Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. Yllätys+yllätys,+RoTan+"teoria"+haukkasi+paskaa+taas+ja+pahasti.+Kuinka+sekaisin+ihmisen+pitää+olla+luullakseen+että+eliön+kromosomimäärä+liittyy+sen+elinkelpoisuuteen+(mitä+vähemään+kromosomeja+=+sitä+"rappeutuneempi"+eliö)?++Vastaus:+aivan+helvetin+sekaisi,+ja+sitä+Tomi+on+ollut+jo+pitkään.
  2. "Tuo+evolution.berkeley+-sivusto+on+ikivanha+ja+TÄYNNÄ+väärää+ja+vanhentunutta+pseudotiedettä."Kuinka+monta+tieteellistä+viitettä+haluat+sille+miten+tiede+lajiutumisen+ja+sen+eri+mekanismit+määärittelee?+Kerro+vain,+niin+toimitetaan.+"Olen+selittänyt+lajiutumisen+mekanismit+käyttäen+apunani+tuoreinta+tieteellistä+tutkimustietoa."Missä+ja+milloin?+Pseudotieteelliseen+blogisi+ei+ole+yhtä+kuin+"tieteellinen+tutkimustieto".+Myöskään+se+että+tulkitset+tieteellisiä+tutkimuksia+täysin+päinvastaisesti+kuin+tutkimuksen+tekijät+ei+ole+"tuoreen+tieteellisen+tutkimustiedon"+apuna+käyttämistä.++Se+on+Jeesus-harhojesi+ohjaamaa+pseudotieteilyä,+jossa+keksit+itse+tutkimuksille+uusia+merkityksiä.+Anna+yksikin+tieteellinen+tutkimus+jossa+tutkijat+itse+-+omin+sanoin+-+kertovat+että+heidän+löydöksensä+tukee+luomista+ja/tai+älykästä+suunnittelua.+Yksi+riittää.+Pyytäisin+vaihtoehtoisesti+lopettamaan+valehtelun,+mutta+ethän+sinä+siihen+kykene.+"Sen+mukaan+lajiutumisen+pääsääntöinen+mekanismi+on+epigeneettinen+säätely."Eli+minkä+tutkimuksen+mukaan?+Katsotaanpa+lähemmin.+Lajiutumisella+on+havaittu+olevan+ainakin+neljä+eri+mekanismia:+Allopatrinen,+peripatrinen,+parapatrinen+ja+sympatrinen.+Ole+hyvä+ja+tuo+esille+tutkimus,+jossa+epigeneettinen+säätely+mainitaan+yhdeksi+lajiutumisen+mekanismiksi.+Sen+jälkeen+on+vielä+pitkä+matka+siihen+että+se+olisi+"lajiutumisen+pääsääntöinen+mekanismi".+"Evoluutiolle+ei+edelleenkään+ole+mekanismia.+Jos+olisi,+emme+kävisi+tätä+joutavanpäiväistä+väittelyä."On,+vaikka+kuinka+paljon.+Sinähän+itse+esittelet+niitä+iloisen+tietämättömänä+linkkaillessasi+marjanpoimintatyylin+evoluution+mekanismeja+tutkiviin+tieteellisiin+tutkimuksiin,+ymmärtämättä+mitä+tutkijat+raposteissaan+todellisuudessa+kertovat.+Ei+ole+ihan+yksi+tai+kaksi+kertaa+kun+näin+on+käynyt,+joten+kiitos+siitä.
