Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mjiau
profiilit
mjiau
mjiau
Vapaa kuvaus
Aloituksia
74
Kommenttia
141
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suosittelen kovasti Terveysmarkettia!!!! Oon tilannu sieltä tavaraa 6 kertaa ja aina saanut ongelmitta, nopeesti ja kauppojen/apteekkien hintoja halvemmalla.
https://www.terveysmarket.fi/
29.08.2013 20:16
Bulimia ja ahmimishäiriö eli BED on kaks täysin eri asiaa, joten sekin saattaa olla syynä Seronil 60 mg lääkkeen toimimattomuuteen? Toki henkilökohtasestihan lääkkeet toimii myäs.
Mutta selkeytykseksi viä: ahmimishäiriö eli bed ei sisällä ruuan oksentelua eikä "pakkoulostusta", niinkun bulimia. Molemmat kuuluu kyllä syömishäiriöihin, mutta itte diagnoosit ja syyt niihin on erilaisia molemmissa.
Tärkeintä toki olis löytää syy syömishäiriöön, oli se millanen tahansa, joten terapia on todella tärkee. Ittekkin käyn niin terapautilla kuin ravintoterapeutilla, mutta myös sisätautien erikoislääkärillä. Mun miälestä paras apu tulee, kun yhdistää kaikki kolme. Eli terapia, lääkehoito ja itte ravinnon ja syömisen opettelu. Lisäks on olemassa keskusteluryhmiä, mutta mulle ne ei sovi, koska tarvitten yksilöllistä hoitoo en vertaistukea.
29.08.2013 19:31
Tän itsehoito-oppaan kautta saattaa apua löytyä myös:
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito/irtiahminnasta/Pages/default.aspx
07.05.2013 18:34
Psykopaatit ei pyäri itsesäälissä ja miäti itsemurhaa, niillä jos jollain on itsetunto ja rohkeus korkeella. Sulla ei todellakaan ole kumpaakaa. Ja vaikka joskus ehkä saattasit kilahtaa ja päättäsit tappaa sua kiusanneita, niin veikkaan, että epäonnistusit täysin.... siinäkin. Sää oot sosiaalisesti erittäin rajottautunu luuseri, et mitään muuta.
07.05.2013 18:12
Vi''' arsyttävä vastaus!!!!!!!!!!! Ihan vaan sulle ja muille mega-ääliöille tiedoksi, laiska liikalihava sohvalla ja ahmimishäiriöön sairastunut on KAKSI AIVAN ERI ASIAA!!! Suuri osa liikalihavista on joko terveitä tai pelkästään pari arvoa on koholla, mutta ne ei oo sairaita, vaan laiskoja.
Ihan sama asia kun toisella olis jalka kokonaan katkennut ja sanoisit sille, että ala juosta, siinä sulle se apu....
11.03.2013 16:24
Kukaan koko viestiketjussa ei saanut annettua vastausta? Miten pisteet menee per päivä eli montako pistettä saa minkäkin painoinen syödä? Muistan että se alkoi alle 70kg painava saa syödä 18 pistettä, mutta mites siitä ylöspäin.
11.03.2013 16:01
Muistatko, että miten meni nuo päiväkohtaiset painonvartijapisteet, että montako pistettettä saa syödä päivässä minkäkin painoinen?
11.03.2013 15:59
Muistatko, että miten painonvartijoiden päiväkohtaiset pisteet menivät? Eli monellako pisteellä sai syödä omaan painoonsa nähden? Muistan että se alkoi alle 70kg oli 18 pistettä päivä, mutta mistes siitä ylöspäin?
11.03.2013 15:44
Ennen vanhaan (10 vuotta sitten) oli vaan pelkän painon mukaan pisteet. Ja ne luki sellaisessa pistekirjassa, jossa oli pisteytetty kaikki ruuat. Liikunnalla pystyi hankkimaan extrapisteitä, joita ei ollu pakko käyttää.
11.03.2013 15:38
Kyllä se pistemäärä ainakin ennen (10 vuotta sitten) meni ihan pelkästään vaan painon mukaan. Liikunnasta pystyi keräämään lisäpisteitä, joita ei ollut pakko käyttää.
Mutta voisitko laittaa pisteinfoa?
11.03.2013 15:32
Tässä linkki ammattilaisten tekemään itsehoito-oppaaseen nimeltään Irta ahminnasta. Vastaavan kirjankin voi tilata.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito/irtiahminnasta/Pages/default.aspx
21.02.2013 08:06
Ootteko tilannu tuotteita nettikaupoista? Annenputiikki mainittiinkin, mutta mites muut?
Kaupoissa (Tampereella) ei taideta myydä pussikeittoja pusseittain? En haluis ostaa näin alkuun mitään megapakkausta ja sitte todeta, että yäk, en tykkääkkään, vaan kokeilla pussi kerrallaan eri makuja ja merkkejä.
Syöttekö kaikki samaa merkkiä koko ajan? Vai vaihteletteko merkkejä?
21.02.2013 07:41
Itse asiassa olen pitkällä sairauslomalla.... Että kaupassa käynti ja ruuan valmistus on hieman hankalaa.
Koska kaupoissa ei ole kovinkaan laajaa valikoimaa eikä mahdollisuutta ostaa pusseittain lahdutus-pussikeittoja ja nettikaupoissa on, niin MITKÄ TERVEYS-NETTIKAUPAT OVAT TURVALLISIA JA LUOTETTAVIA?
21.02.2013 07:36
Minkä nimistä SSRI-lääkettä käytät? Niitä kun näkyy olevan useita ja kaikki masennuslääkkeitä?
21.02.2013 07:31
Kiitokset vastauksista! Tottakai terapia on pakollinen ja tärkee osa parantumisprosessia. Mutta haluan tietää, että onko olemassa oikeeta ja täsmallistä lääkehoitoo. Moni lääkäri kun haluaa vaan lykätä käteen pelkkiä masennuslääkkeitä, joissa yleisin sivuoire on lihominen.
Onko muita lääkkeitä käytössä? Kokemuksia?
21.02.2013 07:26
Jaiks! Eikös se oo epilepsia ja migreenilääke?
16.02.2013 21:30
Onko nutraus-ruuat minkä makusia? Kerrain oon maistanu Nutriletin suklaapatukkaa ja se oli TODELLA pahaa. Kun taas painonvartijoiden suklaapatukat oli todella hyviä laihdutusversioiks.
16.02.2013 20:29
Vastatkaa rehellisesti: ONKO PUSSIT KAMALAN MAKUSIA?
JA MISTÄ NIITÄ KANNATTAA OSTAA?
OSTOKOKEMUKSIA NETISTÄ?
Kiitti!
16.02.2013 20:19
Mistä oot napannu ittelles sopivan Jutan dietin?
16.02.2013 20:17
Ellet asu pääkaupunki seudulla, niin et tule apua saamaankaan, vaikka yrittäisitkin.... Itse olen koittanut saada apua useamman vuoden Pirkanmaalla. Pääkaupunki seudulla lääkärien apua saa:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,46,616,617,618,42809,44778
12.02.2013 22:19
6 / 8