Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ymmärtävätkö edes narsistit mitään ihmisyydestä, sillä jotkut sanovat heidän olevan koneita eikä ihmisiä?"
Olen ymmärtänyt tuon asian niin, että muut ihmiset ovat narsistille koneita/esineitä ja hän on ikäänkuin oman maailmansa ainoa ihminen...
Ehkei ny aina ihan noinkaan vaan jotain sellaista, että narsistille hänen tunteensa/tarpeensa ovat tärkeimmät, eikä hän ymmärrä toisten tunteita/tarpeita vaan ajattelee, että toinen ikäänkuin toimii joka tilanteessa niinkuin hän haluaa...
vrt. koneeseen, painan nappia, se lähtee käyntiin/toimii toivotulla tavalla...kun teen/sanon näin...toinen ihminen reagoi niinkuin minä haluan, jos kehun, hänen kuuluu ilahtua, jos mitätöin, hänen kuuluu tuntea itsensä mitämättömäksi...
27.05.2014 20:21
"Mene sanomaan vaikka Hitlerin hirmuvallan uhriksi joutuneille (niille harvoille joita edes elossa), että heidän pitää vain ajatella, että tapahtuneissa ei ollut syyllistä ja että heidän pitää vain antaa itselleen anteeksi. "
En ole Gregson, mutta koen tarvetta vastata ihmettelemällä, mistä syystä pitää aina valita ikäänkuin tämä esimerkki, kun kuitenkin puhe tässä ny on parisuhteista, joiden toista osapuolta kuvataan narsistiksi...
On hyvä, että tuo holokausti pysyy ihmisten mielissä ettei sellaista enää koskaan tapahtuisi, vaikka vastaavaa kyllä varmasti tapahtuu eri puolilla maailmaa tänäkin päivänä, ehkä pienemmässä mittakaavassa...mikä sekään, että rotunsa/uskontonsa yms. syiden takia tapettuja on lukumääräisesti vähemmän ei vähennä rikoksen laatua...
En tiedä, miksi otit esimerkin liittyen tuohon tapahtumaan, mutta jatkoksi mieleni tekee esitellä sinulle herra nimeltä Viktor Franklin ja luettavaksi suosittelen kirjaa "ihmisyyden rajalla"...
Mitä yritän tälllä sanoa niin ajatukseni alkuun pääset lukemalla tämän linkin...
http://hybrislehti.net/hybris-12010/viktor-e-frankl-löysi-keskitysleirilläkin-elämästään-tarkoituksen
En tunne henk. kohta keskitysleireillä olleita ihmisiä, mutta aiheesta olen paljon lukenut, käsittääkseni parhaiten ovat selvinneet he jotka ovat jollain tasolla kyenneet antamaan elämälle anteeksi, mikä ei suinkaan tarkoita, vääryyden unohtamista saati väheksymistä vaan aktiivista toimintaa sen asian hyväksi ettei niin enää koskaan tapahtuisi...
Pelkkä kauhistelu ei auta ketään tässäkään asiassa...
27.05.2014 20:10
."..että narsistit eivät kykene tuntemaan normaaleja tunteita..."
Niin mitä mahtavat olla normaaleja tunteita..
".Narsisteilla on tunteita, hyvin vahvoja tunteita, niin hirvittävän ylivoimaisia ja negatiivisia tunteita että he kätkevät ne, vaimentavat ne, tukahduttavat ne ja muuttavat niitä toisiksi"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Viha, pelko, kateus, raivo, pettymys, kokemus ulkopuolisuudesta ovat normaaleja tunteita, siinä kuin ilo, innostuneisuus, jännitys, helpotus, ilahtuminenkin...
En oikein jaksa uskoa ettei narsistilla ole ns. normaaleja tunteita, ihminenhän, samanlainen biologialtaan hänkin on...uskoisin, että reagoi samoin kuin me muutkin ihmiset erilaisiin ärsykkeisiin...
Mutta ajattelisin, ettei narsisti joko tunnista tunteitaan tai ei uskalla tuntea negatiivisia tunteita vaan projisoi niitä toisiin...
Joskus tuntuu siltä, että useimmat ihmiset narsistin tapaan luulevat tunteidensa ikäänkuin tulevan itsensä ulkopuolelta, vaikka kyse on enemmänkin , että me reagoimme tuntemalla...
