Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
diasema
profiilit
diasema
diasema
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
44
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja juniakin on vielä erilaisia, vanhaa sanontaa jatkaen. Sielusta on helppo puhua, laulaa, mutta miten se määritellään. Riidat syntyy usein siitä, että kahden ihmisen välillä jokin määrite ymmärretään eritavalla, mutta kumpikin uskoo sen olevan samalla tavalla kummallakin, tiedostamatta ongelman ydintä eli määritettä. Vantaalainen junantuoma, vasta 19 vuotta Jeesiössä integroituneena.
27.10.2012 00:06
Ei lasketa miksikään, koska en ole orientoitunut asialle.
23.10.2012 11:58
Lihaksilla tehtävää työtä on nykyään vähän ja pyrkimys olikin että koneet tekee ne.Nyt ollaan tässä tilanteessa, onneksi vaalityötä on vielä joilla kuilla. Korjataan pieni detali. Työnteko termiä käytetään väärin, pitäisi puhua työn suorittamisesta, koska perustyö itsessään on jo olemassa, eikä sitä tarvitse enää tehdä. Jokainen meistä voi kuitenkin olla avuksi ja valmistaa uutta työtä esim. poliisille, joka sitten sen suorittaa, mutta ei voi enää sitä tehdä, koska valmiina olemassa. Kun näet viljapohjaisesta kulttuurista kuukahtaneen kulkijan makaavan Sodankylän kadulla, hän vain tekee työtä. Kuten huomaamme on työnteko varsin yksinkertaista.
22.10.2012 22:09
On jo kauan (20-30vuotta) ollut tapana, että töihin meno ja työpaikalla oleminen on työntekoa. Alussa se oli vain harvojen työmuoto, mutta nyt yhä useampi on valinnut tämän lähes pelkkää hiilidioksiidia tuottavan työmuodon itselleen. Teknologian kehitys mahdollistanee (huomaa sanan potenttiaali muoto) pian, että istumatyöstä siirrytään kokonaan makuutyöhön.
22.10.2012 17:58
Sää voi olla helteen ja räntä, lumisateen väliltä. Tavallisesti heinäkuu on lämpöisin kuukausi. Tarkempia tietoja löytyy ilmatieteen laitoksen sivuilta. Mielestäni tärkein asia jäämeren rannalla on varautuminen kovaan tuuleen, joka siellä on hyvin tavallista. Tuulelta suojaava ulkoilupuku,( anorakki hyvä keksintö) alle lämpötilan mukaan ohuita kerroksia. Pipo, huppu, lippalakki, se auttaa vastavaloon katsomista, hanskat, maastoon sopivat jalkineet mieltymyksen mukaan ja sadevarusteet. Luonto opettaa näissä asioissa.
22.10.2012 16:31
19 vuotta asumista sodankylän Jeesiössä. Kyllähä täällä paljon roskaporukkaa riittää, väkilukuun suhteutettuna. Lue samaisen nimimerkin kirjoitukset Sodankylän vaali osuudesta, ehkä jotakin käsitystä aidosta mitäänsanomattomasta hölmöydestä saat. Täytyy huomioida vielä, että he edustavat parhaimistoa, koska osaavat tänne "kirjoittaa" Riippuu tietenkin sinusta, millainen olet. On täällä järki porukkaakin, tosin he ovat tulleet tuolta Vantaa Turku akselilta tai muualta etelä-S. Paljon olisi kerrottavaa näiltä raiskioilta ja kestävän metsätalouden mailta, Inari on aika hyvä paikka. Olin siellä opiskelemassa v.2001. Saamelaisissa löytyy sitä mitä lapissa tarvitaan ja ymmärrystaso luonnosta paikallaan.
21.10.2012 05:07
Resepti löytyy projisointitasostani luonnosta.
20.10.2012 23:37
Olisi hyvä oppia perustelemaan sanotun, muuten asia jää kuin ilmaan ja ei ole yhtään mitään. Kommentoikaa niitä asioita joita olen esittänyt ja katsokaa esimerkkiä, jos ette itse osaa. En minä Vantaalainen kerkeä teitä koko ajan paimentamaan ilmaiseksi. Se on diasema yhdellä a-kirjaimella.
