Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. Ja Alexilla taas vähän kihahti yläpäässä. No ei ole ensimmäinen kerta.

>>> Totuus on että ne jotka syövät terveellistä ruokaa elävät kauemmin kuin ne jotka eivät syö - adventisti tai ei.. >>>

Niin Alex. Tätä minä yritin juuri kertoa. Adventistit eivät todellakaan elä yhtään sen kauemmin kuin muutkaan. Mutta he markkinoivat itseään, että adventistit elävät kauemmin kuin muut, mutta eivät kerro sitä, että miksi Kalifornian leppoisassa ilmastossa elävät adventistit elävät hiukan kauemmin kuin muut.

Eivätpä kerro sitäkään, että lihansyöjämormonit elävät vielä kauemmin kuin kasvissyöjäadventistit, eli ilmeisesti Kaliformian mormoneilla on vielä terveellisemmät elämäntavat kuin adventtikirkon jäsenistöllä.

>>> adventistit tekevät vain vääryyttä, valehtelevat, keräävät köyhien rahat, ja pakottavat lapsiaan mitä hirvittävimpien käskyjen ja lain alle.. >>>

Tästä olemme samaa mieltä ;), tosin pienen leikkauksen kera.

Mutta liity nyt ihmeessä tähän humpuukilahkoon ja ala elämään sen sääntöjen mukaan, jos ne sinusta niin ihanilta tuntuvat ;)

Mutta siihen ei sinusta miestä ole!
  2. Pistetäänpä vielä kertauksen vuoksi adventtikirkon omat ohjeet sapatin oikean viettämisen eri tavoista:

http://adventist.org/beliefs/other-documents/other-doc6.html

Guidelines for Sabbath Observance

Purpose and Perspective

The main objective of this document on Sabbath observance is to provide counsel or guidelines to church members desiring a richer, more meaningful experience in Sabbath keeping. It is hoped that this will provide an impetus toward a real reform in Sabbath keeping on a worldwide basis.

Conscious of the fact that the worldwide worshiping community encounters numerous problems in Sabbath observance arising from within a given cultural and ideological context, an attempt has been made to take these difficulties into consideration. It is not the intent of this document to address every question pertaining to Sabbath keeping, but rather to present Biblical principles and Spirit of Prophecy guidelines that will assist the church members as they endeavor to follow the leading of the Lord.

It is hoped that the counsel given in the document will be helpful. Ultimately, however, decisions made under critical circumstances must be motivated by one's personal faith and trust in the Lord Jesus Christ.

Sabbath - A Safeguard of Our Relationship With God

The Sabbath encompasses our entire relationship with God. It is an indication of God's action on our behalf in the past, present, and future. The Sabbath protects man's friendship with God and provides the time essential for the development of that relationship. The Sabbath clarifies the relationship between God and the human family, for it points to God as Creator at a time when human beings would like to usurp God's position in the universe.

In this age of materialism, the Sabbath points men and women to the spiritual and to the personal. The consequences for forgetting the Sabbath day to keep it holy are serious. It will lead to the distortion and eventual destruction of a person's relationship with God.

When the Sabbath is kept, it is a witness to the rest that comes from trusting God alone as our sustainer, as the basis of our salvation, and as the ground of our hope in the future. As such, the Sabbath is a delight because we have entered God's rest and have accepted the invitation to fellowship with Him.

When God asks us to remember the Sabbath day He does so because He wants us to remember Him.

Principles and Theology of Sabbath Observance

Ja niin edelleen. Tuo sepustus ei tänne sovi, niin lukekaa itse loput. Siellä käsitellään kaikki tarvittavat asiat aina auton tankkaamisesta lähtien, jotta ei vain menisi jumalalla herne nenään väärästä sapatin pyhittämisestä.

Lukuiloa ja koettakaa viettää sapattia oikein, jottei liikemiehet/jokin jumala suutu.
  3. >> Hmmm... aika mielenkiintoista, että hypit tasajalkaa onnesta, kun artikkeli sanoo "uskonnollisuuden katoavan" länsimaista. >>>

En minä siitä iloinen ole, sillä uskonnot ovat kuuluneet ihmiskunnan satojen tuhansien vuosien kehitykseen olenaisena osana.

Surullinen olen siitä, että määrätyt epärationaalisen maailmankuvan lahkot ovat tekemässä siitä ihmiskunnalle tarpeetonta, julistamalla oppia, joka aiheuttaa lähinnä älyllisiä ristiriitoja ja saa uskonnoista kiinnostumaan enää kaikkein toivottomimman osan yhteiskunnasta.

