Nämä nimimerkkit ovat tämänkin palstan tyhjäpäät.

4Minä

1.Adventtiairut

2.Bushmanni

3.Pyhpyh

42

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitus sopii jotenkin hyvin tällaiselle erästä lahkoa käsittelevälle palstalle. Taidat olla vakaassa uskossa omaan erinomaisuuteesi ja täysipäisyyteesi? Hengen mies kun pystyt tuollaisiin profetioihin?
      Mikäli tarkoitit tyhjäpäisyydellä sitä, että on avoin kaikelle oikealle tiedolle ja pää on tyhjä kaikenlaisien lahkojen opetuksilta, niin osuit kyllä allekirjoittaneen ja varmaan myös bushmanninkin osalta naulan kantaan? Kuka listaltasi ei siis kuulu joukkoon?

• ilmaanantaja

Mitä äijä höpiset?Minähän olen sijalla 4.

• Cresto

Hyvä että joku uskaltaa sanoa totuuden.

• nibonitz

Nimimerkki adventtiairueen suurin ongelma on julma Jumalanpilkka ja toisten keskustelijoiden ainainen väheksyminen;aivan tyypillistä käyttäytymistä tälle narsistille.Hänen kannattaisikin nyt olla enemmin huolissaan vapaamuurareiden naiskiintiöistä.Suomessa on uskonnonvapaus;ei vapaus pilkata kenenkään muiden vakaamusta.Se on tälle kirjoittajalle näköjään sama asia kuin sananvapaus.Enkä ole sitäpaitsi mikään profeetta vaan ihan tavallinen kusipää.

• Mikähän kirjoituksessani edes hitusen oli jumalan pilkkaa ja toisten väheksymistä?
        Huomasitko muuten, että itse "nibonitz" täytit nuo toiselle palstan kirjoittajalle kohdistamasi syytökset aika täydellisesti?
        Viimeinen lauseesi taisi olla varsin rehellisen itsetutkistelun tulosta?

• Revivaikkatuosta
        Adventtiairut kirjoitti:

Mikähän kirjoituksessani edes hitusen oli jumalan pilkkaa ja toisten väheksymistä?
        Huomasitko muuten, että itse "nibonitz" täytit nuo toiselle palstan kirjoittajalle kohdistamasi syytökset aika täydellisesti?
        Viimeinen lauseesi taisi olla varsin rehellisen itsetutkistelun tulosta?

Ilmi.Antaja

11.11.2015 22:56

Uusi

Lahkon orjalle kaikki on järjetöntä, oma elämäkin täällä Telluksella. Vain mielikuvitussaduissa on uskovaisen järjellisyys.

Aloituksen tekijä vaikuttaa olevan suuri sielu? Kannattaa silloin tosiaan pysyä siellä ikiomalla palstalla. Ei tule pikkusieluja vastaan?

• Oscar Wilde:

The only thing worse than being talked about is not being talked about.

• :)) Juu, Oscarhan tarkoitti että se "myy paremmin" jos saa "kuuluisuutta" ja "pankkitili" kasvaa suuremmaksi ja suuremmaksi.

Miettiä voisi tietenkin sitäkin, että kuinkahan Oscar näki tai näkee asian kun tulee se tilityksen aika .

alex

• alex.kasi kirjoitti:

:)) Juu, Oscarhan tarkoitti että se "myy paremmin" jos saa "kuuluisuutta" ja "pankkitili" kasvaa suuremmaksi ja suuremmaksi.

Miettiä voisi tietenkin sitäkin, että kuinkahan Oscar näki tai näkee asian kun tulee se tilityksen aika .

alex

>>> Miettiä voisi tietenkin sitäkin, että kuinkahan Oscar näki tai näkee asian kun tulee se tilityksen aika .

alex >>

Minusta tuntuu, että Oscar Wilde näki jo aikana, jona se ei vielä ollut edes kovin muodikasta sen, että onko mielikuvituskavereita oikeasti olemassa, joten en usko, että hän kauheasti ajatteli kyseisten mielikuvituskavereiden tilityspäiviä.

Joten olipa tilinteon hetken pääpomo tonttu, maahinen, merenneito tai jokin jumala, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska ne ovat mielikuvitusolentoja ihan jokainen ja se oli osalle ihmistä selvää jo 1800-luvulla ja viimeistään nyt 2000-luvulla se pitäisi olla selvää jopa kaikkein hitaimmille ja tyhmemmillekin yksilöille.

