Olen kummastellut kovasti, kun adventistit väittävät viettävänsä sapattia, mutta eivät noudata säädöksiä Sapatista.
Voisiko joku selittää, kuka on muuttanut alkuperäisen Sapattikäskyn adventismin mukaiseen muotoon?
2.Moos.31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
13. "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
14. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
15. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
16. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
17. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
18. Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
Millä oikeudella adventistit eivät tee mitään tuon käskyn mukaan?
Mistä ihmeestä se johtuu?
40
97
Vastaukset
- lö
Timo Flink ei pätkääkään usko tuohon.
Hänelle tuo muka tarkoittaa kaikkia kansakuntia.
Näin olen adventtikirkossa asiasta kuullut.Väärin. Teksti tarkoittaa Jumalan kansaa, ja siten jokaista, joka seuraa Herraa, oli kuka tahansa ja kuului mihin kansaan tahansa. Tämä sanotaan jo Vanhassa testamentissa.
- lutkulainen
TimoFlink kirjoitti:
Väärin. Teksti tarkoittaa Jumalan kansaa, ja siten jokaista, joka seuraa Herraa, oli kuka tahansa ja kuului mihin kansaan tahansa. Tämä sanotaan jo Vanhassa testamentissa.
""Väärin. Teksti tarkoittaa Jumalan kansaa, ja siten jokaista, joka seuraa Herraa, oli kuka tahansa ja kuului mihin kansaan tahansa. Tämä sanotaan jo Vanhassa testamentissa.""
Niin tarkoittaako tämä sitten sitä, että adventistit ovat Israelilaisia ?,Eli ovat perinneet israelilaisuuden heiltä ,vai mitä tarkoitat. - ilon päivä
lutkulainen kirjoitti:
""Väärin. Teksti tarkoittaa Jumalan kansaa, ja siten jokaista, joka seuraa Herraa, oli kuka tahansa ja kuului mihin kansaan tahansa. Tämä sanotaan jo Vanhassa testamentissa.""
Niin tarkoittaako tämä sitten sitä, että adventistit ovat Israelilaisia ?,Eli ovat perinneet israelilaisuuden heiltä ,vai mitä tarkoitat.Jeesus sanoi sapatin asetetun IHMISTÄ VARTEN, hän ei maininnut sapatin suhteen mitään etuoikeutettua kansaa, kuten juutalaisia. Siis JOKAINEN IHMINEN on oikeutettu viettämään Jumalan pyhittämää lepopäivää, sapattia.
- timolle
TimoFlink kirjoitti:
Väärin. Teksti tarkoittaa Jumalan kansaa, ja siten jokaista, joka seuraa Herraa, oli kuka tahansa ja kuului mihin kansaan tahansa. Tämä sanotaan jo Vanhassa testamentissa.
Miksi sitten Israel ylipäätään erotettiin?'
Sinulla ei ole mitään perustetta, miksi Liitto tehtiin kultaisen vasikan palvelijoiden kanssa.
Miksi vain israelilaisia rangaistiin Sapatinrikkomisesta?
Ja miksi edellisenä Sapattina, ennen mannan satamisen jälkeistä Sapattia, israelilaiset vielä poimivat viiriäisiä kedolta ja tekivät tulet paistaakseen ne?
Viiriäisisten keruun jälkeinen päivä oli ensimmäinen mannankeruupäivä!
Ja näitä mannankeruupäiviä oli kuusi peräkkäin. - timolle
TimoFlink kirjoitti:
No mikset esitä sitä kohtaa jos niin kerran on sanottu?
Miksi muut esittävät vakuuttavat todisteensa mutta Tohtori itse ei?
Näytä se säädös Raamatusta joka tuon on määrännyt kaikille kansoille.
5.Mooseksen kirja:
14:21 Älkää syökö mitään itsestään kuollutta. Muukalaiselle, joka sinun porteissasi on, sinä saat antaa sitä syötäväksi, tahi myy se vieraalle; sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa. - lö
ilon päivä kirjoitti:
Jeesus sanoi sapatin asetetun IHMISTÄ VARTEN, hän ei maininnut sapatin suhteen mitään etuoikeutettua kansaa, kuten juutalaisia. Siis JOKAINEN IHMINEN on oikeutettu viettämään Jumalan pyhittämää lepopäivää, sapattia.
