Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sfinski80
profiilit
sfinski80
sfinski80
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
1220
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse ostaisin ehdottomasti pöytäkoneen, jos ei ole aivan pakko olla kannettava.
Osat helpompi vaihtaa jos menee rikki mm. näppis,näyttö... enkä usko että olen kovin väärässä sanoessani että pöytäkoneen kesto on huomattavasti pidempi kuin kannettavissa.
Kannettavat nyt ovat trendi :D kuluttaa ne kyllä vähemmän sähköä, mutta aika usein on kaikenlaista ylikuumenemista ja tuuletin ongelmia.
Paras olisi ostaa koottuna kone ei minkään acerin,hp... vaan ihan itse koottuna osista. Saa myös kasattua yrityksissä mutta maksaa noin 50€ kun kasaavat.
Tietokoneet noudattavat kaavaa "mitä kalliimpi sen parempi" Lähes poikkeuksetta.
Tosin järkevä hintaluokan koneen valinta on ymmärrettävää.
20.07.2010 05:08
Kokeile nyt vaikka mitä tuo antaa arvoiksi
http://www.speedtest.net/
Mutu tuntumalla on ihan turha lähteä arvioimaan yhtään mitään.
Voihan sitä ottaa vaikka 100mt yhteyden :D eri asia kuinka moni palvelin edes pystyy siihen.
Tää on tätä nykyajan markkinointia, myydään kalliilla nopeita yhteyksiä eikä neuvota sen enempää.
Vanhemmalle väestölle myydään jotain 8mt yhteyksiä, vaikka todellisuudessa he eivät tee sillä nopudella yhtään mitään! Käyttävät pankki sivua, sähköpostia ja joskus jopa youtubea. Mutta kun siihenkin riittäisi aivan hyvin 2mt yhteys.
Saisi kuluttajavirasto puuttua tähänkin.
20.07.2010 04:47
Ja loppuen lopuksi paljon on kiinni siitä mitä tallennettavaa on.
Jos tallentelet pelkkiä word dokumentteja riittää 1 gikanenkin useisiin tuhansiin dokumentteihin :D
Leffoja jos on tapana säilytellä kovolla osta 1 tera vähintään, Aina se täyteen tulee.
20.07.2010 04:40
Ei, oliko muuta. Noh turhaa tänne on kirjoitella kun kukaan ei oikeasti tiedä todellista vastausta logon käyttöön yrityksen ikkunassa.
14.07.2010 13:47
Niin ja eihän tuo anna oikeutta kuin käyttää logoa itse tuotteissa :D
Eli ikkunassa oleva logo ei liity mitenkään itse myytävään tuotteeseen. Se on oikeastaan mainoskeino tuoda yritystä esille toisen logolla.
Laki pykäliä vain kehiin, jotta oikea ratkaisu löytyy :D
13.07.2010 22:08
Cooperiin nyt vaikuttaa myös se että osaa jakaa voimansa. Maratoonari kun vetää tasaista vauhtia 42 kilsaa. Ja cooper on vain 12 minuuttia ja matkaa 3 kilsaa, joten siinä täytyy jakaa vauhti tarkemmin kuin maratoonissa. Kyllä cooperin tulokseen vaikuttaa myös kuinka usein sen vetää, koska tottuu jakamaan voimansakin paremmin.
12.07.2010 18:02
Optikolle vain. Itse ajanvarauksella koska siinä menee sellainen tunti kaikkinensa. Jonka jälkeen saa koe linssit käyttöön. Usein saa jonkun paketti tarjouksen missä silmien tarkastus,opetus, piilolaseja jonkin verran riippuen optikkoliikkestä.
Itse kävin näön tarkastuksessa ja ostin 4kk kuukausilinssit, jonka jälkeen siirryin tilaamaan niitä netistä, koska ovat edullisempia tilata sieltä.
Totutteluun tosiaankin menee aikaa. Auttaa kun on todella kirkkaassa valossa laittamassa silmiin.
12.07.2010 17:38
Tuosta vielä että kuvan ottaminen kestää, voi johtua ihan siitä että kuvauspaikka on hämärä, ja jos objektiivina on esim joku missä aukko jotain f3.5 tai 4 tai 5 niin voi johtua ihan automaatti tarkennuksen sahauksesta eli ei "löydä" varsinaista kohdetta hämäryyden vuoksi. Sisätiloissa jo tuo 3.5 alkaa olemaan aika tuskaista. Salama jos päällä auttaa ja jos kytkee sen tarkennuksen pois niin ei pitäisi kestää kuvanotto.
12.07.2010 17:33
Eihän kameran merkillä ole mitään väliä, kamerat toimivat kaikki ihan samalla perjaatteella.
Varmoja arvoja nyt ei olekkaan riippuu täysin kuvaus tilanteesta.
Myös Iso luvulla voit vaikuttaa kuvan valoisuuteen.
- Mitä pimeämpää sen pidempi suljinaika.
- Jos käyttää salamaa ihan pimeissä olosuhteissa valoitusajaksi 1/200 on ihan hyvä. Koska se valaisee vain sen salaman ajan.
-Auringon paisteessa valoitus ajat pyörivät siinä 500 -3200 riippuen vähän kuvauskohteesta esim. valkoista seinää kuvattaessa voi hyvinkin olla valoitus ajat siinä 2000-
-Pilvisellä säällä valoitusajat siinä 1/100
-Käsivaralta ei oikein kannata hitaampaa pistää kuin 1/50 koska tärähtämistä alkaa ilmenemään.