Jos tuijotamme pelkkiä tiloastoja, niin tietenkin ne ovat sinun puolellasi, koska jäsenistönne lisääntyy kiihtyvällä vauhdilla, kehitysmaissa. Mutta kun ekologinen lokeronne on täynnä, tulette taantumaan myös siellä ja jäsenmäärä ei enää kasva, vaan pysyy joko paikoillaan tai tekee pientä zikzakkia ylös alas. Ja sitten tapahtuu sama kuin täällä. Vanhemmat eivät saa enää pidettyä lapsiaan sukunsa uskossa, vaan se tärkein osa seurakunnasta, lapset ja nuoret, menetetään ja he olisivat niitä, joilla luodaan pysyvyyttä. Sitten niitä uskonnollisia haahuilijoita tulee ja menee, joilla ei tulevaisuutta luoda.

Näin on käynyt jo sielunveljillenne mormonikirkolle, jonka menneisyyttä tutkimalla pääsemme hyvin käsiksi teidän tulevaisuuteenne.

>>> Eikä veli Tedin aika kirkon ruorissa myöskään ole ikuinen vaikka näytät sitä toivovankin. >>>

Ajattelitko näiden vanhoillisten luopuvan vallasta hyvinkin helposti?

Kun on vallan kahvaan päässyt, ei siitä luovuta, ainakaan ilman veristä taistelua.
  4. >> Olet väärässä. >>

Olenko? Sinun elinaikanasi adventtikirkko kuihtuu länsimaissa muutamien hihhuleiden yhteisöksi ja yllättäen Jeesusta ei näy, ei kuulu.

Ja minä aina unohdan sen, että sinä todellakin pidät esim. Nooan vedenpaisumusta konkreettisesti tapahtuneena asiana, jota se ei ole, niin siksi sinun kanssasi keskusteleminen on vähän kuin aidanseipäälle puhuisi.

>>>Onhan kirjoitettu "Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa." (1 Joh 5:19). >>>

Tämän pätkän käyttäminen on sinänsä turhaa, sillä se toimii vain tyhjiössä eläjiin. Maailma on muuttunut vuosisata toisensa perään koko ajan paremmaksi paikaksi elää.

Väkivalta vähenee vuosi vuodelta. Ihmiskunta on kyennyt sopimaan asioista ilman väkivaltaa ja se kohdistuu nykyisin lähinnä diktaattoreihin, kuten Libyasta ja muualta hyvin näemme. Jos joku sortaa toista, niin me riennämme apuun, emme enää pelkää ottaa vastuuta. Ihmiskunnan on hyvin vaikea enää joutua toisen maailmansodan tapaisiin kauheuksiin, sillä sen pelin taitajia on vuosi vuodelta yhä vähemmän.

Ja mielenkiintoista on sekin, että nykyisin sekulaareimmat valtiot maailmassa ovat myös kaikkein turvallisimpia ja vähiten väkivaltaisia, josta esim. Hollanti on hyvä esimerkki. Maailman uskonnottomin valtio ja samalla yksi maailman turvallisimmista maista.

Ja sinulle se on merkki pahuuden vallassa olemisesta?

Kuka pölvästi niihin juttuihisi enää uskoo ja jos joku uskoo, niin sinun seurakuntasi on sellaiselle mitä parhain paikka.

Kuten olen kirjoittanut, niin sinä teet näillä nuoren maan humpuukeillasi sellaista, mihin yksikään ateisti ei pysty. Uskonto kuolee sukupuuttoon ja sinä olet yksi sen sukupuuton aiheuttajista.
  5. >>> En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.

Matt. 5:17-19 jne... >>>

Ei opeta. Sinä et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että juutalaisille laki oli muutakin kuin kymmenen käskyä. Se oli yli 600 pykälän kokoelma, josta lakien viidakosta Jeesus vuorisaarnassaan puhuu. Juutalaisilla ei ole erikseen kymmentä käskyä ja muita lakeja, vaan juutalaiset ymmärsivät lait yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi.

"Mooseksen laki" ,"Herran laki" , "laki" ja "vanhan liiton laki" tarkoittavat yhtä ja samaa jakamatonta lakikokoelmaa, jonka yhtenä osana on dekalogi (Kymmenen käskyä). Dekalogi kuuluu siihen liiton kirjaan, jonka Herran teki Israelin kansan kanssa Siinailla (2 Moos.19-24 luvut). Ks. varsinkin 2 Moos. 24:7-8 "Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: "Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt." Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: "Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla." Ja jae 12: "Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle vuorelle minun luokseni ja odota täällä. Minä annan sinulle kivitaulut, joihin olen kirjoittanut lain ja käskyt, että voisit opettaa ne kansalle."

Laki on kokonaisuus ja yhtäläisesti se säädettiin "ikuiseksi" Israelin kansalle, ja sen tähden käytän laista välillä eri ilmauksia. Jos tätä selitysopillista perustosiasiaa ei ymmärretä, päädytään väärinkäsityksiin jo lakikinastelujen lähtökohdissa.

