Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Meille on Kasteessa annettu nimi, sillä kutsutaan."
Sanokaa jos olen väärässä mutta mielestäni kasteella ja nimenannolla ei ole mitään tekemistä keskenään, vaikka nimi julkaistaankin useimmiten kasteen yhteydessä.
Muistan rippikoulussa kerrotus (olen siis helluntailaistaustastani huolimatta, vanhempieni tahdosta käynyt rippikoulun) että kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi ja Jumalan lupausten piiriin.
Kommentoikaa pls koska taustani takia saatan olla ihan väärässäkin.
30.04.2014 09:57
"Hel vet ti , oli Myös , Jerusalemissa " Hinnomomin laaksossa " jossa paloi ikuinen
tuli ."
Suunnilleen noin. Ja tarkennuksena, Hinnom = Gehenna = hel'vetti on aivan Siionin vuoren vieressä. Keksiikö joku sille hengellisiä selityksiä...
28.04.2014 08:12
"Sulta puuttuu universaali ajattelutapa."
Millä tavalla? Onko universaali ajattelutapa sitä että uskotaan kun sanotaan?
"Osallistut hanakasti keskusteluun Jumalasta ja sitten kerrot mikä on Jumalalle mahdollista."
Eikö sellaista mielipidettä saa esittää?
"Se on se ongelmasi. Eli suurin ongelmasi loppupeleissä on se, että osallistut keskusteluun, jonka pelisääntöjä et hyväksy."
Onko oletusarvona juuri se kuva Jumalasta joka sinulla on?
"Tavallaan kuin pelaisit meidän kassa korttia avoimesti huijaamalla, me tiedämme ettet kuulu tänne, mutta pelaat silti, koska pidät sitä isteoikeutettuna."
Mitä tahansa kirjoittaja tekeekin, hän ei ainakaan huijaa...
27.04.2014 19:36
"Hän hukuttaa koko maailman , n.480 vanhana Jumala kertoo nämä asiat"
Luulin sinun pitävän Jumalaa vanhempana kuin 480-vuotiaana. Vai miten tuo lauseesi pitäisi ymmärtää?
26.04.2014 22:57
Mielenkiintoisia esimerkkejä lähdeteosten käytöstä:
http://liljat.fi/2014/04/asiantuntijalausunto-homoliitoista-epatieteellista-puppua/
25.04.2014 17:53
Lisättäköön vielä sen verran että rahanpuutteen takia en pysty tekemään feikkimatkoja Thaimaahan. Sen sijaan - ihan oikeasti - vietän vähintään pari kuukautta vuodesta Lähi-Idässä, eniten Israelissa ja Palestiinassa, joskus myös Jordaniassa.
Joudun tyytymään tähän, koska minulla ei ole samanlaisia loputtomia mielikuvitusvarantoja kuin multinikillämme.
25.04.2014 17:46
"No tuo kestää niin kauan kuin sinulla on rahaa."
Eihän sitä koskaan liikaa ole mutta kun käy töissä ja pyörittää pientä bisnestä sekä pitää menot pienempinä kuin tulot, sillä kaavalla on pärjätty aina.
Vai mihin tarkkaan ottaen viittasit?
25.04.2014 17:24
"Nyt perjantaina Repe on hyvällä päällä kun pelit poikien kanssa ovat edessäpäin mutta auta armias kun tulee maanantai ja se väistämätön morkkis."
Repestä en todellakaan tiedä, mutta minä kyllä aion puolisoni kanssa pitää hauskaa toden teolla ilman sairauksien tai moraalisen / fyysisen krapulan pelkoa. Minä saan julkisilla paikoilla olla melko rauhassa mutta puolisoni ei kun naiset ovat hänen kimpussaan jatkuvasti. Mikähän noita heteroita vaivaa? Eivätkö ne ymmärrä uskollisuutta - kun miehellä on sormus, hän on oletusarvoisesti varattu?
Näin se menee.
Tositieteessä, siis.
25.04.2014 16:18
"Mikäli se tehdään yhteisymmäryksessä. Sama pätee myös insestiin ja pedofiliaan."