  3. "Mitä+enemmän+eliö+joutuu+sopeutumaan+muuttuvaan+ympäristöön,+sitä+enemmän+sen+genomiin+tulee+virheitä.+Tämä+johtaa+heikommin+toimivaan+immuunipuolustusjärjestelmään+ja+heikentyneeseen+kykyyn+vastustaa+sairauksia+ja+patogeeneja.+Lopulta+lajia+uhkaa+sukupuutto.+"Fakta:+Maapallolla+ei+ole+ainuttakaan+elinympäristöä,+jonka+olosuhteet+eivät+pitkän+ajan+saatossa+(vähintään+miljoonien+ja+miljardien+vuosien+kuluessa)+muuttuisi.+Jos+eliöt+eivät+kykenisi+sopeutumaan,+ne+kuolisivat+varmuudella+sukupuuttoon+kun+niiden+ominaisuudet+olisivat+muuttuneisiin+olosuhteisiin+sopimattomat.++Voisitko+ystävällisesti+selventää+mitä+tarkoitusta+varten+Jumala+mielestäsi+loi+lajit,+antoiko+hän+niille+kyvyn+sopeutua+ympäristömuutoksiin,+ja+jos+antoi,+miksi+hän+teki+sen+niin+että+tuo+hienosti+suunniteltu+kyky+kuitenkin+tappaa+lajit+lopulta+sukupuuttoon?Mielestäni+tuollainen+Jumala+olisi+ajatuksiltaan+verrattain+ristiriitainen+ellei+peräti+älyllisesti+rajoittunut.++"Geneettiselle+rappeutumiselle+ja+sen+seurauksille+löytyy+jo+paljon+tieteellisiä+todisteita.+"Fakta+#2:+Ei+ole+olemassa+ainuttakaan+tieteellistä+todistetta+sille+että+geneettinen+rappeutuminen+olisi+ollut+tärkein+populaatioita+pienentävä+seikka+eikä+varsinkaan+ainoa+tai+tärkein+sukupuuton+aiheuttanut+asia.+Toisin+sanoen:+geneettinen+rappeutuminen+ei+ole+aiheuttanut+yhtään+sukupuuttoa+maapallolla.+Sinun+esittelemäsi+"jumala"+on+siis+epäonnistuja+ja+hänen+"älykäs+suunnitelmansa"+hyvin+kaukana+älykkäästä+ja+tehokkaasta+tavasta+tuhota+lajit+sukupuuttoon.+Esimerkiksi+mainitsemasi+jääkarhun+ahdingon+syynä+on+ilmastonmuutos,+ei+geneettinen+rappeutuminen.
  4. "Hienoa!+Todistit+juuri+sen,+että+jokainen+ateisti+on+yksinkertainen.Tunnethan+ateistien+yhteisesti+hyväksymän+ja+yleisesti+käyttämän+periaatteen+"jos+yksi,+niin+sitten+kaikki!""Jos+asia+kerran+on+niin+kuin+väität,+antanet+tästä+"yhteisesti+hyväksytystä+ja+yleisesti+käytetystä+periaatteesta"+esimerkin+linkin+kera?+No+et+tietenkään+anna,+koska+olet+säälittävä,+valehteleva+trolli.+++"Jos+siis+yksi+ateisti+yleistää,+niin+sitten+kaikki+yleistävät.+Jos+yksi+on+yksinkertainen,+niin+sitten+kaikki+ovat.+Ja+koska+ateisti+ei+koskaan+valehtele+(se+on+hänelle+mahdotonta,+koska+on+niin+hyvä+ja+rehellinen+ihminen),+niin+sitten+tuo+yleistäminen+on+ihan+oikein+ja+kaikki+ateistit+ovat+sellaisia+kuin+yksi+on.+Niinhän+uskovaisetkin+ovat!+ateistin+mielestä.+"Idioottimaista+olkiukkoa+olkiukon+perään.+Jos+tarkoituksesi+on+näytellä+imbesilliä,+onnistut+siinä+oikein+mainiosti.+"Hyvä+ihminen+on+sellainen+kuin+minä."Omahyväinen,+valehteleva+idiootti?+Ei+minun+mielestäni.+"Valehtelu+on+ateistien+mielestä+osoitus+älykkyydestä+sen+sijaan,+että+se+kertoisi+jotakin+ihmisen+moraalista.+Ateisti+on+siksi+paljon+älykkäämpi+kuin+uskovaiset+keskimäärin,+sillä+ateistit+valehtelevat+kaiken+aikaa+ja+uskovaiset+eivät+lainkaan."Lisää+täysin+perättömiä+väitteitä,+joita+et,+tuttuun+trollaavan+valehtelijan+tapaasi+edes+yritä+todistaa+paikkansapitäviksi.+"Vain+täysin+uskosta+vapaa+ihminen+on+uskontojen+ja+uskomusten+aiheuttamista+riidoista+vapaa+hyvä+ihminen."Olet+kaikkea+muuta+kuin+uskomuksista+vapaa+ihminen.+Sinulla+on+viestiesi+perusteella+vahvoja+harhoja+(uskomuksia)+esimerkiksi+ateisteista.+Luuloja,+jotka+eivät+pidä+sinne+päinkään+paikkaansa.+Jos+olet+kirjoittanut+viestisi+tosissasi,+olet+säälittävä+luulevainen+pelle.+Jos+taas+et,+olet+vielä+säälittävämpi+trollaava+idiootti.
