Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Henkisesti terveissä ihmisissä kieltäminen muuttuu pian raivoksi"
Kyllä, mutta pikkusen torsoksi jätit tuon juttusi, ikäänkuin halusit korostaa pelkästään tuon raivoamisen terveyttä...
Etkä siirtynyt asiassa eteenpäin...
"Raivo antaa tilaa surulle. Se on ansaan joutuneen eläimen surua, eksistentiaalista pelkoa sekoittuneena akuuttiin masennukseen. Siihen kuuluu huonovointisuus (kykenemättömyys iloita, olla optimistinen tai odottava), kykenemättömyys mielihyvän kokemiseen ja elämän tarkoituksen menetys. Se on halvaannuttava kokemus, joka hidastaa koko ihmisen ja verhoaa kaiken sattumanvaraisuuden harmaaseen vaippaan. Kaikki näyttää merkityksettömältä ja tyhjältä.
Tämä puolestaan antaa tilaa vähittäiselle hyväksynnälle, uudistuneelle energialle ja aktiivisuuden puuskille. Narsisti on poissa sekä fyysisesti että mentaalisesti. Hänen vanavetensä jättämä tyhjyys vielä sattuu, ja pahoitteluun ja toivoon liittyviä kipuja on vielä jäljellä.
Mutta kokonaisuutena narsisti on muuttunut kertomukseksi, symboliksi, yhdeksi elämänkokemukseksi, tai (ikävystyttäväksi) kliseeksi. Hänen haamunsa ei ole enää läsnä kaikkialla, eikä hänen entinen uhrinsa enää elättele harhakuvia suhteen yksipuolisesta ja tuhoavasta luonteesta, eikä sen uudelleen heräämisen mahdollisuudesta tai toivottavuudesta."
Kopiointi on samasta linkistä...
Mitä muuten tulee tuohon raivoon, niin sitä ei välttämättä tarvitse kohdistaa, eikä mielestäni ole edes viisastakaan kohdistaa siihen välttämättä narsistiin, olettikin jos on kokemusta sen narsistin väkivaltaisuudesta...
Enkä tiedä muutenkaan mitä järkeä siinä on, jos jollain tasolla tiedostaa mitä se nph tarkoittaa, niin ymmärtää myös, että se "raivoamainen" on narsistille sitä lähdettä/huomiota ja jos siihen raivoamiseen ny liitty vielä esim. henkilön ulkoisen olemuksen yms. pilkaamista (sitä taannoin arvostelemaani moukkamaisuutta) niin liikutaan jo samalla tasolla sen narsistin kanssa...
07.06.2014 16:21
"Eikö narsistin uhrilla ole oikeutta tuntea vihaa ja katkeruutta kokemistaan vääryyksistä?"
On kyllä, mutta ns. toipuakseen/jatkakseen elämäänsä on siitäkin päästävä irti, ettei muutu itse sen "narsistin kaltaiseksi", (ilkeäksi, vihaiseksi, katkeraksi, kateelliseksi yms.)
Jää elämään siitä vihasta, katkeroituu, ei unohda koskaan kärsimiään vääryyksiä, elättelee kostoa, toivoo sille narsistille tapahtuvan pahaa jne...
Tässä linkistä asiaa, johon mielipiteeni perustuu...
"Suremisen emotionaalinen prosessi koostuu monista vaiheista.
Ensin me olemme ällistyneitä, shokissa, elottomia ja liikkumattomia. Me leikimme kuollutta, jotta välttyisimme kohtaamasta sisäisiä hirviöitämme. Me olemme tuskamme luuduttamia, pelkojemme ja vaiteliaisuuden jäykistämiä. Sitten me olemme raivoisia, närkästyneitä, kapinoivia ja vihamielisiä. Sitten me hyväksymme. Sitten me itkemme. Ja sitten - jotkut meistä - oppivat antamaan anteeksi ja tuntemaan myötätuntoa. Ja tätä kutsutaan paranemiseksi.
