Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoittanet tätä:
1 Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
2 pimeyden ja synkeyden päivä, pilvien ja pilkkopimeän päivä. Vuorille levinneenä niinkuin aamurusko on lukuisa ja väkevä kansa, jonka vertaista ei ole ollut ikiajoista asti eikä tämän jälkeen enää tule, tulevaisten polvien vuosiin saakka.
3 Sen edellä käy kuluttava tuli, sen jäljissä polttava liekki. Niinkuin Eedenin puutarha on maa sen edessä, sen jäljissä on autio erämaa, eikä jää ketään, joka olisi siltä pelastunut.
4 Ne ovat näöltänsä kuin hevoset, ja niinkuin ratsut ne juoksevat.
5 Ryskyen kuin sotavaunut ne hyppivät vuorten huipuilla, räiskyen kuin tulen liekki, joka kuluttaa oljet; ne ovat kuin väkevä kansa, sotarintaan asettunut.
6 Niitten edessä kansat vapisevat, kaikki kasvot kalpenevat.
7 Ne juoksevat kuin sankarit, kuin soturit ne nousevat muurille. Jokainen kulkee tietänsä suoraan, ei mutkittele polullansa.
8 Toinen ei sysi toistansa: jokainen kulkee omaa suuntaansa. Heittoaseitten välitse ne syöksyvät pysähtymättä.
9 Kaupunkiin ne hyökkäävät, ryntäävät muurille, nousevat taloihin, tulevat ikkunoista sisään kuin varas.
10 Niitten edessä maa vapisee, ja taivaat järkkyvät; aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
11 Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?
12 Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
(Joelin kirjan toisesta luvusta)
tai tätä:
1 Ennustus Baabelista, Jesajan, Aamoksen pojan, näkemä.
2 Pystyttäkää viiri paljaalle vuoren laelle, korottakaa äänenne heille, viittokaa kädellä heitä menemään sisälle ruhtinasten porteista.
3 Minä olen antanut käskyn vihkiytyneilleni ja kutsunut urhoni vihani työhön, ylvääni, riemuitsevaiseni.
4 Kuule, vuorilla käy kuin paljon väen pauhina; kuule valtakuntain, kokoontuneitten kansojen kohinaa: Herra Sebaot katsastaa sotajoukkoansa.
5 He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan.
6 Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
7 Sentähden herpoavat kaikki kädet, ja kaikki ihmissydämet raukeavat.
8 He peljästyvät, kivut ja tuskat valtaavat heidät, he vääntelehtivät kuin synnyttäjä, tuijottavat toisiinsa tyrmistyneinä, kasvot tulenkarvaisina.
9 Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
10 Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota.
11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.
12 Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.
13 Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä.
14 Ja niinkuin säikytetyt gasellit ja niinkuin lampaat, joilla ei ole kokoajaa, he kääntyvät kukin kansansa luo, pakenevat kukin omalle maallensa.
15 Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu.
16 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan.
17 Katso, minä herätän heitä vastaan meedialaiset, jotka eivät hopeasta huoli eivätkä kullasta välitä.
18 Heidän jousensa kaatavat nuoret miehet; he eivät armahda kohdun hedelmää eivätkä lapsia sääli.
19 Ja Baabelin, valtakuntain kaunistuksen, kaldealaisten ylpeyden ja loiston, käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jotka Jumala hävitti.
20 Ei sitä ikinä enää asuta, autioksi jää se polvesta polveen; ei arabialainen sinne telttaansa tee, eivätkä paimenet siellä laumaansa lepuuta.
21 Erämaan eläimet lepäävät siellä, sen huoneet ovat täynnä huuhkajia, kamelikurjet asuvat siellä, ja metsänpeikot siellä hyppelevät.
22 Sakaalit ulvovat sen palatseissa, aavikkosudet huvilinnoissa. Sen aika on lähellä, tulemaisillaan, ei sen päiviä pidennetä.
(Jesajan kirjan 13. luku)
tai:
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
(Matt. 24)
Tottakai jos käyttää hurskasta mielikuvistusta, saahan näistä irti vaikkamitä.
19.01.2015 09:40
Mitähän uuslukutaidottomuutta nyt on liikkeellä? Useampi kuin yksi kreationistikirjoittaja ei enää osaa kaikkein tavallisimpia määritelmiä. Saako luva heittää pikku vinkillä?
Tässä ateismista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
Virheellisen ateismirajauksen taustalla lienee tunnettu argumentaatiovirhe:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti
18.01.2015 15:41
Niin, Repe, sinä olet eräs niistä jotka unohdin mainita nimeltä... Olen teidän vastauksistanne saanut valtavasti polttoainetta keskusteluihini fundisten kanssa. Kuten jo olen sanonut n kertaa, en ole substanssiosaaja, mutta osaan kyllä lähdekritiikin ja erotan jyvät akanoista.
17.01.2015 12:14
Eräs parhaimpia threadeja mitä olen koskaan lukenut.
On nautinnollista vertailla Torpan lainauslouhimon sivukiven värimuutoksia todellisten radiometriikan asiantuntijoiden lausuntoihin. Johan sokea Reetta otsaluullaan näkee, mihin johtaa valmiin uskonnollisen agendan ohjaama ajattelu, ja toisaalta mihin johtaa arvovapaa tieteellinen tutkimus.
