Adventtikirkko tarjoaa tutun ja lähimmäisiä rakastavan ympäristön ihmisen hengelliselle kasvulle.
Adventismissa on parasta se että siellä saa ylistää karkeloiden Jeesusta ja koroittaa Pyhää Henkeä.
Adventismi sopii joillekin mutta se on mielestäni aika kallis harrastus mutta onneksi adventtikirkosta ei tarvitse erota milloinkaan.
TUTTUA JA TURVALLISTA
Profeetan säätiöiminen......
Keskusjohtoinen organisaatio.....
= ADVENTISMIA!
Kristillisen seurakunnan työ voi olla organisoitua, mutta mitään keskusjohtoista organisaatiota tai mallia, jolle Jeesus olisi antanut valtuutuksen jatkaa hänen nimissään, ei mainita Raamatussa.
Tarkastellaanpa hieman instituutiota ja niiden toimintaa. Voidaan sanoa, että ne ovat rakenteita, joiden päämäärä on säilyttää asioita läpi aikojen. Niillä on organisatorinen muoto, joka pitää yllä erilaisia toimintoja. Ne alkavat helposti elää itselleen ja muodostuvat siten vähitellen itsetarkoitukseksi. Organisaatioiden ja instituutioiden mekanismeja: valtaa, hierarkisia asemia, rakenteita, kontrollia käytetään instituutioiden sisäisen rakenteen vaalimiseen.
Koska Amerikassa kirkot ovat isoja organisaatioita, on niillä myös organisaation piirteet!
Tähän ohjaa ihmisen luontainen turvallisuushakuisuus ja tarve saada arvostusta muilta ihmisiltä.
Haluttiin niin tai ei, niin myös Adenttikkirkot ovat kehittyneet vuosisatojen aikana institutionaaliseen suuntaan. Kuten sananlaskussa tiedetään, valta turmelee ja sokaisee.
Raamatusta on tullut vain historiallinen tutkimuskohde, jota tutkitaan kuin fossiilia ja vain siksi että se on osa filosofian alkuperäistä perinnettä.
Ihmisten tulkinnat ovat valitettavan "loogisia" heijasteita läntisestä kirkkohistoriasta,
vakavalla sävyllä ei enää tohdita puhua sielunvihollisesta ja kadotuksesta.
Instituutio luo toisenlaiset puitteet. Kuvioon tulee arvovalta, asema, taloudelliset edut, turvallinen ympäristö. Asetelma muuttuukin olennaisesti. Palvelutehtävä ei edellytä enää välttämättä uhrautumista, vaan saattaa tarjota suoranaisia maallisia etujakin. Kristuksen sanan julistaja saattaa joutua tasapainoilemaan omien inhimillisten tarpeiden ja kutsumuksensa kanssa.
Tuttu ja turvallinen adventismi on hyvä harrastus
26
204
Vastaukset
- Ilmaista ruokaa
Adventtikirkossa löydät aina ystävän joka kutsuu luoksesi sapattiaterialle.
- =================
Adventistinen henkivakuutus, laitos joka on aika kallis 10% prutto tuloistasi, kallista henkivakuutusta joka ei ei kuitenkaan toimi.
- what???
The SDA's NEVER quote the Ten Commandments from Deuteronomy because of Deuteronomy 5:3, which clearly exposes Seventh-Day Adventist as a false religion. Adventists teach that the Ten Commandments were not first given at Sinai, but were given to Adam and Eve before the fall of man, before sin began. As evidenced, SDA's were willing to corrupt God's Word in a malicious attempt to justify a false doctrine. This is true of many cults, such as Roman Catholicism, which corrupts the Ten Commandments. If you read the official Catholic Catechism, you'll find that they've eliminated the 2nd Commandment which forbids BOWING to idols. To compensate for the missing 2nd Commandment, they've split the 10th Commandment into two. This is woeful deception!
Huokaus. Taas yksi väärä väite. Olen raamattuleireillä näyttänyt Raamatusta, kuinka kymmenen käskyä löytyy 2Moos 20 ja 5Moos 5 luvuista. Adventistisessa kirjallisuudessa viitataan deuteronomiin monen monta kertaa, joten väitteen esittäjä on väärässä.
- what????
