Syynä antipatiaani mr. gregsonia kohtaan oli alunalkaen tämä kirjoitus 27.5. 10.16 ketjussa "Mitä mieltä narsisti on toisesta narsistista".
Teksti on kait ihan tavallista tekstiä ja parisuhdepalstalle aivan sopivaa. Minua kuitenkin ärsytti kirjoittajan itsepäinen jatkaminen ja ällääminen täällä narsismipalstalla, jossa kirjoittajilla on runsaasti traumaattisia kokemuksia narsisteista. Itseni mukaan lukien.
Nytkin mietin, että se, joka kysyi tuolla toisessa ketjussa, miksi olen ärsyyntynyt gregsoniin, onkin ehkä erittäin provosoivasti ja öykkärimäisesti käyttäytynyt gregson itse...
Ja edelleen vastaan ihan omalla aloituksella. Toivottavasti tästä syntyy asiallista keskustelua vaikka aiheesta: kestääkö tavis-narsisti suhde vertailun tavis-tavis suhteeseen.
Mielestäni narsismipalstan olemassaolo on vastaus.
"Voisiko olla niin että kun ihminen kokee pettymyksen rakkaudessa, hän puolustaakseen psyykkeään alkaa ajatella että harhakuvaahan se olikin, ja koska syyllinen pitää myöskin nimetä yleensä minuuden ulkopuolelta, se syyllinen on exä joka jotenkin huijasi, ja taitaa olla peräti narsisti.
Uhri ei ole koskaan objektiivinen, vaan ajattelee tunteitaan hyvin hyvin subjektiivisesti. Mustatuntuu- ja minäkeskeisesti. Jopa narsistisesti, aivan huomaamattaan. Uhrilta mm katoaa empatiakyky "narsistia" kohtaan jne jne..
(tunneprosessin viha/syyttämisvaiheessa uhri ei näe omaa toimintaansa realistisesti, totuuden valossa, vaan kaikki pahuuden tunnusmerkit tuntuvat sopivan exään - ikäänkuin todisteeksi omasta pahasta olosta. Tämä on luonnollista ja inhimillistä käyttäytymistä, joskin valheellista)
Terveellisin ajattelutapa on ettei erossa ollut syyllisiä, mutta siihen pääsee vasta kun eron tuskat on ohi, ja ihminen on kyennyt antamaan anteeksi. Itselleen ja tapahtumille."
Narsistin kanssa kamppailevat ja tavalliset parisuhteet
39
260
Vastaukset
- minä kysyin
Ok, kiitos vastauksestasi. Ja ei, en ole gregsonin nimimerkillä kirjoittanut, vaikka asiasta kysyinkin.
- 14+4
Miksi te vihaatte kaikkia narsisteja, vaikka olette kohdanneet vaan yhden?
ps, tämä on myös narsistien kohtaamispaikka.- Ensinnäkään, ainak.
Ensinnäkään, ainakaan minä en "vihaa" edes sitä yhtä narsisti-psykopaattia, jonka nyt hyvin tunnen...
Se vain, mitä heistä tiedetään, puhuu omaa karua kieltään. Kukaan tuskin haluaa toista kertaa kohdata narsistia, jos on kerran sellaisen jalkoihin jäänyt. Narsistin uhriksi jääminen ei edellytä sitä, että uhri olisi tipaakaan narsistia pätemättömämpi tai heikompi missään lajissa, vaan esim. meillä on selkeästi toisin päin kaikessa (lähes).
Narsistin rökittää uhrejaan siksi, että narsistit ovat äärettömän röyhkeitä. Uhri ei ota huomioon, että joku ei käytäkään ihmiselämän lainalaisuuksia lainkaan toimissaan. Sitähän sinäkin kysymykselläsi tarkoitat, että et ymmärrä, miksi kaikkia...
Kuvittelet virheellisesti narsistit toisten ihmisten kaltaisiksi. - Godonlyknows
Ensinnäkään, ainak. kirjoitti:
Ensinnäkään, ainakaan minä en "vihaa" edes sitä yhtä narsisti-psykopaattia, jonka nyt hyvin tunnen...
Se vain, mitä heistä tiedetään, puhuu omaa karua kieltään. Kukaan tuskin haluaa toista kertaa kohdata narsistia, jos on kerran sellaisen jalkoihin jäänyt. Narsistin uhriksi jääminen ei edellytä sitä, että uhri olisi tipaakaan narsistia pätemättömämpi tai heikompi missään lajissa, vaan esim. meillä on selkeästi toisin päin kaikessa (lähes).
Narsistin rökittää uhrejaan siksi, että narsistit ovat äärettömän röyhkeitä. Uhri ei ota huomioon, että joku ei käytäkään ihmiselämän lainalaisuuksia lainkaan toimissaan. Sitähän sinäkin kysymykselläsi tarkoitat, että et ymmärrä, miksi kaikkia...
Kuvittelet virheellisesti narsistit toisten ihmisten kaltaisiksi.Ongelmana ihmisille on se tunne, että heitä on käytetty hyväksi ja kohdeltu vääriin.
Ja se, etteivät he tajunnut sitä tapahtumahetkellä. Nyt niitä asioita pyöritellään mielessä. Sekä se tosiasia, ettei narsisti ymmärrä tai koe asioita samalla tavalla.
Varmasti traumaattista.
Mutta narsisti kun ei ole narsisti kokoajan, hänellä on myös oma persoona.
Hänen persoonansa ja narsistisuus oli se, mihin sinäkin lankesit tai rakastuit. Nyt tosin näet hänet vain narsisti-psykopaattina. Mihin hänen persoonansa hävisi?
Mistä lähtien oman edun tavoittelusta tuli rikollista?
Ja tiedän, että narsistit maustavat sen chilillä, muttei se muuta asian ydintä. Godonlyknows kirjoitti:
Ongelmana ihmisille on se tunne, että heitä on käytetty hyväksi ja kohdeltu vääriin.
Ja se, etteivät he tajunnut sitä tapahtumahetkellä. Nyt niitä asioita pyöritellään mielessä. Sekä se tosiasia, ettei narsisti ymmärrä tai koe asioita samalla tavalla.
Varmasti traumaattista.
Mutta narsisti kun ei ole narsisti kokoajan, hänellä on myös oma persoona.
Hänen persoonansa ja narsistisuus oli se, mihin sinäkin lankesit tai rakastuit. Nyt tosin näet hänet vain narsisti-psykopaattina. Mihin hänen persoonansa hävisi?
Mistä lähtien oman edun tavoittelusta tuli rikollista?
Ja tiedän, että narsistit maustavat sen chilillä, muttei se muuta asian ydintä."Mutta narsisti kun ei ole narsisti kokoajan, hänellä on myös oma persoona."
Niin en ny sen kummemmin ota kantaa tähän, kun kysymykset oli tarkoitettu toiselle henkilölle, mutta kun viittaat tuohon narsistin persoonaan...niin tuli mieleen Vakninin tekstit aiheeseen liittyen...
