Mitä ja minkälaisia ovat kauheimmat hetket mitkä n:n uhri kokee?

Kauheimmat hetket

Kauheimmat hetket, mitkä minä olen kokenut, olivat silloin, kun narsisti paljasti todelliset kasvonsa. Rakkauden huumaa kesti monta kuukautta (vajaa vuosi) ja minä olin alkanut alun epäröinnin jälkeen luottaa häneen. Elin rakkauttamme totena. Olin hurjan rakastunut häneen.

Suurinpiirtein yhtäkkiä, pienen alkuverryttelyn jälkeen hän alkoi käpälöimään toisia naisia ja nauroi makeasti minulle päin naamaa...

Minä raivostuin suunnattomasti, enkä tässä paljasta, mitä tein. Mutta asiani tein selväksi. Narsisti ei ymmärtänyt reaktiotani... hänhän ei ollut tehnyt mitään niin väärää, aivan sitä tavallista vain, mitä ennen minua niiden muidenkin kanssa... ja läpi oli mennyt, kai...

Minun on sanottava, että tuosta toipuminen on vienyt todellakin vuosia...

Ensimmäisen puoli vuotta itkin joka päivä, olin aivan uupunut, koska oli työt ja muutakin vielä... Tuskaani lisäsi, että hän avoimesti ja rajattomasti narsistiseen tapaan kertoili minulle kuin hyvälle kaverille konsanaan, miten rakastunut hän oli, kehen milloinkin.

Noina aikoina mietin, että toivoiko hän tosiaan, että tappaisin itseni, niin hän voisi sitten kehuskella sillä eteenpäin... narsistille ominaiseen tapaan. Epäilystäni lisäsi se, että hän otti keskustelussa asian esiin, ikäänkuin se olisi hän, jonka pitäisi miettiä itsensä tappamista.

Tulin siihen tulokseen, että sillä, mitä hän ajatteli, ei ollut merkitystä. Eli tietoisesti nostin itseäni sen kaiken kauheuden yläpuolelle ja yritin ajatella hänet mahdollisimman alas. Enkä tottavie tiedä yhtään syytä, miksi en olisi saanut niin tehdä.

Vieläkään en ole ollut kenenkään muun kanssa, vaikka tapahtumasta on vuosia. Narsistille olen kovan ponnistuksen jälkeen pystynyt antamaan anteeksi. Olen opetellut tuntemaan hänen luonnettaan ajan kanssa. Olen kokenut sen välttämättömäksi.

Olen luonteeltani sellainen, että kun suutun, suutun sitten todella. Narsisteille ja psykopaateille olisi terveellisempää kiertää minut kaukaa. Itse en ainakaan toistaiseksi ole piirteelleni mitään voinut. Eli minua pitää kohdella niin, että kestän kohtelun. En ainakaan toistaiseksi ole voinut sille mitään, että en kestä kaikkea.

Minulle ei ole koskaan tullut edes mieleen, että kaikkea pitäisi sietää...

20

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draagisen tapaht.

Draagisen tapahtumaketjun kokeneelta uhrilta ei voi vaatia tilanteeseen nähden kohtuuttomia asioita. Loukattua uhria ei voi vaatia pohtimaan oman kriisinsä ja suunnattoman tuskansa keskellä tuskaa pahentavia asioita. Kaikki eivät voi tietää, miltä voi tuntua, kun on sellainen kriisi. Minä olen aina ymmärtänyt sen, vaikka itse en ole ennen kokenut. Olen käsittänyt loukkauksen syvyyden, vaikka se olisi tullut normaalilta kumppanilta. Että ei edes narsistisin narsistisin teoin toteutettuna. Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset kestävät sellaisia ja selviytyvät niistä.

Kyllä pettämiset ovat tapahtumia, jotka vetävät erittäin kireäksi petetyn mielen. Pettämisen kokeneet päätyvät joskus jopa itsemurhaan. Loukkaantuminen on usein todella syvää.

Pettämistä seuraa usein radikaali elämän muutos, usein huonompaan suuntaan. Tulevaisuus laitetaan uudeksi. Kaikki voimat menevät välttämättömään. Epätoivo ja toiminta, jota voisi luonnehtia pakolliseksi ja konemaiseksi vaihtelevat. Häpeä, tuska, epätoivo ja kysymys: miksi minun kävi näin? Miksi meidän kävi näin?

Tunteet vaihtelevat vuoristoradalla... toivo, rakkauden tunne, kaipuu, ajatus rakkauden kohteesta toisen sylissä... taas syöksy epätoivoon. Suunnaton yksinäisyys. Jumalaan uskomatonkin ristii kätensä ja epätoivoissaan pyytää: Jumala auta jos olet olemassa.