• bushmanni kirjoitti:

>>> Miettiä voisi tietenkin sitäkin, että kuinkahan Oscar näki tai näkee asian kun tulee se tilityksen aika .

alex >>

Minusta tuntuu, että Oscar Wilde näki jo aikana, jona se ei vielä ollut edes kovin muodikasta sen, että onko mielikuvituskavereita oikeasti olemassa, joten en usko, että hän kauheasti ajatteli kyseisten mielikuvituskavereiden tilityspäiviä.

Joten olipa tilinteon hetken pääpomo tonttu, maahinen, merenneito tai jokin jumala, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska ne ovat mielikuvitusolentoja ihan jokainen ja se oli osalle ihmistä selvää jo 1800-luvulla ja viimeistään nyt 2000-luvulla se pitäisi olla selvää jopa kaikkein hitaimmille ja tyhmemmillekin yksilöille.

Oscar Wilde oli mies joka ajatteli - (erotukseksi monista muista). Se oli tosiasiassa hänen n.s. hyvä puolensa kaikkien huonojen puolien lisäksi. Hän näki esimerkiksi ihmisten epäoikeudenmukaisuuden ja yhteiskunnan valheellisuuden .. ja kritisoi sitä .. Olen varma, että hän omalla tavallaan ja omista lähtökohdistaan mietti myös kuolemaa ja uskon asioita. Eihän kukaan joka ei itse ajattele voi syventyä asioihin, ja muiden ajatusten toistaminen ja muu pinnallinen mahdollisesti propagandistinen itsensä toistaminen ja "halpa" huulen heitto ei paljon kestävää "hedelmää kanna" .

alex :)

• alex.kasi kirjoitti:

Oscar Wilde oli mies joka ajatteli - (erotukseksi monista muista). Se oli tosiasiassa hänen n.s. hyvä puolensa kaikkien huonojen puolien lisäksi. Hän näki esimerkiksi ihmisten epäoikeudenmukaisuuden ja yhteiskunnan valheellisuuden .. ja kritisoi sitä .. Olen varma, että hän omalla tavallaan ja omista lähtökohdistaan mietti myös kuolemaa ja uskon asioita. Eihän kukaan joka ei itse ajattele voi syventyä asioihin, ja muiden ajatusten toistaminen ja muu pinnallinen mahdollisesti propagandistinen itsensä toistaminen ja "halpa" huulen heitto ei paljon kestävää "hedelmää kanna" .

alex :)

No Wildellä oli aika osuvia sitaatteja myös sinun jumalastasi kuten että Jumala taisi hieman yliarvioida kykyjään kun loi ihmisen.

Ja olihan siinä vinha perä, kun Wilde oli homoseksuaali ja koska hän eli hieman väärään aikaan, se tuhosi hänen uransa ja elämänsä kun tuli ilmi.

Eli hän sai itse kokea hyvinkin omakohtaisesti silloisen uskonnon mädättämän yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuuden ja mikä ura hänellä olisikaan ollut edessä, jos ei olisi kuollut unohdettuna ja hylättynä aivan liian aikaisin, vain 46 vuotiaana.

• bushmanni kirjoitti:

No Wildellä oli aika osuvia sitaatteja myös sinun jumalastasi kuten että Jumala taisi hieman yliarvioida kykyjään kun loi ihmisen.

Ja olihan siinä vinha perä, kun Wilde oli homoseksuaali ja koska hän eli hieman väärään aikaan, se tuhosi hänen uransa ja elämänsä kun tuli ilmi.

Eli hän sai itse kokea hyvinkin omakohtaisesti silloisen uskonnon mädättämän yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuuden ja mikä ura hänellä olisikaan ollut edessä, jos ei olisi kuollut unohdettuna ja hylättynä aivan liian aikaisin, vain 46 vuotiaana.

Ei kaikesta saa syyttää uskontoja - vaikka niissä vikaa onkin.