Palkanmaksajasi, tämä amerikkalainen höpölahko, on mennyt 1800-luvulla halpaan keksiessään omia dogmeja ja niistäpä höpöyksistä maksatte nyt, kun kaikki sivistyneet häipyvät, eli ne rahakkaimmat ja millähän valuutalla sinun palkkasi maksetaan 30 vuoden päästä?

Randeilla, ehkä, mutta kelpaako Euroopassa? Epäilen.

Mitä tulee näihin: 1 Kor. 7:19 1 Joh 5:3 jne, niin et ole varmaan koskaan lukenut Jeesuksen näitä sanoja:

»Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.»

Luepas tuo loppu tarkasti: Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.

Mutta siihenpä ei sinun ymmärryksesi taida riittää.
  6. Sivistyneet länsimaalaiset kiertävät nykyään höpölahkot kaukaa.

Olen sinulle asian selittänyt jo lukuisia kertoja, mutta kun ei mene perille niin ei mene perille. Kuten eräskin tutkielma kertoi, niin lahkoihin nykyään kerääntyy hieman yksinkertainen aines ja sinä lienet siitä hyvä esimerkki.

Adventtikultti, Made in USA, todellakin kasvaa länsimaissa, mutta miksi kasvaa?

Eivät ne länsimaiset ihmiset niihin liity, vaan niihin littyvät ne kehitysmaista huijatut ihmisparat, jotka muuttavat uuteen maahan paremman elintason toivossa. Sitten he integroituvat myöskin siihen lahkoon uudessa kotimaassaan, johon heidät oli entisessä kotimaassaan huijattu.

Teidän oma uutissivustonne kertoo, että esim. Espanjan adventtikultin jäsenistöstä jo melkein 50 % on romanialaisia köyhiä pakolaisia ja espanjalaiset ovat jäämässä alakynteen omassa maassaan.

http://news.adventist.org/2010/03/diversity-from-moder-1.html

"In Spain, almost half of church membership comes from Romania. "

"The Adventist Church in countries like England and France has changed forever, and is now largely of African decent. "

Jne...

USA:ssa kulttianne kasvattaa etenkin Latinalaisesta Amerikasta saapuvat maahanmuuttajat ja espanjasta onkin tullut useissa "seurakunnissa" pääkieli ja se on syrjäyttänyt englannin ja samalla englantia puhuvat jenkit ovat etsineet itselleen uuden kirkon.

Suomenkin adventtikultti tulee tätä väylää pitkin kasvamaan, kunhan tänne alkaa tulla adventtiuskoisia pakolaisia kolmansista maista. Ruotsissa näin on jo käynyt.

Joten jos haluatte pärjätä lahkossanne tulevaisuudessa, suositan pikaisesti kieliopintoja, etenkin niitä kieliä, joita puhutaan kaikkein köyhimmissä maissa.

Kouluttamattomia köyhiä on helppo huijata ja etenkin silloin, jos heillä ei ole edes internettiä, josta voisivat googlata hiukan viekoittelevan lahkon taustoja.
  7. Siksi, koska tällaiset lahkot keräävät suojiinsa määrättyä ihmistyyppiä, joita ei Suomesta paljoa löydy.

Dick Sutphen esseessään "The Battle for your Mind" käsitteli asiaa hyvin kattavasti. Tällaisiin yhteisöihin liittyvät ns. Tosi Uskovaiset. Tosi Uskovainen on yleensä älykkyydeltään keskitasoa tai sen alempi (poikkeuksiakin on), mutta hän on aina hyvin auktoriteettihakuinen ihminen - ja autoritaarisuudessaan hän elää ainaisessa epävarmuudessa eikä ole koskaan onnellinen. Kirkot pyrkivät hankkiutumaan Tosi Uskovaisista eroon, sillä heistä on enemmän riesaa kuin hyötyä; sensijaan lahkot ja kultit mielellään vetävät heidät puoleensa.

Lahkot kasvavat, koska ne vetoavat tiettyyn ihmistyyppiin - Tosi Uskovaisiin. Niihin auktoriteettihakuisiin ja vähän tyhmänpuoleisiin laumasieluihin, jotka kaipaavat valmiita ratkaisuja ja jotka haluavat tulla johdettaviksi sen sijaan, että etsisivät itse vastauksia hengellisyyden, ei rituaalien, kautta. Mutta kuitenkaan ei-ateististen ihmisten valtava enemmistö ei ole Tosi Uskovaisia, ja kuten jo todettu, kirkoille Tosi Uskovaiset ovat enemmän riesa kuin hyöty. Sutphenin mukaan kaikki lahkot ja kultit koostuvat nimenomaan Tosi Uskovaisista.