TimoFlink kirjoitti:
Huokaus. Taas yksi väärä väite. Olen raamattuleireillä näyttänyt Raamatusta, kuinka kymmenen käskyä löytyy 2Moos 20 ja 5Moos 5 luvuista. Adventistisessa kirjallisuudessa viitataan deuteronomiin monen monta kertaa, joten väitteen esittäjä on väärässä.
Mutta kiistät alkuperäisen merkityksen.
Teillä opetetaan niin, että kymmene käskyä on annettu jo Paratiisissa.
Ja Paavali taas sanoo käskyjen annon tapahtuneen >>> Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Miksei Raamattua saa uskoa niinkuin se itse kertoo?
Miksi te muutatte merkitykset?
Se on ylipääsemätön tilanne.
Galatalaiskirje:
2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne
Teidän kaikki lukemattomattulkintanne muuttavat koko uskontonne muuksi kuin kristinusko ja muuttamienne merkitysten tarkoitusta ei ole vaikea arvata!
Mitä tarkemmin oppianne tutkii Raamattu toisessa kädessä, sitä vakuuttuneemmaksi asian kohdalla tulee.
Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. >> Jakeen lisätiedot
Markuksen evankeliumi:
12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
TURVALLISESTA ADVENTISMISTA ei löydy merkkiäkään! what???? kirjoitti:
Mutta kiistät alkuperäisen merkityksen.
Teillä opetetaan niin, että kymmene käskyä on annettu jo Paratiisissa.
Ja Paavali taas sanoo käskyjen annon tapahtuneen >>> Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Miksei Raamattua saa uskoa niinkuin se itse kertoo?
Miksi te muutatte merkitykset?
Se on ylipääsemätön tilanne.
Galatalaiskirje:
2:5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne
Teidän kaikki lukemattomattulkintanne muuttavat koko uskontonne muuksi kuin kristinusko ja muuttamienne merkitysten tarkoitusta ei ole vaikea arvata!
Mitä tarkemmin oppianne tutkii Raamattu toisessa kädessä, sitä vakuuttuneemmaksi asian kohdalla tulee.
Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. >> Jakeen lisätiedot
Markuksen evankeliumi:
12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
TURVALLISESTA ADVENTISMISTA ei löydy merkkiäkään!Paavalin sanat Gal 3:19 eivät tarkoita, että 10 käskyä ei ole ollut olemassa ennen Siinaita, koska silloin ei olisi ollut syntiäkään (vrt. 1 Joh 3:4). Paavali ei puhu lakia vastaan, vaan lain väärinkäyttöä vastaan.
Laki ei ole pelastustie, vaan pelastetun tie. Paavali käsittelee galatalaiskirjeessä ympärileikkausta (Gal 5). Jos se hyväksyttäisiin, vaikka se oli väliaikainen, lupauksen antamisen jälkeen annettu säädös, merkitsisi se sitä, että *koko* laki olisi voimassa uhrijärjestelmineen eikä Kristuksen kuolema ristillä enää olisi vanhurskautusperuste.
Se, että ympärileikkaus ei enää ole voimassa, ei tarkoita, että 10 käskyä ei olisi voimassa.
Huomauttaisin myös sen, että 10 käskyä on aina kuulunut kristinuskoon, paitsi antinomistien silmissä. Jeesus itse puhuu moraalikäskyistä vuorisaarnassaan ja sanoo yksiselitteisesti, ettei hän tullut niitä kumoamaan eikä niistä katoa mitään ennen kuin maa ja taivaat katoavat (Matt. 5:17-20).
Kun Paavali puhuu lain lisäämisestä, hän puhuu lain asettamisesta osaksi liittosuhdetta, joka tuli pelastuslupauksen jälkeen. On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa.- Valon Viesti.
TimoFlink kirjoitti:
Paavalin sanat Gal 3:19 eivät tarkoita, että 10 käskyä ei ole ollut olemassa ennen Siinaita, koska silloin ei olisi ollut syntiäkään (vrt. 1 Joh 3:4). Paavali ei puhu lakia vastaan, vaan lain väärinkäyttöä vastaan.
Laki ei ole pelastustie, vaan pelastetun tie. Paavali käsittelee galatalaiskirjeessä ympärileikkausta (Gal 5). Jos se hyväksyttäisiin, vaikka se oli väliaikainen, lupauksen antamisen jälkeen annettu säädös, merkitsisi se sitä, että *koko* laki olisi voimassa uhrijärjestelmineen eikä Kristuksen kuolema ristillä enää olisi vanhurskautusperuste.