Työssä ihmiset kuin vieraat, kaikki puheet, joista ennen piti, ovat vailla merkitystä... Kukaan ei voi lohduttaa. Maailmassa ei ole ketään, joka voisi auttaa tai lohduttaa.

Tiedän, että vieläkään en ole täysin selvinnyt tuosta.

• petetty ja selvinnyt

Samanlainen kokemus pettämisestä. Vaatimuksia koettuna, jopa kohtuuttomia ja aivan luonnottomia, joita ei edes pitäisi petetyltä vaatia. Ja niihin taipuu, jotta ei tuhoaisi, vaan rakentaisi niistä onnettomista palikoista, jotka on kohtalo tielle heittänyt. Rakentaisi edes sellaisen elämän, jossa voisi ripauksen tuntea olevansa ihminen.
        Selviämisen tiellä, mutta helposti saa revittyä, vanhat haavat auki. Kaikkea sitä kirjoitettuna täältä löytääkin, jopa surullisia tarinoita, ihmiskohtaloita.

• Käsittämätöntä

"Tuskaani lisäsi, että hän avoimesti ja rajattomasti narsistiseen tapaan kertoili minulle kuin hyvälle kaverille konsanaan, miten rakastunut hän oli, kehen milloinkin."

Samaa teki mullekin. Ihan käsittämätöntä miten voi olla niin samanlaisia kokemuksia :) Tuo koko sun teksti kuulosti niiiin tutulta!

• harhassa kanssa eläny

Kun ei ole tunteita,niin toisen sadistinen kiusaaminen on narskulle jotain peliä.Ihminen kun on ihan vilpittömästi
        rakastunu sitä torjuu vaan ajatuksen että toinen voisi satuttaa sua tahallisesti.Nyt jos joku kohtelis mua samoin tappaisin sen paljain
        käsin,niin paljon se mua loukkasi.Minäkin tyhmä kerroin kaikki pelkoni ja aratkohdat sielussani suhteen alussa sinne oli hyvä
        sitten puukottaa.Suoraan Saatanasta oli se nainen ja susiruma ihminen sisältä.

• 2+1=3
        harhassa kanssa eläny kirjoitti:

Kun ei ole tunteita,niin toisen sadistinen kiusaaminen on narskulle jotain peliä.Ihminen kun on ihan vilpittömästi
        rakastunu sitä torjuu vaan ajatuksen että toinen voisi satuttaa sua tahallisesti.Nyt jos joku kohtelis mua samoin tappaisin sen paljain
        käsin,niin paljon se mua loukkasi.Minäkin tyhmä kerroin kaikki pelkoni ja aratkohdat sielussani suhteen alussa sinne oli hyvä
        sitten puukottaa.Suoraan Saatanasta oli se nainen ja susiruma ihminen sisältä.

"Minäkin tyhmä kerroin kaikki pelkoni ja aratkohdat sielussani suhteen alussa sinne oli hyvä sitten puukottaa."

Niin siinä yleensä käynee...

narsistit ovat hyviä onkimaan suhteen alussa/siinä huumassa tietoja...minunkin jopa kehuskeli minun olevan ihanan avoin...

Sitten loppupeleisssä saa kaiken ikäänkuin käänteisesti takaisin...hyvätkin asiat ovat muuttuneet rumiksi...

• Iina0307

Rehellisyys on narsistintappaja. Minun exäni lähetti kuvia naisista, joita hän tapaili. Hän kuvasi heitä kotonaan ja mökillään. Myös hän soitti minulle töhin tyyliin "ollaan Maijan kanssa täällä metsässä kävelyllä". Onhan jokaisella ihmisellä ystävinään sekä miehiä että naisia. On eri asia, mitä heidän kanssaan tekee. Hän ei myöskään ymmärtänyt ollenkaan negatiivista suhtautumistani asiaan. Hänestä se oli normaalia.

• Iina0307 kirjoitti:

Rehellisyys on narsistintappaja. Minun exäni lähetti kuvia naisista, joita hän tapaili. Hän kuvasi heitä kotonaan ja mökillään. Myös hän soitti minulle töhin tyyliin "ollaan Maijan kanssa täällä metsässä kävelyllä". Onhan jokaisella ihmisellä ystävinään sekä miehiä että naisia. On eri asia, mitä heidän kanssaan tekee. Hän ei myöskään ymmärtänyt ollenkaan negatiivista suhtautumistani asiaan. Hänestä se oli normaalia.

