Vapaa kuvaus

Aloituksia

270

Kommenttia

1474

1. Voi olla, että uskonnollisen kasvatuksen saaneet eivät niin osaa erottaa fiktiota
    todellisuudesta.

Mutta hinta uskonnottomasta, ei uskovasta kasvatuksesta saattaa olla hirvittävä, se kun mahdollisesti aiheuttaa sen, että kasvatettava elämänsä loputtua joutuu ikuiseen helvettiin, kun hänelle ei ole ajoissa opetettu Jeesuksesta, joka mielellään antaa pahat teot anteeksi, niin etteivät ne sitten ole esteenä Jumalan luo paratiisiin pääsemiselle kun elämä täällä maan päällä lakkaa.

Muutoinkin se jolle on lapsena kerrottu Jeesuksesta ja, että hän on ristillä kärsien
    ottanut itselleen ihmisten pahojen tekojen rangaistuksen sijaiskärsijänä, niin tällainen sitten myöhemmässäkin elämässään ymmärtää paremmin turvata
    Jeesukseen, ja näin voi saada kuoltuaan paikan Jeesuksen luona paratiisissa.

Ja pitää myös muistaa, että lapsi jonka vähintään toinen vanhempi on elävässä
    uskossa, niin on Jeesuksen silmissä erityisasemassa.
  2. En minä mikään täydellinen ole, kaukana siitä, mutta kuitenkin olen riittävän täydellinen, että olen taivaaseen menossa, sekä, että minä teille jokusen tekstin laitan.

Jeesus kärsi ihmisten puolesta rangaistuksen, joka olisi kuulunut meille ihmisille, jotka olemme Jumalan hyvää tarkoittavat käskyt rikkoneet. Ja tuo Jeesuksen ristin kärsimys tulee kaikkien niiden hyväksi, jotka uskovat tuohon Jeesukseen, ja hylkäävät pahan tekemisen elämässään.

Raamattu sanoo, että niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.