Se, että ympärileikkaus ei enää ole voimassa, ei tarkoita, että 10 käskyä ei olisi voimassa.
Huomauttaisin myös sen, että 10 käskyä on aina kuulunut kristinuskoon, paitsi antinomistien silmissä. Jeesus itse puhuu moraalikäskyistä vuorisaarnassaan ja sanoo yksiselitteisesti, ettei hän tullut niitä kumoamaan eikä niistä katoa mitään ennen kuin maa ja taivaat katoavat (Matt. 5:17-20).
Kun Paavali puhuu lain lisäämisestä, hän puhuu lain asettamisesta osaksi liittosuhdetta, joka tuli pelastuslupauksen jälkeen. On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa."On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa."
T, Flinkin kommenttai, kun hän ei tahdo uskoa, mitä Raamattu opettaa.
Kyllä tämä on täysin selvää tekstiä:
Gal: 3:19 "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä".
Jeesuksen kuolemassa 10-käskyn laki tuli täysin turhaksi ja voimattomaksi, koska ihmisen pelastuminen "määrättiin" ristillä tapahtuvan yksin armosta uskon kautta Jeesukseen.
Yksiselitteinen asia, joka ei selittelyjä kaipaa. - PYH!
Valon Viesti. kirjoitti:
"On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa."
Gal: 3:19 "Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä".
Jeesuksen kuolemassa 10-käskyn laki tuli täysin turhaksi ja voimattomaksi, koska ihmisen pelastuminen "määrättiin" ristillä tapahtuvan yksin armosta uskon kautta Jeesukseen.
Yksiselitteinen asia, joka ei selittelyjä kaipaa.Oppisi on väärää teologiaa, jonka muu Raamattu kumoaa.
Valon Viesti. kirjoitti:
"On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa."
Yksiselitteinen asia, joka ei selittelyjä kaipaa.En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Matt. 5:17-19 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (JEESUS)
1 Kor. 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (PAAVALI)
1 joh 3:4 "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (JOHANNES)
1 Joh 5:3 "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."- what?????
TimoFlink kirjoitti:
Paavalin sanat Gal 3:19 eivät tarkoita, että 10 käskyä ei ole ollut olemassa ennen Siinaita, koska silloin ei olisi ollut syntiäkään (vrt. 1 Joh 3:4). Paavali ei puhu lakia vastaan, vaan lain väärinkäyttöä vastaan.
Kun Paavali puhuu lain lisäämisestä, hän puhuu lain asettamisesta osaksi liittosuhdetta, joka tuli pelastuslupauksen jälkeen. On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa.Laki oli Kristukseen asti siksi, että se teki synnin olemassaolevaksi. Muutenhan jeesus ei olisi voinut olla ainoa nuhteeton. Nytkin, joka sanoo olevansa synnitön, tulee tarkistetuksi laista. Laki kuului liittoon, ja sen LIITON ainoa aito JÄSEN ON JEESUS!
Jeesus =koko Israel
Vielä sekin sinulle selitykseksi, että Israel jakaatui kahtia ja Juuda jäi pitämään perinnettä ja lakia. Juuda ei ole ISRAEL.
Eikä nykyinen Israel ole jäännös. Suurin osa, ja vilpittömin osa on vielä poissa "luvatusta maasta".
Jos sinä irtautuisit edes hetkeksi adventismistasi miettimään toisen kokonaisuuden, ymmärtäisit mitä teille kerrotaan!
-Totuus on tuntematta kaikissa kirkkokunnissa!
Eikö se ole oikeastaan lohdullista? Sitä parempihan meillä on toivo. Siksihän juutalaisillakin oli tottelemattomuus, että me pakanatkin pääsisimme Jumalan lapsen asemaan!
Totuus on paljon ihmeellisempi kuin adventismin oppi!
USKOMATTOMAN IHMEELLINEN!
Tehkää parannus JA USKOKAA EVANKELIUMI sillä HERRA on lähellä! - PYH!
what????? kirjoitti:
Laki oli Kristukseen asti siksi, että se teki synnin olemassaolevaksi. Muutenhan jeesus ei olisi voinut olla ainoa nuhteeton. Nytkin, joka sanoo olevansa synnitön, tulee tarkistetuksi laista. Laki kuului liittoon, ja sen LIITON ainoa aito JÄSEN ON JEESUS!
