Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
diasema
profiilit
diasema
diasema
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
44
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
DIASEMA, JEESIÖN SAAPASMIES ei häivy ainakaan mihinkään, niin kauan kuin henki kulkee, täällä olen teitä opettamassa, neuvomassa, kurittamassa ,(lähinnä henkisesti). Valistuksen jokainen pitää hankkia itse, joko lukemalla tai luonnosta ja siihen tarvitaan sitä mitä ei saa viinakaupasta. Vihreitä arvoja on myös muissa puolueissa. Kerrottakoon, että omalta osaltani en ole ollut poliittisesti kantaaottava, kuin vasta pari vuotta, mutta kun DIASEMA lähtee lentoon, niin silloin ei tarvitse risujen eikä männynkäpyjen siirtyä mihinkään, yli se painelee isoilla saappailla, niin, että toisia tympii ja lutkunta kuuluu saappaan alta, "sen poikia täällä ollaan".
17.11.2012 16:52
Tietojeni mukaan suurin osa metsureista, konemiehistä ynnämuista joi vain viinaa maurin jälkeen, sen erityisemmin kitumatta ja silloin oli viellä hakattavaakin metsää teiden ulottuvilla, mutta ei ole enää. Sen sijaan nyt on Jaurun etelä puoleinen kaistale tietöntä aluetta. Kova oli vääntö tuhoojien ja suojelijoiden välillä asiasta. 1970-luvulla laitoin itsekkin nimen UKK-PUISTO adressiin, olin lintutieteellisessä kokouksessa Helsingin eläinmuseossa professoreiden, dosenttien seurassa.
15.11.2012 22:48
Oikea päätös jättää korjaamatta, jos olisi korjattu olisi tie pitänyt rakentaa ja itse perustettavan puiston luonnonarvot olisivat heikentyneet. Maurimyrsky oli v.1982 ja puisto perustettu 1983. Kaatunut tai lahonnut puu on luonnossa yhtäarvokas tai arvokkaampi kuin pystyssä oleva. Kävelin ja hiihtelin 1983-84 Jaurun myrsky alueilla ja muistan että metsä oli paikoin kokonaan kaatunut, harvinainen tapaus.
15.11.2012 22:19
POMOKAIRA on harvoin uutisissa, viimekesänä Metsähallituksen luontokartoittaja oli löytänyt KAIRANOKIPERHOSEN (Erebia disa) alueelta. Uutisesta kerrottiin joissain lehdissä ja myös taidettiin radiossa mainita. Kiinitin huomiota siihen, että lajin kerrottiin löytyneen ensikertaa Sodankylästä ja että laji on harvinainen. Kumpikaan uutinen ei pidä paikkaansa. Itse olen löytänyt lajin Sodankylän ja savukosken alueilta. Valtakunnallinen päiväperhosseuranta 2011, Savukoski ja aiempia havaintoja Sodankylästä mm. Suvantokummusta, Kaaresvuomalta. Laji on paikottainen, mutta ei suurharvinaisuus. POMOKAIRA lajin ehkä parasta esiintymispaikkaa Suomessa. Samankaltainen laji SUONOKIPERHONEN (Erebia embla) on tosin paljon yleisempi. Lajit eroittaa toisistaan parhaiten altapäin, eivätkä viihdy keskenään samalla paikalla. Jeesiön SOMPION perhoskokoelmassa on n. 30 KAIRANOKIPERHOSTA alueelta.
15.11.2012 20:23
Ostaa uudet saappaat, paikattujen tilalle, varoiksi.
11.11.2012 22:06
HAISTA PASKA !!!!!!!!!!!!