"Minun exäni lähetti kuvia naisista, joita hän tapaili"

Niin kuten olen kertonut, Ännänikin kysyi minulta haluaisinko kuvan hänen nuoruuden ihastuksestaan...johon vastasin etten tarvitse itselleni tuntemattomien naisten kuvia...

Tuossa vaiheessa en edes uskonut koko naisen olemassaoloon sellaisena kuin hän kertoi, että nainen, joka kaiken lisäksi oli narsistin uhri olisi palavasti rakastunut heti seksiä saatuaan vaikka tiesi Ännäni seurustelevan ja tiesi minusta plus muista naisista...

Että periaatteessa tuossa oli Ännäni naiskuva..."kaikki naiset vaan sitä munaa" ja tosiaan lisättynä vielä tuolla narsistin uhrit...jollaisia kertomansa mukaan oli ollut useat muutkin panot...

Että tavallaan näin jälkeenpäin ajattelen, että samalla kun hän alensi naiset "sellaisiksi" niin hän liitti naisiin myös tuon narsistin uhrina olemisen (typerät uhrit rakastuvat narsistiin kerta toisensa jälkeen)

Harmi vaan kun en vielä tuolloin tiennyt näistä narsistiin liittyvistä asioista sitä mitä nyt tiedän...

Noh nykyään tiedän että nainen on olemassa, mutta en siltikään usko tuohon Ännäni minulle antamaan hyvin kyseenalaiseen "kuvaan" tuosta naisesta...vaan uskon että nainen ei oikeasti tiedä millaisen miehen kanssa seurustelee...

• Minun n. teki tuoll.
        Iina0307 kirjoitti:

"Myös hän soitti minulle töhin tyyliin "ollaan Maijan kanssa täällä metsässä kävelyllä".

Minun n. teki tuollaista myös, kuten jo kerroinkin. Ja tuo sama suhtautuminen, että ei ymmärtänyt ollenkaan reaktiotani. Minä laiton hänet ymmärtämään. Huusin ja raivosin. Raivosin ja huusin, yhä uudestaan ja uudesataan. Narsisti oli aivan kauhuissaan. Katkaisi tietysti raivoamispuhelut, mutta minä en antanut periksi, vaan soitin ja soitin yha uudestaan ja uudestaan.

Yritin onkia varsinkin yhden sukunimeä itsekseni omista kanavistani, koska olisin varmaan soittanut myös hänelle, mutta en saanut sitä selville. Ajattelin jo silloin, että narsisti paran onni ja ehkä meidän kaikkien, loppujen lopuksi. Mutta en tiedä, ehkä nainen olisi saanut tietää aiemmin. Tiedän, että narsisti oli kertonut tuolle naiselle minusta samat valheet, mitä oli minulle kertonut edellisestään, suurinpiirtein.

Tuota suhdetta taisi kestää muutamin katkoin usea vuosi. Narsisti kävi minun luonani, oli välillä minun kanssani, välillä säästeli latinkiaan ja pyöritteli vain silmiään. Silmien pyöritystä oli silloin, kun oli tulossa joku yhteinen tapaaminen heillä, että naristin piti olla juhlakunnossa ja parhaimmillaan. Yleensä joku juhlapyhä.

Minulle hän toivotteli vain hyvää juhannusta, hyvää joulua jne. En toivottanut takaisin, vaan toivoin, että maa nielisi hänet ja hänen "juhlansa". Hän soitteli minulle aivan kauhuissaan, että miten voin olla niin julma häntä kohtaan... Uskon, että hän koki narsistista loukkaantumista, ja olin pilaamassa hänen juhlafiilistään. Siihen aikaan jäin myös itse hyvin yksin, enkä tahtonut riidellä enempää, kunhan vain sain sanoa ja satuttaa myös narsistia, ja tuoda jotenkin esiin sen, että minä en hyväksynyt hänen toimiaa.

Hän lupaili minulle, että kaikki järjestyy, kunhan vain jaksan odottaa, ja että olemme sitten yhdessä, kun hän saa asiansa järjestykseen (tuota naista tarvittiin asioiden järjestelyyn).

Yhden heistä naisista tapasin, hänestä en ollut kiinnostunut, toisen sain puhelimeen ja hänelle kerroin pikaisesti, mikä mies... Hän oli erittäin varakas nainen ja olisi ehkä muutenkin jättänyt narsistin.

Mutta yhteistä tälle kaikelle oli, että narsisti ei yhtään ymmärtänyt, miksi minä suutuin. Nyt on puolitoista vuotta siitä, kun viimeksi oli tuollainen ottelu. Sen jälkeen minua ei enää ole kiusattu toisilla naisilla. En myöskään enää välitä narsistin liikkeistä. Hän saa minun puolestani painua vaikka sinne kuuluisaan Hornan Tuuttiin. Minulle se on yhden tekevää.