Kaikki vaiheet ovat ehdottoman välttämättömiä ja sinulle hyväksi. On pahaksi olla raivoamatta takaisin, olla syyttämättä niitä jotka syyttivät meitä, kieltää, teeskennellä ja pakoilla. Mutta on yhtä pahaksi meille, jos juutumme raivoomme. Pysyväisluontoinen sureminen on oman väärinkohtelumme jatkamista toisella tavoin.
Jos me loputtomiin elämme uudestaan riipaisevia kokemuksiamme, me tahtomattamme toimimme kiusaajamme kanssa yhteistyössä ja ikuistamme hänen pahat tekonsa. Lähtemällä me tuhoamme kiusaajamme ja minimoimme hänen merkityksensä elämässämme. Rakastamalla ja luottamalle uudestaan me kumoamme sen, mitä meille tehtiin. Anteeksiantaminen ei ole koskaan unohtamista. Mutta muistaminen ei välttämättä ole uudelleen elämistä"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
07.06.2014 14:06
"Myöhemmin syntyvien ihmissuhteiden kannalta on merkittävää, millaiseksi tämä lapsen ja hoitajan välinen varhainen suhde kehittyy, koska se luo perustan rakkaussuhteille ja sosiaalisen vuorovaikutuksen tavoille. "
Niin jatkoksi tekee mieli laittaa linkki jossa käsitellään asiaa ns. parisuhteiden sitoutumismallien kautta...
"Ei ole sattumaa, kenet valitsemme kumppaniksemme, vaan valintaa ohjaavat lapsuuden ihmissuhteet. Ihminen, johon rakastumme, tuntuu tutulta, koska hän muistuttaa meitä ensimmäisistä ihmissuhteistamme – vanhemmistamme. Millaisessa suhteessa sinä olet?"
http://ellit.fi/ihmissuhteet/parisuhteessa/parisuhteen-sitoutumismallit
Mikä taas tarkoittaa samaa kuin "hiennommilta/psykologisemmilta" kuullostavat kiintymyssuhdeteoriat...
"Kiintymyssuhdeteoriassa lähdetään ajatuksesta, että varhaisista lapsuuden kiintymyssuhteista kehittyy yksilön sisäinen työskentelymalli, joka ohjaa yksilön aikuiskiintymyssuhteen muodostumista. Turvalliselle kiintymiselle on ominaista sisäinen työskentelymalli, jossa ihminen näkee itsensä rakastamisen ja huolenpidon arvoisena, luottavaisena ja pätevänä. Mallin sisältämä kuva toisista hahmottaa toiset luottamuksen arvoisina ja tunnetasolla saatavissa olevina."
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/parisuhdetietoa-ammattilaisille/tietoa_parisuhdeammattilaisille/pariterapian_teorioita/kiintymyssuhdeteoria/kiintymyssuhdeteorian_lahtokohti/
Itse kun noita lueskellut niin mielestäni nuokaan eivät ole mitään kiveen hakattuja yhden teorian malleja kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, että variaatioita on monenlaisia ihan johtuen jo ihmissuhteiden erilaisuudesta/yhden kanssa ollaan yhdenlaisia, toisessa suhteessa sitten toisenlaisia, kun se kumppanikin ja koko suhde/vuorovaikutuksen tavat olla yhdessä yms. ovat erilaisia...
No joo nää on tämmösiä joita lukemalla ehkä viisastuu oman elämänkulkunsa ja itsensä suhteen tai sitten ei...kaikesta huolimatta uskon myös siihen aikuisiän valinnan mahdollisuuteenkin, ei ole pakko toteutta olemisessaan/elämisessään/parisuhteissaan aina samaa (ehkä sitä lapsuudesta peräisin olevaa) mallia...
07.06.2014 11:58
"Elämän ensimmäinen rakkaussuhde = suhde omaan äitiin? "
Niin, lapsuudestahan sen narsistisen persoonallisuushäiriön katsotaan juontuvan ja tässä ny puhun nimenomaan häiriöstä persoonassa, jotka lienevät suht. pysyviä ominaisuuksia, henkilö on tietynlainen sisimmältään...en ns. narsistisista piirteistä, joita meillä ihmisellä on itsekullakin...
"Varhaisessa vuorovaikutussuhteessa pettyneet lapset voivat siis päätyä erilaisiin ratkaisuyrityksiin. Fairbairn (1941) on sitä mieltä, että perintötekijöillä on ilmeinen vaikutus siihen, onko lapsi taipuvaisempi imemään vai puremaan
Paksunahkaiseksi kehittyvä lapsi tulee vihaiseksi ja suuntaa aggressionsa ulospäin. Hän rupeaa pitämään äitiä pahana objektina, koska kokee, ettei tämä rakasta häntä. Hän suojautuu kipua aiheuttavalta pettymykseltä menemällä vielä pidemmälle. Koska hän ei saa rakkautta, hän kieltää sen merkityksen ja päättää sen sijaan ottaa vihasta irti kaiken sen antaman tyydytyksen. Hän alkaa pitää vihaa elämän keskeisenä voimana. Koska hänen yrityksensä rakastaa torjuvaa tai kiihottavaa objektia on ollut tuhoon tuomittua, hän päättelee, että on parempi tuhota vihalla kuin rakkaudella. Siksi hän kätkee rakkaudentunteet syvälle sisimpäänsä monen kuoren alle.
Toisenlaisen persoonallisuuden rakenteen omaava, torjutuksi tullut lapsi, on taipuvainen pahan sisäistämiseen. Hän pelästyy omia tarpeitaan ja alkaa hävetä niitä. Hän ajattelee olevansa liian ahne ja pelkää, että on juuri omalla vaativuudellaan imenyt hoitajansa tyhjiin ja vahingoittanut häntä. Tällaiseen päätelmään itsestään ajautuu ohutnahkaiseksi kehittyvä narsisti. Kun äiti ei kuule hänen tarpeitaan, hän ajattelee olevansa vääränlainen. Sen tähden hän ei kelpaa, eikä äiti rakasta eikä arvosta häntä, eikä ota vastaan hänen rakkauttaan. Fairbairnin (1940) mukaan lapsen tarvitsevuus on hänen ensimmäinen tapansa osoittaa rakkautta häntä hoitavalle henkilölle ja myös hänen ensimmäinen tapansa olla sosiaalisessa suhteessa
Myöhemmin syntyvien ihmissuhteiden kannalta on merkittävää, millaiseksi tämä lapsen ja hoitajan välinen varhainen suhde kehittyy, koska se luo perustan rakkaussuhteille ja sosiaalisen vuorovaikutuksen tavoille. "
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm
07.06.2014 11:37
"Omaa pettymystään pelkää, ei enää koskaan halua tulla rikotuksi yhtä pahasti, eikö niin. Kyse on itsesuojeluvaistosta, kai. "
Niin, ymmärrän kyllä, mutta jos tarkemmin ajattelee niin tuokin voisi tarkoittaa sitä "narsistin kaltaiseksi" tulemista...
Jos ajatellaan, että ilkeä narsismi juontaa juurensa juurkin siittä varhaisesta pettymyksestä elämän ensimmäisessä rakkaussuhteessa...
Tuossa toisessa ketjussa mietin sitä mitä narsisti voittaa, että voisiko se voitto hänen/narsistin kannalta tarkoittaa jotain sen kaltaista, että ihmiset lakkaisivat uskomasta rakkauteen...
05.06.2014 19:37
"Itse olen asunut sellaisessa ympäristössä missä maahan muuttajia on ehkä pieni enemmistö, mutta katukuvassa näyttää siltä, että ainakin 90%"
Niin ottamatta sen enempää kantaa tuohon pelon kohteeseen tässä tapauksesa, mutta tuohon ylläolevaan lauseeseen liittyen, tuli mieleen ajatelma...
Että tähän narsismi aiheeseenkin liittyen voi käydä noin, että todellisuudessa narsisteja on pieni vähemmistö, mutta yhden kokemuksen ja siitä jääneen vihan/pelon vuoksi voi alkaa luulemaan, että lähes tulkoon kaikki kohtaamansa ihmiset ovat narsisteja...
Mutta mitä sitten pelkää, sitä menneisyyteen kuuluvaa narsistiako, vaiko sitä että joutuu uudestaan pettymään ja sen oman pettymyksen pelossa ei uskalla edes ajatella saati solmia läheisempiä ihmissuhteita...
05.06.2014 14:10
"Naristia ei voittaa, hän voittaa aina."
Niin kauheasti minulla ei ole kirjoitukseesi mitään lisättävää tai poisotettavaa, paitsi tuohon varjoon liittyen haluan laittaa linkin jos varjo on jollekulle on vieras käsite ettei tule sellaista käsitystä, että tuo varjo on jotain joka on vain narsistilla vaan sellainen on meillä kaikilla ihmisillä...
http://www.tiede.fi/keskustelu/22044/ketju/kohtaa_varjosi_ihminen
Mitä tulle tuohon "narsisti voittaa aina", johon kiinnitin huomiota syystä, että ännä aikoinaan oisko ollu jo vuosi suhteen päättymisestä laittoi spostia, jossa oli juurikin tuohon voittamiseen liittyvä lause tyyliin "tiedän mihin pyrit, turha koittaa XXX (=hänen nimensä) voittaa...
Sitä en tiedä mihin hänen mielestään edes pyrin kun ei aktiivista yhteydenpitoakaan enää ollut aikoihin puolin ja toisin...
Olen ennenkin kysynyt samaa, että mitä tuolla voittamisella tarkoitetaan...
05.06.2014 13:47
edellisen jatkoksi vielä hieman Talmudin viisautta
Tarkkaile
ajatuksiasi sillä ne johtavat sanoihin
Tarkkaile sanojasi sillä ne johtavat tekoihin
Tarkkaile tekojasi, sillä johtavat tapoihin
Tarkkaile tapojasi, sillä ne luovat luonteen
Tarkkaile luonnettasi, sillä se luo kohtalosi
02.06.2014 19:45
"Tuosta voi lukea, ken tahtoo, että tulet nokkimaan noita juttuja loputtomiin, jos en mene polvilleni sinun kantasi edessä. Hiukan olen alkanut miettiä sinun nokka parkaasi, että kovan pähkinän olet valinnut. Ehkä kannattaisi sinun luovuttaa. ; ) "
Jaa noh, ei tämä "sinuun kirjoittajana liittyvä" niin tärkeää ole, että ikäänkuin yriittäisin loputtomiin noita sinun kirjoittamiasi mielipiteitäsi muuttaa...ihan saat ne halutessasi pitää ja elää ja toimia niiden mukaan...
Kuhan ny ikäänkuin siihenkin aiheeseen liittyen, että ns. uhrin ei ole pakko tulla sen narsistin kaltaiseksi, ikäänkuin valitsemalla samat keinot/käyttäytymis/ajattelutavat ja sitä kautta ikäänkuin kostaa oman pettymyksensä sille narsistille tai jollein muulle...
02.06.2014 19:20
"että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu. "
En ole ottanut kantaa niihin "kaikkiin" sen kummemmin, kun en tiedä heistä mitään vaan kritisoinut sinun tapaasi puhua/kirjoittaa halveksivasti niistä toisista naisista...
En ole ottanut kantaa narsistpsykopaattisi kiusaamiseen, vaan olen ottanut kantaa siihen, että olet kertonut/kirjoittanut tapailevasi narsistipsykopaatiksi kutsumaasi miestä/ihmistä saadaksesi seksiä, vaikka hän ihmisenä ei merkitse sinulle mitään...
Joka kuullostaa mielestäni hyvinkin narsistin tavalta toimia, jossain kohtaa jo totesinkin, että muinaisen ännäni touhulta...
Että otas ny käyttöön se kuuluisa empatia ja asetuppas ny niiden halveksimiesi naisten asemaan, kuvittele itsesi heiksi, miltä sinusta tuntuisi siinä kohtaa...jos sinua kohdeltaisiin "sellaisena", halveksittaisiin...
edelleen kuvittele itsesi ihmisen/narsistpsykopaattisi asemaan, jolla ei ole ihmisenä mitään arvoa vaan häntä käytetään vain välineenä seksiin...miltä se sinusta tuntuisi, olla ihmisenä ikäänkuin "mäntä" joka tilataan paikalle kun sen liike tuntuu hyvältä...
Empatia ei ole mikään yksittäinen tunne vaan kykyä asettua toisen asemaan jollain tasolla ja ikäänkuin kykyä ajatella miltä itsestä tuntuisi vastaavanlaisessa tilanteessa...
Olen ymmärtänyt, että kokenut palstalla että sinua mitätöidään, sinulle ollaan ilkeitä ja käyttäydytään ylimielisesti ja olet kovasti loukkaantunut...
Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta...
02.06.2014 18:15
Nimimerkille:
Olen vapaa kaikesta
Olen kanssasi samaa mieltä ja tuon selvitymisprosessin mallin johon tuo anteeksiantokin liittyy on luettavissa myös täältä...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Mitä taas tulee tuohon käyttämääsi sanaa eheytyminen,
niin siitä aiheesta voi lukea mm. tästä linkistä...
http://www.ihminentavattavissa.net/html/eheytyminen2.html
02.06.2014 17:37
"Eli harrasti sekä narsistin ja varsinkin hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan, joka juttu on saanut täällä palstalla ainakin yhden kirjoittajan hyppäämään takajaloilleen."
Siis kuka harrasti, sinun narsistipsykopaattisiko harrasti sekä narsistin ja hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan...
Käsittääkseni sinä itse olet ainakin kirjoittajana harrastanut narsistipsykopaattisi lähteiden mitätöimistä, myös sen narsistipsykopaattisi ihmisarvon mitätöimistä narsistiseen tapaan, vaikka hänen komeaa ulkokuortaan ja seksuaalisia kykyjä oletkin usein mainostanut...
Ennenkuin taas alat huutaa, että joo kuunnelkaa/lukekaa kaikki yhteenlasku haukkuu minua...
niin lueppas tarkkaan, en kajonnut persoonaasi/minuuteesi, vaan kritisoin puheitasi/kirjoituksia liittyen niin narsistipsykopaattisi muihin naisiin kun osin häneen itseensä ihmisenäkin...
No joo, oikeastihan tuo narsistin lähde ei ny aina tarkoita ihmistä vaan tarkoittaa myös huomiota/reagointia ja kuten tiedetään, jos ei postiivista huomiota/lähdettä saa niin negatiivinen huomiokin käy...
Sitähän tämäkin tässä, ollos hyvä, sait huomiota/lähdettä minulta kun vastasin huhuiluusi, kun ensin huomioit minua...
Näinhän se lähde homma toimii täällä palstallakin...
että siitä syystä net jotka sanovat "älä vastaa mihinkään yhteydenottoihin, oli ne postiivisia tai negatiivisia", on hyvä neuvo reality elämään heille jotka haluavat eroon narsistista...
02.06.2014 17:28
"??? Minä en ainakaan tiedä edes mistä puhut. Tai oikeammin olen kuullut tuollaisesta ja muistaakseni liittyy psykoosiin.
Mutta mielestäni on liian heikkoa eettisesti suhtautua toisiin kirjoittajiin ikään kuin nämä olisivat hilkulla, että ovatko psykoosissa vai ei."
Kuule kun tuo mistä omien sanojesi mukaan et tiedä mistä puhun/asia jonka ilmaisin tähän tapaan...
"pitää omaa luuloaan totena ja suhtautuu vainoharhaisesti kaikkiin mistä saattaa syntyä viholliskuvia tyliin ny tuokin vainoaa minua/puhuu minusta/tuokin kommentti oli tarkoitettu minulle yms. "
Liittyvät ihan palstan aiheeseen, siihen narsistiseen pers. häiriöön...
mm. Vaknin puhuu samasta asiasta tähän tapaan..
"Narsisti kokee jokaisen erimielisyyden - puhumattakaan kritiikistä - valtavana uhkana. Hän reagoi puolustautumalla. Hänestä tulee närkästynyt, aggressiivinen ja kylmä. Hän ottaa emotionaalista etäisyyttä uuden (narsistisen) kärsimyksen pelosta. Hän aliarvostaa sitä, joka teki väheksyvän huomautuksen.
Halveksimalla kriitikkoa ja vähättelemällä epäsointuisen keskustelukumppanin arvoa - narsisti minimoi erimielisyyden tai kritiikin vaikutusta häneen itseensä. Tämä puolustusmekanismi tunnetaan nimellä kognitiivinen dissonanssi (tai projektiivinen identifioituminen - oman kokemuksen itsestä alitajuinen heijastaminen toiseen, suom. huom.).
Vankeuteen joutuneen eläimen lailla narsisti on aina tähystyspaikallaan: oliko tämä kommentti tarkoitettu halveksimaan häntä? Oliko tämä äännähdys tietoinen hyökkäys? Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html
Että jos se sinun kumppanisi on narsisti ja olet tutustunut aiheeseen niin asian pitäisi kyllä olla tuttu sinullekkin...
Mitä tulee näihin lauseisiisi...
" että Mutta mielestäni on liian heikkoa eettisesti suhtautua toisiin kirjoittajiin ikään kuin nämä olisivat hilkulla, että ovatko psykoosissa vai ei.
Voin kyllä sanoa, että ylt harrastaa tuotakin, kun tuntee jäävänsä jossain kinassa toiseksi..."
On taas pelkästään ihan sinun oman mielesi sisältöä...edelleen palstan aihe on narsismi ja sen äärimuoto narsistinen persoonallisuushäiriö, eikä toiset kirjoittajat...tässäkään ny ei ole tarkoitus pelkästään kinata vaan tuoda esille tätäkin asiaa, miten narsisti suhtautuu erimielisyyteen/kritiikiin ja mihin se johtaa...
"Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan."
01.06.2014 15:31
"Mikä vaara sinun mielestäsi liittyy tuohon, jos joku luulee, että kaikki ihmiset täällä jne. ja mitä oikeastaan tarkoitat tuolla?"
Tarkoitan sitä, että jos kaikkia epäilee niin eikö silloin ikäänkuin koe kaikki kirjoittajat joko valehtelijoiksi tai kokee heidän puhuvn vain "minusta" ja tuo luulo saattaa siirtyä reaali maailmaankin ja ainakin tällä palstalla muodostua jopa harhaksi, pitää omaa luuloaan totena ja suhtautuu vainoharhaisesti kaikkiin mistä saattaa syntyä viholliskuvia tyliin ny tuokin vainoaa minua/puhuu minusta/tuokin kommentti oli tarkoitettu minulle yms. joka taas saattaa johtaa jopa todellisuudentajun pettämiseen...
Jollain tasolla ymmärrän kyllä, että narsisti joka valehtelee paljon, saattaa luulla että muutkin tekevät niin, mutta hän vain pikkusen paremmin...samoin uskon, että henkilö itse joka huutelee puskista ilkeyksiä saattaa joko luulla kaikkien muidenkin tekevän niin tai yrittää siirtää omat tekemisensä toisten kontolle...
Mitä tulee jälkimmäiseen kysymykseesi, niin mielestäni ihminen itse päättää oman moraalinsa pohjalta mikä on hänen itsensä mukaan soveliasta ja mikä ei...
Mikä ei suinkaan tarkoita, että hänen kaikki tekemisensä olisi aina oikeamielistä ja hyvää...virheitä ja ylilyöntejä sattuu kaikille, käsitelin asiaa jo taannoin siinä kohtaa kun lankesin siihen typerään himolissu ännän vaimo juttuun ja kirjoitinkin että jälkeenpäin harmitti taas oma typeryys...
31.05.2014 23:13
"Vihdoinkin ylt löysi kaverin auttamaan minun näykkimisessä."
Siis oikeesti, et voi olla tosissasi,
Ensinnäkin en tiedä taas tiedä kuka tämä "minä" johon vittaat tässä on, etten tiedä ketä tässä pitäisi haukkua, oletko sinä tuo kaikualoitus, vaiko sen holokausti viestin kirjoittaja, vaiko joku noista puskista huutelijoista...
Että en edes tiedä ketä tässä ny pitäisi haukkua jos sellaiseen kokisi tarvetta, mutta mitä nauruusi tulee niin en usko sen olevan kovin iloista päätellen muusta teksistäsi...
