Olen aktiivisesti liikuntaa harrastava nuori mies. Minulla on silmälasit, mutta urheillessa olisi hyvä joskus käyttää piilolinssejä. Osaako kukaan kertoa, millaista niiden käyttö on ja tarvitseeko sellaiset hankkiakseen käydä silmälääkärillä vai riittääkö ihan optikon tarkastus?
Ja en tarvitse vastausta "mikset mene silmälasiliikkeeseen", koska menen sinne sitten aikanaan. Työpäivän kesken vaan vähän paha lähteä optikolle.
Piilolinssit
2
202
Vastaukset
- piilarimies
Käynti optikolla riittää, edellyttää yleensä ajanvarausta etukäteen. Optikko tekee näöntarkastuksen, tutkii piilarien soveltumisen sinulle ja opettaa niiden käytön.
Niiden käyttö (eli lähinnä linssien saaminen silmiin) vaatii hieman totuttelua eli pari ekaa viikkoa voi olla aikamoista "räpeltämistä", mutta kyllä sen jokainen kohtuuajassa oppii. Muuten linssien käyttö on helppoa. Piilolinssien tyypistä (onko kertakäyttöinen vai ei jne.) riippuen linssit täytyy käytön jälkeen puhdistaa jne., mutta sen optikko neuvoo kyllä.Optikolle vain. Itse ajanvarauksella koska siinä menee sellainen tunti kaikkinensa. Jonka jälkeen saa koe linssit käyttöön. Usein saa jonkun paketti tarjouksen missä silmien tarkastus,opetus, piilolaseja jonkin verran riippuen optikkoliikkestä.
Itse kävin näön tarkastuksessa ja ostin 4kk kuukausilinssit, jonka jälkeen siirryin tilaamaan niitä netistä, koska ovat edullisempia tilata sieltä.
Totutteluun tosiaankin menee aikaa. Auttaa kun on todella kirkkaassa valossa laittamassa silmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2055074Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy374463Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2002721Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171342310- 601921
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121821- 671794
- 2081664
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1521222Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.241964