Sinä viet juttua pois aiheesta.
Mikset voi pysyä paikallasi kun yksi periaate on keskustelun kohteena.
Jos taas me kuulijoina käytämme teidän opetukseenne samaa menettelyä, ei kenenkään tarvitse ottaa teitä huomioon.
Se osoittaa, että menetelmäsi ei ole oikeaa.
Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta. Jumala itse julistaa kuolemantuomion (kadotustuomion) niille, jotka uppiniskaisesti kapinoivat Häntä vastaan.
- Valon Viesti
Höpö! Höpö!
T. Flinkin kootut valheet:
"Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta".
"Konitohtorin" valhe.
Adventtikirkosta ei ole ketään erotettu sen vuoksi, ettei hän ole ollut kultin tilaisuuskissa lauantaisin, vaan on esim. kierrelyt kaupoilla ostoksilla.
Kutkähän teillä siellä adventtikultissa valvovat, että kuka mitäkin tekee lauantaisin? Taitaisi olla niin, että sieltä kirkostanne olisi kaikki jouduttu erottamaan sapatin rikkojina.
Onko sinut Flink valtuutettu eropaperit kädessä vakoilemaan, että kuka mitäkin lauantaisin touhuaa? Heh!
Vielä kerran, älä Timo Flink valehtele.
Olet jo niin monta kertaa jäänyt kiinni selvästä valehtelemisesta tälläkin palstalla.
Turhaa kai teitä on kehottaa pysymään totuudessa, koska olette mielistyneet valheeseen. Se on teillä jo verissä. Kukaan ihminen ei voi erottaa minua seurakunnasta.
Roomalaiskirje 8
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Kukaan ihminen ei voi myöskään viedä minulta pappeutta.
Ihmiset voi potkia mut pihalle yhteisöstään. Mutta seurakunnasta kukaan ihminen ei voi mua pois potkia. Opiskeltu pappeus voidaan viedä ja siitä saatava palkka, mutta Jumalalta saatua pappeutta ei voi kukaan ihminen viedä, eikä Häneltä saatavaa palkkaa.- lutkulainen
"39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Sanottiin ei korkeus eikä syvyys eikä mikään luotu ,eli ei mitkään päivätkään ei maanantai eikä sapattikaan jotka Jumala on luonnut voi erottaa meitä Jeesuksesta Kristuksesta vaikka T.Flinkki
haluaisi erottaa!!!
""Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta. Jumala itse julistaa kuolemantuomion (kadotustuomion) niille, jotka uppiniskaisesti kapinoivat Häntä vastaan."" Näin Timo ajattelee ,mutta ei Jeesus. lutkulainen kirjoitti:
"39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Sanottiin ei korkeus eikä syvyys eikä mikään luotu ,eli ei mitkään päivätkään ei maanantai eikä sapattikaan jotka Jumala on luonnut voi erottaa meitä Jeesuksesta Kristuksesta vaikka T.Flinkki
haluaisi erottaa!!!
""Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta. Jumala itse julistaa kuolemantuomion (kadotustuomion) niille, jotka uppiniskaisesti kapinoivat Häntä vastaan."" Näin Timo ajattelee ,mutta ei Jeesus.Lutkulainen.
Niin siinä sanotaan. Jumalan rakkaus ei voi hylätä, eikä Jumalan rakkautta tarvi ansaita millään lain teoilla.
Luuk. 6:22
Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
Joh. 16:2
He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
Uskonnollisuus tulee menemään vielä paljon pidemmälle, kuin yhteydestä erottaminen. Vainot seurakuntaa kohtaan tulee ja ne tulee aivan niin kuin Raamatussa on sanottu. Ne tulee uskonnollisuuden taholta.- Timo-veljelle kys...
jari-pek-ka kirjoitti:
Lutkulainen.
Niin siinä sanotaan. Jumalan rakkaus ei voi hylätä, eikä Jumalan rakkautta tarvi ansaita millään lain teoilla.
Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
Uskonnollisuus tulee menemään vielä paljon pidemmälle, kuin yhteydestä erottaminen. Vainot seurakuntaa kohtaan tulee ja ne tulee aivan niin kuin Raamatussa on sanottu. Ne tulee uskonnollisuuden taholta.Timolta kysyisin että montako nimiadventistia on hallisemissasi seurakunnissa?