Mutta kuten sanoin kaikki on kiinni kuvauskohteesta, valoituksesta, tunnelmasta mitä haetaan.
http://villevaavu.org/shooting/shooting1.html
12.07.2010 17:12
Tai itse tekemällä. Tarvitsee tosin esim. php kielen osaamista ja aloittelijalle voi olla hankalaa. Jos kärsivällisyyttä löytyy niin sitten onnistuu.
12.07.2010 16:38
Tai javascript , mutta se vaatiikin sitten jo vähän sen osaamista
12.07.2010 16:35
Ei kannata emoa sen takia valita että siinä olisi vanha printeri portti. Uudempi emo kuitenkin ilman sitä on muuten paljon parempi. Osta ennemmin adapteri siihen tai uus tulostin usb:lla.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21688
12.07.2010 16:25
En tiedä tarkkaan miten se toimii, mutta se on bittorrent mikä on modeemissa sisäisesti. Tarkoittaa lähinnä sitä kun laitat siihen ulkoisen kovalevyn se pystyy lataamaan torrent tiedostoja, vaikka tietokone olisi suljettuna. Näin käsittääkseni en ole itse ikinä kokeillut.
Itse olisin buffalon kannalla.
12.07.2010 16:13
Itse ostin f-securen saapahan palomuurin ja virustorjunnan samalta merkiltä. :D
Ennemmin sitä hieman maksaa kuin asentaa lukemattomia ohjelmia virustentorjuntaan konetta hidastamaan.
Ei ole ollut valittamista.
12.07.2010 15:56
Mielestäni aika turhaa väittää joitain malleja huonommiksi. Tosi on että malleissa on tehty kompakti ratkaisuja ja jotkut voivat olla huonoja. Tärkeämpää on tarkistaa koneen sisältö ei niinkään merkki. Esim. Asus,Acer, Hp... Eihän ne oikeastaan edes tee ainuttakaan osaa koneeseen ne vain ovat koonneet paketin. ( Noh joitakin saattaa.)
Itse lähtisin ostamaan vähintään prossuksi i3- Jos windows 7 haluaa 64bittisenä hyvin käyttää. väh i5 jos paljon pelailee.
muistia 4gt ddr vähimmäis määrä.
Näytönohjain kannattaa katsoa ihan vaikka netistä mitä arvosteluja on saanut.
Nuo ne aika pitkälti kertoo koneen toimivuuden. Toki emolevylläkin on merkitystä jos on mahdollista selvittää niin kannattaa. Ja usb3 portitkin on jo tulleet eli olisivat hieman nopeampia jos paljon tietoa siirtelee.
Itsekin ostin hiljattain koneen,mutta päädyin pöytämalliin :D
12.07.2010 15:54
Samaa mieltä, Eli jos myisit pelkästään bemareita käytettynä ilman että laittaisit logon ikkunaan et tarvitse lupaa autojen myyntiin, mutta tuohon ikkunan laittoon tarvitset. Koska silloin ilmoitat olevasi bemarien jälleenmyyjä, eikä logoa saa käyttää tässä tapauksessa ikkunassa.
12.07.2010 15:33
Ja se usb reitittimessä voit unohtaa sen, koska sillä ei tässä tapauksessa ole merkitystä. Sen avulla saa esim. verkon kautta toimivan tulostimen kytkettyä. Tai kiintolevyn kiinni jolloin olisi halpa serveri jos sellaiselle käyttöä.
05.07.2010 12:38
http://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
Tuossa kuva reitittimestä. mikä on kytkettynä kiinni siihen seinään Tuo antenni on se mikä antaa verkon sille koneelle langattomasti. Onko tuossa reitittimessäsi ylippätään antennia jos ei niin se on tod.näk ihan perus adsl modeemi eli et voi saada toimimaan kuin langallisesti.
Ja koneessa pitäisi olla vastaanottavalaite. Joka todennäköisesti löytyy koneestasi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/PCMCIA
Jossain kannettavissa on ihan nappi mikä yhdistää internettiin.
05.07.2010 12:37
Ihan mielenkiinnosta miksi niin kova hinku saada kuvankäsittely mikä toimii netin kautta?
Ohjelma voi pätkiä/hidastella pelkästään yhteyden takia joka ikisellä kuvan muokkauksen aikana.
Jos sumentaa joutuu ensin lähettämään tiedon palvelimelle siellä se vasta sumentaa sen siihen tiedostoon ja vielä joutuu lähettämään muokatun kuvan selaimeen.
Kun jos olisi koneessa Internet ei hidastaisi kuin tiedoston siirrossa (valmiin kuvan). Jonka tosin joutuu tekemään myös siinä selainversiossa.
05.07.2010 12:23
Jotain hyvääkin taksikuskeista, tosin tämä tapahtui ihan muualla kuin Helsingissä.
Olin ostamassa televisiota elektroniikka liikkeestä ,johon taksinkin tilasin kun päästiin kotiovelle maksoin normaalisti taksi maksut, sen jälkeen taksikuski kantoi koko television kotiovelle kolmanteen kerrokseen. Meinasin kyllä ihan itse sen kantaa, mutta noh palvelu pelaa jossain. Hyvä Kouvola!
05.07.2010 12:02
40 / 61