Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
profiilit
v.aari
v.aari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
96
Kommenttia
5326
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikuttaa+siltä,+että+näppäimistön+S+on+huonossa+kunnossa.+Puhdistaminen+luultavasti+auttaisi,+mutta+se+vaatii+melko+paljon+näpertelyä.+Uudet+näppikset+ovat+niin+halpoja,+että+putsaajalle+ei+kummoista+tuntipalkkaa+jää.
Jos+käytät+kymmensormijärjestelmää,+ongelma+voi+olla+myös+vasemman+nimettömän+sormen+hallinnassa+tai+vahvuudessa.+Sehän+on+yleensä+ihmisillä+vähiten+käytetty+sormi+ja+jää+siksi+heikolle+harjoitukselle.
Voi+olla,+että+huonolla+myrskyn+varalta+suojautumisella+on+yhteys+irrationaaliseen+uskoon,+että+Jumala+suojelee+erityisesti+omaa+kohdetta.+Muitakin+selityksiä+toki+on,+kuten+välinpitämättömyys,+tyhmyys+tai+yksinkertaisesti+kiire.
Joka+tapauksessa+sen+kysyminen,+onko+tuon+tapaisella+rukoilulla+oikeasti+jotakin+myönteistä+merkitystä,+on+ihan+perusteltua.
Kristinuskon+historia+tuntee+opettajia,+jotka+paheksuvat+itsekästä+oman+edun+rukoilemista.+Jokapäiväinen+hengissä+pitävä+leipä+saa+riittää+rukouksen+aiheeksi.+Ja+muuten+keskitytään+rakkauden+kaksoiskäskyn+ymmärtämiseen+ja+toteuttamiseen+omassa+mielessä+ja+sitä+myöten+sitten+myös+käytännön+toiminnassa.
Onhan+se+hiukan+hassua,+jos+vaikkapa+uskovaisten+telttaretkelle+rukoillaan+aurinkoista+säätä,+kun+viereinen+uskovainen+viljelijä+rukoilee+hartaasti+sadetta.+Yritä+siinä+sitten+Jumalan+asemassa+olla+kaikille+mieliksi.+Vielä+paksumpaa+on+tietenkin+ollut+se,+kun+sotilaspapit+ovat+kummallakin+puolella+sotarintamaa+rukoilleet+menestystä+omille+aseilleen.
21.03.2019 12:09
Minä+olen+tavannut+sekä+kasvokkain+että+täällä+keskustelupalstalla+ihmisiä,+jotka+suoltavat+muille+täysin+käsittämätöntä+sanailua,+vaikka+kaikki+sanat+ovat+periaatteessa+suomen+kieltä+ja+useimmiten+lähes+kieliopin+mukaisina+rakenteina.+Se+on+varmaankin+sitä+aitoa+kielilläpuhumista.
11.03.2019 13:10
Tuo+nyt+on+vain+somalinkielistä+diibadaabaa+hassuttelun+merkeissä.+Tuskin+ylittää+hoitokynnystä.
11.03.2019 13:06
Oikeastaan+meillä+tietotekniikan+slangissa+kenoviivalla+tarkoitetaan+tätä+\+ja+tuossa+edellä+nähty+/+on+vinoviiva.+Myös+on+käytetty+hauskoja+termejä+alamäki+ja+ylämäki.+Englanniksi+ne+ovat+backslash+ja+slash.
Tuo+kaistapäinen+horina+tyyppiä+“krist.+UT+suolaksi”+jne+ei+tosin+sillä+parane+tippaakaan,+että+vinoviivat+peilataan+kenoiksi.
11.03.2019 13:01
Sukupolvikysymys.+Yli+yhdeksänkymppisille+sallittakoon+muoto+koroittaa.
09.03.2019 15:46
Apt+11:25-26+“Barnabas+lähti+sitten+Tarsokseen+etsimään+Saulia+ja+löydettyään+toi+hänet+Antiokiaan.+Yhdessä+he+toimivat+seurakunnan+keskuudessa+kokonaisen+vuoden,+ja+suuri+joukko+ihmisiä+sai+heiltä+opetusta.+Antiokiassa+alettiin+ensimmäiseksi+käyttää+opetuslapsista+nimitystä+kristitty.”