  5. Sinun+väitteesi:+"+ateistihan+ei+tunne+muuta+kuin+mielihyvää+ja+nautintoa+synnin+tekemisen+seurauksena+(mm.+vahingoniloa+ja+sairasta+nautintoa+vahingoittaessaan+muita+ihmisiä).+"Olen+tuntenut+surua+esimerkiksi+läheisen+poismenon+tai+vaikkapa+ihan+siitä+että+lintu+on+lentänyt+ikkunaan+ja+kuollut+ennenaikaiseti.+Se+ei+liene+synti,+ja+vaikka+se+sinun+perverssin+maailmankuvasi+perusteella+olisikin,+ei+ole+minusta+väärin+tuntea+surua+mainitsemistani+asioista.+Olen+tuntenut+iloa+lukemattomia+kertoja+katsellessani+hienoja+maisemia+tai+luonnossa+tapahtuvia+yksityiskohtia.+Tai+silloin+kun+olen+saanut+olla+toisille+ihmisille+-+tuntemattomillekin+-+avuksi.+Nuokaan+eivät+liene+syntiä,+ja+vaikka+ne+sinun+perverssin+maailmankuvasi+perusteella+olisivatkin,+sillä+ei+ole+minulle+ateistina+merkitystä,+koska+tiedän+etten+tee+väärin.+Olen+siis+tuntenut+paljon+muutakin+kuin+se+mitä+sinä,+itserakas+valehtelija,+väität.+"On+tietysti+selvää,+että+ateistit+eivät+itse+tunnusta+sitä,+millaisia+ovat+ja+mitä+tekevät,+mutta+ulkopuolinen+puolueeton+tarkkailija+(sellainen+kuin+minä+olen)+havaitsee+heissä+nämä+piirteet+ja+käyttäytymisen.+"Sinä+olet+kaikkea+muuta+kuin+puolueeton+tarkkailija.+"Ateistit+elävät+tunnetusti+denialismissa+suhteessa+havaintoihin+ja+tietoon+ja+todistukseen+ja+omaan+itseensä:+siihen,+millaisia+he+ovat."Tunnetusti?+Jonkun+muunkin+kuin+sinun+täysin+puolueellisten"havaintojen"+perusteella?+"Ateistihan+luulee,+että+on+täydellisen+hyvä+ihminen,+joka+ei+ole+koskaan+tehnyt+pahaa+edes+kärpäselle+eikä+voi+sitä+tehdäkään"En+luule,+enkä+tiedä+ketään+muutakaan+ateistia+joka+noin+luulisi.+Valehtelet+ja+yleistät+siis+jälleen+kuin+pahainen+punaniskarasisti.+"lisäksi+ateisti+luulee+olevansa+erittäin+älykäs+ja+hyvin+koulutettu+ihminen,+vaikka+olisi+koulupudokas+amispoju,+joka+ei+tiedä+mistään+muusta+mitään+paitsi+mopojen+rassaamisesta+ja+muusta+käsin+näpertelystä:+lähinnä+omassa+jalkovälissään...+"Täysin+ala-arvoista+argumentointia,+mutta+ei+sinänsä+ihme+noin+itseään+täynnä+olevalle+luulevaiselle.+Esitit+jälleen+väitteen,+jolle+lienee+täysin+turha+pyydellä+todisteita.+Ei+sinua+sellainen+kiinnosta,+vaan+yleistävä+herjaaminen.+Olen+ateisti+ja+pidän+itseäni+kohtalaisen+älykkäänä.+Minulla+on+korkeakoulukoulutus+luonnotieteistä.