Sen verran pidän kuitenkin puoleni, että hänen on parasta olla koskaan tulematta minun eteeni kenenkään naisen kanssa, kuten myös en halua kuulla hisahdustakaan kenestäkään toisesta naisesta. Näyttäisi siltä, että narsisti on ainakin minun kanssani läksynsä oppinut.

Se ikävä puoli tässä on se, että ehkä hän sitten jollekin toiselle osaa olla ovelampi, eikä paljasta korttejaan, vaan toimii enemmän salassa, joten hän voi paljastua hitaammin. En tiedä, onko sillä väliä. Ei toisia naisia kuulu tuoda näytille... Eikä niillä kuulu retostella, kun on edellinen suhde vielä kesken.

• Sanat eivät riitä
        Iina0307 kirjoitti:

"Hän ei myöskään ymmärtänyt ollenkaan negatiivista suhtautumistani asiaan. Hänestä se oli normaalia. "

Sanat eivät riitä kertomaan...

Koin niin tuota, niin tuota. Aivan ei ymmärtänyt ollenkaan... ei niin mitenkään. Torui mustasukkaisuudesta.. olin kuulemma lapsellinen ja jotenkin ottanut hänet liian tosissani. Siis MINÄ olin lapsellinen, vaikka HÄN oli leikkimestari omalla hiekkalaatikollaan...???

Ihan en älykkäänä tuota henkilöä voi pitää. Olen tietenkin tiennytkin aina, ettei hän ole mikään älykäs mies, mutta että noin sekaisin, kaikki asiat ylös ja ympäri noin.

Tuosta, että uhri ikään kuin kieltää sen, että narsisti loukkaisi tahallaan... Ei pysty näkemään, että narsisti loukkaa tahallaan, kuvittelee, että narsisti ei ymmärrä tekojaan. Niin Vaknin sanoo, että se on yksi uhrin defenssi.

MIKÄILI se on uhrin defenssi ja MIKÄILI oma narsisti-psykopaattini TIESI, että hän loukkaa, niin tuon on tarvinnut olla kaikin tavoin hänen pääepisodinsa hänen touhuissaan. Voisivatko uudet suhteet yleensäkin olla hänelle paitsi yritys saada hyötyä, myös yksi pääkiusaamisväline?

Minun on sanottava, että vieläkään en usko tuota. Hän oli niin usein niin ymmällään ja yritti melkein keinolla millä hyvänsä saada minua rauhoittumaan. Tietenkin kävin vaaraksi hänen elämässään, kun en hillinnyt itseäni, vaan hän joutui pelkäämään tosissaan, että paljastelen häntä loppuelämäni niin paljon kuin ehdin... Jotenkin ajattelin jossain vaiheessa, että noin teenkin.

• olisi kannattanut
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Minun exäni lähetti kuvia naisista, joita hän tapaili"

Niin kuten olen kertonut, Ännänikin kysyi minulta haluaisinko kuvan hänen nuoruuden ihastuksestaan...johon vastasin etten tarvitse itselleni tuntemattomien naisten kuvia...

Tuossa vaiheessa en edes uskonut koko naisen olemassaoloon sellaisena kuin hän kertoi, että nainen, joka kaiken lisäksi oli narsistin uhri olisi palavasti rakastunut heti seksiä saatuaan vaikka tiesi Ännäni seurustelevan ja tiesi minusta plus muista naisista...

Että periaatteessa tuossa oli Ännäni naiskuva..."kaikki naiset vaan sitä munaa" ja tosiaan lisättynä vielä tuolla narsistin uhrit...jollaisia kertomansa mukaan oli ollut useat muutkin panot...

Että tavallaan näin jälkeenpäin ajattelen, että samalla kun hän alensi naiset "sellaisiksi" niin hän liitti naisiin myös tuon narsistin uhrina olemisen (typerät uhrit rakastuvat narsistiin kerta toisensa jälkeen)

Harmi vaan kun en vielä tuolloin tiennyt näistä narsistiin liittyvistä asioista sitä mitä nyt tiedän...

Noh nykyään tiedän että nainen on olemassa, mutta en siltikään usko tuohon Ännäni minulle antamaan hyvin kyseenalaiseen "kuvaan" tuosta naisesta...vaan uskon että nainen ei oikeasti tiedä millaisen miehen kanssa seurustelee...

Olisi kannattanut katsoa se kuva...sittenkin...eihän kyseessä ollut satuolento. Aika estoiselta vaikutat...sittenkin...vaikka haluat luoda kuvan avoimesta ihmisestä. Uskoit, että olisi ollut narsistin uhri...satuja kertoi...että kaikki panot olisivat...huh, huh.
        "typerät uhrit rakastuvat narsistiin kerta toisensa jälkeen"...typerät...sittenkin...