Monestako sapattikokouksesta Timo on ollutt poissa viimeisen vuoden aikana? - PYH!
lutkulainen kirjoitti:
haluaisi erottaa!!!
""Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta. Jumala itse julistaa kuolemantuomion (kadotustuomion) niille, jotka uppiniskaisesti kapinoivat Häntä vastaan."" Näin Timo ajattelee ,mutta ei Jeesus.vaan Jumala on kanssasi eri mieltä.
Hepr. 10:26-29 "Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä!"
Tuossa tekstissä Jumalan kiroaa kadotukseen ne, jotka ehdoin tahdoin elävät synnissä, vaikka väittävät olevansa pelastettuja. Ihan sama mitä vänkäätte. Sinä Timo olet luja ja rohkea !
Ilokseni olen saanut huomata, että sinä sitkeästi pysyt tässä nettityössäkin, vastaamalla asiallisesti ja ystävällisesti ihmisten kysymyksiin, vaikka usein saatkin aiheetonta haukkumista osaksesi. Tänä päivänä on tämä nettikin hyvä paikka viedä evankeliumia eteenpäin.
Mennään sinne missä ihmiset ovat ja nyt on netin aika.
Ollaan ihimisiä ihmisten keskellä rakastaen heidät Kristukselle!
Ole siunattu Jeesuksen Kristuksen nimessä.- +++++++++++++++++++
""""Sapatin jatkuvasta tahallisesta rikkomisesta erotetaan seurakunnasta. Jumala itse julistaa kuolemantuomion (kadotustuomion) niille, jotka uppiniskaisesti kapinoivat Häntä vastaan.""""
Adventtikirkosta erottaminenhan on positiivinen tilanne!
Adventisteilla ei ole Raamatullista sapatinviettoa.
Koskaan Mooseksesta lähtien ei teidän viettonne ole ollut käytössä muilla kuin teillä.
vasta lähes sata vuotta! Miksei aiemmin 1900 vuoden aikana?
Ai nii ; 2.Mooseksen kirja:
16:23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
16:25 Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
16:26 Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole - alex-kasi
jari-pek-ka kirjoitti:
Lutkulainen.
Uskonnollisuus tulee menemään vielä paljon pidemmälle, kuin yhteydestä erottaminen. Vainot seurakuntaa kohtaan tulee ja ne tulee aivan niin kuin Raamatussa on sanottu. Ne tulee uskonnollisuuden taholta.Hei jari pe-ka.
Olen lukenut näitä kirjoituksiasi ja usein olen ymmärtänyt asiat aivan samoin - minkä sinänsä ei tarvitse merkitä paljoakaan sillä siteeraathan usein Raamattua joka on meidän molempien uskon perusta.
Sanoit kerran että uskot että KOKO Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja että se on uskosi perusta.
Luterilaisen kirkon "Raamattukoulukin" käy läpi koko Raamatun lähes jae jakeelta, mutta jo lähtökohta on ainakin minun uskoni mukaan väärä - sillä opettajana toimiva pastori - joka itse uskoo että ihmisellä (ihmisessä?) on kuolematon osa (sielu) joka ihmisen kuoltua menee joko taivaaseen tai sitten jää ulkopuolelle.. sanoo kun 1. Moos. kirjassa tulee esiin teksti "olet kuolemalla kuoleva" että "Nythän ME Luterilaisessakin kirkossa uskomme, että kuolemalla tarkoitetaan sitä että syntinen on erossa Jumalasta" ...
Ja siten se Luterilaisen kirkon raamattukoulu jo heti alkuun ujutettiin siihen uomaan jossa sitä sitten Raamattua tutkittaessa pidettiin - läpi koko Raamatun - välillä ilman vaikeuksia välillä ohittamalla tai tulkitsemalla Raamatun kohtia siten että ne sopivat - ja välillä jopa unohtaen että ihmisellä ei ole itsessään kuolemattomuutta..
Kuinka on jari pek-ka sinun uskosi oletko kuolematon elämä vai oletko syntinen joka kuolee kuolemassaan ja jonka Jumala herättää kerran takaisin elämään?