"Tunne on jonkin ärsykkeen aiheuttama lyhytaikainen kokemus tai reaktio.", joka syntyy meidän aivoissamme...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne
Vertaa hän ei tehnyt minua onnelliseksi, kuullostaa erilaiselta kuin en ollut/ole onnellinen hänen kanssaan...
Ensimmäisessä vastuu omista tunteista sysätään toiselle(johtui hänestä) jälkimmäisessä kannetaan vastuu omista tunteista/tuntemuksista...
Ajattelisin, että narsistin ongelmat tunteisiin liittyen piilevät tässä...
"Omien tunteiden tiedostaminen
Kyky havaita ja tiedostaa omia tunteita on tunnetaitojen ja itsetuntemuksen perusta. Sitä tarvitaan myös toisten tunteiden hahmottamisessa ja vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Jos omia tunteita ei pysty näkemään, on hankala ymmärtää toistenkaan tunteita."
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunnetaidot/tunnetaitojen_perusteet
27.05.2014 19:16
"Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "
Jaa noh, ehkei hän tarkoittanut sinua vaan minua päätellen tuosta "kettumaisia naisia", mutta joo...
Kauheasti en ny viitti asiasta väitellä, hieman huvittunutkin olen aina pikkusen näistä heitoista, joista voi päätellä että jotakuta kismittää kovasti, kun kutsun miestä jonka kanssa minulla oli suhde ännäksi jolla viittaan narsistiin...
On monta syytä miksi nimitän hänetä "sellaiseksi", ja veikkaan että hän halusikin minun tietävän "mikä hän on", päätelleen hänen muinaisista lausahduksistaan "ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"..
ja ikäänkuin sokerina pohjalla, yhtenä merkittävänä "todisteena" pidän sitä hallussani olevaa kummallista spostikyhäelmää, jonka hän katsoi tarpeelliseksi lähettää minulle lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeeen niinikään kuin "todistaakseen", että nyksä on pimahtanut(lähettelee hänelle kostokirjeitä) ja suhde on päättynyt...
27.05.2014 17:22
Edellisen jatkoksi ajatuksia sunnuntaipäivään...
"jokainen hetki on uusi alku elämän silmissä ja ainoa joka lopulta voi meidät tuomita, tai vapauttaa, katsoo meitä peilistä."
http://hidastaelamaa.fi/2014/05/runokuva-tulla-rakastetuksi-2/
25.05.2014 10:41
"sitten olla täysin mielikuvitukseton ja sitä kautta huumorintajutonkin... kaksi aivan eri asiaa"
Niin palaan vieläkin tähän etten oikeasti edes ymmärrä tätä juttua, että tuota tarinaani liittyvää ännäksi kutsumani henkilön nykyistä seurustelukumppania yritetään ikäänkuin tuoda palstalle muodossa jos toisessa...viimeisin yritys taisi olla tässä...johon kuvitteluun ny ns. otin osaa, joka jälkeenpäin sitte hieman harmittikin...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11762617#comment-67095838
En näe itseni kannalta mitää järkeä edes huumorimielessäkään siinä, että alkaisin kuvittelemaan että millainen ännäksi kutsumani henkilön ja itselleni täysin tuntemattoman naisen suhde mahtaa olla...
Enkä oikein ymmärrä miksi jotkut täällä kokevat sellaista tarvetta...että keskusteltaiiin ikäänkuin kuvitteellisesti heistä...
22.05.2014 22:03
"Erottaa kuvitelmat ja todellisuus toisistaan tai sitten olla täysin mielikuvitukseton ja sitä kautta huumorintajutonkin... kaksi aivan eri asiaa"
Niin on todellakin kaksi eri asiaa, uskoisin, että noiden kahden ääripäänkin välillä on laaja ns. "harmaa" alue, harvemmin mitkään asiat ovat joko tai...
En ny ole tässä tarkoittanutkaan mitään sellaista ettei ihmisellä pitäisi olla mielikuvitusta vaan edelleen aihe on kuviteltu todellisuus jolla ny tarkoitan, että ikäänkuin uskoo kuvitelmiinsa/esittää niitä totena jonka ny liitän tähän nph tyyppiin...
Todellisuudella tarkoitan sitä kaikkea mitä todellisuudessa tässä hetkessä on ja sen havainnointia...mitään siihen lisäämättä tai poisottamatta...