"Mutta mikä tämä identiteetin ydin on, josta puhun? Tämä muuttumaton kokonaisuus joka määrittelee sen kuka me olemme, johon edes rakkaittemme kuolema ei vaikuta? Mikä on niin vahva sellaisenaan vastustamaan tapojen rikkomista - tapojen joiden se ei millään haluaisi antaa kuolla?
Se on persoonallisuutemme. Tämä määrittelemätön, väljästi rakennettu, keskenään vuorovaikutuksessa toimiva joukko reaktioita muuttuvaa ympäristöämme kohtaan. Samoin kuin mieli, sitä on vaikea määritellä tai kiteyttää. Samoin kuin sielu, monet uskovat että sitä ei ole, että se on vain kuvitteellinen rakennelma. Silti me tiedämme että meillä on persoonallisuus. Me tunnemme ja koemme sen. Toisinaan se rohkaisee meitä tekemään asioita - tai estää meitä tekemästä niitä. Se voi olla taipuisa tai jäykkä, hyväntahtoinen tai ilkeä, avoin tai suljettu. Sen voima on sen löyhässä rakenteessa. Se kykenee yhdistäytymään, mukautumaan ja muuttumaan sadoilla ennestään tuntemattomilla tavoilla. Se muuttaa muotoaan, ja sen muutosnopeuden ja muutostapojen pysyvyys antaa meille identiteetin tunteen.
Kun persoonallisuus on jäykistynyt niin paljon, ettei se enää pysty muuttamaan reaktioitaan muuttuvaan ympäristöön, sanomme että se on häiriintynyt. Persoonallisuushäiriö on äärimmäinen väärin identifioituminen.
Yksilö tulkitsee virheellisesti omat tapansa identiteetikseen. Hän identifioi itsensä ympäristöönsä, ottaen vihjeensä käyttäytymiseen, tunteisiin ja käsitteisiin vain siitä. Hänen sisäinen maailmansa on, niin sanoaksemme, tyhjä, ja siinä asuu hänen Todellisen Itsensä kummitus.
Tällainen ihminen ei kykene rakastamaan eikä elämään. Häiriintynyt persoona ei kykene erottamaan itseään ja tapojaan. Hän on yhtä kuin tapansa, ja siksi, määritelmän mukaan, hän pystyy vain harvoin ja uskomattomalla määrällä kovaa työtä muuttamaan niitä. Niinpä, pitkällä jänteellä, hän ei kykene elämään, koska elämä on kamppailua jotakin kohti, kilvoittelu, halu saapua johonkin. Toisin sanoen, elämä on muutosta. Se joka ei kykene muuttumaan, ei ole todella elossa."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Johdanto.html- Godonlyknows
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Mutta narsisti kun ei ole narsisti kokoajan, hänellä on myös oma persoona."
Niin en ny sen kummemmin ota kantaa tähän, kun kysymykset oli tarkoitettu toiselle henkilölle, mutta kun viittaat tuohon narsistin persoonaan...niin tuli mieleen Vakninin tekstit aiheeseen liittyen...
"Mutta mikä tämä identiteetin ydin on, josta puhun? Tämä muuttumaton kokonaisuus joka määrittelee sen kuka me olemme, johon edes rakkaittemme kuolema ei vaikuta? Mikä on niin vahva sellaisenaan vastustamaan tapojen rikkomista - tapojen joiden se ei millään haluaisi antaa kuolla?
Se on persoonallisuutemme. Tämä määrittelemätön, väljästi rakennettu, keskenään vuorovaikutuksessa toimiva joukko reaktioita muuttuvaa ympäristöämme kohtaan. Samoin kuin mieli, sitä on vaikea määritellä tai kiteyttää. Samoin kuin sielu, monet uskovat että sitä ei ole, että se on vain kuvitteellinen rakennelma. Silti me tiedämme että meillä on persoonallisuus. Me tunnemme ja koemme sen. Toisinaan se rohkaisee meitä tekemään asioita - tai estää meitä tekemästä niitä. Se voi olla taipuisa tai jäykkä, hyväntahtoinen tai ilkeä, avoin tai suljettu. Sen voima on sen löyhässä rakenteessa. Se kykenee yhdistäytymään, mukautumaan ja muuttumaan sadoilla ennestään tuntemattomilla tavoilla. Se muuttaa muotoaan, ja sen muutosnopeuden ja muutostapojen pysyvyys antaa meille identiteetin tunteen.
Kun persoonallisuus on jäykistynyt niin paljon, ettei se enää pysty muuttamaan reaktioitaan muuttuvaan ympäristöön, sanomme että se on häiriintynyt. Persoonallisuushäiriö on äärimmäinen väärin identifioituminen.
Yksilö tulkitsee virheellisesti omat tapansa identiteetikseen. Hän identifioi itsensä ympäristöönsä, ottaen vihjeensä käyttäytymiseen, tunteisiin ja käsitteisiin vain siitä. Hänen sisäinen maailmansa on, niin sanoaksemme, tyhjä, ja siinä asuu hänen Todellisen Itsensä kummitus.
Tällainen ihminen ei kykene rakastamaan eikä elämään. Häiriintynyt persoona ei kykene erottamaan itseään ja tapojaan. Hän on yhtä kuin tapansa, ja siksi, määritelmän mukaan, hän pystyy vain harvoin ja uskomattomalla määrällä kovaa työtä muuttamaan niitä. Niinpä, pitkällä jänteellä, hän ei kykene elämään, koska elämä on kamppailua jotakin kohti, kilvoittelu, halu saapua johonkin. Toisin sanoen, elämä on muutosta. Se joka ei kykene muuttumaan, ei ole todella elossa."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Johdanto.htmlOnko kyseinen Herra Vaknin mielestäsi ainoa, joka tietää narsisteista?
Kyseinen Herra tuntuu olevan tärkeä sinulle, tuot hänen ajatuksia esiin useissa keskustelussa.
Hän kuitenkin voi puhua vaan omasta puolestaan, ei kaikkien narsistien.
On hienoa, että hän avartaa tavallisille ihmisille sanaa ja tietoa narsisteista.
Hän ei kuitenkaan ole Jumala.
Jokainen narsisti on yksilö, pidetään se mielessä. Godonlyknows kirjoitti:
Onko kyseinen Herra Vaknin mielestäsi ainoa, joka tietää narsisteista?
Kyseinen Herra tuntuu olevan tärkeä sinulle, tuot hänen ajatuksia esiin useissa keskustelussa.
On hienoa, että hän avartaa tavallisille ihmisille sanaa ja tietoa narsisteista.
Jokainen narsisti on yksilö, pidetään se mielessä."Onko kyseinen Herra Vaknin mielestäsi ainoa, joka tietää narsisteista?"
Ei suinkaan, narsisteistahan tietoa tarjolla yllin kyllin, ihan laidasta laitaan, mutta tarkemmin mietittynä en kyllä tiedä toista jonka tietämys narsisteista perustuu ns. itsetuntemukseen/on ikäänkuin narsistin itsensä kertomaa...jos ei ny ota huomioon noita täälläkin joskus esiintyviä "olen narsisti" tyyppejä...