Tässä+kerrotaan,+että+Saul+eli+Paavali+vaikutti+Antiokian+seurakunnassa,+jossa+nimitystä+kristitty+ruvettiin+alkujaan+käyttämään.+Paavali+oli+niin+alkukristitty+kuin+voi+olla.
On+myöhempien+aikojen+keksintöä,+että+ei+voi+olla+yhtä+aikaa+juutalainen+ja+kristitty.
Monissa+kulttuureissa+on+mahdollista+tunnustaa+ja+harjoittaa+useampia+uskontoja+ilman+ristiriitaa.
08.03.2019 14:26
«Pohdinnan+voisi+aloittaa+siitä+että+oliko+Jeesus+edes+historiallinen+henkilö+vai+pelkkä+nuotiotarinoiden+haavekuva,+joka+alkoi+elää+kansantarinoissa+omaa+elämäänsä.»
Eiköhän+sille+ole+kohtalaisen+yksimielisen+kannatus+vakavasti+otettavien+tutkijoiden+joukossa,+että+hyvin+todennäköisesti+Jeesus-tarinan+taustalla+on+myös+historiallinen+henkilö+ja+sangen+mahdollisesti+useampiakin.
Sen+sijaan+lähes+kaikki,+mitä+niin+sanottuihin+evankeliumeihin+on+kirjoitettu+eri+kerroksina,+on+hyvin+luultavasti+täysin+fiktiivistä+ja+osin+lainattua+aiempien+mytologisten+sankarien+seikkailuista.
Siitä+ei+pääse+silloin+pakoon,+että+jonkin+kirjoitetun+elämänohjeen+hyväksyminen+omalle+kohdalle+on+täysin+omalla+vastuulla.+Itse+sitä+joutuu+arvioimaan,+onko+jokin+neuvo+hyvä+vai+ei.+Ja+aina+kannattaa+pysyä+avoimena+uusille+oivalluksille+ja+käsitysten+muuttamiselle.
Mitä+se+usko+sitten+on,+josta+nämä+uskon+kautta+vanhurskautumisen+julistajat+puhuvat?
Minulla+ei+ole+siitä+aavistustakaan,+vaikka+olen+metaforisesti+sanoen+pudonnut+pienenä+adventismipataan.+Julistajat+eivät+vastaa+tuohon+kysymykseen.+Osalla+heistä+on+hyväksyttävä+syy:+nimittäin+se,+että+he+ovat+kuolleet.+Mutta+elossa+olevilla+ei+sitä+ole.+Olisi+reilumpaa+sanoa,+että+en+minäkään+tiedä,+kuin+sumuttaa+kysyjän+silmille+teologisen+oloista+liirumlaarumia+tai+vedota+muihin+kiireisiin.
06.03.2019 13:01
Näemmä+lipsahti+kommentoitavan+viestin+kopio+tuonne+loppuun.
Pahoittelen+sotkua.
Joskus+kaipaisin+mahdollisuutta+korjailla+omia+viestejä.
03.03.2019 16:46
“Ei+parta+pahoille+kasva,+eikä+turpajouhet+joutaville.”
No+sittenhän+tämä+veijari+ei+ollut+paha+ollenkaan.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Osama_bin_Laden_portrait.jpg
03.03.2019 16:44
Olet+väärässä.+Suomi+ei+ole+virallisesti+kansakuntana+kristillisyyttä+tunnustava+maa.
Jonkin+verran+on+vielä+lainsäädännöllisiä+kytköksiä+kristinuskon+ja+valtion+välillä,+kuten+eduskunnan+avajaisjumalanpalvelus.+Mutta+nekin+ovat+luultavasti+poistumassa+jollakin+aikataululla.+Ehkä+seuraava+askel+on+se,+että+Humanistiliiton+ja+Vapaa-ajattelijoiden+yhdessä+järjestämä+tunnustukseton+valtiopäivien+avajaisjuhla+saa+virallisen+aseman.
Jotta+sanomasi+pitäisi+paikkansa,+sen+pitäisi+löytyä+perustuslaista.+Ei+löydy.+Suomessa+ei+ole+valtionuskontoa+ja+hyvä+niin.
