caseman
Elämä on kivaa! Maalla on mukavaa, eikä huono paikka ole kaupunkikaan!
Muistakaahan syödä kotimaista ruokaa!
Kotieläimet: Kissa
Parhaat matkakohteet: Jyväskylä
Ruoka & juoma: kalakeitto, maito
Koulutus: Ammattikorkeakoulu
Ase tai siviilipalvelus:KarTr
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia19 aloitusta · 250 kommenttia
- Sitä saa mitä tilaa. Itse haja-asutusalueella asuvana en kaipaa jokapäiväistä postinjakoa. Sanomalehtiä ei tule, ainoastaan paikallislehti joka toinen viikko. Ammattilehtiä tulee, ne haen pari kertaa viikossa. Laskut ovat pääosin e-laskuja, jotka tulevat verkkopankkiin suoraan.
Digiaika on poistanut jokapäiväisen postinjaon tarpeen. Postin pitää tulla nykyaikaan. On kestämätön tilanne ajaa postia jokapäivä suomalaisella palkka- ja kustannustasolla. Postin pitää uudistua, työt tulevat uudistumaan rajusti.
Ammattiyhdistysliikkeen juhlat ovat juhlittu. Palkkoja tullaan laskemaan tavalla tai toisella. Rakennemuutosaloilla saadut palkankorotukset mitätöidään lopettamalla työpaikkoja ja luopumalla kannattamattomista töistä.
Suomalaisen työn hintaa on pystyttävä alentamaan, se alenee joka tapauksessa - työttömyysasteen kautta ja lisäämällä tuontia halvemmista maista. - Mulla heiluu 130 häntää navetassa. Muuten menee hyvin, mutta valtio tässä jää nuolemaan näppejään. Ensi vuoden veronpalautukset luokkaa 12000 euroa. Palkattu renki tekee vähemmän töitä ja investoinnit on minimaaliset. Lapset on pistetty töihin vapaapäivinä, muuten ei rahaa heru. Tehdään siedettävä tulos tästä johtuen. Suomessahan köyhä vähätuloinen ei maksa veroja.
- Minä tiedän mitä köyhyys on. Olen joskus ollut itsekin köyhä, siitä johtuen elän edelleen sen mukaan. Moni ystävistänikin on köyhä. Köyhyys on tulossa minullekin tällä menolla. Olen viimeisen vuoden tehnyt nollatuloksella töitä. Kiitos hyvinvointiyhteiskunnan, saan veronpalautuksia jolla voin tasapainottaa tilannettani.
Ei porvari ole automaattisesti pahansuopainen. - Perussuomasilta puuttuu valtiomiehiä. Persujen homma on sellaista näpertelyä. Heitellään kaikenlaista populistista juttua, ei ole käsitystä kuinka asiat käytännössä hoidetaan. Persut jäivät oppositiopolitiikkansa vangiksi. Käytäntö on aivan erilaista. Esim, Kreikkaa tuetaan edelleen ja maahanmuutto jatkuu. Kuka persu tietää kuinka meidän sosiaaliturva uudistetaan että kannustinloukut poistuvat?
Ainut asia mitä ajetaan on epätodennäköiset pakkolait, jotka vaikuttavat vasta kahden vuoden päästä ja ovat määräaikaisia. Parempaan olisi pitänyt pystyä.
Siinä olisi perussuomalaisten pitänyt käyttää mandaattiaan, jonka palkansaajat antoivat vaaleissa.
Ainut uudistus verotuksessa oli pääomaveron nosto ja solidaarisuusveron ulottaminen entistä alempiin tuloluokkiin. - Nöyrimmät kiitokset veronmaksajille. Hyvää Joulumieltä kaikille tukijoille. Nauttikaa hyvästä kotimaisesta ruoasta! Hyvä ruoka - parempi mieli. Kannattaa syödä kotimaista!
- Hetkinen? Käypä kaupassa ja vertaa hintoja. Halvimmat hinnat löytyvät kotimaisista tuotteista. Esim. Valion juustot ovat olleet monta vuotta halvimpia. Lidlin maito on halpaa ja sekin on kotimaista.
Käy ulkomailla ja vertaa kuinka paljon siellä ruoka maksaa kaupassa. Ota huomioon että täällä kotimaassa on suuri arvonlisäveron osuus hinnassa. - Varmaan sitten asiaa voi tuollatavalla pyöritellä, kun meillä on täystyöllisyys ja tarvitaan vielä 300 000 uutta työntekijää.
- Kyllä se ruoan tuottaminen parantaa kansantaloutta, koska se vähentää tuontia.
- Väärät perusteet. Pitää huomioida lopputuotteen hinta kaupan hyllyllä. Siitä se pitää oikeasti laskea. Sitäpaitsi itänaapurissa on meille rajattomat vientimahdollisuudet. Ilmastonmuutos aiheuttaa maataloustuotteiden hintoihin moninkertaiset korotukset. On se ihan oikeasti viisasta tuottaa kaikin mahdollisin keinoin ruokaa. Kyllä siitä hyötyy kaikki. Väärien perusteiden kanssa ei kannata kikkailla, vaan keskitytään työn tekemiseen.
Muistetaampa että emme ole edes energiaomavaraisia. Maataloudesta saadaa ruoan lisäksi mojovat määrät energiaa liikenteeseen ja sähköverkkoon. Pannaan vaan toimeksi ja käytetään etevyytemme myös tässä asiassa.
Tulkaa nyt ihmeessä sieltä vuosikymmenten takaa nykyaikaan!
Herätys, me olemme EU:n jäseniä ja eurossa. Ei tätä maata vippaskonsteilla nosteta! - Mehän elätetään teidät kaikki muutkin. Arvaa mille tämä homma näyttäisi jos tänne vielä pitäisi ruokakin tuoda.
