Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

8309

  1. Miksi+erään+myytin+mukaan+jokin+jumala+taikoi+tänne+tupakkakasvin+taikavoimillaan+ja+sen+jälkeen+katsoi+kaikkea+taikomaansa+ja+totesi+että+kaikki+on+hyvää?Oliko+taas+kyseessä+kavala+ansa,+kuten+keskelle+paratiisia+taiottu+omenapuu,+josta+ei+sitten+saanutkaan+syödä,+vaikka+ensin+sanottiin,+että+kaikki+tänne+taiottu+on+juuri+teille+ja+teidän.
  2. <<Epäterveellinen+muuttuu+hyväksi+jos+vähän+vaan+?+>>Olet+sinä+oikea+uskovinen+eli+eipä+täällä+kaltaistasi+typeryyttä+ole+ollutkaan+pitkiin+aikoihin,+joten+koetetaanpa+nyt+selittää+kuin+koomapotilaalle,+kun+kerran+selittäminen+kuin+idiootille+ei+auttanut.Epäterveellinen+ei+muutu+terveelliseksi+vähän+nautittuna.+Esimerkiksi+tupakka.Monet+asiat+ovat+kohtuudella+nautittuna+terveydelle+yhdentekeviä,+kuten+virvoitusjuomat.Jos+kärsit+vakavasta+nestehukasta,+niin+silloin+jopa+virvoitusjuoma+muuttuu+terveydelle+hyödylliseksi,+koska+vaihtoehtona+olisi+vakava+terveyshaitta,+tai+jopa+kuolema,+jos+kieltäytyisi+nauttimasta+virvoitusjuomaa+vaikkapa+sen+takia,+että+jokin+tonttu+tai+maahinen+on+kertonut+sen+olevan+myrkkyä.Liikaa+nautittuna+monet+asiat+ovat+terveydelle+haitallisia,+kuten+virvoitusjuomat.Monet+asiat+ovat+terveydelle+hyödyllisiä+vähän+tai+kohtuudella+nautittuna,+kuten+vaikkapa+pähkinät.Vaikka+ne+ovat+vähän+tai+kohtuudella+nautittuna+terveydelle+myönteisiä,+niin+ne+muuttuvat+terveydelle+haitallisiksi+liikaa+nautittuna.Appelsiinit+ja+tomaatit+ovat+terveellisiä,+mutta+ne+ovat+myös+hyvin+happamia.+Liiallinen+appelsiinien+tai+tomaattien+syöminen+voi+johtaa+närästykseen.+Pitkäaikainen+närästys+voi+johtaa+solumuutoksiin+ruokatorven+limakalvoilla,+mikä+puolestaan+altistaa+syövälle.Pinaatti+on+hyvin+terveellistä,+mutta+liikaa+nautittuna+pinaatin+oksaalihappo+aiheuttaa+munuaiskiviä.Seleeni+on+elintärkeää+ja+terveellistä,+saa+pähkinöistä,+viljasta+jne,+mutta+liikaa+nautittuna+hyvin+vaarallista.Seleenin+puute+heikentää+elimistön+puolustuskykyä+solujen+hapettumisvaurioita+vastaan+ja+aiheuttaa+monenlaisia+sairauksia.Seleenin+myrkytysoireita+ihmisillä+ovat+väsymys+ja+pahoinvointi,+tukan+lähtö,+kynsivauriot,+iho-oireet,+hampaiden+irtoaminen+ja+hermostolliset+muutokset,+jopa+kuolema.Ja+sitten+sinä+saat+taas+osoittaa+typeryytesi,+eikös+niin?