+Tiedostan+kuitenkin+sen+että+maailmassa+on+hyvin+todennäköisesti+miljoonia+minua+älykkäämpiä+ihmisiä+siinä+kuin+tyhmempiäkin.+Sinä+kuulunet+jälkimmäiseen+ryhmään,+koska+fiksut+eivät+sorru+noin+karkeisiin+yleistyksiin.+Yksinkertaisert+yleistävät.+""Hyvä+ateisti"+on+käsitteenä+oksymoroni,+joka+ei+voi+pitää+paikaansa+ikinä+kenenkään+kohdalla."Määrittele+mitä+on+olla+sinun+mielestäsi+hyvä.+Onko+hyvyyttä+elää+yhteiskunnan+saaman+nykyaikaisen+tiedon+ja+muuttuvien+moraalisäädösten+mukaisesti,+vai+kenties+jonkun+alkeellisen,+lähi-idän+alueelta+Suomeen+tuodun+legendan+ohjeistuksen+mukaisesti?+Valitsen+aina+mieluummin+ensimmäisen,+koska+uskomusten+ja+erittäin+vähäisen+tiedon+pohjalta+rakennetut+ohjeistukset+ja+maailmankuva+ovat+sitä+pahemmin+ristiriidassa+nykymaailman+kanssa+mitä+kauemmas+historiaan+niiden+kokoaminen+jää.+Onko+hyvyyttä+uskoa+että+jossain+tuolla+on+kosminen+zombi,+johon+uskomalla+voi+saavuttaa+kuolemattomuuden+(jota+kukaan+järkevä+ihminen+ei+halua)?+Vai+mitä+sinä+tuolla+hyvyydellä+oikein+tarkoitat?+Tarkenna.+Minusta+hyvyyttä+on+olla+valehtelematta.+Sinä+et+kykene+siihen+hyvyyteen+ainakaan+tällä+palstalla.+Tai+ehkä+olet+niin+kertakaikkisen+pöhöttynyt+tuosta+omahyväisestä+hurskaudestasi+ettet+ymmärrä+valehtelevasi?+Mene+ja+tiedä.Niin+tai+näin,+et+sinä+mitään+hääviä+mainosta+ole.+Millekään.
  6. "Minulle+on+peruskoulussa+kerrottu,+että+seksuaalinen+aktiivisuus+yhdistettynä+varomattomuuteen+liittyy+kiinteästi+lapsien+saamiseen."Kukaan+ei+ilmeisesti+kertonut+sinulle+että+lapsia+hankitaan+pääsääntöisesti+täysin+suunnitellusti.+Sitä+kutsutaan+perhesuunnitteluksi.+Kiihkouskovaisille+usein+täysin+vieras+käsite.+"Mielenkiintoista,+että+joku+täällä+kuvittelee+käyvänsä+syvällisiä+keskusteluja+koiran+kanssa+homoseksuaalisuuden+olemuksesta."Jaa,+kukahan+se+mahtaa+olla?+"Se,+että+joku+synnintunnossaan+rikoksen+tehtyään+hourailee+jotain+jumalasta,+ei+tee+hänestä+uskovaa.+Mahdollinen+rikoksen+aiheuttama+syyllisyys+sitäpaitsi+ilmenee+vasta+rikoksen+tekemisen+jälkeen+eikä+ennen+sitä.+Jos+nämä+ihmiset+kokisivat+rikoksen+teon+vääräksi,+he+eivät+syyllistyisi+niihin+helvetinpelosta+tai+koska+Jumala+on+antanut+mielekkäämpää+ajateltavaa.+Kyse+ei+siis+yleensä+ole+uskovasta."Samalla+logiikalla+sinä+et+ole+uskova,+koska+kykenet+valehtelemaan+toisista+ihmisistä.+"Perustelusi+luomakunnan+osalta+ei+vastaa+normaaliaistein+tehtäviä+havaintoja.