lappiin avomielisyyttä

haaveenako paras

missä olisi sellainen kylä/paikka lapissa että sinne uskaltaisi tulla asumaan muualta, että vieraspaikkakuntalainen otettasi neutraalisti vastaan? lapista tykkään paljon muuten mutta peräkylien vihamielinen junttiasenne pelottaa.

7

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raatikkaaaa

      Turhaa sie sitä pelkäät. Nuo vihamieliset asenteet on vähän liioteltuja juttuja. Kyllä täällä saapii olla oma ittensä. Korkeinthan joku vähän juoruaa, mutta mitä sitte, sitä tapahtuu joka paikassa.

      Keskisessä lapissa Sodankylä, Kittilä, Kemijärvi ihan hyvä asua.

    • 19 vuotta asumista sodankylän Jeesiössä. Kyllähä täällä paljon roskaporukkaa riittää, väkilukuun suhteutettuna. Lue samaisen nimimerkin kirjoitukset Sodankylän vaali osuudesta, ehkä jotakin käsitystä aidosta mitäänsanomattomasta hölmöydestä saat. Täytyy huomioida vielä, että he edustavat parhaimistoa, koska osaavat tänne "kirjoittaa" Riippuu tietenkin sinusta, millainen olet. On täällä järki porukkaakin, tosin he ovat tulleet tuolta Vantaa Turku akselilta tai muualta etelä-S. Paljon olisi kerrottavaa näiltä raiskioilta ja kestävän metsätalouden mailta, Inari on aika hyvä paikka. Olin siellä opiskelemassa v.2001. Saamelaisissa löytyy sitä mitä lapissa tarvitaan ja ymmärrystaso luonnosta paikallaan.

    • mahoton yhtälö

      Junantuoma on kyllä aina junantuoma.

    • omalla autolla

      Entäs jos ei tule junalla ?.

    • Näin se mennee

      Ei sellaista kylää olekkaa .Kaikki ovat sisäänpäin lämpiäviä kyliä.Ystäviä,ehkä saat,mutta juorut kulkee ympäri kylää.Luottoystävästä on turha haaveilla.Koettu on.

    • jos sielläkään

      Neutraalisti ei kyllä vastaan oteta missään kylässä.
      Rovaniemelle jos muutat, niin ehkä sitten siellä, mutta muualla oot se ulkopaikkakuntalainen.

    • HILASU

      Hei,olen asunut täällä nelisen vuotta ja sanoisin että asenne täytyy olla
      kohdallaan silloin pärjäät missä vain.Asenne tarkoittaa mm.elä omaa
      elämääsi,älä puutu muiden tekemisiin ja älä puhu asioitasi kenellekään.
      Minä viihdyn hyvin mieheni ja koirieni kanssa täällä,paitsi että joskus
      täytyy päästä käymään etelässä.
      Jos sulla on työ,sehän tuo sisältöä elämään,sekä harrastuksia,niin pärjäät
      siinä missä muutkin.
      Täällä on paljon muualta tulleita,joten TERETULEMAS.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe