Kävin ruokakaupassa ja samalla reissulla metsässä noukkimassa mustikoita ja kanttarelleja. Kyllä ne ruuat tunnin säilyivät autossa, vaikka kuuma siellä oli. Mieluummin menin puhtaana ja raikkaana kauppaan eikä niin päin että ensin metsään ja sieltä hikisenä kauppaan.
Keitin uusia perunoita ja paistoin sipulia, kanttarellia sekä yhden valmiin jauhelihapihvin. Nyt syön mustikat sokerin kera. Minä vain haarukalla painelin muutaman kerran niitä hiukan murskaksi.
Seuraavaksi voin keittää kahvia ja siinä samalla askarrella yksiä juttuja, joista saan rahaa. :) Ostin tykötarpeet samalla kauppareissulla.
Sinkkuelämää
12
105
Vastaukset
- ihan kiva
Olen käynyt keräämässä muutaman desin mustikoita joka toinen päivä eli sen verran kuin syön kerralla. Ne eivät niin superkypsiä vielä ole.
Illemmalla on kuskina toimimista ja sitten metsäreissun jälkeen olen aina väsynyt, joten aikaisin nukkumaan. :) - kiltti mies,.
Tein kanasalaattia aamulla ja ostin mansikoita pari litraa ja sitten lähdin veneilemään. Olin 4 tuntia veneilees ja merivartiston aluskin pysäytti mut kun luulivat et olen kännissä mutta en ollut. Oli kivaa veneillä mut oli sairaan kuuma tuli jopa hiki joten pysähdyin yhteen saareen ja kävin uimassa. Tulin sitten kotiin ja nyt syön perunoita ja silliä.
- yök yök yök
Kuka hittoo syö sieniä. Ällöttävää ruokaa ne sienet.
Ihan kelpo ruokaahan sienet ovat, jos vain osaa niitä laittaa. Metsästä poimitut herkkutatit, kanttarellit ja mustatorvisienet peittoaa kyllä mennen tullen ne kaupan olmiherkkusienet.
Sienestämisessä on tosin se ongelma, että hyvän sienipaikan löytäessään niitä innostuu helposti poimimaan vähän turhan paljon, ja sitten ärsyttää, kun pitää koko ilta käyttää niiden säilömiseen jotenkin, vaikka haluaisi tehdä muuta (= hengata sinkkupalstalla).- 19+19 = 46 eiku
stellaria81 kirjoitti:
Ihan kelpo ruokaahan sienet ovat, jos vain osaa niitä laittaa. Metsästä poimitut herkkutatit, kanttarellit ja mustatorvisienet peittoaa kyllä mennen tullen ne kaupan olmiherkkusienet.
Sienestämisessä on tosin se ongelma, että hyvän sienipaikan löytäessään niitä innostuu helposti poimimaan vähän turhan paljon, ja sitten ärsyttää, kun pitää koko ilta käyttää niiden säilömiseen jotenkin, vaikka haluaisi tehdä muuta (= hengata sinkkupalstalla).Hyvää keittoa mustatorvisienistä
1 l tuoreita mustatorvisieniä
2-3 sipulia
2-4 valkosipulin kynttä
2 rkl öljyä
1 l kasvislientä
3 rkl vehnäjauhoja
1 dl kermaa
mustapippuria
meiramia
Kiehauta puhdistetut ja hienonnetut sienet ja sipulit kevyesti öljyssä.
Suurusta vehnäjauholla ja keitä 15 min. rauhallisesti.
Lisää kerma ja mausteet. Trimmaa maku.
Hyvää on. - 19+19 = 46 eiku
19+19 = 46 eiku kirjoitti:
Hyvää keittoa mustatorvisienistä
1 l tuoreita mustatorvisieniä
2-3 sipulia
2-4 valkosipulin kynttä
2 rkl öljyä
1 l kasvislientä
3 rkl vehnäjauhoja
1 dl kermaa
mustapippuria
meiramia
Kiehauta puhdistetut ja hienonnetut sienet ja sipulit kevyesti öljyssä.
Suurusta vehnäjauholla ja keitä 15 min. rauhallisesti.
Lisää kerma ja mausteet. Trimmaa maku.
Hyvää on.Siis, keitä sienet siinä kasvisliemessä...
- hyi yök hyi yök
Kuka hitto syö lihaa? Ällöttävää.
- 8+12
Lähdin aamul töihin. , kohta salille, suoraan töist ja sit kotiin nukkumaan.
- 3+12
Makaillut kotona. Kevyttä kotitaloustyötä ja asioiden järjestelyä. Suuri kasvissalaatti, jälkiruoaksi jäätelöä. Kettuilua sinkkupalstalla ja sotahistoriaa fb-ryhmässä, tänään Atlantan taistelu, Sherman-tankit mistä luontevasti Tikruihin ja Stalingradiin, taustalla Nürnberg-dokkari. Nyt Teeman oopperaviikko jatkuu. Tämäniltaisen olen nähnyt äskettäin, joten nyt vain kuuntelen parvekkeella. Ja kettuilen sinkkupalstalla, ja taidan hakea uuden jäätelön.
- atm.
En kyllä söis sieniä mistään hinnasta. Itse olen ostanut usein mansikoita ja sitten sain 10 litraa mansikoita ilmaiseksi. Ajattelin tehdä mansikka pirtelöö tässä huomenna.
- Vegaaniätmi
Minä taas en söisi lihaa mistään hinnasta. Enkä myöskään maitotuotteita tai kananmunia.
Paitsi etten tietenkään ole niin ehdoton. Jos joku oikeasti maksaisi vaikka kymppitonnin siitä, että söisin vähän lihaa, niin varmaan uhrautuisin. Onneksi kukaan ei kuitenkaan ole niin hullu, että moisesta maksaisi.
- daaaaaa
No, tä ei oo ravitsemus palstaa mut aivot tarvitsee proteiineja. Tyhmyys ku lisäänty...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252651
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562117Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241701- 1291518
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711200- 891055
- 90979
- 127920