Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Miten+toiset+suorastaan+keräävät+narsisteja+ympärilleen+kuin+ruoantähteet+kärpäsiä?"
Vai+olisko+se+niin,+et+narsistiksi+nimitetän+kovin+heppoisin+perustein.+
Jos+toinen++haluaa+päättää+suhteen+yksipuolisesti+niin+ilman+muuta+hän+narsisti.+
Jos+kumppani+ei+ole+juuri+sellainen+ja+tee+juuri+niinkuin+minä+haluan+ja+täytä+kaikkia+tarpeitani+ja+toiveitani,+niin+hän+on+narsisti.++
Jos+toisella+on+vähänkin+muutakin+elämää,+muita+kiinnostuksen+kohteita,/harrastuksia+niin+ilman+muuta+hän+on+itsekäs+paska+eli+narsisti
Mutta+joo,+voihan+se+oikea+ongelma+olla+jotain+sellaista,+ettei+osaa/kykene+olemaan+yksin,+joku+on+pakko+saada.+
Niin+otetaan+sit+se+joka+saadaan+kiinni+ja+varmuudeksi+vakuudeksi+rustataan+viä+"onnen+huumassa"+lapsi+alulle,+ettei+saalis++pääse+karkamaan.+Sitten+kun+arki+koittaa,+eikä+perhe+elämä+suhde+niin+sen+toisen+täytyy+sit+olla+narsisti
No+tämmöstä,+mä+vaan+en+usko+noihin+moniin+narsisteihin.+
Kaikissa+meissä+toki+on+narsismia,+sitä+ilkeääkin+joskus,+mut+on+kuitenkin+olemassa+jonkinlaiset+kriteeritkin+sille,+millainen+"oirekuvasto"+kuuluu+narsistiseen+persoonallisuushäiriöön,+jolloin+voidaan+puhua+narstista.
26.11.2018 12:38
"Anteeksianto+on+mahtipontista+ja+marttyyrin+kuuloista.+Ei+tarvi+antaa+anteeksi,+mutta+voit+päästää+irti.+"
Niin+siltähän+se+tosiaan+saattaa+kuullostaa,+mutta+vaikka+ei+suoranaisesti+annakkaan+anteeksi+niin+tuo+"irtipäästäminen"+tarkoittaa+myöskin++sitä+anteeksiantoa+omalla+tavallaan.
"Anteeksianto+tarkoittaa+sen+sijaan+menneisyyden+tapahtumista+irrottautumista,+niiden+taakse+jättämistä+ja+siirtymistä+eteenpäin"
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/hyvinvointi/myötätunto-ja-anteeksiantaminen/anna-ja-pyydä-anteeksi
Mitä+taas+tulee+tuohon+jälkimmäisen+kommenttiin,+"Anteeksianto+ei+muuta+kuin+katkeroita+sinua+ja+tekee+sinusta+heikon+narsistin+silmissä"
Niin+ennemminkin+viha+ja+kostonhalu+,+jatkuva+vääryyksien+muistelu+tekee+ihmisestä+katkeran+ja+viha+sitoo+ajatukset+tiiviisti+siihen+kohdehenkilöön.++
Kun+päästät+irti,+sen+narsistin+ei+tarvitse+tietää+sinusta/sinun+tunteistasi+yhtään+mitään.+
Kun+jatkat+elämääsi,+tulet+entiseksi+itseksesi,+yhtä+kokemusta+viisaampana+niin+se+ei+ole+merkki+heikkoudesta+vaan+enemmänkin+todiste+siitä+että+ikävän+kokemuksen/sen+narsistinkin+pystyy+myös+jättämään+taakseen.++
Minun+mielestäni+viha+vaan+kielii+siitä,+että+on+vielä+tunteita+jäljellä+ko.+ihmistä+kohtaan+ja+tavallaan+sidottu+siihen+ihmiseen+ajatuksen+tasolla.