Jeesus =koko Israel
Vielä sekin sinulle selitykseksi, että Israel jakaatui kahtia ja Juuda jäi pitämään perinnettä ja lakia. Juuda ei ole ISRAEL.
Eikä nykyinen Israel ole jäännös. Suurin osa, ja vilpittömin osa on vielä poissa "luvatusta maasta".
Jos sinä irtautuisit edes hetkeksi adventismistasi miettimään toisen kokonaisuuden, ymmärtäisit mitä teille kerrotaan!
Eikö se ole oikeastaan lohdullista? Sitä parempihan meillä on toivo. Siksihän juutalaisillakin oli tottelemattomuus, että me pakanatkin pääsisimme Jumalan lapsen asemaan!
Tehkää parannus JA USKOKAA EVANKELIUMI sillä HERRA on lähellä!Sull on puurot ja vellit niin pahast sekasi, ett hällä väliä mitä jankutat.
- toentonkia
TimoFlink kirjoitti:
En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Matt. 5:17-19 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (JEESUS)
1 Kor. 7:19 "On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (PAAVALI)
1 joh 3:4 "Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (JOHANNES)
1 Joh 5:3 "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."3.Moos.26:uku kokonaan
ote> 45. Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."
46. Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.
Tuossa ylläoleva vahvistaa sen mitä aiemmin kirjoitin ja, kuten voit lukea koko luvusta, osoittaa sinun väitteesi vääräksi.
Lisäksi siihen, että te sanotte noudattavanne Jumalan kaikkia käskyjä osoitan että te ette tee niinkuin väität.
Jumala kieltää muuttamasta MITÄÄN, poisottamasta tai lisäämästä
mutta Clear Word Bible ja sen mukana oppinne muuttaa Raamatun opetusta niin monessa kohdin, etten näe vaivaa niden laskemisessa.
5.Moos.4:1. "Ja nyt, Israel, kuule ne käskyt ja säädökset, jotka minä teille
opetan, että seuraisitte niitä, eläisitte ja ottaisitte omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa.
2. Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
3. Te olette omin silmin nähneet, mitä Herra teki Baal-Peorin asiassa, kuinka Herra, sinun Jumalasi, hävitti sinun keskuudestasi jokaisen, joka lähti kulkemaan Baal-Peorin perässä.
4. Mutta te, jotka riipuitte kiinni Herrassa, teidän Jumalassanne, te kaikki olette elossa vielä tänä päivänä.
5. Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
6. Noudattakaa ja seuratkaa niitä, sillä se on oleva teidän viisautenne ja ymmärryksenne kansojen silmissä. Kun he kuulevat kaikki nämä käskyt, sanovat he: 'Totisesti, viisas ja ymmärtäväinen kansa on tämä suuri kansa'.
7. Sillä onko toista suurta kansaa, jonka jumalat ovat sitä niin lähellä, kuin Herra, meidän Jumalamme, on lähellä meitä, niin usein kuin me häntä rukoilemme?
8. Ja onko toista suurta kansaa, jolla on niin vanhurskaat käskyt ja säädökset, kuin on koko tämä laki, jonka minä tänä päivänä teille annan?
5.Moos.12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Hes.5:5. Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on Jerusalem; pakanain keskelle minä olen sen asettanut, ja niiden maat ovat sen ympärillä.
6. Mutta se on niskoitellut minun oikeuksiani vastaan jumalattomammin kuin pakanat ja minun käskyjäni vastaan jumalattomammin kuin maat, jotka ovat sen ympärillä; sillä minun oikeuteni he ovat pitäneet halpoina ja minun käskyjeni mukaan he eivät ole vaeltaneet.
Room.1:28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät,
Kyllä se on päivänselvää, että teidän opetuksenne laista ei ole Raamatun opetusten mukaista.
Ja kun tulkintanne alusta alkaen on väärin, kulkee kokonaisuuskin vääriä opinpolkuja myöten.
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. - PYH!
toentonkia kirjoitti:
3.Moos.26:uku kokonaan
ote> 45. Ja minä muistan heidän hyväksensä liiton heidän isiensä kanssa, jotka minä vein pois Egyptin maasta kansojen silmien edessä, ollakseni heidän Jumalansa. Minä olen Herra."
46. Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.
Tuossa ylläoleva vahvistaa sen mitä aiemmin kirjoitin ja, kuten voit lukea koko luvusta, osoittaa sinun väitteesi vääräksi.