- On liian iso riski itsenäiselle valtiolle lopettaa maanviljely. Seurannaisvaikutukset ovat arvaamattomat. 20 vuotta sitten otettiin löysät pois maataloudesta, näkeehän sen viljelijöiden määrästäkin.
- Siinä sivussa tuotetaan elintarviketeollisuudelle halpaa ja hyvää raaka-ainetta. Maanviljelijät maksavat eläkemaksuja aivan kuin muutkin yrittäjät, ikärakenne vaan sattuu olemaan sellainen että se ei riitä. Minullakin MYEL-eläkemaksu on 16% työtulosta. Siinä on valtion tuki huomioitu. Jos tukea ei olisi, tuskin 32 % riittäisi.
Lomiakin pidän, veronmaksajat kustantavat yhden lomittajan, mutta samalla palkkaan pari muuta tekijää. Lomittaja tekee vain välttämättömimmät rutiinityöt.
Eihän tässä voi muuta kuin esittää nöyrimmät kiitokset veronmaksajille, teette paljon hyvää. Ai niin maksan itsekin tuloveroja noin 12000 euroa vuodessa, sitten kiinteistöverot päälle, huom. kiinteistövero maatalousrakennuksista on yli kaksinkertainen asuinrakennukseen verrattuna.
Tässä faktaa yhdeltä tilalta. - Täytyy muistaa että vienti on markkinataloutta. Esim. Valio teki huipputulosta Venäjänviennillään. Nyt sitten vienti on alkanut Aasiaan, hyvälle näyttää. Kotimainen tuotanto ei kata omaa kulutusta. Tänne tuleva tuonti aiheuttaaa vientitarpeen. Ruokaa on ylipäänsä hyvä tuoda ja viedä, koska ilmastonmuutos ja oikulliset sääilmiöt tulevat aiheuttamaan ruokapulaa. Öljy ei ole jokapäiväinen tarve ja siitä huolimatta sen hinta heiluu moninkertaisesti markkinoille. Ruoka on aivan eri juttu, sen hinta saattaa monikymmenkertaistua hyvinkin nopeasti.
- Olen ollut tyytyväinen osuuskuntani toimintaan. Se on tehnyt voitollista tulosta. Olenhan sijoittanut sinne noin 50 000 e omia pääomiani. Luulen että on pystyisi tuottamaan tällä tavalla maitoa, jos minun pitäisi olla sitä henkilökohtaisesti jalostamassa ja myymässä.
- Kyllä minä muuten myyn. Omistamani osuuskunta on välissä jalostamassa maitoa. Siellä se on kaupan hyllyssä se minun maito. On tuotettu maailman kalleimmilla tuotantokustannuksilla, ehkä Norjassa on suuremmat. Hinta näkyy olevan viime kuussa 35 snt/litra.
- Maidontuottajana tiedän että maidon hinta pysynyt alhaalla helmikuun viimeisen hinnanlaskun jälkeen. Markkinatalous toimii maataloudessakin. Minulla maidonhinnan lasku vaikutti 2000 e/kk. EU:sta tullut kriisipaketti on ollut noin 150-200 e/kk. Olen sopeuttanut toimintoja tähän tilanteeseen. Palkkatyövoimaa on vähennetty. Investoinneista on pidättäydytty. Varastoja on pienennetty, laina-aikoja on neuvoteltu uusiksi. Uusia autoja ei ole tarkoitus hankkia, eikä traktoreita.
- Maidon tuottajan saama hinta on laskenut vuoden aikana 20% Venäjän markkinan tukkeutumisen seurauksena. Siksi kuluttajat nauttivat halvasta maidosta ja juustosta. Eikä tuo kotimainen sianlihakaan kovin kallista ole.
- Huomatkaa kuinka kaupassa on elintarvikkeiden hinnat laskeneet. Maanviljelijöitä on halpuutettu viime aikoina. Ilman maataloustukea tämäkään ei olisi onnistunut.
Lasketaan seuraavaksin muitakin kustannuksia elintarvikeketjussa, esim. palkkoja. Huomataan että taas hinnat laskevat. Pienemmälläkin palkalla on silloin yhtä suuri ostovoima tai sitten valtio voi lisätä arvonlisäveroa. Saadaan samalla hinnalla enemmän verotuloja. - Suomi ei ole konkurssissa. Nyt on hyvä aika laittaa rakenteita kuntoon. Se ei ole kohtuutonta kenellekään. Edellinen hallitus huolehti hyväosaisten osallistumisesta kiristämällä pääomaveroa ja ansiotuloverotusta. Solidaarisuuvero on tästä hyvä esimerkki.
Pitää verrata Suomen tilannetta muihin pohjoismaihin ja voidaan todeta että verotus on äärirajoilla, jos nyt halutaan että tämä maa on markkinataloudessa. Sen takia ulkomainen velka on erittäin tärkeää saada hallintaan, koska verotusta kiristämällä ei tule pysyviä tuloksia.
Esim USA on korviaan myöten veloissa, mutta siellä on erittäin kevyt verotus ja maa on omavarainen melkein kaikessa. USA käytää velkaansa ulkopolitiikan hoitoon ja Kiinan ohjaamiseen markkinatalouspolulla. Se on eri asia kuin Suomen velkamäärän kehittyminen. - Olin pikimusta porvari ia tuollaisten trollien kirjoittaminen saisi loppua. Sodassa olivat kaikki yhtälailla kommunisteja myöten ja Suomen puolella. Oli aivan ratkaisevaa että vasemmisto oli maata puolustamassa.