Huonot uskonnot ovat ihmistekeleitä ja tekaistuja tarinoita joilla ihmiset käyttävät muita hyväkseen - senkin voit lukea Raamatun kokonaissanomasta :

Raamattu kertoo monissa paikoissa näistä bisnesmiehistä, joiden pääasiallinen tarkoitus on kiskoa ihmisistä hyötyä itselleen. He haalivat kasaan jopa kymmeniä miljoonia vuosittain ..

Esimerkiksi 2. Piet. 2: varoittaa heistä ..
        ""Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. ""

Niin kuin olen niin useasti todennut - sinulla bushmanni on suuria vaikeuksia erottaa Jumala jumalista - oikea väärästä - ja synti synnittömyydestä .. ja sillä tavalla sitä sitten pysyykin eksyksissä.

alex

• näinonnäppylät

Fundamentalistisilla ameriiiikkalaisilla liikkeillä kuten adventtikirkko on tarve uskoa että Jumala päätti odottaa 1850 vuotta että syntyy ainoa oikea kirkko joka nyt sitten sattuu olemaan se adventtikirkko. Yhdysvallat on muutenkin fundamentalismin maa, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

• Lannoitetta

LahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkolahkolahkoLahkolahkol

Kyllä!!! Jeesus-Lahko.

• Lannoitetta?
        Fosforia käytetään lannoitteena ja kasvinsuojeluaineena. Lähes kaikki, mitä ruokapöydälläsi on ja pistät suuhusi sisältää ko. kasveille tärkeää ainetta. Myös lukuisat puhdistusaineet, kuten pyykinpesuaineet ja mm. hammastahnat sisältävät fosforia. Fosforia käytetään myös räjähdysaineissa, tulitikkuaskin raapaisupinnassa jne.
        Fosfori on kuitenkin alkuaine ja sitä saadaan luonnosta vain rajallinen aika.
        Samoin on uskonlahkojen, joiden niidenkin elinkaari on rajallinen.

• Exap
        Adventtiairut kirjoitti:

Lannoitetta?
        Fosforia käytetään lannoitteena ja kasvinsuojeluaineena. Lähes kaikki, mitä ruokapöydälläsi on ja pistät suuhusi sisältää ko. kasveille tärkeää ainetta. Myös lukuisat puhdistusaineet, kuten pyykinpesuaineet ja mm. hammastahnat sisältävät fosforia. Fosforia käytetään myös räjähdysaineissa, tulitikkuaskin raapaisupinnassa jne.

Hauskaa, että vertaat fosforia rajalliseen luonnonvaraan, jota uskonlahkot tarvitsisivat...
        Tuliko mieleen myös se aspekti vertauksestasi, että samoin kuin EU haluaa rajoittaa ja hankaloittaa kristillisten uskonlahkojen toimintaa, se myös haluaa rajoittaa ja hankaloittaa fosforinkäyttöä lannoitteissa ?
        Tai se, että ilman kasvien ja eläimien käyttämää fosforia ei olisi nykyisin tunnettua elämää maan päällä ? Adenosiinifosfaatit kun sattuvat olemaan kriittisen tärkeä osa ihmisenkin energianvälitystä ja aineenvaihduntaa.
        Eli kun meidän kristittyjen mukana se "fosfori" sitten eräänä päivänä lähtee, ei täällä ole enää elämän edellytyksiä jäljellä.

• Exap kirjoitti:

Hauskaa, että vertaat fosforia rajalliseen luonnonvaraan, jota uskonlahkot tarvitsisivat...
        Tuliko mieleen myös se aspekti vertauksestasi, että samoin kuin EU haluaa rajoittaa ja hankaloittaa kristillisten uskonlahkojen toimintaa, se myös haluaa rajoittaa ja hankaloittaa fosforinkäyttöä lannoitteissa ?
        Tai se, että ilman kasvien ja eläimien käyttämää fosforia ei olisi nykyisin tunnettua elämää maan päällä ? Adenosiinifosfaatit kun sattuvat olemaan kriittisen tärkeä osa ihmisenkin energianvälitystä ja aineenvaihduntaa.
        Eli kun meidän kristittyjen mukana se "fosfori" sitten eräänä päivänä lähtee, ei täällä ole enää elämän edellytyksiä jäljellä.

Kai tiesitte, että kreikan "fosforos" on latinaksi "lucifer"?

• Exap
        v.aari kirjoitti:

Kai tiesitte, että kreikan "fosforos" on latinaksi "lucifer"?

