Säistä ?

Kerro säistä...

Minkälainen sää lapissa on heinäkuusta elokuun puoleen väliin keskimäärin ja minkälaisia ääripäitä? Mihin retkeilijän pitää varautua ?

Miten siellä Nuorgamista jos mennään katsomaan jäämeren rantaa, Varanginvuonolle sen verran että rannalla käydään minkälaiset kelit voi olla ko. aikana ?

Mihin varautua ?

4

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällaste se on

Plussan puolella mennään, sadetta ropottaa tämän tästä, kehet sadekamppeet oltava. Toiset pirtissä kuivumassa, kun toiset käytössä. Polttiaisia on nokko, jos sateessa taukoa.

• 9+15

Heinä- ja elokuu on sellaisia etten ikinä enää lähde Lappiin, Pari kertaa olen ollut (käyntien välillä oli 30 vuotta, olin jo unohtanut miksei sinne kannata mennä kesällä).
      Huitomiseksi menee.

Syyskuusta kesäkuuhun on ok.

• tilitappianus

Kannattaa jättää tulematta. Aurinko paistaa jatkuvasti, päätä särkee, kuuma, itikoita taivas mustana.

Täysjärkiset pyssyy sisätiloissa koko kesän.

• Sää voi olla helteen ja räntä, lumisateen väliltä. Tavallisesti heinäkuu on lämpöisin kuukausi. Tarkempia tietoja löytyy ilmatieteen laitoksen sivuilta. Mielestäni tärkein asia jäämeren rannalla on varautuminen kovaan tuuleen, joka siellä on hyvin tavallista. Tuulelta suojaava ulkoilupuku,( anorakki hyvä keksintö) alle lämpötilan mukaan ohuita kerroksia. Pipo, huppu, lippalakki, se auttaa vastavaloon katsomista, hanskat, maastoon sopivat jalkineet mieltymyksen mukaan ja sadevarusteet. Luonto opettaa näissä asioissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9284
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1956
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1801
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1590
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1331
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1260
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      873
    Aihe