Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

2736

1. Ihan ok kesä. On tullut reissattua riittävästi, mutta treffailemaan en ole oikein ehtinyt, eikä toisaalta ole juuri tilaisuuksiakaan ollut. Sen sijaan sinkkupalstalla roikkumistavoitteeni ovat toteutuneet suorastaan yli odotusten.
  2. Ihan hyvä kysymys, jota piti ihan alkaa miettimään.

Itselleni seksi nyt vain on sen verran henkilökohtainen asia, ettei siitä tulisi kertakaikkisen mitään ellen kokisi partneriani kohtaan riittävää luottamusta, ja tätä luottamusta ei minun tapauksessani oikein yhdessä illassa vielä rakenneta riittävälle tasolle. Eli ihan aidon oikeasti, ei vain kiinnosta pelkkä tunteeton seksi, niin vaikeata kuin se voikin ehkä joillekin olla käsittää. (Ja ihan pesunkestävä ateisti olen myös, eli ei mistään uskonnollisesta periaatteestakaan ole kysymys.)

Että miksikö sitten tulee välillä arvosteltua muiden ihmisten harrastamia irtosuhteita? No miesten kohdalla varmaankin siitä syystä, että irtosuhteilu osoittaa jonkinlaista eroa arvomaailmoissamme, eli miehelle panot ovat vain huvia, kun minulle taas kyse olisi jonkinmoisesta luottamuksen osoituksesta. En siis pitäisi irtosuhteita harrastavaa/harrastanutta miestä riittävän luotettavana omaksi kumppanikseni, jolloin harmitus syntyy siitä, että maailmassa on niin vähän parisuhdekelpoisia miehiä. Irtosuhteita harrastavat naiset taas kismittävät varmaankin siitä syystä, että heidän mukanaan tavallaan ”menee pilalle” joukko miehiä, jotka muuten olisivat voineet ollakin parisuhdemateriaalia.

Eli lyhyesti sanottuna: irtosuhteet ottaa päähän sen takia etten pysty niistä itse nauttimaan, ja koska ne vähentävät omia mahdollisuuksiani saada kunnollisena pitämäni mies.

Siis pohjimmiltaan on kysymys ihan puhtaasta itsekkyydestä. Loppupeleissä irtosuhteiden vastustajat eivät kai ole moraaliltaan sen korkeammalla kuin niiden harrastajatkaan, mutta vain ihmisinä erityyppisiä.