Ihan totta, muuten ! Ja myös "aamutähti", "valon kantaja"... hepreaksi "helel"
        Mutta... kumman meistä se nyt sitten pitäisi ottaa huomioon ? :)

• Exap kirjoitti:

Avaus oli minusta aika tylsä, kun siinä vain lueteltiin nimeltä kirjoittajan tyhmiksi arvioimia muita kirjoittajia.

Tuosta lannoitteesta ja fosforista voisi vivuta keskustelun miellyttävämmälle uralle.

Jotta olisi kukkimista, pitää olla lannoitetta. Fosforin lisäksi myös potaskaa kannattaa laittaa kohtuullinen määrä. Luonnollisin lannoite on kuitenkin ihan rehellinen paska. Onneksi näitä on tälläkin palstalla tarjolla.

Kuinka kummassa sitten aamutähdestä ja valon tuojasta tuli paholaisen nimi? Olen siitä kirjoittanut täällä aiemmin enkä rupea tähän toistamaan – sen enempää kuin että kyse on erään Raamatun tekstin mielivaltaisesta ja perusteettomasta tulkinnasta.

Valoa ja kasvun voimaa me kaikki tarvitsemme.

• Exap
        v.aari kirjoitti:

Avaus oli minusta aika tylsä, kun siinä vain lueteltiin nimeltä kirjoittajan tyhmiksi arvioimia muita kirjoittajia.

Tuosta lannoitteesta ja fosforista voisi vivuta keskustelun miellyttävämmälle uralle.

Jotta olisi kukkimista, pitää olla lannoitetta. Fosforin lisäksi myös potaskaa kannattaa laittaa kohtuullinen määrä. Luonnollisin lannoite on kuitenkin ihan rehellinen paska. Onneksi näitä on tälläkin palstalla tarjolla.

Kuinka kummassa sitten aamutähdestä ja valon tuojasta tuli paholaisen nimi? Olen siitä kirjoittanut täällä aiemmin enkä rupea tähän toistamaan – sen enempää kuin että kyse on erään Raamatun tekstin mielivaltaisesta ja perusteettomasta tulkinnasta.

Valoa ja kasvun voimaa me kaikki tarvitsemme.

"Jotta olisi kukkimista, pitää olla lannoitetta. Fosforin lisäksi myös potaskaa kannattaa laittaa kohtuullinen määrä. Luonnollisin lannoite on kuitenkin ihan rehellinen paska. Onneksi näitä on tälläkin palstalla tarjolla."
        Kalin liiallinen määrä ei sinänsä ole suuri ongelma kasvulle tai ympäristölle. Fosforista on kuitenkin vahva käsitys että se rehevöittää vesistöä ja siksi kristinusko pitääkin kitkeä pois yhteiskunnasta.
        Luonnollinen palstalta mainintasi mukaisesti yleisenä löytyvä eläinperäinen lannoitekaan ei juuri tuon suuren fosforipitoisuuden vuoksi ole sopivaa levittää pelloille.
        Tosin, media harrastaa sen levitystä nykyisin runsaasti yli tarpeen, tosin siitä on fosfori - tarkoitan kristilliset arvot - kokonaan poistettu, joskin niissä vedotaan ihmisen auttamisen tarpeeseen.

• 4789
        Exap kirjoitti:

helel=heluna,joka häiriköi Jt palstalla.

• Adventtiairut kirjoitti:

Lannoitetta?

Eikö sinunkin Adventtiairut kannattaisi katsoa peiliin - peili sanoisi sinulle :
        ## Samoin on Adventtiairut, koska hänenkin elinkaarensa on rajallinen##.

Jos ei muuta niin eikö elämäänsä voisi paremminkin käyttää kuin ihmisten uskon vääristelemiseen. ?? se minua on ihmetyttänyt --

Miltä se tuntuisi jos minä alkaisin sanomaan että "älkää nyt hyvät ateistit uskoko että "kuu on juustoa" .. ja kun te sanoisitte että emme me sellaiseen uskokaan .. niin en korviani lotkauttaisi - vaan vain jatkaisin samaa selittämistäni, että olette te kahjoja kun uskotte että kuu on juustoa.