Siteeraan ny usein kuitenkin häntä, koska sivusto on suomenkielinen, ei sisällä monimutkaista psykologista sanastoa ja se on kuitenkin jotenkin elämän makuinen...jos vertaa esim. sellaisen ihmisen antamaan tietoon jolla ei ole henk. koht. kokemusta vaan tieto on ikäänkuin kirjoista opittua...
Mitä taas tulee tuohon...
"Jokainen narsisti on yksilö, pidetään se mielessä. "
Niin kyllä narsistikin on ihminen, yksilö ja ainutlaatuinen, kaikki vaikuttaa kaikkeen narsistillakin, niin perimä, hän itse ihmisenä, omilla valinnoillaan, kasvu/elin ympäröstö, muut ihmiset, elämän kokemukset jne...- perusta oma ryhmä
Mulle riittää se yksi pahoinpitelijä,valehtelija! ! Joo oon huomannu,että täällä mellastaa muutama narsukin,kukkahattuineen,filosofit manipuloi! Läpinäkyvää kirjoitusta,huomaan. En vihaa narsuja,oottehan,vain pelkkiä kuoria! Kake Rantelin lauloi noin -70 luvulla?
- Gregson
Godonlyknows kirjoitti:
Onko kyseinen Herra Vaknin mielestäsi ainoa, joka tietää narsisteista?
Jokainen narsisti on yksilö, pidetään se mielessä.Kannattaa tutustua psykoanalyytikko John Bowlbyn Kiintymyssuhdeteoriaan (Attachment theory) jos haluaa näkökantoja siihen miten pieni lapsi oppii oletusarvoisen suhtautumisen ja sen mukaisen reagoimisen aikuistuessaan.
Suhde kasvattajaan voi olla turvallinen, turvaton, hajanainen, ristiriitainen tai välttelevä kiintymyssuhde.
Mahdolliseen oman huonon lapsuuden aiheuttamiin tunnepatoutumiin pystyy vaikuttamaan vielä aikuisenakin, tämän teorian ja oivallusten avulla.
Meillähän on kaikilla sama ongelma (jos sitä voi ongelmaksi sanoa); emme kykene ymmärtämään minkälaisia olisimme jos olisimme saaneet hieman erilaisen kiintymyssuhteen. Niin tottuneita olemme itseemme. Tällainen minä olen, ja tällaisia lienee sitten muutkin..totuus minkä helposti unohdamme että jokainen meistä on erilainen, eritavalla reagoiva, eri lähtökohdista, erilailla ymmärtävä. - mitä ne on?
Gregson kirjoitti:
Kannattaa tutustua psykoanalyytikko John Bowlbyn Kiintymyssuhdeteoriaan (Attachment theory) jos haluaa näkökantoja siihen miten pieni lapsi oppii oletusarvoisen suhtautumisen ja sen mukaisen reagoimisen aikuistuessaan.
Suhde kasvattajaan voi olla turvallinen, turvaton, hajanainen, ristiriitainen tai välttelevä kiintymyssuhde.
Mahdolliseen oman huonon lapsuuden aiheuttamiin tunnepatoutumiin pystyy vaikuttamaan vielä aikuisenakin, tämän teorian ja oivallusten avulla.
Meillähän on kaikilla sama ongelma (jos sitä voi ongelmaksi sanoa); emme kykene ymmärtämään minkälaisia olisimme jos olisimme saaneet hieman erilaisen kiintymyssuhteen. Niin tottuneita olemme itseemme. Tällainen minä olen, ja tällaisia lienee sitten muutkin..totuus minkä helposti unohdamme että jokainen meistä on erilainen, eritavalla reagoiva, eri lähtökohdista, erilailla ymmärtävä.Toiset miettivät asiaa lapsuudestaan lähtien ja kasvavat siihen, että eivät voi tietää minkälaisia olisivat jos...
- Godonlyknows
Kiitos vastauksestasi. En kuitenkaan saanut siitä mitään irti.
Kopioit ja liitit väärät tekstini. -Asianydintä et kuitenkaan nähnyt.
Ongelmasi on, että haluat kovasti tietää narsisteista kaiken ja tunnut uskovan vain mitä Herra V sanoo, miksi?
Tunnistatko itsesi narsistiksi? - Diabolical
Sinulle, Godonlyknows;
Me tiedämme, että sinulla on etulyöntiasema tuomita sekä kyseenalaistaa käyttäjän sanoja jolla on profiili ja joka kirjautuneena kirjoittaa viestejään. Emme me tiedä, minkälainen kommentoija sinä tosiasiassa olet koska et ole kirjautunut.
Miksi sinua ärsyttää niin kovin kirjoitukset jotka asiantuntija on laatinut ja jotka pitävät täysin paikkaansa?
Miksi nimimerkin -yhteenlaskutoimitus- pitäisi olla narsisti, millä perusteella? Ei ihmisen tarvitse olla narsisti että hän on perillä tästä psykotiasta.
Itse olen silmästä silmään kohdannut narsistin ja voin kertoa että hänen ihmissuhteensa päätyvät aina helvettiin: Koska ensin hän ihannoi ihmistä, pitää tätä kauniina jne, sitten hän tulee kateelliseksi hänelle, ottaa hänet uhrikseen ja uhri ottaa jalat alleen levittäen tosiasiat maailmalle, kaikki mitä narsisti on mielestään, on vain hänen päässä. Eivät muut ihmiset ajattele hänen olevan suurenmoinen koska ihmiset puhuvat. Ja koska ihmiset eivät ajattele niin, hän vain kerjää huomiota, noidankehä on avoinna, kohta ei ole enään ketään ketä haluaisi olla hänen seurassaan.- ???
Millainen etulyöntiasema on kirjoittaa sekä rekkautuneena eräänlaisen luomansa hahmon takana ( kun hiirestä kasvoi puuma, vai miten se meni) ja kirjoittaa myös ilman rekkautumista???
- Niinpä, ihan kuin
??? kirjoitti:
Millainen etulyöntiasema on kirjoittaa sekä rekkautuneena eräänlaisen luomansa hahmon takana ( kun hiirestä kasvoi puuma, vai miten se meni) ja kirjoittaa myös ilman rekkautumista???
Niinpä, ihan kuin puhuttaisiin osakkeista jotka oikeuttavat tiettyyn äänimäärään...
??? kirjoitti:
"Millainen etulyöntiasema on kirjoittaa sekä rekkautuneena eräänlaisen luomansa hahmon takana ( kun hiirestä kasvoi puuma, vai miten se meni) ja kirjoittaa myös ilman rekkautumista??? "
Jaa-a vieläkin joku jaksaa vääntää...
mutta joo, palstailuni aloitin rekkaamattomana käyttäen sitä koneen tyrkkäämää yhteenlaskutoimitusta numeroina niimerkkinäni, jossain vaiheessa sitten rekisteröin tämän yhteenlaskutoimituksen.