En osaa ajatella että todellisuus olisi kuvitteellista, eri asia on sitten visiointi joka tähtää ikäänkuin tulevaan, mutta toki todellisuudessakin voi ikäänkuin sulkea muun maailman pois mielestä ja unelmoida/haaveilla, kuvitella olevansa jossain muualla yms. ns. päiväunelmointia...
Me ihmiset tarvitsemme unelmia, visoita niistä kumpuaa ne tavoitteet, ne määrittävät sen elämämme suunnan, vaikuttavat valintoihimme...
Että kyllä minäkin osaan kuvitella jos sitä epäilet, enkä ole kenenkään kuullut olevan sitäkään mieltä, että olisin huumorintajuton, ihan tietyntyyppiset vitsitkin naurattavat...
Mutta joo, tiedostan kyllä että oma huumorini on monesti sarkastista joten siinä mielessä joudun useinkin hillitsemään itseäni, koska kaikki ihmiset eivät sitä ymmärrä...tuossa juttua siitä mitä yritän selittää...
http://www.psyli.fi/ajankohtaista/blogi/vesa_nevalaisen_blogi?1079_m=1279
Mitä tulee noihin defensseihin, kaikkihan me niitä käytämme joissakin tilanteissa joskus sen tiedostaa ja joskus ei...toisinaan vasta jälkeenpäin, mutta en katso tarpeelliseksi koko aikaakaan tarkkailla itseäni...hulluksihan siinä tulisi...että ihan ns. tavallisena ihmisenä pidän itseäni noihin defensseihinkin liittyen...
Mitä tulee mielen tyhjentämiseen "roskasta" oli se ny vaikka ihan faktaakin niin sitäkin yritän harrastaa, ihan tietoisesti käyttäen joitain opiskelemiani tekniikoita...idean piikkimaton hankkimisesta sain täältä palstalta ja luonnossa liikkuessa hyvinkin usein mieli tasaantuu ja lenkiltä palaa mieli seestyneenä...tälläkin hetkellä vielä nenässä viipyilee huumaava tuomien tuoksu...
Tuo kaikki/ns. pään nollaaminen on joskus tarpeellista jo pelkästään työni kannalta varsinkin kun olen helposti semmonen "maailman murheita hartioillani" kantava tyyppi...ja muutenkin olen huomannut sen parantavan kykyäni olla läsnä kulloisessakin hetkessä/siinä läsnä olevassa todellisuudessa, eikä mieli lähde vaeltemaan menneisiin tai tuleviin...
22.05.2014 21:12
"Jos vielä hiukan viilataan niin kanssakirjoittaja voisi olla parempi kuvaus kuin vertaistuki tai vertaiskirjoittaja.
Kirjoittaa kanssa muiden, osallistuvasti, omine mielipiteineen, kukin kykyjensä mukaan, omasta näkökulmastaan, suvaitsevasti muiden mielipiteisiin suhtautumalla."
Saat minulta Gregson 10 pistettä tästä kommentista...
Näinhän se pitäisi olla, mutta kun ihmisiä ollaan niin tuskin kukaan on täydellinen tässäkään asiassa...
Ihan samoin minäkin joskus provosoidun kuin provosoinkin...mutta edelleen vastuu on kirjoittajalla, millaisen kuvan haluaa antaa itsestään...
Toki tuokin kuva saattaa olla hyvin erilainen riippuen lukijasta, kaikki vaikuttaa kaikkeen...
22.05.2014 10:53
"Juu toki noinkin voisi toivoa, mutta noihin defensseihin liittyen, ihan ei kieltäminen kuuluu minun käyttämiini..."
Tarkoitus oli laittaa vielä noihin defensseihin liittyen, joihin kieltäminenkin kuuluu...
samassa yhteydessä myös puhutaan otsikon aiheeseen liittyen, että aikuisen ihmisen pitäisi kyetä erottamaan kuvitelmat tarkasti todellisuudesta...
http://tiedostamaton.net/defenssit/kielto.html
22.05.2014 10:21
"Sinäkin vastaat kirjotuksistasi, oli sitten ännä ollut koskaan olemassa tai ei.. Ehkä häntä todella ei edes ollut ; S."
En ole koskaan kiistänyt vastuuta omista kirjoituksistani, mutta en kanna vastuuta niistä joiden väitetään/luullaan olevan minun...
Mitä muuten tulee tuohon loppuusi,"Ehkä häntä todella ei edes ollut ;"
Juu toki noinkin voisi toivoa, mutta noihin defensseihin liittyen, ihan ei kieltäminen kuuluu minun käyttämiini...
että uskottelisin itselleni ettei minulla ollut sellaista suhdetta, jossa minulla ei ollut ihmisenä mitään merkitystä...