Ennemminkin tunnut hyvin loukkaantuneelta/katkeralta siittä että koet itseäsi pilkattavan, mitätöitävän ja kohdeltavan ylimielisesti tällä palstalla jos ihminen kokee noin, niin en usko hänen nauravan aidosti...
31.05.2014 22:53
"joka ainakin KUVITTELEE kuuluvansa ns. sisäpiiriin. On ehkä kerran pari saanut apua sieltä suunnalta minua vastaan, kun on valittanut ja itkenyt ensin itse ilkeiltyään aikansa, että tuo kiusaa..."
Noh, kauheasti en voi ottaa kantaa, kun en tiedä onko tuollainen sisäpiiri oikeasti olemassa vaiko eikö, vai onko sekin jonkun harha...mutta jos oletaan, että on niin ketä siihen sinun mielestäsi kuuluisi...
Toisaalta taas en tiedä tuosta tapauksestakaan josta puhut, en ole huomannut kenenkään aktiivisesti sinua kiusaavan, jos ny olet se kaikualoitus...jos et ny minua laske joka usein jankkaan kanssasi, enkä osaa arvella ketä kirjoittajaa tarkoitat tuolla "kun on valittanut ja itkenyt ensin itse ilkeiltyään aikansa, että tuo kiusaa..."
ja mikä sitten on kiusaamista,
mielestäni kiusaamista ei ole ainakaan se, että esittää oman mielipiteensä jostain asiasta vaikkakin se mielipide poikkeaisi sen henkilön mieipiteestä jolle vastaa...
31.05.2014 22:14
"yhteenlaskutoimitus,
eikö ole paradoksimaista sekin että minusta tuli "vihollisesi" vihollinen, kun en ole ollut vihamielinen sinua kohtaan? Ja kaikki soppa tuntemattomien kesken. Voi taivas varjele!"
Juu olikos se jopa niin, että olet sairaampi kuin minä,
Mutta joo, eihän tuota oikeasti voi käsittää, että pelkän nettikirjoittelun perusteella vihataan jotakin ihmistä ja vielä sen päälle häntäkin joka ei liity herjaajiin ja koko show käsittääkseni tällä kertaa lähti siitä holokaustiin liittyvästä kommentistani...
Että pakko uskoa, että tämä kaikki täällä on jollekkin elämää suurempi asia...
31.05.2014 21:46
"Sitten siitä helposti lipsutaankin ja vaan puolustetaan sitä omaa jengiä, vaikka sieltä olisikin hyökätty ulospäin... ylimielistellen, kun kuulutaan uskottujen joukkoon, että ei ole mitään haittaa, vaikka välillä soittaa salamiten suutaan ns. muille. Aina on tukijoukko takana."
Niin niin ja tuo kaikki ylläoleva perustuu mihin?
Ihan pelkästään sinun luuloihisi ja siihen että et joko halua tai osaa erottaa yksilöä toisesta vaan luulet kaikkien olevan samanlaisia/valehtelijoita/kiusaajia yms.
Ylimielisyydestä ajattelisin, että sekin on hieman kiistanalaista onko henkilö ylimielinen/omasta ylemmyydestään varma vai kokeeko hänet ylimieliseksi/että toi ny väheksyy minua...
Joskus tuntuu, että täällä saatetaan kokea joku asia, josta toinen on tietävinään enemmän tai on erimieltä, mikä aihe ei edes liity kehenkään henkilöön, kuitenkin ylimielisyytenä ja henkilöä vähättelevänä jos se poikkeaa ko. henkilön näkemyksistä ko. aiheesta...
Mitä tulee tuohon sisäpiirihömpötykseen, niin olen pyrkinyt suhtatumaan siihen netraalisti, kun en siittä mitään todellisuudessa tiedä, mutta ajattelisin, että esim. kauan keskenään kirjoitelleet ja mahdollisesti yksityistä spostiakin vaihtaneet toki tuntevat toisensa ja sen vuoksi tuntevat yhteisymmärrystä ja luottamusta toisiinsa...uskoisin että sellainenkin voi olla mahdollista netin keskustelupalstallakin...