26.11.2018 09:47
"Kirjallinen+sopimus,+siis+ihan+perintäkelpoinen+on+,+mutta+vain+hieman+isommalle+summalle+kuin+elatustuki.+Mun+pointti+onkin+lähinnä+se,+että+maksaa+nyt+edes+jotenkin+siitä,+kun+on+piti+minua+pellenä+monta+vuotta.+Ja+näillä+näkymin+maksaa+monta+vuotta+tästä+eteenpäin."
Niin+mistähän+elatustuesta+ny+puhut,+kun+lain+mukaan+lapsen+elatustukea+kyllä+maksetaan+18+vuotiaaksi+asti+ja+joissain+tapauksissa+vielä+senkin+yli,+jos+lapsi+opiskelee,+että+näkymät+on+ihan+lakiin+kirjattu,+ei+sinun+päätettävissäsi.+
Jutustasi+päätellen+asiasta+on+tehty+kirjallinen+sopimus,+että+jos+maksut+jää+maksamatta+niin+ne+menee+perintään.+
Outona+pidän+tuota+kommenttiasi+jossa+toteat+että+"maksaa+nyt+edes+jotenkin+siitä,+kun+on+piti+minua+pellenä+monta+vuotta.+"
Että+ajatteletko+sinä+että+elatustuki+on+tarkoitettu+sinulle+korvaukseksi+"pellenä+pitämisestä"+
Eiköhän+se+elatustuki+ole+kuitenkin+tarkoitettu+lapselle/lapsen+tarpeisiin,+eikä+korvaukseksi+sinulle.+
Vai+ruinaatko+sinä+henkilökohtaisesti++vielä+rahaa+tuon+virallisesti+vahvistetun++elatustuen++lisäksi+itsellesi.+Ts.+olet+aloitteellinen+yhteydenpidossa+ilman+että+kyse+olisi+lapsen+asioista.+
Vaan+enemmänkin+kyse+on+sinun+tarpeestasi,+olla+yhteyksissä+ja+keinona+on+ruinata+rahaa.+Ts.+et+suinkaan+halua,+että+ko.+ihminen+unohtaisi+sinua.+
No+joo,+tääkin+juttu+ny+taitaa+olla+"niitä"++juttuja,+jotenkin+tarkoitushakuistakin,+ja+tässä+tarinassa++rahalla+näyttää+olevan+suurin+rooli+aloittajan+elämässä.+
No+näköjään+jonkun+toisen+mielestä,+toimintasi+kuullostaa+hyvältä.+
Kun+taas++itse+olen+toista+mieltä+ettei+toimintasi++kuullosta+kovinkaan+fiksun+aikuisen+ihmisen+toiminnalta,+jo+pelkästään+käyttämäsi+sana+ruinata+(anella,+kerjätä,+mankua,+vinkua)+kertoo+omaa+kieltään.+
Ruinaat+rahaa,+vaikka+et+kertomasi+ole+pikkurahan+puutteessa,+mitä+se+"pikkuraha"+ny+sinun+mielestäsi+sitte+tarkoittaakin.+
Aika+alaskin+sitä+ihminen+voi+näköjään+vajota.+
Vai+onkohan+kyse+kuitenkin+siitä,+ettei+sinulla+ole+juurikaan+tuloja+syystä+tai+toisesta+ja+kiristät+lisärahaa+lapsen+avulla.+
No+joo,+onhan+meitä+ihmisiä+ja+tarinoita+joka+lähtöön
26.11.2018 09:24
Niin+en+tiedä+mikä+kuvamaasi+tilanne+oli,+missä+lapsi+saatettiin+tuntemaan+häpeää.+
Mutta+mielestäni+aikuisten+pitäisi+pyrkiä+suojaamaan+lasta+sellaiselta+tilanteelta,+varsinkaan+jos+hänellä+ei+ole+osaa+eikä+arpaa+ko.+asiassa.+
Mielestäni+aikuisten+pari/seurustelusuhteiden+yksityiskohdat++niihin+liittyvät+henkilökohtaiset+asiat+ongelmat,+saati+tieto+siitä+"kuka+ketäkin+nai+missä+ja+milloin"++eivät+kuulu+kuin+asianosaisille
Samalla+tavalla+myös+itse+olen+kunnioittanut/+kunnioitan,+lasteni+omia+seurustelu/parsisuhteita.+
Tiedä+sit+mikä+on+mallioppimista,+jota+pohdit+"miten+hän+itse+toimii+tulevaisuudessa+vastaavassa+tilanteessa,+annetun+mallin+mukaisesti+vai+jotenkin+muuten?"
