Täällä joissakin keskusteluissa jotkut moralisoivat kun harrastetaan yhden illan juttuja tai on seksisuhde. Sanotaan, että eikö voi olla ilman seksiä niin kauan, että saa parisuhteen. "Kyllä mäkin olin ilman seksiä viisi vuotta kunnes löysin miehen".
Miksi ei saisi etsiä nautintoa? Eihän kaikki edes etsi saati halua parisuhdetta joten pitäisikö olla loppuelämänsä ilman seksiä?
Mulle seksi on erittäin tärkeä ja kyllä mä haen puutteeseeni apua. Haluan nauttia mulle tärkeästä asiasta. Joskus on yhden illan juttuja, mutta on myös mies jota tapailen säännöllisesti seksin merkeissä.
Miksi tätä ei voi sallia näin haluaville eikä moralisoida toisten tekemisiä. En mäkään mitenkään halveksu ja pidä väärinä toisten ratkaisuja jos ei tee kuten mä. Saa mun mielestä olla ilman seksiä jos haluaa, ei se ole mun asia.
Saako sinkku harrastaa seksiä?
8
244
Vastaukset
- -----------
Saa jos on mies, ei saa jos on nainen.
- ATM :D
Saa jos on lesbo. Se ei ole silloin minulta pois.
- Juuri näin.
ATM :D kirjoitti:
Saa jos on lesbo. Se ei ole silloin minulta pois.
Mutta sinkkunainen, ei saa päästää ketään paskaa päällensä ähkimään ( ja kunnon miehethän harrastavat seksiä vain parisuhteessa)
- 18+3
Saa, jokainen elää iitselleen parhala tavalla.
Ihan hyvä kysymys, jota piti ihan alkaa miettimään.
Itselleni seksi nyt vain on sen verran henkilökohtainen asia, ettei siitä tulisi kertakaikkisen mitään ellen kokisi partneriani kohtaan riittävää luottamusta, ja tätä luottamusta ei minun tapauksessani oikein yhdessä illassa vielä rakenneta riittävälle tasolle. Eli ihan aidon oikeasti, ei vain kiinnosta pelkkä tunteeton seksi, niin vaikeata kuin se voikin ehkä joillekin olla käsittää. (Ja ihan pesunkestävä ateisti olen myös, eli ei mistään uskonnollisesta periaatteestakaan ole kysymys.)
Että miksikö sitten tulee välillä arvosteltua muiden ihmisten harrastamia irtosuhteita? No miesten kohdalla varmaankin siitä syystä, että irtosuhteilu osoittaa jonkinlaista eroa arvomaailmoissamme, eli miehelle panot ovat vain huvia, kun minulle taas kyse olisi jonkinmoisesta luottamuksen osoituksesta. En siis pitäisi irtosuhteita harrastavaa/harrastanutta miestä riittävän luotettavana omaksi kumppanikseni, jolloin harmitus syntyy siitä, että maailmassa on niin vähän parisuhdekelpoisia miehiä. Irtosuhteita harrastavat naiset taas kismittävät varmaankin siitä syystä, että heidän mukanaan tavallaan ”menee pilalle” joukko miehiä, jotka muuten olisivat voineet ollakin parisuhdemateriaalia.
Eli lyhyesti sanottuna: irtosuhteet ottaa päähän sen takia etten pysty niistä itse nauttimaan, ja koska ne vähentävät omia mahdollisuuksiani saada kunnollisena pitämäni mies.
Siis pohjimmiltaan on kysymys ihan puhtaasta itsekkyydestä. Loppupeleissä irtosuhteiden vastustajat eivät kai ole moraaliltaan sen korkeammalla kuin niiden harrastajatkaan, mutta vain ihmisinä erityyppisiä.Luulen, että maailmassa on paljon kaltaisiani ihmisiä, joiden elämässä irtosuhteet ja seurustelusuhteet ovat vuorotelleet. Periaatteessa olen aina halunnut parisuhteen, mutta jos sellaista ei ole ollut, on irtosuhteet kuitenkin täyttäneet osan tarpeistani aivan kuin sille toisellekin osapuolelle.
Tietysti on harmillista, jos toinen haluaisi parisuhteen, mutta toiselle ei ole kelvannut kuin panoksi. Ja joo, olen ollut sekä kelpaamattomana, että kelpuuttamattomana osapuolena. Olisin toki voinut pidättäytyäkin, mutta kadun mielummin tekemisiäni kuin tekemättäjättämisiäni.- ht palstavisiitillä
Ymmärrän täysin tuon ajatusmaailman.