Ei tarvitse vastata jos et halua, en pane pahakseni vaikka et vastaakaan, mutta jos vastaat asialliseen tyyliisi niin hyvä..
alex alex-kasi kirjoitti:
Hei jari pe-ka.
Olen lukenut näitä kirjoituksiasi ja usein olen ymmärtänyt asiat aivan samoin - minkä sinänsä ei tarvitse merkitä paljoakaan sillä siteeraathan usein Raamattua joka on meidän molempien uskon perusta.
Sanoit kerran että uskot että KOKO Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja että se on uskosi perusta.
Luterilaisen kirkon "Raamattukoulukin" käy läpi koko Raamatun lähes jae jakeelta, mutta jo lähtökohta on ainakin minun uskoni mukaan väärä - sillä opettajana toimiva pastori - joka itse uskoo että ihmisellä (ihmisessä?) on kuolematon osa (sielu) joka ihmisen kuoltua menee joko taivaaseen tai sitten jää ulkopuolelle.. sanoo kun 1. Moos. kirjassa tulee esiin teksti "olet kuolemalla kuoleva" että "Nythän ME Luterilaisessakin kirkossa uskomme, että kuolemalla tarkoitetaan sitä että syntinen on erossa Jumalasta" ...
Ja siten se Luterilaisen kirkon raamattukoulu jo heti alkuun ujutettiin siihen uomaan jossa sitä sitten Raamattua tutkittaessa pidettiin - läpi koko Raamatun - välillä ilman vaikeuksia välillä ohittamalla tai tulkitsemalla Raamatun kohtia siten että ne sopivat - ja välillä jopa unohtaen että ihmisellä ei ole itsessään kuolemattomuutta..
Kuinka on jari pek-ka sinun uskosi oletko kuolematon elämä vai oletko syntinen joka kuolee kuolemassaan ja jonka Jumala herättää kerran takaisin elämään?
Ei tarvitse vastata jos et halua, en pane pahakseni vaikka et vastaakaan, mutta jos vastaat asialliseen tyyliisi niin hyvä..
alexHei alex
Lutrilaisilla on oma oppi ja helluntailaisilla on oma oppi ja aadventisteilla on oma oppi. Mä en ota niihin kantaa. Minua ei luterilaisuus kiinnosta yhtään, eikä adventismikaan, puhumattakaan mistään muusta tahansa opista. Minua kiinnostaa vain Raamatun oppi. En tarvitse siihen luterilaisuutta tai adventismia. Eikä Jumalakaan tarvi.
Alex, tämä asia puitiin joskus ihan pohjia myöten ja paljon muutakin. Tiedät varmaan jo etukäteen, mitä sinulle vastaisin. Vastaan vain, että olen Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskon Raamatun sellaisenaan niin kuin se on. Riittääkö se sinulle? Minulle ainakin riitää, jos sinä sanot noin. Jos alex sanot, että olet Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskot Raamatun sellaisenaan niin kuin se on, niin se riittää minulle.- toentonkia.
jari-pek-ka kirjoitti:
Hei alex
Lutrilaisilla on oma oppi ja helluntailaisilla on oma oppi ja aadventisteilla on oma oppi. Mä en ota niihin kantaa. Minua ei luterilaisuus kiinnosta yhtään, eikä adventismikaan, puhumattakaan mistään muusta tahansa opista. Minua kiinnostaa vain Raamatun oppi. En tarvitse siihen luterilaisuutta tai adventismia. Eikä Jumalakaan tarvi.
Alex, tämä asia puitiin joskus ihan pohjia myöten ja paljon muutakin. Tiedät varmaan jo etukäteen, mitä sinulle vastaisin. Vastaan vain, että olen Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskon Raamatun sellaisenaan niin kuin se on. Riittääkö se sinulle? Minulle ainakin riitää, jos sinä sanot noin. Jos alex sanot, että olet Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskot Raamatun sellaisenaan niin kuin se on, niin se riittää minulle.Samoin täällä.
Minäkään en kuulu mihinkään ihmisten tekemiin ryhmiin.
Luen Raamattua ja uskon sen mitä itse sieltä lukien olen ymmärtänyt.
Sen ulkopulelle en uskossani sitoudu.