10.11.2012 03:17
Ihmisen pitää sovittautua luontoon, eikä päinvastoin. Koko asia on ymmärrys, tahto, elämän arvo kysymys. Olen täysin varma että luonnontuhoojat eivät tunne eivätkä tiedä mitään luonnosta, verrattuna esim. DIASEMAN luonnontuntemukseen. On helppo raiskata, hävittää, rikkoa, kun ei lapsenomaisesti ymmärrä. On totta, että luontoa pitää hyödyntää, metsää hakata, maata myllätä, jne, mutta se pitää tehdä järkevästi ja suurella ymmärryksellä. Jokainen laji on korvaamaton, miljoonien vuosien tulos, pitäisi ymmärtää, suhtautua vakavasti elämään. Luonnossa on paljon mistä emme tiedä vielä mitään. Luonto on rajallinen, ei voida mennä rajan yli. Kaivos on kuin karamellipussi, ei se kauaa kestä lapsilaumalla ja niitä lapsia olette te ymmärtämättömät ihmiset. Kun viellä kakataan ja pissataan karkkipäivänä potan viereen, niin sotkuahan siitä syntyy. Hyi, hyi TALVIVAARAN lapset, Diasema on hyvin vihainen. Eivät vihreätkään täydellisiä ole, mutta ilman heitä oltaisiin lähempänä loppua tai jo itse katastrofissa, jota en enää jaksa selvittää, Hyvää ötyä.
10.11.2012 02:43
Päinvastoin itsetunto on silloin hyvä, kun uskaltaa tunnistettavasti esim. täällä kommentoida, eikä alemmuudentuntoiset esiinny foorumeissa, jona tätäkin palstaa voidaan pitää. En myöskään piilottele missään, tulen toimeen kaikkialla, vaikkakaan en viihdy kaupungeissa, taajamissa. Metsäseutu se on DIASEMAN ekologinenlokero. En käännä toista poskea, se on huono neuvo. Ette te minua tunne, moni on tehnyt osaltani virhearvion. Ei kannata ympäripyöreitä, yhdentekeviä kommentteja kommentoida, kovasti vaan tuntuu tulta kirjoitukseni ottavan. Eikö sitä silloin olla oma itsensä kun lompsii kesät talvet saappaissa, puheista välittämättä, siinähän sitä itsetuntoa vasta onkin. Kyllä minullakin on varaa näytellä hienoa, mutta ei kuulu persoona kuvaani. Ei myöskään ole tarvetta nostaa itseä toisten yläpuolelle esim. terminologian avulla, mutta jos se jostakin siltä tuntuu, niin silloin olen häntä ylempänä.
09.11.2012 20:07
Ei pidä paikkaansa minkään kylän osalta edel. väite tai mikä sutkautus olikaan. keisarikylähän on suurten globaalien muutosten alla, johtuen jo geopoliittisesta asemastaankin Siperian länsi-reunalla. Uusi tuleva NIBIRULAISUUS takanee( huom. hieno potenttiaali muoto) sen, että Jeesiökin uudistuu osana suurta kokonaisuutta. Tässä taas vähän sitä kauneinta kukkasta.
09.11.2012 16:32
Unohtu, että oli siellä nimismiehen huoneessa se KEISARIN parempikin puolisko tai pitäisikö sanoa, vielä huonompi.
09.11.2012 15:26
Ostin ARVOTALON Jeesiöstä 1993, 110.000 markkaa. Keisari pisti nipusta 40.000mk poveensa Sodankylän nimism. huoneessa kauppakirjojen allek. jälk. 2 nippua. 40 ja 50 tmk. 20.000mk jäi jälkikäteen maksua ja viimisen erän 10tmk myös kuuluisa KEISARIMME mukana. Tässä hieman historiaa Jeesiön BIODIVERSITEETTIKESKUKSEN alku ajoilta. Terveisiä minä.