Suomi+on+virallisesti+kansakuntana+Kristillisyyttä+tunnustavaa+maa.+Jossa+näin+ollen+kansalaisvelvollisuutta+on+elää+ja+toimia+kaikille+hyväksi,+Raamatun+UT+opetusten,+ohjeiden+ja+kehoitusten+mukaisesti+ja+perustalta,+KAIKILLE+hyväksi+Raamatun+UT+mukiasen+Kristillisyyden+puolesta+ÄÄNTÄ+pitävästi+/+puhuvasti+ja+toimivasti+/+vaikuttavasti.+Vasta+silloin+Oikeasti+Laillisesti+Luvallisesti,+kaikkia+kohtaan+Totuuteen+perustuvan,+kaikille+Luvallisen+Oikeuden+mukaisesti...+
Jolloin+ei+tulisi+ainakaan+näin+Oikein+eläville+ja+toimiville+/+vaikuttaville+näitä+SYYSTÄ,+kaikki+valheellisuus,+vääryys+ja+pahuus,+=+kaikki+Jum+alan+Sanan+(Raamatun+UT)+vastaisuus+touhuista+ja+politiikasta,+tuomioksi,+pahaksi+/+kärsimyksiksi+ja+valtaviksi+turhiksi+menetyksiksi+ja+sodiksi,+ym.+hirvittävyyksiksi,+"pirun"+hyväksi+ja+puolesta+elämisestä+ja+toimimiseta+raskaita+seuraamuksia.+Näitä+PAHAN+perimisiä.
Näitä,+joista+teidotusvälineet+päivittäin,+ihan+kautta+maailmankin+(vain+joistakin)+hertykseksi+ja+varoitukseksi+VÄÄRIN+elämisestä,+UUTISOI.+Joissa+uhreiksi+on+joutunut,+ja+joutuu+myös+vain+krist.+uskonnollisesti+eläviä,+ihan+samoin+kuin+muitakin+maailmallisesti,+=+saatanaa+tuomiokseen+palvelevasti+eläviäkin.+Joiksi+kaikkien+erinimisten+erisurojen+ja+lahkojen,+myös+eri+kirkkonuktienkin+jäsenet+lukuetuu.+
Niissä+kaikissa+kun+"piru"+se+kaiken+valheellisuuden,+vääryyden+ja+pahuuden+isä,+myös+vie,+vetää,+johtaa+ja+hallitsee,+sille+uskollisten+palvelijoidensa+kautta,+ja+siksi+niissä+ja+niitä+myös,+PAHA+perii!!+Ja+on+perinyt+koko+ajan.+On+niistä+uutisoitu!
03.03.2019 12:41
Mikä+sitten+olisi+se+yhteisten+asioiden+hoitamisen+tapa,+joka+olisi+Oikea,+kaikille+hyväksi+Raamatun+UT+oopetusten,+ohjeiden++ja+kehoitusten+mukaisesti+ja+perustalta,+KAIKILLE+hyväksi+Raamatun+UT+mukiasen+Kristillisyyden+puolesta+ÄÄNTÄ+pitävästi+/+puhuvasti+ja+toimivasti+/+vaikuttavasti?
Arvaan,+että+et+osaa+vastata.
Kun+käytännön+asioita+hoidetaan,+ehdotusten+pitää+olla+käytännöllisiä+ja+toteuttamiskelpoisia.+Kiemuraiset+korulauseet+eivät+riitä.
03.03.2019 12:33
“Täällä+vain+eri+palstoilla+typeryys+tiivistyy+ja+porukka+vain+ajankulukseen+höpisee+tyhjiä,+ei+panosta+itse+asiaan.”
No+niinpä+näkyy+käyneen+ainakin+tässä+omassa+viestissäsi.
Tuokin+on+tietysti+yksi+taiteenlaji,+suoltaa+kieliopin+vastaista+ja+sisällyksetöntä+diibadaabaa.
02.03.2019 10:49
On+epäjohdonmukaista+käyttää+yhteiskunnan+tarjoamia+palveluksia,+jos+ei+itse+osallistu+edes+sitä+vähintä,+että+kävisi+äänestämässä+vaaleissa.