Adventtikirkko kasvaa tällä hetkellä voimakkaasti lähinnä kehitysmaissa, mutta yksikään lahko ei voi kasvaa loputtomiin - siitä syystä, että niiden kasvupohja, ekologinen lokero, on hyvin suppea.

Mitä tiukemmasta lahkosta tai kultista on kyse, sitä voimakkaammin se aluksi kasvaa - ja sitä nopeammin myös se saavuttaa kantokykymaksiminsa; sitä nopeammin sen markkinat tyydyttyvät. Koska lahkojen jäsenpohja koostuu lähes yksinomaan Tosi Uskovaisista, ja Tosi Uskovaisia on vain pieni segmentti kaikista ihmisistä. Niinpä ahdasmielisen, suvaitsemattoman ja ahdistavan lahkon kasvu on aluksi voimakasta, koska se houkuttelee piiriinsä juuri Tosi Uskovaiset, mutta kun kasvupohja on kulutettu loppuun ja lahkon markkinat ovat tyydyttyneet, sen jäsenmäärä vakiintuu.

Miksi sitten nimenomaan autoritaarisuus, patriarkaalisuus ja ahdistavuus vetoaa Tosi Uskovaisiin? Siitä syystä, että he ovat joko kyvyttömiä tai haluttomia ottamaan itse vastuuta omasta elämästään ja löytämään itse vastauksia omaan elämäänsä. He haluavat tulla lampaiden tavoin johdetuksi ja märehtiä valmiiksipureksittuja vastauksia. He eivät halua ajatella omilla aivoillaan. He eivät ole kiinnostuneita mistään kahvikuppia syvemmästä.

Juice Leskinen kuvaa Tosi Uskovaista hyvin myrkyllisesti laulussaan Keskitysleiriin:

Jipii, mä kuulun järjestöön
    jipii, mun hyvä on
    Se kaikki huolet kantaa - vau!
    Mä olen huoleton;
    Se tekee mulle talon - jee,
    se hankkii puolison
    Voi jee! Mä kaiken annan käsiin
    tään jumal'olennon!

Tiukat uskonnot ovat vahvoja siksi, että tyhmyys on voimaa, aivan kuin Orwell totesi, ja kuten Sutphen sanoo: never underestimate the potential danger of these people.
  8. >> Vastaan vaikka nyt et minulle suoranaisesti kirjoittanutkaan, että voin rehellisesti sanoa etten haaveile rahasta tai kadehdi "Doug Batchelorin kaltaista upporikasta multimiljonääriä" - enkä kadehdi ketään muutakaan. >>>

Itse ajattelen tämän asian niin, että kuinka paljon enemmän hyvää pystyisin tekemään moisella omaisuudella. Doug ei tosin tee omaisuudellaan mitään hyvää, vaan koettaa vain hankkia sitä enemmän ja enemmän itselleen ja perheelleen ja tietenkin ihmettelen, että mistä syystä, sillä eikös hänen pitäisi uskoa Jeesuksen olevan tulossa takaisin hetkellä millä hyvänsä, niin mitä ihmettä hän sillä rahalla aikoo sitten tehdä. Mutta tuntuu kelpaavan Jeesuksen pikaisen paluun odottamisesta huolimatta ;)

Maailmassa on lukuisia upporikkaita, jotka antavat käsittämättömiä summia hyvään, kuten esim Bill Gates, joka on lahjoittanut 5 MILJARDIA dollaria Afrikan malariaongelman hävittämiseen tai Warren Buffet, joka muutama vuosi takaperin lahjoitti 37 MILJARDIA dollaria hyväntekeväisyyteen, joilla rahoilla maailmasta tulee varmasti parempi paikka elää useille ihmisille, toisin kuin näiden humpuukilahkojen toimesta.

Tiedätkö, onko Doug koskaan lahjoittanut moisia summia, tai edes pienempiä rahamääriä hyväntekeväisyyteen ja maailman köyhien auttamiseen. Onko hän lahjoittanut satojen miljoonien dollarien omaisuudestaan sellaisia summia, jotka olisivat mahdollisia hänen omaisuudellaan?

Se selviää kirjoittamalla Googleen "doug batchelor donate" tai "doug batchelor gives away his money" tai jotain muuta vastaavaa.

Voin kertoa sinulle, että noilla hakusanoilla vain "doug batchelor donate" tuottaa tuloksia ja silloinkin päädyt sivustolle, jossa "donate" nappia klikkaamalla pääset itse lahjoittamaan rahaa Dougille ;)

https://www.amazingfacts.org/DonateOnline/OneTimeDonations/tabid/180/Default.aspx

Metkaa, eikö totta!