  3. <<minä+sanoin+sen+olevan+epäterveellistä+eli+ei+hyvä+ja+toinen+väittää+sen+olevan+terveellistä.+>>>Olenko+minä+todellakin+väittänyt+kolan+olevan+terveellistä?En+ole.+Vaan+kola+kohtuullisesti+nautittuna+on+ihmisen+terveydelle+yhdentekevä,+eli+ei+terveyttä+edistävä+tai+terveyttä+huonontava.Eräs+amerikkalainen+houkka+väitti+1800-luvulla+sen+olevan+myrkkyä+ja+tämän+oli+kertonut+hänelle+yhtä+tyhmä+jumala.Kola+on+terveydelle+haitallista+liiallisesti+nautittuna,+samoin+kuin+vesi,+johon+voi+kuolla+muutenkin+kuin+hukkumalla,+jos+sitä+nauttii+liikaa.Pähkinät+ovat+kohtuudella+nautittuna+terveellisiä,+mutta+liikaa+nautittuna+haitallisia+ja+allerginen+voi+kuolla+myös+kohtuullisesta+määrästä.Moni+asia+on+kohtuullisesti+nautittina+terveydelle+yhdentekevä+tai+jopa+terveyttä+edistävä.Lähes+kaikki+on+liikaa+nautittuna+terveydelle+haitallista,+myös+kohtuudella+nautittuna+terveyttä+edistävät+ovat+tällaisia.Marjat+ovat+yleisesti+terveyttä+edistäviä+mutta+Suomenkin+luonnossa+kasvaa+myrkyllisiä+marjoja.+Osassa+marjoja+on+yhdisteitä,+jotka+ovat+liiallisesti+saatuina+terveydelle+haitallisia+jne.Ja+vain+uskovaiset+ovat+sellaista+väkeä+että+tämä+pitää+heille+selittää+tällä+tavalla+kuin+idiootille+ja+todennäköisesti+osa+ei+ymmärrä+vieläkään.
  4. >>>+20:4+Älä+tee+itsellesi+jumalankuvaa+äläkä+mitään+kuvaa,+älä+niistä,+jotka+ovat+ylhäällä+taivaassa,+älä+niistä,+jotka+ovat+alhaalla+maan+päällä,+äläkä+niistä,+jotka+ovat+vesissä+maan+alla.20:5+Älä+kumarra+niitä+äläkä+palvele+niitä.++>>>Ahaa.+Ylhäällä+taivaassa+on+siis+muitakin+jumalia,+mutta+niitä+ei+saa+palvoa,+eikä+niiden+kuvia+saa+omistaa,+sillä+muuten+Jahve+vetää+lyijykynän+ahteriin,+todennäköisesti+poikittain.Myös+alhaalla+maan+päällä+on+muitakin+jumalia,+mutta+niitä+ei+saa+palvoa,+eikä+kuvia+saa+olla,+sillä+muuten+kostetaan+ihan+syntymättömiin+vauvoihin+asti+tällainen+kauhea+teko.Myös+vesissä+maan+alla+on+jumalia,+mutta+niitäkään+ei+saa+palvoa,+eikä+saa+kuvia+olla,+tai+muuten....+veri+lentää+ja+lapsetkin+itkevät.Tämähän+todistaa+että+muita+jumalia+on+olemassa+pilvin+pimein,+mutta+Jahve,+huonolla+itsetunnolla+kun+on+varustettu,+kieltää+niitä+palvomasta.>>>++Sillä+minä,+Herra,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala,+joka+kostan+isien+pahat+teot+lapsille+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen,+niille,+jotka+minua+vihaavat;20:6+mutta+teen+laupeuden+tuhansille,+jotka+minua+rakastavat+ja+pitävät+minun+käskyni.+>>>Onpas+oikein+oikeudenmukainen+jumala.+Kostaa+isien+teot+lapsille+aina+kolmanteen+tai+jopa+neljänteen+sukupolveen,+eli+jopa+ne+joutuvat+kärsimään,+jotka+eivät+isän+toilailujen+aikaan+olleet+edes+vielä+syntyneet.Onpa+niin+saatanan+oikeudenmukainen+jumala,+että+jos+vastaan+kävelee,+niin+sylkäisen+kasvoille+että+heilahtaa.+Ja+oksennan+sandaaleille+ja+vielä+kaupan+päälle+potkaisen+perseelle.