Johon+jo+vastasinkin,+et+jos+tilanteesta/häpeästä++jää+muistijälki,+hän+muistaa+joutuneensa+kiusalliseen+tilanteeeseen,+niin+uskoisin+ettei+hän+aikuisena+saata+lastaan+vastaavanlaiseen+tilanteeseen.+
Mutta+joo,+hieman+vaikea+hahmottaa+millaisesta+tilanteesta+oli+kyse,+mutta+ilm.+sinä+olit+paikalla,+mut+mikä+sit+oli+tilaisuuden+aihe,+mitä+piti+hävetä+ja+kenen,+miksi+tuo+lapsi+oli+siinä+tilanteessa.+Oliko+hän+jotenkin+asianosainen,+isyys+asioistako+oli+kyse.
25.11.2018 12:56
Niin+kiva+kun+joku+ees+huomaa,+et+pääsääntöisesti+kaiketi+näiden+eri+aihein+otsikoitujen+palstojen+tarkoitus+olisi+auttaa+löytämään+itseään+kiinnostavat+aiheet+ja+keskustella+niistä.+
Et+mun+mielestä+on+ihan+luonnollista,+et+myös+narsistit+kirjoittavat+täällä+ja+tottakai+se+näkyykin.+
Silloin+aikoinaan+kun+tänne+palstalle+tulin,+oli+toki+enempi+ns.+aitoja+uhreja,+keskustelu+oli+enempi+vuorovaikutteista.+
Nykyään+sitte+enimmäkseen+henkilöihin+liittyviä/keskustelua+kirjoittajista,+muuten+vaan+huutelua+jos+joku+tarttuis+täkyyn,+et+tästä+tuntuu+tulleen+"jonkun+oma+palsta",+keskustelut+pyritään+ohjaamaan++häneen.
Useaan+kertaanhan+olen++tuonut+esille+ettei+tää+ole+mikään+narsistien+uhrien+tukipalsta+ja+tällä+palstalla+monet+ns.+"uhrien"+aloitukset+ovat+tosiasiassa+narsistien+tekemiä.+
Mut+ajan+saatossa+tää+palsta+ny+sit+on+muuttunu+tämmöseksi+narsistien+temmellyskentäksi+josta+sivulinen+tuskin+saa+mitään+irti,+ymmärtää+ees+mistä+puhutaan.+
Mutta+joo+jos+ny+vähänkin+on+kuusalla+palstan+aiheesta+niin+tietää+et+etenkin+narsisti+uhriutuu+hyvin+herkästi+ja+esiintyy+mieluusti+uhrina+milloin+mistäkin+syystä.+Eihän+siihen+tarvita+juurikaan+muuta+kun+pikkusen+epäilet+ettei+hän+ole+sitä+mitä+sanoo+olevansa+tai+mainitsee+ettei+hän+ole+ihan+okoo.+
Mut+oli+ny+niin+tain+näin,+niin+ihan+oikealla/aiheen+mukaisella++palstalla+narsistit+ovat.+En+näe+siinä+mitään+outoa,+väärää.+
Heille+joita+on+oikeasti+kohdeltu+kaltoin,+mieli+on+järkkynyt++ja+tuntuu+ettei+elämä+suju,++heille+jotka+tarvitsevat+apua+ja+tukea+joko+itsensä+tai+narsistisuhteensa+tiimoilta+on+olemassa+omat+paremmat+ja+viralllisemmat+saittinsa.
25.11.2018 12:22
Aloitat+kommenttisi+sanoilla+Rakas+vaimoni.