Minulle kaikki uskovat ovat seurakunta. Ja kaikki, jotka erottautuvat, erottautuvat ulospäin Jumalan seurakunnasta.
Minä uskon Raamatun opetukset niinkuin ne ovat kirjoitetut ja siinä merkityksessä kuin ne ovat annetut ylhäältä.
Jos jonkin asian ymmärrän väärin, se on yksin minun virheeni eikä kenenkään muun.
Minun uskontunnustustani ei kukaan voi sanoa puolestani sanoen "Näin uskomme".
Siksi, että kukaan ei noin voi todellisuudessa väittää.
Minä en "osta sikaa säkissä" en adventismiakaan! - alex-kasi
jari-pek-ka kirjoitti:
Hei alex
Alex, tämä asia puitiin joskus ihan pohjia myöten ja paljon muutakin. Tiedät varmaan jo etukäteen, mitä sinulle vastaisin. Vastaan vain, että olen Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskon Raamatun sellaisenaan niin kuin se on. Riittääkö se sinulle? Minulle ainakin riitää, jos sinä sanot noin. Jos alex sanot, että olet Raamatun kanssa täysin samaa mieltä ja uskot Raamatun sellaisenaan niin kuin se on, niin se riittää minulle.Jari-pek-ka.. olen kai sitten samassa uskossa kuin sinä? Ainakin siten että minäkin uskon että koko Raamattu on Jumalan sanoma ihmisille.. alusta loppuun .. ja kertoo totuuden ja jopa tapahtumia etukäteen..
Minä olin lapsesta asti Luterilaisessa kirkossa kunnes erosin noin vuosi sitten .. tai taitaa siitä olla parikin vuotta.. tein sen koska Raamattu ja Luterilainen kirkko eivät mielestäni oikein vedä yhtä..
Jotkut sanoivat että erosin koska Lut. kirkossa on niin paljon syntisiä - mikä on ihan väärä luulo - mutta erosin koska se kirkko siunaa synnin .. vaikka sen olisi pitänyt siunata vain syntiset..
alex :)
alex alex-kasi kirjoitti:
Jari-pek-ka.. olen kai sitten samassa uskossa kuin sinä? Ainakin siten että minäkin uskon että koko Raamattu on Jumalan sanoma ihmisille.. alusta loppuun .. ja kertoo totuuden ja jopa tapahtumia etukäteen..
Minä olin lapsesta asti Luterilaisessa kirkossa kunnes erosin noin vuosi sitten .. tai taitaa siitä olla parikin vuotta.. tein sen koska Raamattu ja Luterilainen kirkko eivät mielestäni oikein vedä yhtä..
Jotkut sanoivat että erosin koska Lut. kirkossa on niin paljon syntisiä - mikä on ihan väärä luulo - mutta erosin koska se kirkko siunaa synnin .. vaikka sen olisi pitänyt siunata vain syntiset..
alex :)
alex- - - Jari-pek-ka.. olen kai sitten samassa uskossa kuin sinä? Ainakin siten että minäkin uskon että koko Raamattu on Jumalan sanoma ihmisille.. alusta loppuun .. ja kertoo totuuden ja jopa tapahtumia etukäteen.. - - -
Hyvä alex, että tunnustat Raamatun kokonaan todeksi. Me vaellamme samaa tietä. Siunausta.
- TiwoFlink
Täytyy myöntää, että minutkin olisi pitänyt jo erottaa adventtikirkon rekisteristä aikoja sitten, mutta koska olen tohtorismiehiä niin eivät ole erottaneet minua.
Eivät uskalla eivätkä haluakkaan, koska minusta on paljon hyötyä adventtikirkon opillisissa kiistakysymyksissä.
Olen luonteeltani väittelijä ja pidän väittelemisestä paljon. Miksi muuten olisin halunnut väitellä tohtoriksi? - osaa hommansa
Onkohan se Timo oikea tohtori vai valelääkäri?
Timon hoitaa tohtorin taidolla ainakin nuorten naisten sieluja iältään 25-38 v ja melkein parikymmentä naisystävää löytyi Timon facebookista mutta kun se paljastui meni naamakirja salaiseksi.
Eiköhän se Timokin ole naista katsonut himoiten pari kertaa...... jne..... ym.