Lisäksi siihen, että te sanotte noudattavanne Jumalan kaikkia käskyjä osoitan että te ette tee niinkuin väität.
Jumala kieltää muuttamasta MITÄÄN, poisottamasta tai lisäämästä
mutta Clear Word Bible ja sen mukana oppinne muuttaa Raamatun opetusta niin monessa kohdin, etten näe vaivaa niden laskemisessa.
5.Moos.4:1. "Ja nyt, Israel, kuule ne käskyt ja säädökset, jotka minä teille
opetan, että seuraisitte niitä, eläisitte ja ottaisitte omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa.
2. Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
3. Te olette omin silmin nähneet, mitä Herra teki Baal-Peorin asiassa, kuinka Herra, sinun Jumalasi, hävitti sinun keskuudestasi jokaisen, joka lähti kulkemaan Baal-Peorin perässä.
4. Mutta te, jotka riipuitte kiinni Herrassa, teidän Jumalassanne, te kaikki olette elossa vielä tänä päivänä.
5. Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
6. Noudattakaa ja seuratkaa niitä, sillä se on oleva teidän viisautenne ja ymmärryksenne kansojen silmissä. Kun he kuulevat kaikki nämä käskyt, sanovat he: 'Totisesti, viisas ja ymmärtäväinen kansa on tämä suuri kansa'.
7. Sillä onko toista suurta kansaa, jonka jumalat ovat sitä niin lähellä, kuin Herra, meidän Jumalamme, on lähellä meitä, niin usein kuin me häntä rukoilemme?
8. Ja onko toista suurta kansaa, jolla on niin vanhurskaat käskyt ja säädökset, kuin on koko tämä laki, jonka minä tänä päivänä teille annan?
5.Moos.12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Hes.5:5. Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on Jerusalem; pakanain keskelle minä olen sen asettanut, ja niiden maat ovat sen ympärillä.
6. Mutta se on niskoitellut minun oikeuksiani vastaan jumalattomammin kuin pakanat ja minun käskyjäni vastaan jumalattomammin kuin maat, jotka ovat sen ympärillä; sillä minun oikeuteni he ovat pitäneet halpoina ja minun käskyjeni mukaan he eivät ole vaeltaneet.
Room.1:28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät,
Kyllä se on päivänselvää, että teidän opetuksenne laista ei ole Raamatun opetusten mukaista.
Ja kun tulkintanne alusta alkaen on väärin, kulkee kokonaisuuskin vääriä opinpolkuja myöten.
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.On päivän selvää, että sinä puhut potaskaa, koska olet lain vihaaja.
TimoFlink kirjoitti:
En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen.">>> En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Matt. 5:17-19 jne... >>>
Ei opeta. Sinä et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että juutalaisille laki oli muutakin kuin kymmenen käskyä. Se oli yli 600 pykälän kokoelma, josta lakien viidakosta Jeesus vuorisaarnassaan puhuu. Juutalaisilla ei ole erikseen kymmentä käskyä ja muita lakeja, vaan juutalaiset ymmärsivät lait yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi.
"Mooseksen laki" ,"Herran laki" , "laki" ja "vanhan liiton laki" tarkoittavat yhtä ja samaa jakamatonta lakikokoelmaa, jonka yhtenä osana on dekalogi (Kymmenen käskyä). Dekalogi kuuluu siihen liiton kirjaan, jonka Herran teki Israelin kansan kanssa Siinailla (2 Moos.19-24 luvut). Ks. varsinkin 2 Moos. 24:7-8 "Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: "Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt." Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: "Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla." Ja jae 12: "Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle vuorelle minun luokseni ja odota täällä. Minä annan sinulle kivitaulut, joihin olen kirjoittanut lain ja käskyt, että voisit opettaa ne kansalle."
Laki on kokonaisuus ja yhtäläisesti se säädettiin "ikuiseksi" Israelin kansalle, ja sen tähden käytän laista välillä eri ilmauksia. Jos tätä selitysopillista perustosiasiaa ei ymmärretä, päädytään väärinkäsityksiin jo lakikinastelujen lähtökohdissa.
Palkanmaksajasi, tämä amerikkalainen höpölahko, on mennyt 1800-luvulla halpaan keksiessään omia dogmeja ja niistäpä höpöyksistä maksatte nyt, kun kaikki sivistyneet häipyvät, eli ne rahakkaimmat ja millähän valuutalla sinun palkkasi maksetaan 30 vuoden päästä?