Miksi+ihmeessä+pitäisi+erota+jos+kerran+vaimosi+on+sinulle+Rakas
24.11.2018 15:34
Tämmösenkin+vielä+tästä+bongasin,+mut+en+ny+ihan+saanut+kiinni+missä+roolissa+itse+olet+tässä+esimerkissäsi.+Oletan+et+taidat+olla+yksi+mainitsemasta+kolmesta.+
Mut+jos+ny+oikein+ymmärsin++niin+lähipiirissäsi+on+joku+nainen,+jonka+elämää+olet+seurannut/seuraat+tiiviisti.
Tiedät+että+nainen++on+häärännyt++kolmantena+ja+vielä+tietojesi+mukaan+monta+muutakin++isäehdokasta+on.+Hieman+jäi+epäselväksi,+kuka+noista+monista+sitten+oli/on+ko.+lapsen+isä,+kun+hänelläkin+joku+rooli+tässä+asiassa.+
Oletan+lukemani+perusteella+,+et+isä+on+ilm.+tuntematon/isyyttä+ei+ole+selvitetty/vahvistettu+tai+isä+hylännyt+lapsensa.+
Mutta+joo,+jos+oikein+ymmärsin+niin+ko.+murroikäinen+lapsi+on+joutunut+noloon+tilanteseen+joka+tulkintasi+mukaan+aiheutti+hänelle+häpeää+ja+tunteen,+että+lapsi+olisi+halunnut+vajota+maan+alle.+
Minkähänlainen+sitte+tuo+tilanne+mahtoi+olla+ja+miksi+tuo+murrosikäinen+ylipäätään+oli+siinä+tilanteessa.+Jotenkin+ny+musta+tuntuu,+et+aikuiset+eivät+oikein+osanneet+hoitaa+asiaa+suht+säällisesti,+jos+lapselle+aiheutettiin+häpeää.+
Pohdit+että+kuin+sitten+lapsi+itse+aikuisena+toimii+vastaavanlaisessa+tilanteessa++
Vaikea+sanoa+mutta+jos+häpeästä+jää+muistijälki+niin+ehkä+hän+kuitenkin+sitten+yrittää+suojella+omaa+lastaan+niin,+ettei+hänen+tarvitse+olla+läsnä+tuollaisissa+tilanteissa.+Ehkä+hän+itse+ymmärtää+aikuisena+ettei+aikuisten+väliset+rettelöinnit+kuulu+lapsille+ollenenkaan.
24.11.2018 14:44
"Yltillä+ihan+omat+lait?"
Ei+ole,+mut+yleensä+noissa+tapauksissa+tosiaan+on+kyse+jostain+sellaisesta,+että+se+puoliso+on+joko+ruumiin+tai+sieluvoimiltaan+sellainen+syystä+tai+toisesta+,+ettei+kykene+itselleen+elatusta+hankkimaan.+
Jos+luit+niin+nuo+tapaukset+ny+kuitenkin+ovat+hyvin+harvinaisia,+eikä+avioero+itsessään+ole+koskaan+voi+olla+elatusavun+perusteena,+eikä+sen+avulla+voi+säilyttää+avioliiton+aikaista+elintasoa.+
Mutta+lähtökohtaisesti+kyllä+nykyään+ajatellaan,+että+aikuinen+ihminen+vastaa+itse+omasta+elatuksestaan+niin+avioliiton+aikana+kuin+eron+jälkeenkin.+
Toki+onhan+niitä+jotka+ovat+ns.+päässeet+"rikkaisiin"+naimisiin,+ettei+ole+tarvinnut+siitä+omasta+elatuksestaan+huolta+kantaa,+kun+toinen+on+hoitaaa+sen+asian.+
Eron+tullessa+sitten+saattaa+joutua+ns.+tyhjän+päälle,+jos+sitä+elättäjääkään+ei+heti+kohta+näköpiirissä+ole.+Että+voi+toki+jonkinlaisen+kertakorvauksen+saadakkin,+mutta+jos+kyseessä+tosiaan+on+terve+työikäinen/kykyinen+aikuinen,+niin+kyllä+hänenkin+kohdillaan+ajatellaan,+että+hän+menee+töihin+ja+ansaitsee+itse+oman+elantonsa.+
Ennen+vanhaanhan+saattoi+myös+olla+niin,+et+mentiin+nuorena+naimisiin,+lapsia+tuli+hetikohta,+jolloin++puoliso+ollut+esim.+kotiäitinä+koko+avioliiton+ajan,+hoitaen+niin+lapset,+talouden,+kuin+navetan+kantturatkin.+++Ettei+sitä+työuraa+ole+kertynyt,+eikä+sitä+kautta+ees+työeläkettäkään.