Mutta uskon kyllä jos joku kaivaa vanhoja ketjuja esiin niin minut ja tarinani kyllä tunnistaa, se ei ole ajan saatossa muuttunut miksikään...
En rekkaamattomanakaan käyttänyt muuta nimimerkkiä ja tuon nimimerkin rekistöröinnin jälkeen en ole kirjoittanut kuin vain ja ainoastaan tällä...
Näitä vihjailuja tulee aina väliin, hiljattainkin minusta tuntui että kun kirjoittelin tuon kaikualoittajan kanssa, olikohan se ny se perjantaibiisiketju, johon se himolissukin ilmestyi ja ännän ulkomuoto otettiin puheeksi...
niin lopuksi minusta tuntui että hän itse yritti tyrkätä omat kirjoituksensa minun piikkiini juurkin tämän kaltaisella vihjailulla ja tais hän ikäänkuin innostua tuosta moukkamainen sanastakin kun panin merkille, että käytti sitä joissain viesteissä jälkeenkinpäin, samoin hän joskus puhui narsistipsykopaatistaankin ännänä, ja vielä kirjoittipa aikoinaan minun nimissäni palstalle jopa viestin, joka liittyi taas juurkin tämänkaltaiseen tilanteeseen kun joku kehui minua, kuten tässäkin, että liekö se kuuluis kateus sitte tässä sitte taustalla...
Mutta en tiedä sitten onko tämä pelkästään halua lietsoa epäluuloja minua kirjoittajana kohtaan vaiko ihan oikeaa luulemista, joka taas viittaa siihen, että ihmisellä saattaa olla joko harhoja tai ainakin vaikeuksia erottaa todellisuutta kuvitelmistaan...
Mitä tulee tuohon "hiirestä puumaksi" kirjan kanteen, jonka valitsin ikäänkuin kuvakseni, niin valitsin sen kyllä ihan senkin vuoksi, että se kyllä kertoo jotain minusta ihmisenä/naisena, eikä se tarkoita mitään nuorten miesten metsästystä vaan ihan muita asioita...
Minulla on jo ikää sen verran ja elämä mennyt niinkuin on mennyt, ihan itsekkäästi nykyään ajattelen, että nyt on minun vuoroni elää ja olla ...kirjan mainostekstiä lainatakseni...
"Olet oman elämäsi hallitsija ja valtias, kaikesta huolimatta. Olet kaiken sen arvoinen, mitä vain haluat ja pystyt saamaan. Saat olla juuri sellainen kuin tunnet olevasi! "
Että joo osittain todellisen hahmon suojissa kirjoittelen, vaikka liittyyhän tuo yhteenlaskutoimituskin jollain tasolla todellisuuteeni, tuleehan sitä joskus laskettua yksi plus yksi joidenkin kirjoitustenkin pohjalta ja vastaus ei aina ole kaksi...- Mottoni: totuus ei
"Millainen etulyöntiasema on kirjoittaa sekä rekkautuneena eräänlaisen luomansa hahmon takana ( kun hiirestä kasvoi puuma, vai miten se meni) ja kirjoittaa myös ilman rekkautumista??? "
mutta joo, palstailuni aloitin rekkaamattomana käyttäen sitä koneen tyrkkäämää yhteenlaskutoimitusta numeroina niimerkkinäni, jossain vaiheessa sitten rekisteröin tämän yhteenlaskutoimituksen.
Mutta uskon kyllä jos joku kaivaa vanhoja ketjuja esiin niin minut ja tarinani kyllä tunnistaa, se ei ole ajan saatossa muuttunut miksikään...
En rekkaamattomanakaan käyttänyt muuta nimimerkkiä ja tuon nimimerkin rekistöröinnin jälkeen en ole kirjoittanut kuin vain ja ainoastaan tällä...
Näitä vihjailuja tulee aina väliin, hiljattainkin minusta tuntui että kun kirjoittelin tuon kaikualoittajan kanssa, olikohan se ny se perjantaibiisiketju, johon se himolissukin ilmestyi ja ännän ulkomuoto otettiin puheeksi...
niin lopuksi minusta tuntui että hän itse yritti tyrkätä omat kirjoituksensa minun piikkiini juurkin tämän kaltaisella vihjailulla ja tais hän ikäänkuin innostua tuosta moukkamainen sanastakin kun panin merkille, että käytti sitä joissain viesteissä jälkeenkinpäin, samoin hän joskus puhui narsistipsykopaatistaankin ännänä, ja vielä kirjoittipa aikoinaan minun nimissäni palstalle jopa viestin, joka liittyi taas juurkin tämänkaltaiseen tilanteeseen kun joku kehui minua, kuten tässäkin, että liekö se kuuluis kateus sitte tässä sitte taustalla...
Mutta en tiedä sitten onko tämä pelkästään halua lietsoa epäluuloja minua kirjoittajana kohtaan vaiko ihan oikeaa luulemista, joka taas viittaa siihen, että ihmisellä saattaa olla joko harhoja tai ainakin vaikeuksia erottaa todellisuutta kuvitelmistaan...
Mitä tulee tuohon "hiirestä puumaksi" kirjan kanteen, jonka valitsin ikäänkuin kuvakseni, niin valitsin sen kyllä ihan senkin vuoksi, että se kyllä kertoo jotain minusta ihmisenä/naisena, eikä se tarkoita mitään nuorten miesten metsästystä vaan ihan muita asioita...
Minulla on jo ikää sen verran ja elämä mennyt niinkuin on mennyt, ihan itsekkäästi nykyään ajattelen, että nyt on minun vuoroni elää ja olla ...kirjan mainostekstiä lainatakseni...
"Olet oman elämäsi hallitsija ja valtias, kaikesta huolimatta. Olet kaiken sen arvoinen, mitä vain haluat ja pystyt saamaan. Saat olla juuri sellainen kuin tunnet olevasi! "
Että joo osittain todellisen hahmon suojissa kirjoittelen, vaikka liittyyhän tuo yhteenlaskutoimituskin jollain tasolla todellisuuteeni, tuleehan sitä joskus laskettua yksi plus yksi joidenkin kirjoitustenkin pohjalta ja vastaus ei aina ole kaksi..."Mutta en tiedä sitten onko tämä pelkästään halua lietsoa epäluuloja minua kirjoittajana kohtaan vaiko ihan oikeaa luulemista, joka taas viittaa siihen, että ihmisellä saattaa olla joko harhoja tai ainakin vaikeuksia erottaa todellisuutta kuvitelmistaan..."
Mottoni: totuus ei pala tulessakaan... Ties mikä saa sinut moista kuvittelemaan...
Kerronpa nyt jotain henkilökohtaista itsestäni: minulla on erittäin laaja sanavarasto... ja moukka on melkoisen vanha ilmaus... että et todellakaan ole tuota sanaa tietoisuuteeni tuonut. - Aika hassua
Että joo osittain todellisen hahmon suojissa kirjoittelen, vaikka liittyyhän tuo yhteenlaskutoimituskin jollain tasolla todellisuuteeni, tuleehan sitä joskus laskettua yksi plus yksi joidenkin kirjoitustenkin pohjalta ja vastaus ei aina ole kaksi...Aika hassua, minustakin tuli ties mikä erään käsittelyssä. Jopa muutin pukeutumistani hänen vuokseen, että olisin miellyttänyt tarpeeksi, toivottavasti sinä et joutunut tekemään samoin. Vihdoin saan olla sellainen kuin haluan, miellytti tai ei.
- Godonlyknows
Etulyöntiasema? Mistä nyt puhut? Miten se liittyy väitteisiini? Älä takerru mitättömiin asioihin.
Myös minulla on oikeus tuoda asioita julki.
Minulle ei tarvitse kertoa, mitä kukin narsisti on tehnyt, sanonut tai miten he käyttäytyvät. - Rehellisesti; en tee sillä tiedolla mitään, kiitos vain.
Kysymykseni oli tarkoitettu nimimerkille: yhteenlaskutoimitus Joten ihmettelen, miksi sinä siihen vastasit? - Onneksi hän on EX
Aika hassua kirjoitti:
Aika hassua, minustakin tuli ties mikä erään käsittelyssä. Jopa muutin pukeutumistani hänen vuokseen, että olisin miellyttänyt tarpeeksi, toivottavasti sinä et joutunut tekemään samoin. Vihdoin saan olla sellainen kuin haluan, miellytti tai ei.
Eikö olekkin aika hassua! juu narsu tahtoo sinun olevan kaunis, että muutit pukeutumistyyliä. Minulta siepattiin leipäpala kädestä,kun ex narsu tahtoi minun olevan mannekiinin mitoissa,vaikka painoin alle 50 kg. Olihan se koominen tilanne, juhlissa jouduin tuollaiseen tilanteeseen,siinäpä tuttavat suuauki katsoivat,mIkä hän oli miehiään. Narsu määrää,tanssin tahdin joka asiassa?
Mottoni: totuus ei kirjoitti:
"Mutta en tiedä sitten onko tämä pelkästään halua lietsoa epäluuloja minua kirjoittajana kohtaan vaiko ihan oikeaa luulemista, joka taas viittaa siihen, että ihmisellä saattaa olla joko harhoja tai ainakin vaikeuksia erottaa todellisuutta kuvitelmistaan..."
Mottoni: totuus ei pala tulessakaan... Ties mikä saa sinut moista kuvittelemaan...
Kerronpa nyt jotain henkilökohtaista itsestäni: minulla on erittäin laaja sanavarasto... ja moukka on melkoisen vanha ilmaus... että et todellakaan ole tuota sanaa tietoisuuteeni tuonut."Mottoni: totuus ei pala tulessakaan... Ties mikä saa sinut moista kuvittelemaan.."
Niin ihan tuo mottosi ny ei päden netin keskustelupalstoilla...ainakaan sen asian suhteen, että jos esittää totuutena, että yhteenlasku kirjoittaa monella nimimerkillä...
Ettei aina ne omat luulot/kuvitelmat ole totuutta, ymmärrän kyllä että joku voi niin tosissaan uskoa, mutta sitä ei silti voi nimittää totuudeksi...
Että voisin ajatella, että henkilö joka pitää asiaa totuutena voisi aloittaa lauseensa "minä uskon", jolloin on kyse hänen totuudestaan, eikä mistään yleispätevästä totuudesta...
Joka taas ei muuta sitä asiaa, että olen jo aikoinani tehnyt itselleni selväksi, että pidättäydyn visusti moisesta puuhasta, että alkaisin heittelemään ilkeyksiä ns. puskista ihmisille joita en edes tunne...
En vain koe sellaista toimintaa itselleni sopivaksi/sallituksi, vaikka jonkin verran siitä liian kiltin roolista olen tietoisesti eroon pyrkinytkin...mikä ei suinkaan tarkoita, ettenkö voisi joskus ajatella ties mitä, mutta kaikkea mielen sisältöä ei ole tarvis sanoiksi pukea...
Mutta ymmärrän kyllä joidenkin entisten rekattujen kirjoittajien valinnan, jota jossain kohtaa jo käsiteltiin, että joku voisi vielä vuosien jälkeenkin tonkia ns. paskakasoja ja kopioida toisten kirjoituksia, kun tuntuu, että jonkinlaista kaunaa ja katkeruutta jopa vihaa tuntuu olevan heitä kohtaan ilmassa...
Mitä tulee tuohon moukka sanaan, niin sanoin, että sanaa innostuttiin käyttämään sen jälkeen, en sanonut että olisin sanan jonkun tietoisuuteen tuonut...- Gregson
Onneksi hän on EX kirjoitti:
Eikö olekkin aika hassua! juu narsu tahtoo sinun olevan kaunis, että muutit pukeutumistyyliä. Minulta siepattiin leipäpala kädestä,kun ex narsu tahtoi minun olevan mannekiinin mitoissa,vaikka painoin alle 50 kg. Olihan se koominen tilanne, juhlissa jouduin tuollaiseen tilanteeseen,siinäpä tuttavat suuauki katsoivat,mIkä hän oli miehiään. Narsu määrää,tanssin tahdin joka asiassa?
Itsekeskeiset ihmiset saattavat yrittää muokata toista yksinkertaisesta syystä; koska se on mahdollista.
Miten olisi käynyt jos olisit siepannut leipäpalan takaisin? - katsokaa, näkkileipä
Gregson kirjoitti:
Itsekeskeiset ihmiset saattavat yrittää muokata toista yksinkertaisesta syystä; koska se on mahdollista.
Miten olisi käynyt jos olisit siepannut leipäpalan takaisin?Voin kuvitella kaksi narsistia tuohon tilanteeseen.
Vähänkään sosiaalisista tilanteista jotakin ymmärtävä, hänelle riittää pelkkä katsahdus ympärilleen todetakseen, että väärä aika, paikka ja yleinen tilanne alkaa rettelöitsemään leipäpalasta.
Tositosinarsisti saattaa luulla leipäpalan otettuaan tehneensä hyvän työn ja saattaa kuvitella ympäristön katsahdukset myötämielen osoituksena hänen toimiinsa. Ja jatkaa kotona, kuinka muutkin olivat samaa mieltä hänen kanssaan, että leipäpala oli oikeudella otettu pois ja teko osoitti äärimmäisen suurta huolehtivaisuutta leivättä jääneen terveydestä ja hyvinvoinnista.
Herkempi luulisi tuollaisen tilanteen jälkeen, että narsisti on oikeassa, että on olemassa joukko ihmisiä, jotka yhtyvät narsistin mielipiteeseen sallittujen leipäpalasten määrästä. - Jälleen kerran, ett
"Mottoni: totuus ei pala tulessakaan... Ties mikä saa sinut moista kuvittelemaan.."
Niin ihan tuo mottosi ny ei päden netin keskustelupalstoilla...ainakaan sen asian suhteen, että jos esittää totuutena, että yhteenlasku kirjoittaa monella nimimerkillä...