Kun olen suurimman osan elämästäni elänyt sillä ajatuksella että en yhden yön suhteita aio harrastaa, ja odotan sitä "oikeaa", jotakuta jonka kanssa haluaisin olla suhteessa koko loppuelämäni.
Sama ihanne se on vieläkin mielessä, mutta kaipa se oli se pelko siitä että tässä olisi saattanut päätyä täysin kokemattomana hautaan saakka - ja uteliaisuus että mistä sitä on jäänyt paitsi - kun ajoi minut viimeinkin seksin ja yhden yön suhteiden maailmaan.
Lopputulos oli tosin pitkälti odotetunlainen, eli turhiahan ne yhden yön jutut oli. Tai sanoisin että ehkä jopa vähän yllättävä. En olisi etukäteen arvannut kuinka tyhjä olo ja kuinka suuri morkkis on päällä seuraavana päivänä siitä että lähti jonkun lähes tuntemattoman naisen matkaan.
Kieltämättä tunne on vähän se että on itsensä alentanut sinne mitä ei haluaisi naiseltaan. Eli yhden yön juttuja. On vähän se kokemus että ei enää ole niin korkean moraalin mies että voisi vaatia samaa naiselta. Ne neitsytnaiset jotka ovat säästäneet itseään sille yhden oikealle ovat nykyään jotain liian laadukasta minulle. Toisaalta, eipä minulla aiemminkaan ollut mahdollisuuksia sellaisiin (koska eihän niitä enää kolmekymppisissä naisissa montaa ole).
Toisaalta sitten taas on tullut ihan uutta ymmärrystä yhden yön suhtelija-naisia kohtaan... Kun on tajunnut että eihän se niiden naisten unelmaa ole. Tilanne niillä naisilla on vain hieman sama kuin itselläkin. Että oikeasti haluaisi löytää sen jonkun oikean, mutta kun sitä ei löydy, niin yksin on ikävä olla. Onhan se mukavaa edes hetki olla jonkun kanssa läheisesti.
Itselleni varmaan tuli vain vähän järkytyksenä se, että ne naiset oli niin kovin aggressiivisesti nimenomaan sitä seksiä - "panoa" - haluamassa. Ja siinä se meni hieman pieleen. Se läheisyys ei sitten ollutkaan ehkä ihan samanlaista mitä itse halusi. Siitä se seuraavan päivän morkkiskin varmaan johtui. Oli varmaan se sama fiilis kuin monella naisella, että mies haluisi vain panna ilman tunteita. Vähän sama fiilis itsellä, että nainen halusi vain panna ilman tunteita.
En oikein vieläkään tiedä johtuiko se vaan siitä että olen "aloittelijana" vain turhan hitaasti etenevä, en ole päässyt vielä siihen rajun intohimoisen seksiin suorittamisvaiheeseen mihin kokeneemmat ovat siirtyneet. Vai onko kyse luonteiden erosta. Jotkut haluavat rajua tunteiden paloa ja panoa, jotkut taas haluavat hitaampaa ja hellempää rakastelua. Vai oliko kyse siitä että naiset olettavat virheellisesti kaikkien miesten haluavan että nainen on se villi seksipeto sängyssä ja sitten ikäänkuin vetävät sitä roolia. Oli miten oli, niin lopputuloksena ei nuo yhden yön jutut ei todellakaan olleet se minun juttuni tämän kokeilun perusteella.
En kuitenkaan tuomitse ketään sellaisten harrastamisesta. Ymmärrän sitä tarvetta läheisyyteen. Mutta samalla en pysty samaistumaan niihin villiä tunteetonta seksiä haluaviin.
Siksi en varmaan myöskään halua suhteeseen sellaisen naisen kanssa, joka sellaisia harrastaa, koska tiedän että ne halut ja ajatusmaailmat ei naisen kanssa kohtaisi - ja olisi todella vaikeaa kuvitella että nainen jotenkin kokisi minut eri tavalla kuin kaikki muut "panonsa". Että olisinkin jotain muuta ja syvällisempää naiselle kuin vain se nautintoa tarjoava seuraava pano. Tuo on se oma syy haluun moralisoida niitä naisia. Kun niiden naisten kanssa en vaan itse pysty ajattelemaan suhdetta. (Mutta mieluumin olen moralisoimatta ja ymmärrän että pitää vain itse yrittää hakea suhdetta niistä toisenlaisista naisista.)
- atm1
Tokihan sitä saa tehdä mitä haluaa. Itse tosin annan naiselle ison plussan, jos ei ole mitään yhdenyön juttuja, tai pelkkiä panoja harrastanut, vaan keskittynyt seurusteluun ja pyrkinyt oikeaan suhteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931