• olisi kannattanut kirjoitti:

Olisi kannattanut katsoa se kuva...sittenkin...eihän kyseessä ollut satuolento. Aika estoiselta vaikutat...sittenkin...vaikka haluat luoda kuvan avoimesta ihmisestä. Uskoit, että olisi ollut narsistin uhri...satuja kertoi...että kaikki panot olisivat...huh, huh.
        "typerät uhrit rakastuvat narsistiin kerta toisensa jälkeen"...typerät...sittenkin...

"Olisi kannattanut katsoa se kuva"

Niinku miksi olisi kannattanut katsoa, en nähnyt mitään järkeä siinä, että minulle olisi lähetetty itselleni täysin tuntemattoman naisen kuva katsottavaksi...

Ajattelin asiaa siltä kannalta, että jos olisin ollut itse tuo häneen rakastunut nainen/tuleva seurustelukumppani, niin en varmaankaan pitäisi ajatuksesta, että mies lähettäisi kuvan minusta jollekkin panolleen/täysin tuntemattomalle ihmiselle...

Mitä tuohon tulee...

"Uskoit, että olisi ollut narsistin uhri."

Niin luet huonosti, kerroinhan jo tuossa etten uskonut, enkä usko vieläkään...

"Noh nykyään tiedän että nainen on olemassa, mutta en siltikään usko tuohon Ännäni minulle antamaan hyvin kyseenalaiseen "kuvaan" tuosta naisesta...vaan uskon että nainen ei oikeasti tiedä millaisen miehen kanssa seurustelee..."

• Noh näköjään unohdin kirjautua, pikkusen uusi asia tämä rekattu nikki, jonka vasta tänään hankin...

• reilu peli

"Noh näköjään unohdin kirjautua, ,,," olithan kirjautunut, mutta halusit käyttää muuta nimimerkkiä kuin virallistasi, eikö niin? Tuommoiset valeet ovat narskuille hyvin tyypillisiä, mutta ei kannata pitää muita typerinä.
      Narsistinen psykopaatti kääntää asiat mieleisekseen. Toisen onnellinen lapsuus muuttuukin hänen omakseen samoin kuin kokemuksetkin ja saavutukset. Hyvä muistaa kuitenkin, että narsisti ei ole koskaan onnelinen eikä koskaan tyytyväinen itseensä.
      Jälkikäteen voi vain todeta, että mitään todellista ei koskaan ollutkaan narsistin tunteissa. Koko yhdessäolo oli vain harhaa ainoastaan taloudelliset menetykset jäivät illuusiosta jäljelle.

• "Toisen onnellinen lapsuus muuttuukin hänen omakseen samoin kuin kokemuksetkin ja saavutukset"

Tuohon vastaan, että valitettavasti niin ei tule käymään minun kohdallani , minulla ei ole mitään keinoa muuttaa edes ajatuksissani lapsuuttani onnelliseksi...

Jos nyt jostain voin olla kiitollinen lapsuuteeni liittyen niin kiitos kuuluu lastensuojeluviranomaisille...heidän ansiostaan minulla oli mahdollisuus välillä tutustua ns. normaalinkiin elämään...

Kirjoituksesi alusta päätellen, osoitit viestisi minulle, mutta tässä tapauksessa se nyt tuli väärään osoitteeseen...en ole sinun narsistisi...minulla on oma tarinani täällä liittyen Ännä suhteeseeni...

• valheenjäljet

Minulle kauheimmat hetket olivat ne kun narsku yritti surmata minut. Puukotta selkään kun ei saanutkaan tahtoaan läpi enkä uskonut hänen valheitaan, vaan vaadin totuuden puhumista. Narskua uhkasi paljastuminen ja hänen lähteidensä menetys. Tämä tapahtui sen jälkeen kun narsu paljastui oikein psykopaattinarskuksi.

• tiinuli73

Minulla "oli" ystävä, jolle olin elintärkeä.. hän oli empaattinen ja piti puoliani! Hän oli kiinnostunut kaikesta mitä tein ja usein innostui mukaani harrastuksiin tai houkutteli minut omiinsa. Hän alkoi hiipiä suhteeseeni... soitteli miehelleni, ja kertoili, miten hauskaa meillä naisilla onkaan keskenämme.

Hän koetti houkutella minut pettämään jopa miestäni.. ainakin jouduin muutamia kertoja istuskelemaan hotellihuoneessa, kun hän hoiti hommansa yhdenillan seuralaisten kanssa. (olin typerä hänen kyydillään, ja yöpaikkana oli ystäväni uusi asunto). Mieheni osti minulle auton, kun aloin odottamaan toista lastamme.
      Ystäväni osti samanlaisen -tai toki vähän paremman.
      Sitten aloimme mieheni kanssa rempata ostamaamme taloa. Ystäväni valitti, kun en ehdi olemaan hänen kanssaan. Pyysimme häntä ja hänen miesystäväänsä kummeiksi - oletin, että ystäväni olisi rauhoittunut ja aloittanut seesteisemmän elämän. Ystäväni piti mieheeni yhteyttä, sillä hän tiesi minulla olevan uusi työkaveri (miespuolinen) -jonka kanssa jouduin tekemään paljon yhteistyötä. Ystävissäni oli myös entisten harrastusten myötä miespuolisia hlöitä, joiden kanssa joskus soittelin -ja ihan avoimesti siis mieheni aikana.

Mieheni oli työnarkomaani ja alkoi etääntyä minusta. Hain hänelle apua.. monet terapiat kävimme ja hän sai elämänsä raiteilleen, mutta koko raskausajan olin todella yksin. Silloin ystävälläni ei ollut aikaa minulle! Minusta hän suorastaan
      kuulosti iloiselta, kun olin onneton.
      Lapsi syntyi, ystäväni oli alkanut vihjailla miehelleni, että onkohan lapsi varmasti hänen?! ---vitsinä.....
      Mieheni muuttui ja masentui taas, entistä pahemmin. Hän oli pitkällä sairaslomalla ja vahingossa kuulin, että ystäväni lupasi tukea häntä kaikessa. Minusta ei siihen olisi! Samaan aikaan ystäväni koetti innostaa minua heti äitiyloman päätyttyä opiskelemaan. Etten jäisi niin yksin...

Aikaa kului, keskityin perheeseen täysin. Mieheni etääntyi yhä enemmän.. loppujen lopuksi hän päätyi itsemurhaan.
      Ystäväni ei ihmetellyt asiaa, koska en ollut tukenut kylliksi miestäni. Ystäväni oli jopa ehdottanut eroa miehelleni, koska löytäisi varmasti jonkun paremman!
      Hautajaisten jälkeen ilmoitin, etten halua häntä enää elämääni.
      Sitä hän ei uskonut, mutta antoi minun olla rauhassa. Puhui kyllä minusta selkäni takana. Tutustuin n. 8-9 kk mieheni kuoleman jälkeen erääseen mieheen. Aluksi olimme kuukausia vain ystäviä - kunnes tajusimme välittävämme toisistamme niin, että suunnittelimme yhteen muuttoa.
      Silloin ystäväni puuttui peliin.

Tein heti alussa selväksi, etten enää halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan! Ja kerroin kaikesta uudelle miesystävällenikin.
      Ystäväni ehti kuitenkin vielä "varoittaa" minusta miesystävääni... ja puhui ihan kamalia meistä. Että olimme tunteneet jo vuosia, ja siksi edellinen puolisoni teki itsemurhan jne. Mietin jo syytteen nostamista -mutta ehkä tein oikein, ettemme antaneet hänen enää häiritsevän meitä ja pyyhimme hänet 100% elämästämme. Lapsemme ovat vielä ystäviä, ja olen tehnyt selväksi, että riitainen tilanne on vain aikuisten syytä, ei heidän.

Mutta vasta nyt olen tajunnut - hän taisi olla narsisti! Ja on sitä varmaan yhä, muttei puutu enää elämääni!

• niin totta

Niin narsistit ovat ihmisen hahmossa esiintyviä Saatanoita. Tuhon kylväjiä.
        Siinä nähtiin, mitä tuhoa ne voivat saada aikaan. Ihmisen henki ei merkitse niille mitään. Ihmiset ovat vain pelinappuloita ja esineitä. Alusta lähtien hän on halunnut tuhota sinulta kaiken. Narsistihan vihaa naisia, niin miesnarsku kuin naisnarskukin.
        Ja teki sen narskulle tyypilliseen tapaan, alussa niin empaatista näytellen.
        Valvo nyt lapsiasi, etteivät joudu narskun pelinappuloiksi.

• tilda7

Itselläni on takana kokemus sadistisesta suhteesta narsistin kanssa. Onneksi suhde jäi lyhyeksi kestoltaan.
      Yleensä en ole kirjoittanut kokemuksista nettiin koska tuntuu melkein mahdottomalta kertoa siitä ja pystyä antamaan muille ajasta oikea kuva. Kuinka pystyä kertoa kuinka intensiivistä ja lamaannuttavaa kaikki on..