+Poikkeuksista+ei+kannata+tehdä+pääsääntöä.+Ei+auringonpimennys+tee+yöstä+päivää."Kenelle+sinä+oikein+vastasit?+Opettelisit++vastaamaan+siihen+kommenttiin+mihin+aiot+vastata,+äläkä+roiski+viestejäsi+sinne+tänne+ketjuun.+Näistä+roistkaisusta+kun+ei+tule+mitään+ilmotusta.+Sinä+esitit+väitteen+luomakunnan+heteroseksuaalisuudesta+ja+minä+osoitin+että+olet+raskaasti+väärässä.+Eteenpäin.+"Jankkaaminen+on+täysin+turhaa+ja+vain+hankaloittaa+järkevää+keskustelua."Kuka+jankkaa+ja+mitä?+"Mutta+toki+ymmärrän+sen+väittelytaktiikkana+kannaltasi.+En+valitettavasti+jaksa+sellaiseen+osallistua.+Enkä+usko,+että+jos+naamakkain+juttelisimme,+sinäkään+haluaisit."Olkiukkoilusi,+se+ettet+vastaa+suoraan+viestiin+vaan+jonnekin+muualle+ketjuun,+lähdeviitteiden+puute,+jatkuva+mutuilu+ja+idioottimaisten+päätelmien+esittäminen+viittaa+siihen+että+olet+palstalla+aiemmin+lahjakkaasti+perseillyt+uskovainen+trolli+joka+käytti+mm.+looooooogisesti+-nimimerkkiä.+Nyt+on+lähellä+että+suhtaudun+sinuun+kuteen+trolleihin+pitääkin:+jätän+vastaamatta+absurdeihin+väitteisiisi.+Ei+sinulla+ole+pienintäkään+aikomusta+niitä+todistella,+vaan+generoit+uusia+paskaväitettä+tilalle+kun+yksi+saadaan+tuhottua.+"Ei+kai+kukaan+niin+tyhmä+ole,+että+kuvittelee+raamatun+kirjoitetuksi+eläimiä+varten.+Eläimet+eivät+osaa+lukea.+"Noin.+"Jos+aiemmin+esitetyllä+tavoin+4+%+on+homoja,+heterolle+on+tarjolla+vähemmän+puolisokumppaneita,+koska+heteroita+on+vain+100%-4%=96%.+Tämä+siis+liittyi+vain+aiemmin+esitettyyn+päinvastaiseen+esimerkkiin."+Nyyh.+Ja+kun+teillä+uskovaisilla+on+vielä+rasitteena+se+että+potentiaalinen+kumppanin+pitää+olla+samaa+lahkoa+/+kumppanin+pitää+uskoa+juuri+samalla+tavalla+kuin+itse,+koska+muut+ovat+saatanasta.++"Kannattaa+tutkia+ympäristöä,+luontoa+ja+elämää+avoimin+mielin,+ettei+erehdy+luulemaan+yötä+päiväksi."Kuka+täällä+muka+luulee+yötä+päiväksi?+Lopeta+valehteleminen.++"Älä+elä+tutkimusten+mukaan+vaan+elä+luonnollisesti."+Sinun+tapauksessasi+"luonnollisesti+eläminen"+tarkoittaa+elämistä+harhassa,+jonka+mukaan+luulet+tietäväsi+asiat+paremmin+kuin+asioita+ammatikseen+tutkivat+ammattilaiset.+Harmillisen+yleinen+käyttäytymismalli+uskovaiselle,+dunning-kruger+-ylivertaisuusvinouman+vallassa+elävälle+pösilölle.+++https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma