Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

1. Jaa että evoluutiokästite tulee ateistien haudaksi?

Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?

Veikkaan, että tarkoitus oli sanoa, että ateismi kaatuu evoluutioon eikä suinkaan, että ateistit ihmisinä kuolevat siihen tai että heidät haudataan siihen, mitä se sitten ikinä voisikaan olla käytännössä.

Evoluutioteoria on 156 vuotta sitten tapahtuneen Darwinin "Lajien synty"-kirjan julkaisemisen jälkeen koko ajan vahvistunut, kun tutkimus on tuottanut lisää tietoa. Periytyvyyden mekanismit ovat osoittautuneet jonkin verran monipuolisemmiksi kuin aivan ensimmäinen teorian versio oletti, mutta perusidea on vahvistettu niin hyvin kuin nyt ihmisen tietämissä asioissa mitään voidaan vahvistaa.

Niinpä kysynkin nimimerkiltä hieman.huumorilla: Milloin on odotettavissa tuo käänne, että evoluution käsite osoittautuu virheelliseksi ja sen seurauksena tulee todistetuksi Jumalan olemassaolo? Vuosi, kymmenen vuotta, sata vuotta vaiko kenties 2300 vuotta?

Turvallisintahan olisi ennustaa tapahtumia reilusti sen verran kauas tulevaisuuteen, että ehtii itse kuolla ennen tuota aikaa. Suosittelen siis sataa vuotta tai pidempää ajanjaksoa tähän.

Trendi näyttäisi olevan nyt aivan päinvastainen, mutta onhan niitä äkillisiä käänteitä toki ennenkin tapahtunut.
  2. Alex: «Nyt on valitettavasti niin, että esimerkiksi sinulla on sellainen "kaiken samaistava" valheellinen kuva uskovien ihmisten uskonelämästä yleensäkin ja adventistien erikoisesti - ja siihen voin vain todeta että se on väärä ja sitä paitsi niin äärettömän yksinkertainen että tuskin yhdelläkään ihmisellä koko maailmassa edes on sellainen usko.»

No voi hurja. Onko sinulla selvänäön armolahja vai millä luulet tietäväni minun mielikuvista yhtään mitään sen ohi, mitä olen kirjoittanut?

Onnittelen tästä hienosta armolahjasta. Semmoinen pikku viilauksen tarve siinä vielä on, että näet väärin. Mutta näet kumminkin ja onhan se hyvä alku.