Arki oli hyvin vaikeaa. Ikäviä hetkiä ei ollut siellä täällä vaan se oli jatkuvaa. Joskin oli hurmaavampia hetkiäkin. Aina kun edes liikuin tai sanoin jotain niin tein jotain 'pöyristyttävän' väärää josta sain kuulla kunniani eikö minua ollut kasvatettu kun en osaa pyytää teoistani anteeksi. Aamusta asti, heti silmien aukaisun jälkeen piti olla tuntosarvet töissä, mistä päin sinä hetkellä tuulee. Jos nousin sängystä samantien kellon herättyä, alkoi ahdistavan raskas riita ja huuto kun en huomioinut tai toivottanut huomenta toiselle ennen kuin nousin sängystä. Toinen oli niin raivostunut että tärisi hermostuneisuudesta. Reagointi oli jotain uskomattoman agressiivista ja laamannuttavaa. Oli käsinkosketeltavaa kuinka jopa ohikävelevät ihmiset kaupungilla pelkäsivät häntä. Elekieli ja ilme oli kylmän ja agressiivisen psykopaatin luokkaa. Läheisimmille ulkopuolisille ihmisille hän oli maailman valloittaja ja tilan hurmaaja.

Jokainen askel piti kirjaimellisesti suunnitella välttääkseen järjettömän riidan. Useimmiten se oli kuitenkin mahdotonta ja sain kuulla uhkauksia ja soittoja töihin että hän tulee työpaikalleni riehumaan. Loppuvaihe meni jo todella sairaaksi eikä antanut minun nukkuakaan. Kun en ole räjähtävää tyyppiä itse niin se sai hänessä ärsytystä aikaan kahta kauheammin. Peiton repiminen päältä jatkui pitkään tai hän tuli eteeni makaamaan ja pitämään silmiäni auki väkisin samalla k silmiin katsoen ja aivopesten kuinka arvoton ja huono ihminen olen. Vessaan en saanut mennä saatika sulkea ovea. Hän tuli vessaan raivona perässä, jäi nojaamaan vessan pöytään ja käski tehdä asiani hänen katseensa alla. Nöyryyttävimpiä hetkiä mitä olen kokenut aikuisiälläni.

Yhtenä hotelliviikonloppuna aamiaiselle mennessämme hänen päässään naksahti jostain syystä 'kyräilevistä' aamiaistarjoilijoista. Kahvinsa juotuaan hän lähti raivona huoneeseen pöydän noustessa ilmaan ja astioiden kaaduttua. Ensin olin kovasti koittanut varmistaa haluaako hän että lähden mukaan. Sain monta 'ei tarvitse'-vastausta. Jäin juomaan omaa kahviani rauhassa, tuntien silmäparien porautuvan joka suunnalta. Meni 5 minuuttia kun olin tekemässä itsekin lähtöä huoneeseen ja hän tulee riehumaan aamiaistilaan. Saan vaivoin työnnettyä hänet pois tilasta kun toinen raivoaa haukkuu että en lähtenyt hänen matkaan. Vaikka hän kuinka olisi sanounut ettei minun tarvitse lähteä, olisi minun kuitenkin tarvinnut lukea hänen ajatuksensa että tottakai olisi pitänyt lähteä. Hyvin nöyryyttävää olla ikävän huomion keskipiste jolle raivotaan että 'alan riehumaan ja järjestän kohtauksen' varsinkin kun hän oli hyvin tietoinen kuinka vaivaannuttavana asiaa pidin ruotia erimielisyyksiä julkisilla paikoilla.

Hyvin raskaan, pitkän ulkomailla olevan viikonlopun jälkeen pääsin hänestä onneksi eroon. Joskaan en helposti. Uskomatonta miten selviydyin ajasta, jolloin kokoajan teki mieli pyytää joltain ulkopuoliselta apua, jolloin täytyi kokoajan silittää, pitää kädestä ja rauhoitella ettei tilanne räjähdä. Ed.mainittu vain hyvin pieni osa tapahtumista. Kaikki tämä univelkaisena ja täysin loppuunpalaneena. Reissun jälkeen kehoni oli vahvassa shokkitilassa. En pystynyt kuin itkemään ja tärisemään. Jäljellä olevat voimavarani jouduin keskittämään puheluihin, kun soitin kriisipuhelimiin jotta sain rauhoituttua sen verran että sain kerrottua tapahtumista. Läheiset eivät ymmärtäneet alkuunkaan kokemaani. Halasivat hämmentyneinä ja yrittivät lohduttaa. Laihduin 8 kiloa, en pystynyt syömään ja vain pieni osa nesteistäkin pysyi sisällä. Jouduin sairaslomalle ja huomasin että muistini ei enää toiminnut. Oli hyvin vaikeaa soittaa esimiehelle töissä ja kysyä esimerkiksi työssä tarvittavaa 4-numeroista koodia, joka on säilynyt muuttumattomana ja jota on käyttänyt viimeiset 10 vuotta.