Eikös ateistitkin puolustele sitä EI-EN-VOI-USKOAAN siten että parjaavat uskovaisia jotka VOIVAT USKOA .. :)) ja mikään ei muutu, Jumala On olemassa - väärät uskonnot myös ja ateistit ..

Minä olen varma että Jumala tietää kenet voi pelastaa kuolemasta ==> elämään .. ja siihen ei vaikuta ihmisten kinaamiset ja selittelyt ..

alex

• minäihmettelen
        alex.kasi kirjoitti:

Eikö sinunkin Adventtiairut kannattaisi katsoa peiliin - peili sanoisi sinulle :
        ## Samoin on Adventtiairut, koska hänenkin elinkaarensa on rajallinen##.

Jos ei muuta niin eikö elämäänsä voisi paremminkin käyttää kuin ihmisten uskon vääristelemiseen. ?? se minua on ihmetyttänyt --

Miltä se tuntuisi jos minä alkaisin sanomaan että "älkää nyt hyvät ateistit uskoko että "kuu on juustoa" .. ja kun te sanoisitte että emme me sellaiseen uskokaan .. niin en korviani lotkauttaisi - vaan vain jatkaisin samaa selittämistäni, että olette te kahjoja kun uskotte että kuu on juustoa.

Eikös ateistitkin puolustele sitä EI-EN-VOI-USKOAAN siten että parjaavat uskovaisia jotka VOIVAT USKOA .. :)) ja mikään ei muutu, Jumala On olemassa - väärät uskonnot myös ja ateistit ..

Minä olen varma että Jumala tietää kenet voi pelastaa kuolemasta ==> elämään .. ja siihen ei vaikuta ihmisten kinaamiset ja selittelyt ..

alex

"Jos ei muuta niin eikö elämäänsä voisi paremminkin käyttää kuin ihmisten uskon vääristelemiseen. ?? se minua on ihmetyttänyt -- "

Eikö kristillistä elämäänsä voisi paremiin käyttää kuin tälle foorumille aktiivisesti kirjoittamiseen? Se minua on ihmetyttänyt.

• minäihmettelen kirjoitti:

"Jos ei muuta niin eikö elämäänsä voisi paremminkin käyttää kuin ihmisten uskon vääristelemiseen. ?? se minua on ihmetyttänyt -- "

Eikö kristillistä elämäänsä voisi paremiin käyttää kuin tälle foorumille aktiivisesti kirjoittamiseen? Se minua on ihmetyttänyt.

Jos kirjoitat positiivisessa ja rakentavassa hengessä - vaikka olisitkin eri mieltä - niin se on hyvä teko, sillä se saa ihmiset ajattelemaan asioita eri kantilta.. ja sitä he juuri tarvitsevat eristäytyäkseen kaikista vääristä luuloista ja uskonnoista .. sillä Jumala On se mikä Jumala On ..

Näitä meidän keskustelujamme voisi verrata muurahaisiin jotka istuisivat valtameren rannalla jossain yksinäisessä saaressa muurahais keon päällä ja keskustelisivat siitä että onko ihmisiä olemassa tai onko meren takana ... tai onko jossain muitakin "asuttuja" saaria .. :)) ja yksi sanoisi että ei tietenkään - olet ihan kahjo jos sellaiseen uskot .. mutta toiset sanoisivat että .. Juu .. tietenkin on olemassa todellista oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ja sellaista elämää joka ei tuhoudu..
        --
        Palsta on tarkoitettu adventismista keskusteluun ja silloin on Raamattu yksi palstan keskeinen aihe.. ja Raamattu (sen kokonaissanoma) puhuu juuri tästä : Elämän mahdollisuudesta säilyä .. ja kertoo että se on mahdollista oikein elettynä oikeassa paikassa .. Kiitos Jumalan .. josta sanotaan "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on" ... ja joka tuo iankaikkisen elämän omilleen ..

alex

• Taas aloittaja, joka ei tunne epäjumalansa antamia käskyjä ja antoi siis väärän todistuksen lähimmäisestään.

Voisimmeko kollektiivisesti määrätä hänelle rangaistuksen, koska hänen maanpäällisen elämänsä päätyttyä vastassa ei olekaan tuomiota, vaan tyhjyys ja olemattomuus?