Timo väitteli että UT:ssa on sata virhettä mutta Clear Word Biblessä ei ole yhtään virhettä?- PYH!
Sinä olet isästä perkeleestä ja hänen himojaan toteutat.
- nuinik
PYH! kirjoitti:
Kommentoippa vähän Clear Word Bibleä, että mekin kuullaan mielipiteesi siitä.
Sehän on adventistin tekemä kirja!
Ja Adventtikirkko sitä myös painaa.
Ja saa tietty rahaa myyskentelemällä sanonko mitä?
:2 Sentähden, kun kannat almuja, älä soitata torvea edelläsi, - adventtiuskossa
PYH! kirjoitti:
Ja sinä olet isäsi perseestä.
Ja sinne on himosi oleva.
LEPOPIVÄKÄSKY ON KAIKILLE SUOMESSA
Israelissa oli määrä noudattaa arkipuuhista pidättäytymistä sapattina.
Säädös korostettiin kuuluvan jokaiselle, joka luvatussa maassa asui,
kaikille muukalaisillekin siellä.
Kun me asumme ns. kristillisessä maassa, niin eiköhän meillä kaikilla
ole perusteita kunnioittaa ja noudattaa sapattikäskyä tai vähintäänkin
lepopäiväkäskyä.
Oleellisinta siinä on, että pidättäydytään arkitöistä ja arkitöistä vapautetaan
myös palkkalaiset siinä määrin kuin mahdollista on. Se on sitten salaisuus,
pyhittääkö kukin sydämensä Herralle edes lepopäivänä.Murehdit aivan suotta adventistien sapatinviettoa. Syy siihen, ettemme mainitsemiasi VTn säädöksiä seuraa on aivan sama kuin kenellä tahansa kristityllä, joka pyrkii vaikkapa seuraamaan käskyä "älä tee aviorikosta," mutta ei seuraa VTn aviorikosmääritelmiä, kivittämisiä, kuolemanrangaistuksia jne.
UTn tapaan teemme eron kymmenen käskyn ja muiden lakien välillä, eivätkä VTn sapatinvieton tavat tai sapatinrikkomisen rangaistukset ole enää voimassa. Jeesus osoittaa oikean sapatin, joka on vapaudenpäivä ja jolloin on lupa tehdä hyvää.
Lisäkommenttina vielä se, ettei kunnon kristitty kuvittele 10 käskyä (tai niiden mukana sapattia) pitävänsä, ei ainakaan näiden käskyjen syvemmässä merkityksessä, eikä ainakaan ihmisen omassa voimassa. Pelastus on yksin armosta niin sapattina lepääville kuin niille, jotka eivät niin tee.
Kai- rupikonna!!!!!!
Eikös lupaa tehdä hyvää kuulu joksiseen päivään, ja vain hyvää jokaisena päivä, ja silloinhan sielu todella lepää, kun hyvän tekeminen täyttää sielun elämän. Silloinhan vasta omatunto on levollisessa tilassa, ei minulla ainakaan sapattina olisi rauhaa sielussani jos minä muina päivinä olisin elänyt oman-tunnon vastaisesti, elänyt omahyväisesti ahnehtinut ajattelematta lähimmäistäni, käyttänyt väärin toisten oikeuksia, ja sitten sapattina yltäkylläisenä levännyt ja kiittänyt Jumalaa, siitä maallisesta siunauksesta, ei ei todellakaan sovi minun ajatuksiini.
rupikonna!!!!!! kirjoitti:
Eikös lupaa tehdä hyvää kuulu joksiseen päivään, ja vain hyvää jokaisena päivä, ja silloinhan sielu todella lepää, kun hyvän tekeminen täyttää sielun elämän. Silloinhan vasta omatunto on levollisessa tilassa, ei minulla ainakaan sapattina olisi rauhaa sielussani jos minä muina päivinä olisin elänyt oman-tunnon vastaisesti, elänyt omahyväisesti ahnehtinut ajattelematta lähimmäistäni, käyttänyt väärin toisten oikeuksia, ja sitten sapattina yltäkylläisenä levännyt ja kiittänyt Jumalaa, siitä maallisesta siunauksesta, ei ei todellakaan sovi minun ajatuksiini.