Yllätyin itsekin kuinka vahva vaikutus voi häiriintyneellä ihmisellä olla toiseen. Kuin kunnon lyönti pesäpallomailalla polvitaipeisiin. Kuinka altis sitä onkaan ja kuinka puolustuskyvyttömäksi sitä jääkään eristäytyneenä kun kokemus on jotain ihan muuta kuin normaalia. Tapahtumista on jo vuosia mutta vieläkin joskus kun näen kyseisen ihmisen kaupassa niin, tulee paniikki ja fyysisesti oksettava olo.

Jospa avautuminen hiukan edes helpottaisi kun asiat kummittelee vieläkin mielessä. Vielä kun saisi luoton takaisin ihmisiä kohtaan niin olisin tyytyväinen.

• Ettei totuus unoht.

Ettei totuus unohtuisi.

Rukous itseni puolesta:
      Älä anna minun kääntyä tieltä, jolle olen lähtenyt kun olen jättämässä narsisti-psykopaatin.
      Älä anna minun koskaan unohtaa tapahtunutta niin hyvin, että hänet takaisin huolisin.
      Älä anna minun koskaan kuvitella, että hän on muuttunut.
      Anna minun antaa hänelle anteeksi, mutta älä anna minun kuvitella häntä tavalliseksi ihmiseksi.
      Älä anna hänen näennäisen vaatimattomuutensa pettää itseäni.
      Anna minun muistaa, että hän on koukkuja täynnä.
      Anna minun nukkua yöni huolettomasti ilman että minun tarvitsee ajatella samanaikaisesti, että minua petetään.

• Blackweather

Kauheimpia hetkiäni nks. ystäväni kanssa oliat kaikki, yhtäkään vähättelemättä jotka hän teki ennalta-arvaamattomasti. Heijasti pahat sanat suoraan sydämeen, kuin helvetin liekit.

Hän satutti kun puhui lähimmäisistäni paskaa, kyseenalaisti minut ja tuhosi minua samalla kun piti minua jatkeenaan.

Kun hän katsoi minua ja kertoi mikä minussa on vikana, fyysisesti ja henkisesti. Kuinka kroppani on arvottomampi kuin hänen koska olen normaalipainoinen ja erittäin hoikka sekä treenattu, olin transun näköinen kuvissa. Itse olin tyytyväinen kroppaani, silti se satutti. Kuinka älytön olen, kuinka tyhmä ja naiivi olen. Kuinka näytän siltä ja tältä, kuinka kasvoissani on virhe meikeistä, ''Miksi sinä teet nuo kulmakarvat noin?!?!?!!?!?!? Etkö sinä tajua, että se on rumaa?! 1 1'' Samassa autossa istuessamme tokaisi noin. Kerran eräs mieshenkilö katsoi minua silmiin ja sanoi: '' Eikö hän olekin kaunis, eikö hänellä olekin erittäin kauniit silmät. '' Narsisti siihen: '' No en mä nyt tiedä onko hän niin kaunis '' Järkytyin.

Voin vahvistaa, että olen aina ollut erittäin vahva ihminen ja tulen rakastavasta perheestä joten todella empaattinen ja olen huomannut valitettavasti joskus olevani taipuvainen tuntemaan siltikin itseni huonommaksi koska koulukiusaus sekä väkivallallista historiaa olen kohdannut. Vaikka kuinka vahva sielu minussa pihisee, jäin hänen jalkoihinsa.. Potkittavaksi.

Se tuntuu täysin samalta kuin pahoinpitely lähes kuolleeksi asti ja sen jälkeen sen jatkaminen koska kaikki tulee niin yllättäen että tunnet olosi hulluksi.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5qy5vplku1qgv9ido1_250.jpg

http://www.sfcapc.org/assets/uploads/PinP_EA_SanFrancisco_SMALLcropped.jpg

http://www.lyricsfreak.com/d/depeche mode/enjoy the silence_20039358.html

Olen parempi yksin kuin hänen kanssaan, olisinpa sen heti tajunnut. Tässä kuitenkin olen, I'm too happy to be alive. JÄTTÄKÄÄ VÄÄRINKÄYTTÄJÄT.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6070
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3636
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3036
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      166
      2249
    5. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      643
      2242
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1515
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1455
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1258
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1176
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe