Olen aktiivisesti liikuntaa harrastava nuori mies. Minulla on silmälasit, mutta urheillessa olisi hyvä joskus käyttää piilolinssejä. Osaako kukaan kertoa, millaista niiden käyttö on ja tarvitseeko sellaiset hankkiakseen käydä silmälääkärillä vai riittääkö ihan optikon tarkastus?
Ja en tarvitse vastausta "mikset mene silmälasiliikkeeseen", koska menen sinne sitten aikanaan. Työpäivän kesken vaan vähän paha lähteä optikolle.
Piilolinssit
2
209
Vastaukset
- piilarimies
Käynti optikolla riittää, edellyttää yleensä ajanvarausta etukäteen. Optikko tekee näöntarkastuksen, tutkii piilarien soveltumisen sinulle ja opettaa niiden käytön.
Niiden käyttö (eli lähinnä linssien saaminen silmiin) vaatii hieman totuttelua eli pari ekaa viikkoa voi olla aikamoista "räpeltämistä", mutta kyllä sen jokainen kohtuuajassa oppii. Muuten linssien käyttö on helppoa. Piilolinssien tyypistä (onko kertakäyttöinen vai ei jne.) riippuen linssit täytyy käytön jälkeen puhdistaa jne., mutta sen optikko neuvoo kyllä.Optikolle vain. Itse ajanvarauksella koska siinä menee sellainen tunti kaikkinensa. Jonka jälkeen saa koe linssit käyttöön. Usein saa jonkun paketti tarjouksen missä silmien tarkastus,opetus, piilolaseja jonkin verran riippuen optikkoliikkestä.
Itse kävin näön tarkastuksessa ja ostin 4kk kuukausilinssit, jonka jälkeen siirryin tilaamaan niitä netistä, koska ovat edullisempia tilata sieltä.
Totutteluun tosiaankin menee aikaa. Auttaa kun on todella kirkkaassa valossa laittamassa silmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372