Nokun ei päde. Siinä ei ole kyse kahden tasaveroisen AIKUISEN suhteesta. Ja lähisukulaisten liitot on kielletty niiden ilmeisten haittojen takia.
Kahden homon laillisella suhteella ei ole muuta haittaa kuin fundamentalistien paheksunta.
18.04.2014 06:22
"Ei välttämättä uskonnollisten, vaan myös meidän jotka eivät ole uskonnollisia. Kerro mitä eroa on jos sinä vedät toista äijää paskaluukkuun ja toinen seksuaalisuuntaus vetää alaikäistä pimppalooraan, kun molemmat käyttävät kondomia ja nämä suhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen. Vai oletko vain tekopyhä."
Niin, olen puhunut kahden tasaveroisen AIKUISEN suhteesta mikä sinun olisi pitänyt tajuta jos olet mitään sanomisistani lukenut. Kaikki halut ja pyrkimykset eivät tietenkään ole tasaveroisia, onko joku edes väittänyt niin?
Yllä sanoin mm. : "Kyllä lähtökohtana on kahden täysivaltaisen, tasaveroisen aikuisen suhde." Jäikö silimien välliin?
18.04.2014 06:14
" Yhtälailla nuo muut seksuaalisuuntauksen omaavat immeiset käyvät normaalisti työssä, harrastavat, matkustelevat, opiskelevat..jne. eli käyttäytyvät normaalisti kuten homppelit."
Kyllä lähtökohtana on kahden täysivaltaisen, tasaveroisen aikuisen suhde. Siitä ei ole kyse pedofiliassa, pederastiassa eikä useimmiten insestissäkään. Lähisukulaisten väliset liitot on kielletty niiden ilmeisten haittojen takia.
Homoseksuaalisesta suhteesta jossa osapuolina on kaksi aikuista ei ole muuta haittaa kuin uskonnollisten piirien paheksunta.
16.04.2014 16:28
"Miten olisi orgaaninen elämä? Sitä pidetään luonnollisena kun elämme sen keskellä, mutta tiede ei ole kyennyt elämän alkuperää tai muutakaan elämän olemusta selittämään. Se on siis yliluonnollisesta lähteestä peräisin."
KOSKA jotain ei (vielä) ole selitetty tieteellisesti, se on Jumalasta lähtöisin.
Ajattelutapaa, jonka mukaan kaikki tieteelle toistaiseksi tuntematon paikataan Jumalalla nimitetään "aukkojen Jumala" -selitykseksi. Sen heikkous on, että aukoilla on taipumus hävitä ja Jumala käy näin tarpeettomaksi.
16.04.2014 07:00
"Näytät valehtelevan oikein urakalla, oletteko te homppelit valehtelijoita?"
Kun väität minun valehtelevan, voisit hiukan tarkentaa missä kohdassa. Turunen luonnollisesti esittää oman uskonnollisesti värittyneen käsityksensä asiasta. Mknulla ei ole mitään jyrkkää mielipidettä koska - kuten aivan oikein esität - homoseksuaalisuuden synnylle ei ole löydetty selkeää selitystä.
Omasta ja monien muiden homojen puolesta joiden kanssa olen keskustellut voin sanoa että emme ole tehneet tietoista valintaa. Monet meistä - minä mjiden ohessa - olemme pitkien taistelujen jälkeen tyytyneet osaamme ja lopulta eheytyneet homoiksi.
Turunen tekee sii ä virheen kun hän poissulkevasti väittää ettei ho ous ole geeneissä. Tällaista on ennenaikaista väittää, koska asiasta ei vain tiedetä tarpeeksi. Kenties hän on oikeassa siinä ettei homous ole synnynnäistä, kenties ei.
So what?
Omasta valinnasta en usko monellakaan olleen kyse. Joku bi on saattanut sellaisen valinnan tehdä, mielestäni.
15.04.2014 22:17
Hei lukiolainen,
hyviä kysymyksiä olet tehnyt. Suunnilleen samoilla asioilla minäkin aloitin tutkimusretkeni toistakymmentä vuotta sitten. Selvitäpä huviksesi fossiiliaineiston järjestäytyneisyys ja siihen liittyvä fossiilien ajoitus. Oletkin varmaan jo havainnut vedenpaisumuskertomuksen mahdottomuuden (jälkien puuttuminen luonnossa, katkeamattomina jatkuneet kulttuurit, eksoottisten muilla mantereilla eläneiden eliölajien siirto arkkiin jne).