Jollakin+tavalla+ne+yhteiset+asiat+on+hoidettava+kuitenkin.
02.03.2019 10:47
Yhteiskunnan+korvattavat+hedelmöityshoidot+pitäisi+minun+mielestäni+suunnata+niille,+joilla+ei+ole+sairauden+tai+vamman+vuoksi+mahdollisuutta+saada+lasta+muuten.
Se+on+tutkittu+ja+varmistettu,+että+homo-+tai+lesbopari+voi+tarjota+aivan+yhtä+hyvän+kasvuympäristön+lapselle+kuin+perinteinen+heteropari.+Kysymys+on+enemmänkin+siitä,+mitä+ne+ihmiset+tekevät+lasten+kanssa+kuin+siitä,+mitä+sukupuolta+he+ovat.
01.03.2019 15:50
Kulttuurin+kriittisen+massan+kokoa+ei+kai+ole+missään+yksimielisesti+päätetty.
Minä+pidän+halutessani+kulttuurina+sellaistakin,+missä+olen+ainoana+edustajana.
Tosin+ihmisiä+on+nykyään+niin+tavattoman+peijoonasti,+että+aika+kummallisia+kulttuurin+kukkasia+pitää+itselleen+kehittää,+jotta+ei+löytyisi+joku+muukin.+Liippaa+läheltä+mahdotonta.
01.03.2019 12:26
Olen+samaa+mieltä+siinä,+että+sukupuolella+ei+pitäisi+olla+merkitystä+arvostuksiin+ja+oikeuksiin+muulloin+kuin+niissä+tapauksissa,+missä+sukupuoli+on+oikeasti+olennainen+asia.
01.03.2019 12:22
Vertaistuki+on+arvokas+asia.
Olen+käytettävissä,+jos+adventismi+tai+Adventtikirkko+alkaa+tuntua+vankilalta+tai+kahleelta.
01.03.2019 12:20
No+mitä+se+sydämessäsi+vaikuttava+Jumala+sinulta+sitten+tahtoo+ja+miten+olet+sen+saanut+selville?
28.02.2019 16:01
Tuo+kysymyksen+muotoilu+olisi+ollut+epäilemättä+parempi.
Ja+vastauksen+tueksi+voi+tutkia+historiasta+sitä,+mitä+aivan+vilpittömiä+tulkintoja+aiheesta+on+ollut+kautta+aikojen+eri+kansojen+ja+uskontokuntien+keskuudessa.
Kovasti+näyttää+siltä,+että+ihminen+on+se,+joka+päättää,+mitä+hän+pitää+Jumalan+asettamana+sääntönä+ja+mitä+taas+muuten+vain+perinteenä.+Joskus+sen+ratkaisee+kohdallaan+asianomainen+ihminen+itse,+mutta+useammin+luotetaan+johonkin+arvostettuun+ihmiseen+tai+ihmisten+muodostamaan+organisaatioon.
Valitettavasti+Jumala+itse+on+ollut+erittäin+hiljaa,+lukuunottamatta+tietysti+toisten+kertomia+tarinoita,+joita+on+paljon+eri+aikakausilta.
Ja+sitten+on+tietysti+sellaista+subjektiivista+vakuuttumista,+että+näin+minulle+Jumala+henkensä+kautta+tms+on+ilmaissut+tahtonsa.+Koska+ne+eivät+käy+eri+ihmisillä+yksiin,+joko+kyse+ei+ole+ollenkaan+Jumalan+antamasta+viestistä+tai+sitten+Jumala+on+sen+sortin+luikuri,+että+kertoo+eri+ihmisille+erilaisia+ja+keskenään+ristiriidassa+olevia+tahtomisiaan.
28.02.2019 15:59
Höpsö.+En+minä+sanonut,+että+Jumala+on+kulttuuria.+Ehkä+on,+ehkä+ei,+mutta+niin+en+tällä+kertaa+sanonut.
Sanoin,+että+se,+mitä+pidetään+Jumalan+tahtona,+on+kulttuuria.
28.02.2019 15:53
22 / 267