Randeilla, ehkä, mutta kelpaako Euroopassa? Epäilen.
Mitä tulee näihin: 1 Kor. 7:19 1 Joh 5:3 jne, niin et ole varmaan koskaan lukenut Jeesuksen näitä sanoja:
»Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.»
Luepas tuo loppu tarkasti: Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.
Mutta siihenpä ei sinun ymmärryksesi taida riittää.- Timo Flinkille
TimoFlink kirjoitti:
Kun Paavali puhuu lain lisäämisestä, hän puhuu lain asettamisesta osaksi liittosuhdetta, joka tuli pelastuslupauksen jälkeen. On virheellienn johtopäätös väittää sen tarkoittavan sitä, että 10 käskyä ei olisi ollut olemassa. Sellainen väite laittaa Paavalin ristiriitaan itsensä ja Jeesuksen kanssa.Timo Flink adventistikännynnäinen, tohtori kirjanoppineisuuden kautta Sinä olet LAKIHENKINEN adventistinen palkkapaimen joka kumarrat ja tottelet Pääkonferenssia joka on sinun PÄÄ ja "kenraali".
- sapattikultti
PYH! kirjoitti:
Oppisi on väärää teologiaa, jonka muu Raamattu kumoaa.
Miksi adventismista sikiää pelkkää syntiä?
- huoruutta
- laittomuutta ja lain rikkomista
- sapatin rikkomista jatkuvasti
- Davidin Oksa historian pahin lahko Amerikassa jonka jäsenet ja johtaja ovat olleet 7. päivän adventisteja
- jne......
Adventistisen koulun rehtori näyttää esimerkkiä nuorille
>>> Toivonlinnan rehtori tunnusti sittenkin syrjähypyn? - Tohtorin vastaanotto
TimoFlink kirjoitti:
Ilm. 14:12 "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."Mikä ero on adventistilla ja 7. päivän adventistilla mutta kumpiako nämä Suomessa ovat?
- PYH!
sapattikultti kirjoitti:
Miksi adventismista sikiää pelkkää syntiä?
- huoruutta
- laittomuutta ja lain rikkomista
- sapatin rikkomista jatkuvasti
- Davidin Oksa historian pahin lahko Amerikassa jonka jäsenet ja johtaja ovat olleet 7. päivän adventisteja
- jne......
Adventistisen koulun rehtori näyttää esimerkkiä nuorille
>>> Toivonlinnan rehtori tunnusti sittenkin syrjähypyn?Miksi syytät kirkkoa yksittäisten ihmisten synneistä? Ihan sama kuin sanoisi, että luterilaisista herätysliikkeistä sikiää perkeleitä....
- PYH!
bushmanni kirjoitti:
>>> En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Ei opeta. Sinä et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että juutalaisille laki oli muutakin kuin kymmenen käskyä. Se oli yli 600 pykälän kokoelma, josta lakien viidakosta Jeesus vuorisaarnassaan puhuu. Juutalaisilla ei ole erikseen kymmentä käskyä ja muita lakeja, vaan juutalaiset ymmärsivät lait yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi.
"Mooseksen laki" ,"Herran laki" , "laki" ja "vanhan liiton laki" tarkoittavat yhtä ja samaa jakamatonta lakikokoelmaa, jonka yhtenä osana on dekalogi (Kymmenen käskyä). Dekalogi kuuluu siihen liiton kirjaan, jonka Herran teki Israelin kansan kanssa Siinailla (2 Moos.19-24 luvut). Ks. varsinkin 2 Moos. 24:7-8 "Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: "Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt." Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: "Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla." Ja jae 12: "Herra sanoi Moosekselle: "Nouse tälle vuorelle minun luokseni ja odota täällä. Minä annan sinulle kivitaulut, joihin olen kirjoittanut lain ja käskyt, että voisit opettaa ne kansalle."
Laki on kokonaisuus ja yhtäläisesti se säädettiin "ikuiseksi" Israelin kansalle, ja sen tähden käytän laista välillä eri ilmauksia. Jos tätä selitysopillista perustosiasiaa ei ymmärretä, päädytään väärinkäsityksiin jo lakikinastelujen lähtökohdissa.