Että sillä tavalla valitettavasti elettyä elämää/tehtyä valintaa ei saa tekemättömäksi, että sitä sitten joutuu elämään omien valintojensa/tekojensa ja tekemättä jättämisiensä kanssa...
Mikä ny ei tokikaan tarkoita, että niitä pitäisi loputtomiin surra ja harmitella, enemmänkin voisin ajatella että kokemuksesta myös oppii, niin itsestään kuin toisistakin...
Ennen tuota kokemusta koko tämä narsismi oli minulle sillä tavalla outo asia/ sana jonka merkitystä en tajunnut vaikka jonkin verran psykologiaakin olen lukenut...
Tässä kun asiaa mietin niin tosiaan itsekin liittänyt narsisti sanan negatiivisesti itserakkaaseen ihmiseen, ja ehken siitä syystä ollut asiasta kiinnostunutkaan, koska ajattelin etten itse ainakaan ole mikään itserakas...
Jälkiviisaana voin ajatella, että olisi kannattanut tutustua aiheeseen niin ehkä olisin ymmärtänyt ilman tuota kokemusta sen miten tärkeää se kyky rakastaa itseä nimenomaan ihmiselle on...
Mutta voidakseen rakastaa itseään, täytyy toki ensin tutustua itseensä, hyväksyä tekemänsä virheet/omat heikkoutensa ja taustalla vaikuttavat asiat siinä kuin se kaikki hyväkin joka itsessä on...
22.05.2014 10:13
"Miksi aloittaja haluat tietää, mikälainen olisi hyvä vertaistuki? Aiot vertaistukihenkilöksi?"
Niin, et vissiin lukenut aloittajan kirjoitusta ollenkaan...jossa jo lukee vastaus kysymykseesi, mutta kopioin sen ny tähänkin...
"Tässä kun tätä asiaa/vertaistuki mietin, niin en ainakaan itse usko kykenevä miksikään hyväksi vertaistukihenkilöksi kenellekkään täällä palstalla"
Mutta joo, narsistin uhrit kaipaisivat vertaistukea, enkä siihen suosittele tätä palstaa, kuhan ny vaan yritin herättää keskustelua hyvästä vertaistuesta...jolla ny tarkoitan muuta kuin ammattihenkilön antamaa terapiaa...
Mutta mitä tulee tuohon sinun "vertainen" sanaan niin käsitän sen niin, että täällä palstalla ollaan ikäänkuin kaikki "samassa liemessä"...
Mitä muuten tulee pohdintaasi, en ihan osaa samaistua noihin, en ole koskaan kokenut että joku olisi ns. niskan päällä tai pyrkisi säätelemään elämääni/kokisin että joku väen väkisin tyrkyttäisi näkemyksiään yms.
Se että ihmiset ajattelevat/kokevat/arvottavat asioita eri tavalla, ei mielestäni mitenkään tarkoita, että hän jolla on erilainen mielipide/erilainen tärkeysjärjestys asioiden suhteen yms., että hän olisi jotenkin rajoittunut...
Meitä ihmisiä on joka lähtöön ja juuri siitäkin syystä se kyky empatiaan on tärkeää, että kykenee jollain tasolla samaistumaan/ikäänkuin hetkeksi asettumaan hänen nahkoihinsa ja sitä kautta ymmärtämään sitä hyvin erilaisenkin ihmisen maailmankuvaa...
22.05.2014 09:43
"Olisi kannattanut katsoa se kuva"
Niinku miksi olisi kannattanut katsoa, en nähnyt mitään järkeä siinä, että minulle olisi lähetetty itselleni täysin tuntemattoman naisen kuva katsottavaksi...
Ajattelin asiaa siltä kannalta, että jos olisin ollut itse tuo häneen rakastunut nainen/tuleva seurustelukumppani, niin en varmaankaan pitäisi ajatuksesta, että mies lähettäisi kuvan minusta jollekkin panolleen/täysin tuntemattomalle ihmiselle...
Mitä tuohon tulee...
"Uskoit, että olisi ollut narsistin uhri."
Niin luet huonosti, kerroinhan jo tuossa etten uskonut, enkä usko vieläkään...
"Noh nykyään tiedän että nainen on olemassa, mutta en siltikään usko tuohon Ännäni minulle antamaan hyvin kyseenalaiseen "kuvaan" tuosta naisesta...vaan uskon että nainen ei oikeasti tiedä millaisen miehen kanssa seurustelee..."
22.05.2014 09:08
"Vaihteleeko narsisti nimimerkkiä toistuvasti, esiintyykö eri henkilöinä kommentoimassa omia viestejään? Vaihtuuko sukupuoli?"
Noh, lukaisin tuon toisessa viestiketjussa linkitetyn vanhan ketjun läpi ja löytyi sieltä tähän kysymykseesi liittyen vastauksesi tämmönenkin teksti..
"Sovitaan vaikka, että kaikki ovat minun nimimerkkejä paitsi se noita, sinä, -- ja elisa kettu..."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11260871#comment-0
21.05.2014 09:17
"Kuvitteletko, että nyt selviydytään niin hyvin ongelmista, että tällaista vertaiskirjoittelua ei tarvita?"
Noh, olen ennenkin maininnut ettei tämä palsta ole mikään hyvä vertaistukipalsta heille jotka oikeasti tarvitsevat tukea...
Syystä, että täällä kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa...ei voi koskaan tietää kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelee...
Että toivon mukaan he jotka aidosti vertaistukea tarvitsevat kääntyvät narsistien tuki ry:n puoleen...josta käsittääkseni saa ihan henk. koht. tukeakin mm. spostin ja puheliminen välitykselläkin...samoin tietoa esim. kotipaikkansa vertaistukiryhmistä...
http://www.narsistienuhrientuki.fi/
http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/tukipuhelin-ja-tukisahkoposti/
Mielestäni tämä palsta on ihan vaan pelkästään keskustelupalsta aiheeseen/narsismiin liittyen...
Tässä kun tätä asiaa/vertaistuki mietin, niin en ainakaan itse usko kykenevä miksikään hyväksi vertaistukihenkilöksi kenellekkään täällä palstalla...enkä kyllä pidä sinuakaan sellaisena...
21.05.2014 09:04
"Ketkä kaikki mielestäsi ovat vastuussa tuon "mummon" ilmeisen vastuuttomasta ajattelusta? Miksi palaat moiseen?"
Eiköhän ny itse kukin ihminen vastaa omasta kirjoituksestaan, en ny ymmärrä ajatusta, että "kaikkien" pitäisi olla vastuussa yhden ihmisen kirjoituksista...
Syy miksi ny palaan moiseen, liittyy juurkin aiheeseen "kuviteltu todellisuus", käsittääkseni tuo mummokin paheksui nimenomaan sitä, että puhutaan ns. tosielämän ihmisistä...
Josta johtaa taas tähän jo ylempänä mainitsemaani ajatukseen...
"onko tämä palsta jonkun mielestä sitten tarkoitettu vain kuvitteellisille tarinoille, puidaan kuvitteellisten narsistien tekemisiä, kerrotaan suhteista/ihmisistä/tapahtumista joita ei koskaan edes todellisuudessa ole ollut olemassakaan..."
Mikä taas liittyy tähän Vakninkin mainitsemaan asiaan..."Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni"
21.05.2014 08:34
"En ny ymmärrä, miksi joku luo kuvitelmia jopa itselleen kuvitteellisista henkilöistä..."
Niin, tulipa tässä mieleen taannoinen myötäelävä mummokin...joka kertoi häpeävänsä puolestani sen vuoksi että puhun täällä itselleni tutusta henkilöstä, jonka kanssa minulla oli suhde ja jonka vuoksi olen tänne tullut...
Jotenkin ny musta tuntuu, että onko tämä palsta jonkun mielestä sitten tarkoitettu vain kuvitteellisille tarinoille, puidaan kuvitteellisten narsistien tekemisiä, kerrotaan suhteista/ihmisistä/tapahtumista joita ei koskaan edes todellisuudessa ole ollut olemassakaan...
No itse kullakin oikeus kirjoittaa täällä mitä haluaa... myötäelävälle mummollekkin vastasin tähän tapaan aikoinaan...
"Niin toiset kertoo täällä tuntemastaan ihmisestä/tosielämässä kohtaamistaan asioista liittyen tähän palstan aiheeseen... toiset taas keksivät tarinoita kuvitteellisten ihmisten/narsistin/tapahtumien ympärille, että voivat osallistua aiheesta keskusteluun...kukin tyylillään...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8706376#comment-65318694
20.05.2014 23:11
"Täräytän sivusta: Yhteenlaskutoimitus on nyt mielestäni väärässä juttuineen."