Tiesin toki dendrokronologian perusperiaatteet, mutta sain tässä samalla mukavasti lisää tietoa joten suuret kiitokset KAIKILLE - Torppa mukaan lukien. Ilman hänen lainauslouhintaansa tämäkin tietopaketti olisi jäänyt saamatta.
Siis - mm. "heh", JohnnyB, PMT, Naapurin kisuli, ravenlored, salmiakkikoira, moloch ja monet muut - ihan sillain kohtalaisen heIvetisti kiitoksia. En yksinkertaisesti jaksanut kahlata koko pakettia taaksepäin saadakseni kaikkien ansioituneiden nikit tähän.
17.01.2015 08:43
Et ehkä ottanut huomioon, että äärioikeistolaiset ja uusnatsit vainoavat heitä myös. Joissain paikoissa paljon enemmän kuin muslimit.
15.01.2015 15:35
No just joo... Epäilenpä tietääkö kukaan_oikea_ tiedemies tuota. Lähdettä lienee turha edes kysyä.
15.01.2015 12:34
Millä kielellä?
15.01.2015 12:21
Minulla oli onni syntyä hellariperheeseen jossa suosittiin koulusivistystä, lukemista ja kriittistä ajattelua (pois lukien kristinusko, tietysti). Kun kriittisyys noin yleisesti oli sallittua, ei uskonnollinen indoktrinaatiokaan ollut niin kaikkialle läpitunkevaa.
Ja nykyisin voin vapaasti tuoda puolisonikin lapsuudenkotiini lounaalle.
15.01.2015 11:59
"Minulla on kylläkin se käsitys että täytyy olla typeryys, latvan lahous ja altius viritty jeesuspörinän taajuudelle synnynnäistä jos Jehovan todistajaksi tai muuksi fundislahkolaiseksi ryhtyy."
On kuitenkin huomattava, että tuosta typeryydestä, latvan lahoudesta ja jeesuspörinästä voi toipua. Pidän itseäni esimerkkinä tästä.
15.01.2015 10:50
"all=kaikki"
Ehkä englanniksi mutta ei arabiaksi.
15.01.2015 10:41
"Miten olisi verkkopalvelu, jonka välityksellä muslimit voivat erota moskeijasta?"
Ei ehkä toimisi, sillä muslimina ololle ja kuulumiselle islamilaiseen yhteisöön ei edellytyksenä ole jäsenyys jossain kirkossa tai yhdistyksessä eikä myöskään jäsenmaksujen maksaminen.
14.01.2015 10:10
Voisitko valaista asiaa hiukan perusteellisemmin? Minulla ei ole mitään tietoa noista jumalista.
13.01.2015 12:40
Nimeäpäs vaikka pari ateistien epäjumalista. Ihan nimeltä.
13.01.2015 11:58
Mulla olisi sulle yurki sulle vanhasta virsikirjasta isoäitini lempivirren eka säkeistö:
Ah kuin olet ihmisraukka sokea, et nähdä voi
kuinka sua nyt uhkaa hukka, hulluus kahleet sulle toi.
Mitä oot, sen unohdat, toiveet turhat omistat
Katso: taidoista on parhain
tunteminen OMAIN HARHAIN.
13.01.2015 06:43
"Maailmassa on tällähetkellä noin 8 miljoonaa ihmistä."
En haluaisi olla pikkumainen mutta tuo hetki oli jo tuokio sitten (noin v. 5000 eaa). Nykyisin määrä lienee 8 MILJARDIN tienoilla.
12.01.2015 16:09
OK, yhtä sekavaa kuin kaikki muutkin sanomasi. Niin vetelää ettei puulapiossa pysyisi, sanoi Armas J. Pulla.
12.01.2015 13:58
Ja ateistien epäjumala on tarkalleen mikä?
12.01.2015 13:15
Miten niin ateismi määriteltäisiin juuri SINUN jumalastasi käsin? Jos ihminen uskoo mihin tahansa jumalaan, hän ei ole ateisti. Uskomattomuus SINUN jumalaasi ei vielä ole ratkaisevaa. Vai onko sinulla joku ihan oma sanakirja?
12.01.2015 12:09
"Ei se Ranskan kreationististen erikoisjoukkojen vika ole jos ateistiset isis veljenne kärsivät jouduttuaan erikoisjoukkojen luotisateeseen."
Voisitko ihan lyhyesti perustella, miten saat kiihkeästi jumalaansa uskovista ja hänen innoittaminaan ihmisiä tappavista massamurhaajista ateisteja.
Määritelmän mukaisesti ateisti on henkilö jolta puuttuu jumalusko. Ei mitään muuta, ei enempää eikä vähempää.
12.01.2015 11:43
"tutkia" kirjoittaa:
"Evoluutioteoria ei perustunut tieteeseen.
Eikä edelleenkään."
Tarkoittaakohan arvon nimimerkki nimimerkillään
a) VERBIÄ "tutkia", vai
b) HENKILÖÄ, joka tutkii? Silloin se kirjoitetaan "tutkija", ei "tutkia"
Ja tällainen edes viittaa tutkijaan?
12.01.2015 09:06
35 / 132