NIMIMERKILLE RUPIKONNA
// // Eikös lupaa tehdä hyvää kuulu joksiseen päivään, ja vain hyvää jokaisena päivä, ja silloinhan sielu todella lepää, kun hyvän tekeminen täyttää sielun elämän.// //
( 'rupikonna')
Mistään muusta ei Jeesus niin ankarasti varoittanut kuin juuri tuollaisesta
farisealaisesta omavanhurskaudesta. Että hyvän tekemisellä luodaan tekaistu
sielunrauha. Mutta ensin on synnit heitettävä Jeesuksen kannettavaksi ristille ja
sitten kyllä tehdään hyvää - rakkaudella - eikä lasketa hyvien tekojen summaa ja
vaadita pelastusta palkaksi niihin vedoten. Hyvää tekevä ei muistele hyviä tekojaan.
Totta kai joka päivä saa tehdä hyvää ja iloita Herran armosta ja rakkaudesta. Mutta Jeesus sanoi tuon lainaamani sanan niille, jotka aloituskirjoittajan tavoin halusivat kahlita sapatin monien sääntöjen alle.
Kristillinen sapatti lähtee Jeesuksesta, farisealainen sapatti entistäänkin tiukennetuista VTn säädöksistä.
Kai- Raamattu todistaa
No sanoppa sitten, miksi adventismin oppien omaksunta estää täysin ihmistä kasvamasta hengellisesti!
Eihän kirkossanne saa lainkaan opetusta kristinuskon perusteisiin.
Kaikki mitä teillä opetetaan, liittyy oppienne mukaisiin tulkintoihin.
Ei kukaan voi opettaa adventismia Pyhässä Hengessä.
Miksi teillä ollaan koko ajan puolustamassa kirkkoanne eikä Evankeliumia? - veli¤
Raamattu todistaa kirjoitti:
No sanoppa sitten, miksi adventismin oppien omaksunta estää täysin ihmistä kasvamasta hengellisesti!
Miksi teillä ollaan koko ajan puolustamassa kirkkoanne eikä Evankeliumia?Rauhaa veli! Kiitos että jaksat asijallisesti keskustella vaikka et
aina samaa mieltä olisi.Kai A varmaan kohta kirjoittelee.
Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä! Raamattu todistaa kirjoitti:
Miksi teillä ollaan koko ajan puolustamassa kirkkoanne eikä Evankeliumia?
Yritetään uudelleen :)
- Raamattu todistaa
Sitä odotellessa!
Onhan päivänselvää, että Raamatusta täytyy löytyä edes yksi asia, jonka perusteellinen läpitutkinta on meille yhteinen ennenkuin voimme puhua yhteisestä uskosta!
1.Pietarin kirje:
3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla..... Tämä uusi versio palstasta ei näytä ottavan tekstiä, joka on kopioitu vaikka toisesta viestistä... ja jos on lainaus kaikki sen jälkeinen teksti häviää. Sanotaan siis ilman lainauksia :)
Veli "Raamattu todistaa" valittelee sitä, ettei adventtikirkko opeta "lainkaan" kristinuskon perusasioita.
Mieleni tekee kysyä, mistä olet tietosi adventismista saanut. Et kai vain tämän palstan provoista?
Myönnettäköön, että kuollutta tai lakihenkistä adventismia on enemmän kuin tarpeeksi, mutta valtaosa siitä adventtikirkon toiminnasta ja opetuksesta, jota olen jo vuosikauden nähnyt ympärilläni alkaa ja usein toistaa kristinuskon perusteita: yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristus, yksin Raamattu.
Kai- Raamattu todistaa
Kai_A kirjoitti:
Tämä uusi versio palstasta ei näytä ottavan tekstiä, joka on kopioitu vaikka toisesta viestistä... ja jos on lainaus kaikki sen jälkeinen teksti häviää. Sanotaan siis ilman lainauksia :)
Veli "Raamattu todistaa" valittelee sitä, ettei adventtikirkko opeta "lainkaan" kristinuskon perusasioita.
Mieleni tekee kysyä, mistä olet tietosi adventismista saanut. Et kai vain tämän palstan provoista?