Noh, mieluusti kuulisin jonkinlaiset perustelutkin mielipiteellesi ja tarkennuksen missä asiassa olen väärässä...
Okei ottamani esimerkki ei ehkä ole ihan fiksuimmasta päästä, mutta otin sen syystä, että se on täällä tapahtunut, käsittääkseni jonkinlainen yritys luoda kuvitelmaa siitä, että tarinaani liittyvä Ännäksi kutsumani henkilönkin nykyinen seurustelukumppanikin mukamas on tullut palstalle...
Otsikon aihehan on kuviteltu todellisuus, Vaknininkin mainitsee asiasta tähän tapaan..."Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni"....että sen suhteen en usko olevani väärässä juttuineni...
Mitä taas tulee häneen...jonka lauseesta tässä väännetään peistä..."Olin hetken ihan tosissani ilahtunut, kun kuvittelin, että hän oikeasti oli hän"
Niin käsittääkseni tuo ihminen tuossa kertoo, että hän uskoi oikeasti, ts. uskoi kuvitelmaan, jonka joku loi...
Tässä kohtaa ny kun tuota lausetta mietin, niin kiinnitin huomiota myös tuohon, että hän tosissaan ilahtui...
Niin en oikein ymmärrä sitäkään, että mistä hän ilahtui...Voiko tuollaisesta ilahtua, kun minun mielestäni se, että tänne tulisi uusia "narsistin uhreja" ja vieläpä saman tyypin jäljiltä olisi tosi surullista...
Olen jo jossain kohtaa todennutkin, että uusien uhrien suhteen täällä on ollut pitkään hiljaiseloa, hyvä niin...
Uusilla uhreilla tarkoitan uusia kirjoittajia, joille aihe ei ole niin tuttu, en heitä jotka jo valmiiksi osaavat tämän palstakielen ja puhuvat sujuvasti narskustaan...ja liittävät ko. narskuun koko piirrelistan, ilman että kertovat miten mikäkin piirre näkyi suhteessa...
20.05.2014 22:37
"Kun nyt katsoit asiaksesi varoitella muita ehkä minun todellisuudentajuni heikkenemisestä, niin ehkä teen palveluksen sinulle ja totean, että jos olet tosissasi tuossa, niin kaikki ei siellä suunnalla ole läheskään kohdallaan."
Niin mielestäni en varoituksessani puhunut nimenomaan sinusta vaan kohdistin sen kaikille täällä oleville...
"varoitukseksi kaikille, että sitä omaa todellisuudentajuaan kannattaa visusti vartoida täällä netissä, ettei tule sen narsistin kaltaiseksi/ala elämää sitä kuviteltua todellisuutta... "
Jostain syystä ny tuo varoitus oli mielestäsi sinun sanojasi lainatakseni... "juttusi on niin ilkeää ja häijyä..." ja päätellen tuosta nimmaristasi hau hau, ilmeisesti otit sen itseesi kohdistuvana haukkumisena...
Jollaiseksi se ei ny ollut tarkoitettu vaan liittyi juurkin tuohon tapaan kuvitella, johon lankesi hänkin joka omien sanojensa mukaan..."Olin hetken ihan tosissani ilahtunut, kun kuvittelin, että hän oikeasti oli hän,", josta voi käy kyllä ilmi, että tuon lauseen kirjoittaja uskoi kuviltemaansa ja jopa myönsi sen...
Sitä minä en tiedä, minkä vuoksi hän ikäänkuin halusi uskoa/hänellä oli tarve siihen olletikkin jos kyse oli hänelle vieraista/kuvitteellisista henkilöistä...
Mitä taas tulee tuohon mainitsemaasi palstaelämään...niin itse kyllä koen, että valitettavasti tämä "palstaelämä" on tällä hetkellä yksi osa elämääni...
ja kyllä tunnen joskus huonoa omaatuntoakin tästä/tähän käyttämästäni ajasta, että omalla kohdallani toki toivon pääseväni tästäkin eroon ajan kanssa...
Että kohdallani kyllä on käynyt niin, että se fyysisen ero narsistista on se helpoin osa, mutta tämä ns. henkinen ero onkin sitte vaikeampaa, että kykenisi jättämään ns. "koko paskan"(millä tarkoitan kaikkeen häneen liittyvää, esim. tämä kirjoittamiseni täällä) taakseen...