Tuon kir-pellen esittämät väitteet kannattaa myös selvittää. Ne onkin käyty läpi tällä palstalla useampaan kertaan. Kannattaa kiinnittää huomiota argumentointiin. Näin jouduin itse tekemään koska en ole tällä alalla substanssiasiantuntija. Kun aikansa seuraa, on palstalta helppo erottaa toisistaan fundamentalistihörhöt ja vakavasti otettavat, tieteeseen nojautuvat harrastajat.
15.04.2014 08:32
Ron Wyattin "saavutuksiin" voi tutustua kattavasti Wikipedian avulla. Kuvaavaa on, että "... pieni uskollinen joukko fundamentalisteja ja evankelikaaleja kannattaa hänen ajatuksiaan. He katsovat Raamatun arkeologin joutuneen ilkeämielisen parjaamisen uhriksi."
15.04.2014 08:19
"Tosin niin voi käydä, että lapsuuden seksuaalisista kokemuksista oman sukupuolen edustajan kanssa voi kehittyä opittu tapa ja valinta homoseksuaalisen elämäntavan harjoittamiselle."
Vai voi käydä. Kerropas joku tieteellinen tutkimus jossa tuo vahvistetaan.
Sukupuolinen suuntaus on sen verran vahva asia että sitä tuskin leikeillä muutetaan. Lisäksi yhteiskunnassa vallitsee lukuisista viime vuosien muutoksista huolimatta kansan keskuudessa sen verran vahva hetero-olettama että kahden pikkupojan lääkärileikit loppuvat ennenkuin ovat alkaneetkaan.
15.04.2014 07:41
Mitä väliä sillä oikestaan on? Tunnen itseni lisäksi paljon homoja enkä tiedä kenenkään valinneen osaansa itse. Samoin tiedän eheyttämisyritysten aiheuttaneen ihmisten psyykeelle vahinkoa. Kun itse ympäristön paineen takia yritin muuttua ja uskonnollisten harhaluulojen takia syyllistin itseni, olin menettää järkeni.
On myös kyseenalaista, todistaako kaksostutkimus asiassa mitään suuntaan tai toiseen. Ei ole osoitettu, että kaksosilla ei voisi olla erilaisia synnynnäisiä ominaisuuksia, koska hekin ovat joissain yksityiskohdissa erilaisia, eivät suinkaan toistensa täydellisiä kopioita.
Onko heterous synnynnäistä? Millä perusteella?
10.04.2014 07:01
"Suurin osa legendaarisista ihmeparannuksista ovat paljastuneet huijauksiksi, miksi sinä"
Sano vaan reilusti "kaikki". Tai sitten faktoja pöytään. Tähän saakka ln tullut vain todistamattomia tutuntuttujen kertomuksia.
06.04.2014 22:51
"Uskovaisten mielestä menee kuitenkin niin, että jos rukoilun kohde ei parane, hänen uskonsa ei ollut riittävän luja. Näin uhri syyllistetään, vaikka puoskarit itse eivät omaa minkäänsortin parantamiskykyä. Heistä ei ole yhdenkään ihmeen tekijöiksi."
Helluntailaistaustastani huolimatta tai ehkä pikemminkin sen takia pidän tässä nimenomaisessa asiassa enemmän lestadiolaisista ja körteistä. Ne kun eivät ole mitään menestysteologeja. Siitä lajista olen saanut ihan tarpeekseni. Oma puolisoni on lestadiolaistaustainen ja olen oppinut häneltä paljon.
06.04.2014 12:05
Näille parantumisihmeiden kertojille olisi pieni haaste.
Lasten syöpäosastoilla olisi pieniä potilaita, joiden parantuminen olisi mahtavaa ja kunniaa tulisi Jumalalle roppakaupalla. Kukaan ei pahastuisi ja todistetut ihmeet toisivat lisää jäseniä seurakuntiin.
Hopi hopi rukoilemaan siitä.
06.04.2014 10:44
72 / 132