Palkanmaksajasi, tämä amerikkalainen höpölahko, on mennyt 1800-luvulla halpaan keksiessään omia dogmeja ja niistäpä höpöyksistä maksatte nyt, kun kaikki sivistyneet häipyvät, eli ne rahakkaimmat ja millähän valuutalla sinun palkkasi maksetaan 30 vuoden päästä?
Mitä tulee näihin: 1 Kor. 7:19 1 Joh 5:3 jne, niin et ole varmaan koskaan lukenut Jeesuksen näitä sanoja:
»Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.»
Mutta siihenpä ei sinun ymmärryksesi taida riittää.Jeesus puhuu vuorisaarnassa kymmenestä käskystä. Siihen ei sinun ymmärryksesi näytä riittävän.
- PYH!
Timo Flinkille kirjoitti:
Timo Flink adventistikännynnäinen, tohtori kirjanoppineisuuden kautta Sinä olet LAKIHENKINEN adventistinen palkkapaimen joka kumarrat ja tottelet Pääkonferenssia joka on sinun PÄÄ ja "kenraali".
Jeesus sanoi lain puolustajia suuriksi taivasten valtakunnassa... etkös lukenut?
bushmanni kirjoitti:
>>> En voi hyväksyä näkemystäsi, koska Raamattu opettaa toisin. Tässä muutama esimerkki.
Mutta siihenpä ei sinun ymmärryksesi taida riittää.Laki on kokonaisuus, jonka käskyistä osa oli väliaikaisia eikä ole enää voimassa. Muut käskyt ovat voimassa.
10 käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky ovat yksi ja sama asia eri sanoin ilmaistuna. Tämä on Jumalan ikuinen moraalilaki, joka sitoo kaikkia luotuja kaikkialla ja kaikkina aikoina.
Jumala kirjoitti 10 käskyä kivitauluihin, ei ainoastaan lain kirjaan.
Antinomismi ei kuulu kristinuskoon, vaan raamatullisen kristinuskon vastustamiseen.
Minä en usko ainoastaan Jeesuksen sanat tuolle lainopettajalle. Minä uskon myös seuraavat Raamatun totuudet:
Jes 24:1-6 "Katso: Herra hävittää maan ja autioittaa sen, runtelee sen kasvot ja lyö hajalle sen asukkaat. Samalla tavoin käy papin kuin kansankin, niin isännän kuin orjankin, niin emännän kuin orjattaren, niin myyjän kuin ostajan, niin lainan antajan kuin sen saajan, niin velkojan kuin velallisenkin. Autioksi maa autioituu, tyhjäksi se ryöstetään. Näin on Herra puhunut. Maa kulottuu ja kuivuu, maanpiiri riutuu ja kuivuu, maan lailla taivaskin riutuu. Maa muuttuu saastaiseksi jalkojen alla, sillä sen asukkaat ovat HYLÄNNEET LAIN, rikkoneet käskyt, tehneet tyhjäksi ikuisen liiton. Siksi kirous syö maan, sen asukkaat saavat maksaa teoistaan. Siksi maan asukkaat käyvät vähiin, vain muutama harva jää jäljelle ihmisen suvusta."
1 Joh 3:8-10 "Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
1 Joh 5:2 "Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään."
1 Joh 2:15-17 "Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti."what????? kirjoitti:
Laki oli Kristukseen asti siksi, että se teki synnin olemassaolevaksi. Muutenhan jeesus ei olisi voinut olla ainoa nuhteeton. Nytkin, joka sanoo olevansa synnitön, tulee tarkistetuksi laista. Laki kuului liittoon, ja sen LIITON ainoa aito JÄSEN ON JEESUS!
Jeesus =koko Israel
Tehkää parannus JA USKOKAA EVANKELIUMI sillä HERRA on lähellä!Totean lyhyesti, että se sinun ehdottamasi toinen kokonaisuus on puhtaasti valhe, johon minä en aio osallistua.
- what????
TimoFlink kirjoitti:
Laki on kokonaisuus, jonka käskyistä osa oli väliaikaisia eikä ole enää voimassa. Muut käskyt ovat voimassa.
10 käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky ovat yksi ja sama asia eri sanoin ilmaistuna. Tämä on Jumalan ikuinen moraalilaki, joka sitoo kaikkia luotuja kaikkialla ja kaikkina aikoina.
Jumala kirjoitti 10 käskyä kivitauluihin, ei ainoastaan lain kirjaan.