20.10.2012 22:42
Elämässä on rahaakin tärkeämpiä arvoja, jotka joka päivä muistan, huomioitsen. Ymmärrys on muutakin kuin pelkkä sana, jos asiat pitää paukuttaa pajavasaralla , näin kuvanollisesti ilmaistuna päähän on lähtökohta ymmärryksen kannalta heikko. Pienistä asioista syntyy suuri kokonaisuus. Miksi jostakin ulkopuolelta pitää tulla yleensä sanomaan miten pitää toimia, eikö ns. junttien maalaisjärki toimi tässä. Esim. Pelto rakennetaan järveen saakka, Piha höylätään golf kentäksi, toki muutam ruusu. lupiini sinne tänne istuttaen, Metsästä puhumattakaan jne. Toki kaikki tämä edellä mainittu on yleinen järkevänä pidetty elämäntapa Suomessa. Tässä vain pieni hipaisu siihen suuntaan mitä tarkoitan. Luonnontuntemuksen lisääntyminen lisää ymmärrystä ympäristöasioissa. Lajistollinen tuntemus. Eräs ikänsä metsäseudulla lapissa asunut metsästäjä ei esim tiedä miten laavu laitetaan tuulen suhteen,tämä toisenlaisena esimerkkinä jostakin, päätä lukija itse mistä. Mutta onneksi Vantaalaiset opastaa jne. Ei maksa kukaan toistaiseksi.
20.10.2012 12:21
Katoks sä kans kynsiin ja istut vetelästi, kun sä ton sanot? Siellähän on oikein oikea HELSINKILÄINEN. Arvaa ketä tarkoitan.
20.10.2012 01:12
Eikö sivistyksesi anna myöden keksiä rumempia sanoja.
19.10.2012 23:50
Asia jo kerrottu, selvitetty susien osalta tällä palstalla.
19.10.2012 23:28
Vantaalta olen tullut lappiin teitä opettamaan ja täällä pysyn. Pysykää itse pois Helsingistä, pääkaupunkiseudulta, siellä on teikäläisiä jo liikaa.
19.10.2012 23:03
Kyllähän perheessä voidaan erimieltä asioista olla. Ei mielipiteet aina siirry geeneissä. Soita kuuluukin riittää, valitettavasti etelä ja Keski-Suomessa näin ei enää ole. Soiden kaikkinainen biodiversiteetti on menetetty siltä osin. Elämä luo elämää. Perusturvallisuus on ekosysteemeiltään toimivassa luonnossa, ei kaivosmontuissa, jätekasoissa, kaikenlaisissa TALVIVAAROISSA jne. Entisenlaisen Metsähallituksen jälkeen tuli " Vuorihallitus" lappiin. Mitä sen jälkeen? Palikkahallitusko? Kyllä kaivoksia on jo liikaa lapissa. Harkitaan 500 vuoden kuluttua uudestaan viiankiaavan kaivosta, se on suhteellisen lyhytaika tälläisistä asioista puhuttaessa.
19.10.2012 20:54
Kyllä Jeesiössä ainakin yksi vihreä vastustaa viiankiaavan kaivosta, nimittäin minä. Ääni riikalle mennyt ja menee vastakin, jos mahdollista.
19.10.2012 19:33
Samaa mieltä edel. kanssa. Alar. on ihan hyvä paikka, taidettakin näkee seinillä. harvoin vain tulee käytyä, kun muutenkin tuppaa lihoamaan helpossa, valmiissa maailmassa.
19.10.2012 19:20
Ei mene suoraan hukille eli susille, vaan kiertoteitse vihreiden kautta. Oletko nähnyt jonkin juoksevan suden perässä vaalilippu kädessä? Ei maitokaan tule suoraan lehmästä suuhun kuin poikkeustapauksessa, imevä vasikka eriasia. Olet poistanut viestisi, jossa kirjoitit ääneni menevän hukkaan. tämä tiedoksi, jos joku ihmettelee hukka keskustelua. Terveiset Jeesiöstä. Vihreille menestystä ja voimaa vaalikamppailuun.
19.10.2012 16:42
Kemijokisoutu on tapahtuma sieltä järkevämmästä päästä, en tosin itse vielä ole osallistunut. Luontoon kuuluu, että valtaryhmästä on poikkeuksia, kuten homoja, lespoja, ynm. Mielestäni tosi vanhanaikaista, tyhmää ja tietämätöntä ajattelua puhua, kirjoittaa poikkeuksista negatiivisesti, koska luonto se on joka rakentaa evoluution avulla. Poikkeuksia löytyy kaikista ryhmistä, ei siinä ole uutta tai ihmeellistä päiviteltävää. Kukapa sitä hyviä ruokia radiossa haukkuisi. Vihreille kaikkea hyvää.
19.10.2012 15:38
Minkä väristä haluaisit sen olevan?
19.10.2012 15:01
Huomaan että itse olet todella vähän käyttänyt aivoja. Oletko nähnyt vihreitä miehiä kulkevan Sodankylässä tai muualla sananmerkitys selässä? minä en. Itsellen on kysymättäkin selvää kuka ja mikä elättää. Pöljä on kylä Pohjois-Siilinjärvellä ja Jeesiö kylä keski-lapissa. Vantaalainen tietää, tosin 19vuotta Jeesiössä. Täältä pesee ja tarvittaessa linkoaa. Menestystä kaikille vihreille.
19.10.2012 14:31
2 / 3