Ettei aina ne omat luulot/kuvitelmat ole totuutta, ymmärrän kyllä että joku voi niin tosissaan uskoa, mutta sitä ei silti voi nimittää totuudeksi...
Että voisin ajatella, että henkilö joka pitää asiaa totuutena voisi aloittaa lauseensa "minä uskon", jolloin on kyse hänen totuudestaan, eikä mistään yleispätevästä totuudesta...
Joka taas ei muuta sitä asiaa, että olen jo aikoinani tehnyt itselleni selväksi, että pidättäydyn visusti moisesta puuhasta, että alkaisin heittelemään ilkeyksiä ns. puskista ihmisille joita en edes tunne...
En vain koe sellaista toimintaa itselleni sopivaksi/sallituksi, vaikka jonkin verran siitä liian kiltin roolista olen tietoisesti eroon pyrkinytkin...mikä ei suinkaan tarkoita, ettenkö voisi joskus ajatella ties mitä, mutta kaikkea mielen sisältöä ei ole tarvis sanoiksi pukea...
Mutta ymmärrän kyllä joidenkin entisten rekattujen kirjoittajien valinnan, jota jossain kohtaa jo käsiteltiin, että joku voisi vielä vuosien jälkeenkin tonkia ns. paskakasoja ja kopioida toisten kirjoituksia, kun tuntuu, että jonkinlaista kaunaa ja katkeruutta jopa vihaa tuntuu olevan heitä kohtaan ilmassa...
Mitä tulee tuohon moukka sanaan, niin sanoin, että sanaa innostuttiin käyttämään sen jälkeen, en sanonut että olisin sanan jonkun tietoisuuteen tuonut..."Ettei aina ne omat luulot/kuvitelmat ole totuutta, ymmärrän kyllä että joku voi niin tosissaan uskoa, mutta sitä ei silti voi nimittää totuudeksi..."
Jälleen kerran, ettei totuus unohtuisi...
Entä sinun omat luulot/kuvitelmat...
"Joka taas ei muuta sitä asiaa, että olen jo aikoinani tehnyt itselleni selväksi, että pidättäydyn visusti moisesta puuhasta, että alkaisin heittelemään ilkeyksiä ns. puskista ihmisille joita en edes tunne..."
Noin voimme kaikki väittää.
"En vain koe sellaista toimintaa itselleni sopivaksi/sallituksi, vaikka jonkin verran siitä liian kiltin roolista olen tietoisesti eroon pyrkinytkin...mikä ei suinkaan tarkoita, ettenkö voisi joskus ajatella ties mitä, mutta kaikkea mielen sisältöä ei ole tarvis sanoiksi pukea..."
Tuohon nyt on suorastaan pakko ottaa kantaa: ihan tarpeeksi rökität, ainakin minua, jolla alunalkaen ei ole ollut sinua vastaan kerrassaan mitään. Nykyään pidän sinua tavallaan liian pikkutarkkana toisinaan, että ei pysytä tarpeeksi lähellä asiaa, josta on kyse, vaan keskustelu tahtoo luisua ihan muihin aiheisiin. Kuten en myöskään pidä siitä, että arvostelet ja mitätöit minua aika usein. Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele. Jälleen kerran, ett kirjoitti:
"Ettei aina ne omat luulot/kuvitelmat ole totuutta, ymmärrän kyllä että joku voi niin tosissaan uskoa, mutta sitä ei silti voi nimittää totuudeksi..."
Jälleen kerran, ettei totuus unohtuisi...
Entä sinun omat luulot/kuvitelmat...
"Joka taas ei muuta sitä asiaa, että olen jo aikoinani tehnyt itselleni selväksi, että pidättäydyn visusti moisesta puuhasta, että alkaisin heittelemään ilkeyksiä ns. puskista ihmisille joita en edes tunne..."
Noin voimme kaikki väittää.
"En vain koe sellaista toimintaa itselleni sopivaksi/sallituksi, vaikka jonkin verran siitä liian kiltin roolista olen tietoisesti eroon pyrkinytkin...mikä ei suinkaan tarkoita, ettenkö voisi joskus ajatella ties mitä, mutta kaikkea mielen sisältöä ei ole tarvis sanoiksi pukea..."
Tuohon nyt on suorastaan pakko ottaa kantaa: ihan tarpeeksi rökität, ainakin minua, jolla alunalkaen ei ole ollut sinua vastaan kerrassaan mitään. Nykyään pidän sinua tavallaan liian pikkutarkkana toisinaan, että ei pysytä tarpeeksi lähellä asiaa, josta on kyse, vaan keskustelu tahtoo luisua ihan muihin aiheisiin. Kuten en myöskään pidä siitä, että arvostelet ja mitätöit minua aika usein. Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele."Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele."
Niin, en tiedä kuka "minä" olet tässä, mutta oletan, että olet se kaikualoitus, nainen jolla on seksisuhde narsistipsykopaatiksi nimittämän henkilön kanssa...
Kirjoittaja joka on esim. mielestäni puhunutt rumasti naisista, kertonut käyttävänsä seksiin ihmistä joka ei merkitse mitään, käyttänyt moukkamaista kieltä liittyen henkilöön jota nimitän täällä ännäksi yms.
Niin kyllä olen arvostellut noita asioita/tekoja...Tiedä sitten, teetkö tuota ihan tosissasi vain tarkoituksellisesti...
Ja kyllä, uskallan ilmaista mielipiteeni noihin asioihin liittyen ihan yhteenlaskutoimituksena, edelleenkään ei ole tarvis käyttää puskaa ja jos luulet ilkeitä puskanikkejä yhteenlaskuksi niin en voi sille mitään, mutta minun näkökulmastani katsoen kärsit vainioharhaisuudesta liittyen minuun/yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään käyttävään henkilöön...
Se taas että onko se sinun minuutesi yhtä kuin kommenttisi täällä niin sitä en tiedä, että esim. nuo arvosteluni ei kohdistu sinun persoonaasi vaan pelkästään noihin täällä palstalla mainitsemiini tekoihin...
Hieman vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta jos ny ajattelen omalla kohdallani , että esim. joku täällä sanoo, että olen narsisti, sairas, ruma, alkoholisti jne...
niin miten sen ny sanoisi, nuo kommentit eivät sillä tavalla loukkaa, koska net ovat tuntemattomien ihmisten sanoja, eivätkä määritä mitenkään minua persoonana , koska tiedän omat asiani/tunnen itseni/elämäni paremmin kuin noiden kommenttien heittäjät...ettei sillä tavalla ole tarvis reagoida kovin voimakkaasti vaikka otankin niihin joskus kantaa, ihan vaan siitä syystä, että mietityttää miksi joku kokee tarvetta tuollaiseen...
Jotenkin ajattelen, että jos otat kaiken itseesi, sinusta tuntuu että mitätöin, pilkkaan ja arvostelen sinun minuuttasi, niin jotenkin voisin ajatella, että minuutesi on kovin hauras ja tuolla kaikella, "yhteenlaskutoimitus pilkkaa, arvostelee, mitätöi" jutulla yrität teketyä ikäänkuin yhteenlaskutoimituksen uhriksi tällä palstalla...