Myönnettäköön, että kuollutta tai lakihenkistä adventismia on enemmän kuin tarpeeksi, mutta valtaosa siitä adventtikirkon toiminnasta ja opetuksesta, jota olen jo vuosikauden nähnyt ympärilläni alkaa ja usein toistaa kristinuskon perusteita: yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristus, yksin Raamattu.
KaiKristinuskon perusta alkaa siitä, että opetetaan ihmisille alkutilanne johon Jeesus toi sovituksen.
Mutta koska teillä on erikoinen oma käsitys Israelin asemasta ennen Jeesuksen syntymää, teillä on kristinuskosta poikkeava sovitusoppi, eli se oppi mihin sovitusta tarvitaan.
Tuolla Timo ehtikin jo kiistää Israelilta minkäänlaisen kansallisen Liiton Jumalan kanssa.
Ja tilalle hän tarjosi liiton aina olleen kaikille avoin.
Mutta eihän Siinailla tehty liitto koskenut edes Aabrahamia, ja hänenkin kanssaan tehtyyn liittoon tuli ympärileikkaus merkiksi vasta Aabrahamin vanhoilla vuosilla.
Ismael ei täyttänyt liiton ehtoa, sillä hänet ympärileikattiin yli 10 vuotiaana.
ISRAELin liitolla oli siten alku ja se kattoi vain ympärileikatut syntyperäiset israelilaiset.
Liittoon merkittiin vain miespuoliset.
Minä en ole tyytyväinen adventistien opetukseen .
Tuttavapiirissäni on ollut 40vuoden ajan adventisteja.
Sekä Suomessa että USAssa asuvia.
Pistetäänpä vielä kertauksen vuoksi adventtikirkon omat ohjeet sapatin oikean viettämisen eri tavoista:
http://adventist.org/beliefs/other-documents/other-doc6.html
Guidelines for Sabbath Observance
Purpose and Perspective
The main objective of this document on Sabbath observance is to provide counsel or guidelines to church members desiring a richer, more meaningful experience in Sabbath keeping. It is hoped that this will provide an impetus toward a real reform in Sabbath keeping on a worldwide basis.
Conscious of the fact that the worldwide worshiping community encounters numerous problems in Sabbath observance arising from within a given cultural and ideological context, an attempt has been made to take these difficulties into consideration. It is not the intent of this document to address every question pertaining to Sabbath keeping, but rather to present Biblical principles and Spirit of Prophecy guidelines that will assist the church members as they endeavor to follow the leading of the Lord.
It is hoped that the counsel given in the document will be helpful. Ultimately, however, decisions made under critical circumstances must be motivated by one's personal faith and trust in the Lord Jesus Christ.
Sabbath - A Safeguard of Our Relationship With God
The Sabbath encompasses our entire relationship with God. It is an indication of God's action on our behalf in the past, present, and future. The Sabbath protects man's friendship with God and provides the time essential for the development of that relationship. The Sabbath clarifies the relationship between God and the human family, for it points to God as Creator at a time when human beings would like to usurp God's position in the universe.
In this age of materialism, the Sabbath points men and women to the spiritual and to the personal. The consequences for forgetting the Sabbath day to keep it holy are serious. It will lead to the distortion and eventual destruction of a person's relationship with God.
When the Sabbath is kept, it is a witness to the rest that comes from trusting God alone as our sustainer, as the basis of our salvation, and as the ground of our hope in the future. As such, the Sabbath is a delight because we have entered God's rest and have accepted the invitation to fellowship with Him.
When God asks us to remember the Sabbath day He does so because He wants us to remember Him.
Principles and Theology of Sabbath Observance
Ja niin edelleen. Tuo sepustus ei tänne sovi, niin lukekaa itse loput. Siellä käsitellään kaikki tarvittavat asiat aina auton tankkaamisesta lähtien, jotta ei vain menisi jumalalla herne nenään väärästä sapatin pyhittämisestä.
Lukuiloa ja koettakaa viettää sapattia oikein, jottei liikemiehet/jokin jumala suutu.- tog.bushman
Miten se sopii?
5. Luo silmäsi taivaalle ja näe, katsele pilviä, jotka ovat korkealla pääsi päällä.
6. Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7. Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8. Ihmistä, kaltaistasi, koskee jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2057054
- 594652
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s404353- 733292
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271716- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401583- 341469
- 1431247