Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kaikkivaltius ei ole mikään järjettömyysasia, ikäänkuin Jumala tekisi ensin niin suuren kiven ettei jaksaisi nostaa sitä, ja sitten nostaisi sen."
Tarkoitatko siis että Jumala on itse itseään rajoittaen ottanut itseltään pois tulevaisuuteen näkemisen?Jumala ei siis valmistanut etukäteen pelastustakaan Jeesuksessa, koska ei tiennyt / ei halunnut tietää miten tässä käy?
Vaikuttaa sille että teet aivan uutta teologiaa.
10.11.2013 07:53
"Esa T. Vaikene. Älä sinä ryhdy isännäksi lestadiolaisten palstalla"
Hevosmies haluaisi siis isännöidä yksin?
01.11.2013 13:24
"Ja taas non-sequitur"
Ja vit'ut non sequitur. Samaan jumalaan yritetään ympätä maailmankaukkeuden rakentamiseen ja ylläpitoon tarvittava viisaus ja osaaminen sekä massamurhaajan raakuus, alkeellisten uskonnollisten riittien vaatiminen ja mielivaltaisten, pronssikautisten sääntöjen pikkutarkka noudattaminen.
Eikö sinulla missään säteile, edes yhtään?
27.10.2013 19:17
"Raamatussa on kaikista tapauksista satojen ja tuhansien henkilöiden silminnäkijälausunnot, (todistajalausunnot)."
"Näitä tapahtumia joista Raamattu kertoo on seurannut usein jopa miljoonia ihmisiä yhtä aikaa."
Kannattaisi ehkä arvoisan hevosmiehenkin lukea hiukan vaikkapa oikeustieteitä ettei mene valjaat näin helposti sekaisin. Se, että Raamatussa SANOTAAN tuhansien tai miljoonien nähneen jonkun asian, ei suinkaan ole tuhansien tai miljoonien ihmisten silminnäkijätodiste, vaan yksinkertaisesti vain väite niin ja niin monen ihmisen näköhavainnosta.
Joka siis on väite eikä todistus,
27.10.2013 13:31
"On laskettu, että sähköasentajalta kuluisi aivojen kytkentöjen asentamiseen 64 miljardia vuotta. Silloinkin olisi vasta tietokone, josta puuttuisi vielä ohjelmat.
On typerää kuvitella, että ilman älyä ja tietoisuutta olevat sattumat tai eloton materiaali pystyisi jonkun evoluution kautta tekemään nuo kytkennät nopeammin."
Edellä olevalla pieraisulla yritetään siis ympätä väkisin kuvioon Jumala, joka on
- kiinnostunut poikavauvojen esinahoista
- tapattaa viattoman poikansa tyynnyttääkseen itse itsensä
- massamurhauttaa lapsia ja raskaana olevia naisia erikseen käskien
Tällaisissa käsissä oletuksen mukaan on koko maailmankaikkeuden tasapaino. Juu kiitos vaan.
27.10.2013 08:36
Tähän usko-vain-en'in selvitykseen saamme varmaan jyr'in perustellut kommentit.
24.10.2013 17:01
"Nykyjuutalaiset eivät tiedä Mooseksen laista mitään eikä misraimin pojilla ole yhtenäistä sharia-lakia, joten turha yritys."
Luulen nykyjuutalaisten tietävän siitä sinua huomattavasti enemmän. Tätäkin aihetta olen sivunnut Israelissa käydessäni juutalaisten tuttujen kanssa keskusteltaessa. Monet rabbit ovat siellä melkoisen oppineita ja miljoonat haredit opiskelevat lakia päätoimisesti.
Sharia-laista on paljon vähemmän tulkintoja kuin Raamatusta.
23.10.2013 17:23
"Seemistä polvetuivat lähi-idän kansat, Haamaista afrikkalaiset ja Jafetista eurooppalaiset ja aasialaiset."
Kenestä polveutuivat alkuperäiset amerikkalaiset? Entä alkuperäiset australialaiset?
22.10.2013 20:04
"Homot ovat höylänneet immenkalvot peräaukostasi, sitäkö tarkoitit?"
Jostain angstiselta teiniltä voisi odottaa tuollaista kielenkäyttöä, ei 60-vuotiaalta malliuskovaiselta.
"Se on lähdettävä silloin kun kohteliaasti kehoitetaan. Tämä tapahtui jo viisi vuotta sitten. Nyt käsketään!"
Varmaan esittelet valtuutesi antaa tuollaisia käskyjä.
"Poliisit ovat varmaan mielestäsi rajoittuneit,a kun valvovat että lakia ja hyviä tapoja noudatetaan, ottavat häirikköä niskasta kiinni ja vievät ettei jalat maata kosketa?"
Siis luuletko ihan oikeasti että täällä lausuttujen lestadiolaisuuden ja uskonnon vastaisten mielipiteiden takia poliisi tulee näyttämään niska-takapuoliotteita? Kuule, niillä on ihan oikeitakin töitä.
22.10.2013 10:35
"Kuitenkin Neuvostoliiton romahduksen ja Viron vapautumisen jälkeen uudelleenluterilaistumiselle ei olisi pitänyt olla mitään estettä. Näin ei kuitenkaan käynyt. Miksi ei?"
Eräs mahdollinen syy on Viron evlut-kirkon fundamentalistisuus. Siellä ei ole sijaa eri tavalla ajatteleville kuten mm. Suomessa. Tosin kirkon liberaalisuus taas ajaa täällä fundamentalisteja paitsioon.
Suo siellä, vetelä tääällä.
21.10.2013 12:45
"Ilmapiiri Suomessa on muuttunut kielteisemmäksi herätysliikkeille ja herätyskristityille. On astuttu ensimmäinen askel tiellä, joka voi johtaa vainoihin."