09.11.2012 15:03
Ihmisen järki on evoluution tulosta ja elämässä voi tehdä ratkaisuja suuntaan tai toiseen ns. järjen avulla. Joutuuko kärsimään, tai elämään helpossa maailmassa, johtuu ratkaisuista. Järki on osaksi sitä, että osaa arvioida tiedon avulla teon seuraamuksia. Tämä yleisellä tasolla sanottuna, asia on monihaarainen, koska on yksilö ja yhteisötaso ja vastuut näissä erilaiset. Ydinvoima onnettomuudessa vastuu on niin suuri, ettei sitä lopulta voi määritellä kellekkään, voi vain levitellä käsiä ja sanoa oho, no oishan sitä muutenkin kuoltu. Suurimmalle osalle ihmisiä on merkitystä sille riippuuko löysässä hirressä kitumassa vai juoko voi sulaa uuninpankolla. Ymmärtäväinen eläjä ymmärtää vielä sen, että se on luonto, joka tämän voisulan meille mahdollistaa. Eettinen, monitahoinen asia, mutta evoluutiota sekin, kaikki tyyni auringon alla.
09.11.2012 13:39
Kävin iltapäivällä Jeesiön kirpparilla, rauhallinen, mukava paikka ja silloin tällöin tulee jotakin pientä ostettuakin, kun tuota rahaakin tuntuu omiksi tarpeiksi olevan. Ei tarvitse ROISTOTA lähimmäiseltä tai valtiolta. Käykäähän kylällä ja kirpparilla.
08.11.2012 19:03
Joo, on se kumma, kun yksi mies saa tehdä mitätahansa, mutta eihän se muuten keisari olisikaan.(ja tunnistettavasti kommentoidaan, terveisin; DIASEMA.
08.11.2012 13:50
Ja seuraavat toistaiseksi epäviralliset tahot; Keskilapin biodiversiteetti ja elämäntutkimuslaitos, Keskilapin ääni ja kuva-arkisto, Jeesiön luonnontieteellinenkirjasto, Sompion perhos/hyönteiskokoelma, joka lajissaan maailman suurin ja tietenkin itse minä, jota ei sovi persoonana unohtaa. Kuka se kissan hännän nostaa jo ei kissa itse. (sanonta)
07.11.2012 20:37
Selvästi selvänä JEESIÖSSÄ.
07.11.2012 15:02
En ole aivan varma, mutta Taru Anneli ja aina iloinen, pirtsakka Pirremme ovat sisarpuolia huhupuheiden perusteella. Jeesiössähän nämä sisar ja velipuolet ovat tuttu käsite. Selitystoimisto Kekki (ruot. kekken) sieltä lisää selityksiä. Eipä tässä muuta.
06.11.2012 22:26
Ompa kova meininki nykyisellä kotikylälläni Jeesiössä, tässähän Vantaalainenkin ihan säikähtää, vaikka ollut paikoissa jos jonkinmoisissa. Jeesiössä on lapinläänin paras kirppari, toivottavasti säästyy kaikenlaisilta roistoilta. Se tämä diasema uskaltaa kiertoteitse paljastaa itsensä ja on sanojensa takana. Muistutan vielä, että on vasta pesuvaihde päällä.
06.11.2012 07:00
Tyypillistä toimintaa lapin kestävänkehityksen maakunnissa, mutta kantoihan ne hölmöläisetkin valoa säkillä tupaan, kun ikkuna oli unohtunut rakentaa.
04.11.2012 17:48
Tulee rahaa ja hyvinvointia, ei se ihan niin ole. Hyvinvoinnin ynm. tekee paikalliset ihmiset, muiden avustuksella, omilla ja toisten innovaatioilla, ympäristön antamien raamien puitteissa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Rahaa ja hyvinvointia on lapissa jo riittämiin, jopa niin, että laskullekkin varaa. Tämän tason säilyttäminen, siinä se viisaiden tuleva työ.( Jospa tuosta kestävästä kaivosteollisuudesta kuiten pelastus, tuohan se rahhaa ja sillä voi ostaa viinaa,,,,,,,,,,.)
04.11.2012 17:34
1 / 3