On vaarallista luulla että kaikki ihmiset täälläkään olisivat valehtelijoita/ilkeämielisiä ja sitä kautta vihollisia ja mitä tulee eettisyyteen ja moraaliin niin sekin on ikäänkuin asia jonka tason ihminen määrittää itse, kuten senkin millaisen kuvan itsekukin kirjoittaja haluaa itsestään tällä palstalla antaa...
31.05.2014 13:04
"Mutta aika monesti kyse on pelkistä vinoutumista keskinäisessä kanssakäymisessä, mihin vuorostaan vaikuttaa niin ja niin monet erilaiset asiat. "
Niin kun me ihmiset oletamme ja luulemme tietävämme toisen ajatukset/tarpeet jopa paremmin kuin ihminen itse...
Emmekä omien luulojemme vuoksi koe tarvetta ottaa niistä selvää ja jos toinenkaan ei omia ajatuksiaan/tarpeitaan ilmaise niin väärinkäsityksiä/Abilenen paradoksin kaltaisia tilanteita syntyy...
Mutta kyllä on varmaan parisuhteita joissa rehellinen kommunikointi ei edes oman turvallisuuden vuoksi ole mahdollista ainakaan kaikissa tilanteissa, mutta se taas on toinen juttu, eikä liity tähän paradoksiin...
31.05.2014 12:23
"Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele."
Niin, en tiedä kuka "minä" olet tässä, mutta oletan, että olet se kaikualoitus, nainen jolla on seksisuhde narsistipsykopaatiksi nimittämän henkilön kanssa...
Kirjoittaja joka on esim. mielestäni puhunutt rumasti naisista, kertonut käyttävänsä seksiin ihmistä joka ei merkitse mitään, käyttänyt moukkamaista kieltä liittyen henkilöön jota nimitän täällä ännäksi yms.
Niin kyllä olen arvostellut noita asioita/tekoja...Tiedä sitten, teetkö tuota ihan tosissasi vain tarkoituksellisesti...
Ja kyllä, uskallan ilmaista mielipiteeni noihin asioihin liittyen ihan yhteenlaskutoimituksena, edelleenkään ei ole tarvis käyttää puskaa ja jos luulet ilkeitä puskanikkejä yhteenlaskuksi niin en voi sille mitään, mutta minun näkökulmastani katsoen kärsit vainioharhaisuudesta liittyen minuun/yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään käyttävään henkilöön...
Se taas että onko se sinun minuutesi yhtä kuin kommenttisi täällä niin sitä en tiedä, että esim. nuo arvosteluni ei kohdistu sinun persoonaasi vaan pelkästään noihin täällä palstalla mainitsemiini tekoihin...
Hieman vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta jos ny ajattelen omalla kohdallani , että esim. joku täällä sanoo, että olen narsisti, sairas, ruma, alkoholisti jne...
niin miten sen ny sanoisi, nuo kommentit eivät sillä tavalla loukkaa, koska net ovat tuntemattomien ihmisten sanoja, eivätkä määritä mitenkään minua persoonana , koska tiedän omat asiani/tunnen itseni/elämäni paremmin kuin noiden kommenttien heittäjät...ettei sillä tavalla ole tarvis reagoida kovin voimakkaasti vaikka otankin niihin joskus kantaa, ihan vaan siitä syystä, että mietityttää miksi joku kokee tarvetta tuollaiseen...
Jotenkin ajattelen, että jos otat kaiken itseesi, sinusta tuntuu että mitätöin, pilkkaan ja arvostelen sinun minuuttasi, niin jotenkin voisin ajatella, että minuutesi on kovin hauras ja tuolla kaikella, "yhteenlaskutoimitus pilkkaa, arvostelee, mitätöi" jutulla yrität teketyä ikäänkuin yhteenlaskutoimituksen uhriksi tällä palstalla...
Sitäkään en tiedä, onko se todellista vaiko tarkoituksellista...mutta jos koet noin todellisuudessa niin itsetuntosi ei ole mielestäni aivan kohdillaan jos annat tuntemattomien nettikirjoittajien määrittää itsesi...
31.05.2014 11:32
184 / 223