Suomessa ollaan yllättävän herkkänahkaisia. Jo uskovien olemattoman keskustelu- ja argumentointikyvyn ja kristinuskon onttouden osoittaminen on vainoa.
"YK:ssa ja Maailman evankelisen allianssissa pitkään työskennellyt rovasti Johan Candelin on Uusi Tie lehden haastattelussa todennut noiden askelten olevan: väärän ja valheellisen tiedon levittäminen, syrjiminen ja vainoaminen.Ensimmäiseksi ryhmään kuuluvista annetaan julkisuudessa jatkuvasti samansuuntainen, yksipuolisen kielteinen kuva."
Tämä on hyvin valitettavaa varsinkin kun kristityt antavat aina ateisteja ja muunuskoisista puolueettoman ja totuudellisen kuvan :)
18.10.2013 06:20
En varsinaisesti ole ilmoittautunut tuon rukoilun kohderyhmään, mutta olen ihan omatoimisesti harjoitellut sitä toistakymmentä vuotta. Aktiivisesti. Uskoen. Lopputulos: rekisteröidyssä parisuhteessa entisen lestadiolaisen kanssa, minä ateisti, hän agnostikko.
Käskyyn "Kunnioita isääsi ja äitiäsi jotta menestyisit ja kauan eläisin maan päällä" minulla on kaikki syyt uskoa. Vaikkei perheemme kuulunut kirkkoon, menin vanhempieni ehdotuksesta luterilaisten rippileirille, löysin sieltä nykyisen elämänkumppanini ja olen nyt hyvin onnellinen ja tyytyväinen. Niin se jumala siunaa kuuliaista lastaan.
Kyllähän rukoiltuani tapahtui silloin tällöin pieniä ihmeitä: saatoin pärjätä kokeissa, bussi tuli ajoissa huonosta kelistä huolimatta, flunssan parani ja löysin kadottamani lompakon. Tosin näitä tapahtui senkin jälkeen kun olin lakannut uskomasta jumaliin. Olisinko saanut jotain plussa- tai S - pisteitä?
18.10.2013 06:02
"Pimeä on pimeä järki on pimeä. Näin se on ex-hellari"
Senkö takia kun en kehittänyt analogiaa toivomaasi tai odottamaasi suuntaan?
15.10.2013 11:11
"Siitä toki lienee erimielisyyttä pelaajien kesken, että mikä peli ja mitkä säännöt on kyseessä ja kuka on pelinkehittäjä ja onko sellaista."
You got the point.
15.10.2013 11:07
Niin, metaforaa voisi jatkaa vielä hiukan.
Isäntä on koko ajan tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Hän tuntee vieraat paremmin kuin nämä itse ja tietää etteivät nämä osaa käyttäytyä vieraissa paikoissa koska heille ei missään vaiheessa ole annettu mitään sosiaalisia taitoja. He eivät erota omaa omaisuuttaan toisen omasta eivätkä särkyvää särkymättömästä.
Kun nämä onnettomat tunarit - talon isännän oman opetuksen tulosta - sitten töttöilevät, särkevät ja sotkevat paikkoja, isäntä tappaa oman poikansa jotta vieraat vapautuisivat isännän omien sääntöjen mukaan vastuusta. Ja ne jotka eivät ala rakastaa isäntää suunnattomasti koska hän toimitti oman poikansa teurastettavaksi, hän sulloo lietekaivoon ja vetää kannen päälle, tai ampuu niskalaukauksella huussin takana.
15.10.2013 08:22
Ehkä selität lyhyesti mitä eliöiden geenipoolilla ja Lähi-Idän kysymyksellä on tekemistä keskenään.
05.10.2013 06:05
"Gazan arabit pelkäävät Hamasterroristeja, jotka väsymättömässä vihassaan terrorisoivat niin Gazan kaistaa kuin koko Israelia."
Melko oikein, vaikkei koko totuus. Mutta Gazan höyrypäät ovat kyllä vihassaan ja uskonkiihkossaan tuhonneet rauhanasiassa monta hyvää alkua. Toivottavasti niin ei käy nyt. Ja - kumma kyllä - samaa pahaa työtä tekevät äärisiionistit.
04.10.2013 20:06
Niin, kyllä se pelko jäytää israelilaiskylissä Gazankin lähellä, ei pelkästään Pohjois-Israelissa.
Ja palestiinalaiskylissä taas pelätään siirtokuntalaisten väkivaltaa ja puskutraktoreita, jotka raivaavat taas palestiinalaisten maille lisää Israelin armeijan sotaharjoitusalueita.
04.10.2013 16:48
"Ehkä sinäkin jonakin päivänä ymmärrät tämän, vaikka se nyt näyttääkin hulluudelta. Sitä toivon."
Kyllä minä tuon termistön jotekin ymmärrän, ei siinä mitään. Tosin lestadiolaiset kuorruttavat sen tuolla hauskalla arkaaisella murteellaan (kaytetään mielellään "peso", p.o. pesu, "tykö", p.o. luo/luokse jne.) mutta kyllä sen ymmärtää. Pointtini oli se, että jos halutaan tavoittaa muitakin kuin sisäpiiriläisiä, tuo sisäpiirislangin käyttö lähinnä karkoittaa ihmisiä.
Uskon silmät minulta on jo puhkottu aikaa sitten mutta muistissa ei ole mitään vikaa.
04.10.2013 16:01
"Täällä puhutaan koko ajan ateismista."
Mitä vikaa siinä on? Käsittääkseni sivuston aiheena on ateismi.
04.10.2013 15:56
81 / 132