Antinomismi ei kuulu kristinuskoon, vaan raamatullisen kristinuskon vastustamiseen.
Minä en usko ainoastaan Jeesuksen sanat tuolle lainopettajalle. Minä uskon myös seuraavat Raamatun totuudet:
Jes 24:1-6 "Katso: Herra hävittää maan ja autioittaa sen, runtelee sen kasvot ja lyö hajalle sen asukkaat. Samalla tavoin käy papin kuin kansankin, niin isännän kuin orjankin, niin emännän kuin orjattaren, niin myyjän kuin ostajan, niin lainan antajan kuin sen saajan, niin velkojan kuin velallisenkin. Autioksi maa autioituu, tyhjäksi se ryöstetään. Näin on Herra puhunut. Maa kulottuu ja kuivuu, maanpiiri riutuu ja kuivuu, maan lailla taivaskin riutuu. Maa muuttuu saastaiseksi jalkojen alla, sillä sen asukkaat ovat HYLÄNNEET LAIN, rikkoneet käskyt, tehneet tyhjäksi ikuisen liiton. Siksi kirous syö maan, sen asukkaat saavat maksaa teoistaan. Siksi maan asukkaat käyvät vähiin, vain muutama harva jää jäljelle ihmisen suvusta."
1 Joh 3:8-10 "Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
1 Joh 5:2 "Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään."
1 Joh 2:15-17 "Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti."Menet taas ohi sen mikä oli asian ydin!
Kiistät koko ajan sen, mikä merkitys Jumalan ja Israelin liitolla oli.
Se oli erotukseksi muista kansoista.
Laki ei koskenut muita kansakuntia.
Tämä on se pointti!
Tähän tilanteeseen Jeesus tuli! Matt.15:22. Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
23. Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
24. Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
25. Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
26. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
27. Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
Efesolaiskirje:
2:12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
On päivänselvää, että sinun oppisi ei sovi edelläolevan kanaanilaisen naisenkaan tapaukseen .
Eikä tuohon efesolaiskirjeen kohtaankaan.
Se mitä kirkossasi opetetaan ei sovi Vanhan Testamentin teksteihin eikä Uudn Testamentin teksteihin.
Raamatun voi käydä läpi luku luvulta ja todeta, että kirkkonne tulkinnat niistä ovat vääriä.
Siksi ketään adventistia ei saada koskaan Raamattupiireihin keskustelemaan.
Raamatusta keskustelu on mahdottomuus teidän kanssanne.
Jeesuksella ei ollut mitään tarvetta muuttaa pilkkuakaan laista ja silti laki kymmenenä käskynä ei kuulu apostoliseen kristinuskoon.
Kaikki mitä Paavalikin opetti laista, johtui siitä, että hän ei opettanut samaa mikä kuului juutalaisten opetukseksi.
Asiassa, josta puhun olen keskustellut juutalaisen kristityn kanssa ja hän oli samaa mieltä kanssani. Tai pikemminkin, monia asioita opin juuri hänen opetuksistaan!
Ja hän on taatusti paremmin perehtynyt Paavalin opetuksiin kuin adventistit.
http://www.israel-apu.org/netivyah.html
- Jonne Xc
Huokeampiakin harrastuksia on...ja henkivakuutus muissa yhtiöissä jättää jälkeläisille jotain mammonaa edes ... samalla rahalla siis parempi kate!?
LIENETKÖ JAKOMIELINEN ?
lllll Tuttu ja turvallinen adventismi on hyvä harrastus - kutsumuksen valossa lllll
Harrastukset ja elämänkutsumus ovat kaksi aivan eri asiaa. Adventismi ei saa
olla jokin sivuharrastus, vaan on adv.kirkko tarkoittanut että uskovaisuus
adventtiseurakunnassa on kutsumustehtävä. Evankeliumin uskon puolesta.
Adventtikirkko tarjoaa mainiot monipuoliset puitteet Kristuksen palvelemiselle.- Takinkääntäjälle
OLETKO TAKINKÄÄNTÄJÄ JA ADVENTISMIIN KÄÄNNYNNÄINEN?
### Adventismi ei saa
olla jokin sivuharrastus###
Politiikka ja adventismi ei todellakaan saa olla sivuharrastus entiselle helluntalaiselle, entiselle evlutille, entiselle karismaatikolle Antti Kantolalle on adventismi nykyään pääharrastus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731