20.05.2014 10:07
"Todella olet näreissäsi jostain. "
Jaa no en minä ny sen kummemmin näreissäni ole, kuhan otin kantaa, kerroin oman näkemykseni otsikon aiheeseen liittyen kuviteltu todellisuus ja otin yhdeksi esimerkiksi täällä ilmenneen tarpeen yrittää tuoda tarinaani liittyen ännäksi kutsumani henkilön nykyinen seurustelukumppanikin tänne palstalle...
On asia joka toki kummastuttaa minua, mihin sillä pyritään, minun todellisuudentajuniko horjuttamiseen, vaiko ihan vaan pelkästään sepittämään tarinaani uusia juonenkäänteitä, että juttu jatkuisi ja ännästä puhetta piisaisi...
Oli ny kuinka oli, niin mielestäni juurikin tuo narsisteille tyypillinen tapa otsikoon liittyen...
"Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni."
On täällä vähemmän käsitelty aihe...
Harva ns. uhrikaan tuo sitä "narsistin mielikuvitusmaailmaa" tarinassaan esille, vaikka muistaakseni mm. patologinen valehtelu mainitaan ihan niissä virallisissa kriteereissäkin...
Noh, ehkä jokaisen narsistin kohdalla ei tuo kriteeri täyty, mutta minä ny satun tuntemaan vain tuon yhden henkilön ja ajattelisin, että hänen kohdallaan juurkin tuo kriteeri täyttyy...
19.05.2014 23:04
"Olin hetken ihan tosissani ilahtunut, kun kuvittelin, että hän oikeasti oli hän, vaikka se sitten paljastui trolliksi. "
Niimpä niin...
Kerrot nyt tässä, että olit TOSIssasi ilahtunut, kun KUVITTELIT, että hän oli oikeasti hän...että uskoit omaan kuvitelmaasi joka sai sinut jopa ilahtumaan...
Halojaa, siis elädyt täällä palstalla toisten tarinoihin ja henkilöihin niin että alat oikeasti kuvitella jopa ännäni nyksä kirjoittaa täällä...
Nainen jota itse en tunne henk. koht., , mutta sinä ilmeisesti kuvittelet tuntevasi hänet niin hyvin, että kuvittelit OIKEASTI hänen tulleen palstalle kirjoittamaan ja ilahduit siitä...
Öh, tuota joo tiedän että narsistit luovat niitä illuusioita, mutta olen luullut, että ne liittyvät jotenkin kuitenkin hänelle oikeisiin/tuttuihin/muinoin tapaamiinsa ihmisiin...
En ny ymmärrä, miksi joku luo kuvitelmia jopa itselleen kuvitteellisista henkilöistä...
Jollain tasolla voin sen ymmärtää jos syystä tai toisesta ei sitä omaa elämää/kokemusta/tarinaa ole ja elää enimmäkseen vain nettielämää...
Toki joskus mietin, että saattaa taustalla olla yritystä saada se toinenkin itsensä kaltaisikse/uskomaan jopa omiin kuvitelmiin jota kautta päästään siihen, että "kaikki" ihmiset ovat kaltaisiani,
"Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla."
"Mutta älä huolestu jos et vieläkään tunnista minua. Minäkään en tunnista itseäni. Itse asiassa, pidän itseäni samanlaisena kuin kaikkia muita, ehkä ainoastaan hiukan parempana. Toisin sanoen, päädyn ajattelemaan että kaikki muut ovat minun kaltaisiani, mutta eivät aivan yhtä hyviä."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Itsekin olen joutunut huolellisesti välillä käymään läpi, ne asiat mitkä ovat oikeasti tapahtuneet, erottaakseni ne niistä asioista joita täällä minulle tyrkytetään...
Jotenkin ny ajattelen, tuosta sinun, "Olin hetken ihan tosissani ilahtunut, kun kuvittelin, että hän oikeasti oli hän,", että sinulla on vaikeuksia erottaa tämä palstaelämä todellisuudesta...
En ny sano tätä pelkästään ilkeilläkseni, vaan ikäänkuin varoitukseksi kaikille, että sitä omaa todellisuudentajuaan kannattaa visusti vartoida täällä netissä, ettei tule sen narsistin kaltaiseksi/ala elämää sitä kuviteltua todellisuutta...
19.05.2014 10:01
186 / 223