• 4minä

Eipä taida kenellekään maallisella taida olla valtuuksia sellaiseen;Darwin on kuopattu,Isä aurinkoine on muurissa,Jimmy Hofaa etsitään.Mao-Tse-tung,Kekkonen ja Elvis on ainoat näistä mitkä ehkä on joskus nähty jossain.Ensiksi mainitut ovat myös valehdelleet.Nämä kelpuutan juryyn jos he jostain vielä löytyvät.

• 4Minä

1.Adventtiairut

2.Pyhpyh

3.Minä

PS.Bushmanni tippui listalta koska puhuu nyt aivan pehmeitä ja lukee kauno-kirjoja.

• 4Minä

Eli tässä uudessa tekemässäni listassa olivat palstan kaikkien aikojen parhaat kirjoittajat. Tuo pyhpyh jäi tuohon listalleni aivan vahingonlaukauksena. Toiseksi tuli kuin tulikin bushmanni ja minä pysyn edelleen neljäntenä. Kolmannesta sijasta käydään vielä ankara taisto.

• 6666666

Pyh on listalla koska uhkailee ihmisiä raamatun tuomioilla vaikkeivat ne ole ollenkaan hänen vallassa.Ei ole se kovin rakastettavaa.

• pyhpyh

Jumala teitä uhkaa kadotuksella, koska ette tee parannusta.

• nohjoopajoo

Jumal-olentojen arvostelijoita pitää saada myöskin arvostella.

• minävaintässä

Ei ihminen tee parannusta uhkailemalla,vaan siihen tarvitaan Pyhä-henki ja Kristus sekä oma sisäinen mielenmuutos.On hölmöä osoittaa vain ongelmaa ilman siihen tulevaa ratkaisua.

• tyhjäpäät

Nostoa,aihe on niin up.

• Butcher

Yhä ajankohtainen.Listassa ei vieläkään mitään muutosta.

"ylpeys käy lankeemuksen edellä"Lukekaa Raamattua että viisastutte.Se kirja lupaa tehdä tyhmästäkin viisaan.

• vaikeneminen

Pyhpyh on "rohkea" ihminen kun uskaltaa tuomita toisia ihmisiä helvettiin ja näin uhmata Kristuksen tuomiovaltaa. Minulla pelottaisi yli kaiken jos olisin moista sanonut ja pyytäisin anteeksi Jumalalta ja heiltä joille näin olen sanonut.

• pyhpyh

Höpönlöpön. En tarvitse mitään tuomiovaltaa mihinkään tietääkseni millainen ihminen helvettiin joutuu, koska Raamattu kertoo sen.

• profetoimista.nyt
        pyhpyh kirjoitti:

Höpönlöpön. En tarvitse mitään tuomiovaltaa mihinkään tietääkseni millainen ihminen helvettiin joutuu, koska Raamattu kertoo sen.

Eli suomeksi ymmärtäen, sinä profetoit raamatunsanan mukaan lopputuloksen.

ts. synnin palkkan tilipussiin kurkistus.

• Tardospeech
        pyhpyh kirjoitti:

Vammaisen ihmisen puhetta.

• Kova.paikka
        Tardospeech kirjoitti:

Vammaisen ihmisen puhetta.

"Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät itsenne tuomitaan".
        Pyhypyh joutuu ilmeisen tukalaan paikkaan jumalansa edessä?

• pyhpyh kirjoitti:

a) mitään helvettiä ei Raamatussa edes ole b) yksikään ihminen ei tiedä toisen pelastumisesta mitään ja c) ei se että jotkut palstalla esiintyvät kuin kolmevuotiaat anna sinulle oikeutta tehdä samoin.

alex

• siellä
        alex.kasi kirjoitti:

a) mitään helvettiä ei Raamatussa edes ole b) yksikään ihminen ei tiedä toisen pelastumisesta mitään ja c) ei se että jotkut palstalla esiintyvät kuin kolmevuotiaat anna sinulle oikeutta tehdä samoin.

alex

Voisitko hieman selkeyttää pelkästään kohtaa a)?

• ajatuspähkinä

Miten saan Jumalan nauramaan?

Vastaus:Kerron hänelle mitä teen huomenna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1772
    2. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1267
    3. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      144
      1220
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      48
      960
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      119
      903
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      74
      864
    7. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      814
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      797
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      772
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      761
    Aihe