Sitäkään en tiedä, onko se todellista vaiko tarkoituksellista...mutta jos koet noin todellisuudessa niin itsetuntosi ei ole mielestäni aivan kohdillaan jos annat tuntemattomien nettikirjoittajien määrittää itsesi...- Vääristelet ja ymm.
"Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele."
Niin, en tiedä kuka "minä" olet tässä, mutta oletan, että olet se kaikualoitus, nainen jolla on seksisuhde narsistipsykopaatiksi nimittämän henkilön kanssa...
Kirjoittaja joka on esim. mielestäni puhunutt rumasti naisista, kertonut käyttävänsä seksiin ihmistä joka ei merkitse mitään, käyttänyt moukkamaista kieltä liittyen henkilöön jota nimitän täällä ännäksi yms.
Niin kyllä olen arvostellut noita asioita/tekoja...Tiedä sitten, teetkö tuota ihan tosissasi vain tarkoituksellisesti...
Ja kyllä, uskallan ilmaista mielipiteeni noihin asioihin liittyen ihan yhteenlaskutoimituksena, edelleenkään ei ole tarvis käyttää puskaa ja jos luulet ilkeitä puskanikkejä yhteenlaskuksi niin en voi sille mitään, mutta minun näkökulmastani katsoen kärsit vainioharhaisuudesta liittyen minuun/yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään käyttävään henkilöön...
Se taas että onko se sinun minuutesi yhtä kuin kommenttisi täällä niin sitä en tiedä, että esim. nuo arvosteluni ei kohdistu sinun persoonaasi vaan pelkästään noihin täällä palstalla mainitsemiini tekoihin...
Hieman vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta jos ny ajattelen omalla kohdallani , että esim. joku täällä sanoo, että olen narsisti, sairas, ruma, alkoholisti jne...
niin miten sen ny sanoisi, nuo kommentit eivät sillä tavalla loukkaa, koska net ovat tuntemattomien ihmisten sanoja, eivätkä määritä mitenkään minua persoonana , koska tiedän omat asiani/tunnen itseni/elämäni paremmin kuin noiden kommenttien heittäjät...ettei sillä tavalla ole tarvis reagoida kovin voimakkaasti vaikka otankin niihin joskus kantaa, ihan vaan siitä syystä, että mietityttää miksi joku kokee tarvetta tuollaiseen...
Jotenkin ajattelen, että jos otat kaiken itseesi, sinusta tuntuu että mitätöin, pilkkaan ja arvostelen sinun minuuttasi, niin jotenkin voisin ajatella, että minuutesi on kovin hauras ja tuolla kaikella, "yhteenlaskutoimitus pilkkaa, arvostelee, mitätöi" jutulla yrität teketyä ikäänkuin yhteenlaskutoimituksen uhriksi tällä palstalla...
Sitäkään en tiedä, onko se todellista vaiko tarkoituksellista...mutta jos koet noin todellisuudessa niin itsetuntosi ei ole mielestäni aivan kohdillaan jos annat tuntemattomien nettikirjoittajien määrittää itsesi..."minun näkökulmastani katsoen kärsit vainioharhaisuudesta liittyen minuun/yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään käyttävään henkilöön..."
"Jotenkin ajattelen, että jos otat kaiken itseesi, sinusta tuntuu että mitätöin, pilkkaan ja arvostelen sinun minuuttasi, niin jotenkin voisin ajatella, että minuutesi on kovin hauras ja tuolla kaikella, "
Vääristelet ja ymmärrät käytännöllisesti katsoen minut taas kerran tapasi mukaan täysin väärin. Meillä ei ole mitään järkeä edes kommunikoida, koska se ei aivan ilmeisesti suju. Ties minkä sairaan tapahtumaketjun takia olemme ainakin minun epäonnekseni tänne samalle palstalle päätyneet jutustelemaan.
Sinä toivoisit, että sinä voisit näykkiä minua mennen tullen, ja ottaa kantaa joka kirjoitukseni pilkun paikkaan, mutta minun taas pitäisi pidättäytyä kommentoimasta ollenkaan sinun sanomisiasi.
Voin kyllä nyt tässä aikaa säästäen ja mitenkään yksilöimättä sanoa, että se vaiva, mitä näet minun kirjoitusteni "analysoinnissa", menee täysin hukkaan ja kuluttaa meidän kummankin aikaa ainoastaan.
-Siinä lyhyesti - Olen jo pitkään
"Myöskin pilkkaat minua, että tuosta ajatellen sinun ei ainakaan kovin usein ole tarvis edes käyttää puskaa. Et turhia kainostele."
Sitäkään en tiedä, onko se todellista vaiko tarkoituksellista...mutta jos koet noin todellisuudessa niin itsetuntosi ei ole mielestäni aivan kohdillaan jos annat tuntemattomien nettikirjoittajien määrittää itsesi..."mutta jos koet noin todellisuudessa niin itsetuntosi ei ole mielestäni aivan kohdillaan jos annat tuntemattomien nettikirjoittajien määrittää itsesi... "
Olen jo pitkään ajatellut, että olet ehkä syvem**ältä kuin olen ymmärtänytkään. - Olen muistaakseni
"Mottoni: totuus ei pala tulessakaan... Ties mikä saa sinut moista kuvittelemaan.."
Mitä tulee tuohon moukka sanaan, niin sanoin, että sanaa innostuttiin käyttämään sen jälkeen, en sanonut että olisin sanan jonkun tietoisuuteen tuonut..."Että voisin ajatella, että henkilö joka pitää asiaa totuutena voisi aloittaa lauseensa "minä uskon", jolloin on kyse hänen totuudestaan, eikä mistään yleispätevästä totuudesta..."
Olen muistaakseni sinua neuvonut tuossa asiassa useasti. Joskus kun kirjoittelin kanssasi enemmän, sinulla oli vasta ahtaassa paikassa tapana vetäytyä ja aloit sanomaan: enhän minä mitään... minä ny vain...
Tuolla, mitä minä nyt tarkoitin tuossa yhteysessä "totuudella", tarkoitin tietysti omaa asiaani, en mitään yleistä totuutta.
- Gregson
Ensin aiheeseesi: "kestääkö tavis-narsisti suhde vertailun tavis-tavis suhteeseen."
Asia ei olekaan yksinkertainen. Joka ikinen suhde on aina erilainen. Ns tavis-narsistisuhde voi olla heikon taviksen tai jämäkän taviksen suhde kontrollifriikkiin, joista lopputulos lienee täysin erilainen.
Lisäksi teoria symbioosiliitoistakin voi pitää paikkansa, missä kumpikin osapuoli haluaa suhteesta omannäköisensä, ja kun ei sitä saa toteutumaan, syntyy uhriutumisilmiö, ja toisen osapuolen syyttäminen narsistiksi. Pahimmillaan molempien syyttäessä toista narsistiksi. Kuka siis onkaan se narsisti, vai onko syynä vain toteutumattomat unelmat pilvilinnoista?
