Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

44

  1. Tietojeni mukaan suurin osa metsureista, konemiehistä ynnämuista joi vain viinaa maurin jälkeen, sen erityisemmin kitumatta ja silloin oli viellä hakattavaakin metsää teiden ulottuvilla, mutta ei ole enää. Sen sijaan nyt on Jaurun etelä puoleinen kaistale tietöntä aluetta. Kova oli vääntö tuhoojien ja suojelijoiden välillä asiasta. 1970-luvulla laitoin itsekkin nimen UKK-PUISTO adressiin, olin lintutieteellisessä kokouksessa Helsingin eläinmuseossa professoreiden, dosenttien seurassa.
  2. Tulee rahaa ja hyvinvointia, ei se ihan niin ole. Hyvinvoinnin ynm. tekee paikalliset ihmiset, muiden avustuksella, omilla ja toisten innovaatioilla, ympäristön antamien raamien puitteissa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Rahaa ja hyvinvointia on lapissa jo riittämiin, jopa niin, että laskullekkin varaa. Tämän tason säilyttäminen, siinä se viisaiden tuleva työ.( Jospa tuosta kestävästä kaivosteollisuudesta kuiten pelastus, tuohan se rahhaa ja sillä voi ostaa viinaa,,,,,,,,,,.)