heidän mielestään synkeä tulevaisuus edessään ja tämä synkeä voi ehkä tarttua jos heidän kanssaan liikaa kaveeraa. Onko aloittajaa katsottu ikinä kuin jotain alempiarvoista? Minua on. Uskovaisen sukulaisen toimesta. Siinä katseessa ei ollut "kristillistä" rakkautta.
Montako ateistia aloittaja tuntee? - Hittolaanen. Missasin ohjelmasta puolet, näin vain loppu osan. Ei varmaan näy netistä missään.
- Siellä oli ainoastaan artikkeli Doron Zeilbergerin käsityksistä äärettömyydestä, joita oli elävöitetty kuvilla Kochin käyrästä ja Gabrielin torvesta ja parilla muulla kuvalla.
Mitään laskutoimituksia, tai matemaattsia kaavoja artikkelissa ei ollut.
Minä olen vähän huono tekemään edes kohtuullisia referaatteja, joten jätän sen suosiolla tekemättä. Jospa täältä löytyisi joku jolla olisi se hanskassa. - Se oli Tieteen kuvalehdessä, vitos numerossa.