Ärsyyntymiseesi kommenttejani kohtaan: Vastuu on lukijalla. Paranemista!
Lukijat ovat itsenäisiä ja älykkäitä, jokainen poimii täältä hänelle sopivia ajatuksia. Niihin ajatuksiin joita ei tarvitse, ei kannata suhtautua kritiikillä.- Älä nyt!? eikä?
"Joka ikinen suhde on aina erilainen."
Älä nyt!? eikä?
" Lisäksi teoria symbioosiliitoistakin voi pitää paikkansa, missä kumpikin osapuoli haluaa suhteesta omannäköisensä, ja kun ei sitä saa toteutumaan, syntyy uhriutumisilmiö, ja toisen osapuolen syyttäminen narsistiksi."
Mutta ketä nyt voi syyttää, jos jossain on joskus tapahtunut tuollaista? Täällä palstalla keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Keskusteltiin jo kauan ennen kuin minä tämän palstan löysin...
"Kuka siis onkaan se narsisti, vai onko syynä vain toteutumattomat unelmat pilvilinnoista?"
Joillakin jossakin voi olla tuollainen ongelma, mutta täällä palstalla keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Minun mielestäni asiaton toisten syytteleminen narsistiksi ilman minkäänlaista syytä, ainoastaan oman kiukun purkamiseksi viittaa aivan selkeästi suunsoitto-ongelmaan, jossa varmasti käytetään muitakin sanoja yllin kyllin. Asian kytkeminen keskusteluun narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ei varmaankaan kannata tuossa tapauksessa eikä tuota minkäänlaista rakentavaa tulosta.
"Ärsyyntymiseesi kommenttejani kohtaan: Vastuu on lukijalla. Paranemista!"
En ole käsittääkseni missään valittanut, että ärsyyntymiseni olisi edes harmittanut itseäni, ihan normia, että joskus ärsyttää. Että voin aivan mainiosti. Kiitos vain.
"Niihin ajatuksiin joita ei tarvitse, ei kannata suhtautua kritiikillä." -On sinun mielipiteesi.
Ohitan useita ketjuja etten lue edes ensimmäistä kirjoitusta... Mutta kuten muutkin, minäkin päätän itse lukemiseni ja kirjoittamiseni. - Gregson
Älä nyt!? eikä? kirjoitti:
"Joka ikinen suhde on aina erilainen."
Älä nyt!? eikä?
" Lisäksi teoria symbioosiliitoistakin voi pitää paikkansa, missä kumpikin osapuoli haluaa suhteesta omannäköisensä, ja kun ei sitä saa toteutumaan, syntyy uhriutumisilmiö, ja toisen osapuolen syyttäminen narsistiksi."
Mutta ketä nyt voi syyttää, jos jossain on joskus tapahtunut tuollaista? Täällä palstalla keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Keskusteltiin jo kauan ennen kuin minä tämän palstan löysin...
"Kuka siis onkaan se narsisti, vai onko syynä vain toteutumattomat unelmat pilvilinnoista?"
Joillakin jossakin voi olla tuollainen ongelma, mutta täällä palstalla keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.
Minun mielestäni asiaton toisten syytteleminen narsistiksi ilman minkäänlaista syytä, ainoastaan oman kiukun purkamiseksi viittaa aivan selkeästi suunsoitto-ongelmaan, jossa varmasti käytetään muitakin sanoja yllin kyllin. Asian kytkeminen keskusteluun narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ei varmaankaan kannata tuossa tapauksessa eikä tuota minkäänlaista rakentavaa tulosta.
"Ärsyyntymiseesi kommenttejani kohtaan: Vastuu on lukijalla. Paranemista!"
En ole käsittääkseni missään valittanut, että ärsyyntymiseni olisi edes harmittanut itseäni, ihan normia, että joskus ärsyttää. Että voin aivan mainiosti. Kiitos vain.
"Niihin ajatuksiin joita ei tarvitse, ei kannata suhtautua kritiikillä." -On sinun mielipiteesi.
Ohitan useita ketjuja etten lue edes ensimmäistä kirjoitusta... Mutta kuten muutkin, minäkin päätän itse lukemiseni ja kirjoittamiseni.Miksi kirjoitit tuollaisen vastauksen,
sillä täällä palstallahan keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. ;D - Mitä tarkoitat?
Gregson kirjoitti:
Miksi kirjoitit tuollaisen vastauksen,
sillä täällä palstallahan keskustellaan enimmäkseen narsismista ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. ;DMitä tarkoitat?
- Gregson
Mitä tarkoitat? kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Tarkennatko kuka olet ja mitä et käsitä? (jos siis minulta kysyit)
- Gregson
Gregson kirjoitti:
Tarkennatko kuka olet ja mitä et käsitä? (jos siis minulta kysyit)
Jollain jäi nyt jotain ymmärtämättä ;)
- Kuka milloinkin
Gregson kirjoitti:
Jollain jäi nyt jotain ymmärtämättä ;)
Jollain taas hyvin paljon :D:D:D:D:D
Vastauksesi Gregson kertoo hyvin paljon sinusta itsestäsi... - En tiedä oletko ap v
Kuka milloinkin kirjoitti:
Jollain taas hyvin paljon :D:D:D:D:D
Vastauksesi Gregson kertoo hyvin paljon sinusta itsestäsi...En tiedä oletko ap vai trolli mutta taidat haluta väittelyksi kokemasi keskustelun viimeisen sanan, todistaaksesi itsellesi jotain jota et osaa itsekään sanoiksi pukea.
- 13+4
Tyylistä voi tunnistaa tietyt kirjoittajat, jotka tuolloin tällöin vaihtavat nimimerkkiä. Joissakin ketjuissa he nähtävästi myös keskustelevat itse itsensä kanssa. Näiden kavereiden hengentuotokset on hyvä sivuuttaa mahdollisimman vähällä huomiolla.
- ei jaksa
Tietenkin on. Kukaan ei tosin ihmettele sitä, miksi harvempi nykyään kirjoittaa yhdellä ja samalla nimimerkillä.
Mutta tuossa olet väärässä, että itsekseen joku keskustelisi.
Nimimerkeistä nykyisin viis.. - ohoh
Onkohan näistä kirjoittajista monikaan kovin tasapainoinen. Ja miten joillakin on aikaa näin paljon kirjoittelemaan ja taas lukemaan toisten nälvimistä ?
- Toisten tasapain.
ohoh kirjoitti:
Onkohan näistä kirjoittajista monikaan kovin tasapainoinen. Ja miten joillakin on aikaa näin paljon kirjoittelemaan ja taas lukemaan toisten nälvimistä ?
Toisten tasapainoista en tiedä, mutta ei taida liittyä kirjoittamiseen... Kun sitten taas ajasta voin sanoa, että toisinaan on, toisinaan sitten taas ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4361264- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18727Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100713- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 60657
- 26653