Mies+sitte+jossain+vaihees+haluskin+vaihtaa+vaimonsa+nuorempaan,+niin+niissä+tapauksissa+sitten+saattoi+jonkinlaisen+korvauksen+saada+tehdystä+työstä.+Mut+yleensä+silloin+kyse+pitkästä+liitosta+ja+työn+saanti+enää+ikä+ihmisenä+vailla+koulutusta/ammattia+enää+kovinkaan+uskottava+vaihtoehto.+
Tää+ny+tään+kun+näköjään+pitää+pilkkua+viilata+tästä+asiasta.+Mut+mikä+estää+yrittämästä+saada+elatusapua+myös+itselleen,+oikeushan+sen+päättää,+mut+en+usko+et+kovin+helposti+terve+työkykyinen+aikuinen+ihminen+sitä+saa.
24.11.2018 14:12
"Kyllä+lapsen+elatuskulut+narsistiakin+koskee.+"
Niin+koskee,+mut+pikkusen+mietitytti+tuo+aloittajan+puhe+"lompakon+kautta+rokottamisesta"
Elatusmaksuthan+sovitaan+joko+sos.+toimistossa+tai+jos+ei+kyetä+sopimaan,+niin+sitten+oikeuden+päätöksellä.+
Tulojen+mukaanhaan+se+määrä+sovitaan,+vaikka++voi+toki+vaatia+enemmän+,+eri+asia+sitte+on+saako.+
Jos+elatusvelvollinen+ei+maksa,+niin+kunta+maksaa+elatustuen,+jonka+määrä+on+kaikille+sama,+usein+vähemmän+kuin+haettu+elatusmaksu.+Toki+jos+elatusvelvollinen+on+työtön/pienituloinen+voi+elatusmaksu+olla+pienempi+ja+kunta+maksaa+vähän+lisää,+et+päästään+tuoon+yleiseen+tasoon.+
Kunnan+maksama+elatustuki+tulee+sit+maksuhaluttomalle+elatusvelvolliselle+velaksi+ja+menevät+ulosottoon/perintään,+joko+palkasta+tai+muista+saatavista,+esim.+veronpalautukset.+
Mut+ikäviä+juttuhan+nää+on,+vielä+jos+sattuu+oleen+oma+asunto,+joutuu+maksaan+toisen+ulos+ja+vielä+jos+asunnosta+on+entistäkin+velkaa,+et+tuleehan+se+ero+joskus+kalliiksi.+
Elatusvelvollisuutta+ei+toki+ole+entisen+puolison+suhteen,
23.11.2018 17:10
"Yhteinen+lapsi+tekee+mahdottomaksi+täydellisen+kontaktittomuuden"
Niin,+puolisosta+voi+erota,+mutta+vanhemmuus+on+ikuinen+vaikka+miten+haluaisitkin+kadottaa+mielestäsi+kaiken+asiaan+liittyvän.+
Jo+lapsen+kannaltakin+olisi+hyvä+jos+kykenisit+hillitsemään+vihaasi+ja+luopumaan+kosto+ajatuksista.+Lapsella+on+oikeus+rakastaa+molempia+vanhempiaan,+olkoonkin+he+kuinka+epätäydellsiä.+
Älä+käytä+lasta+koston+välineenä
Lapsesi+tulee+myöhemmin/aikuisena++arvostamaan+sinua+ja+tapaasi+toimia+vaikeassa+tilantessa.+
Päinvastaisessa+tilanteessa+hän+sitten+taas+ymmärtää+miten+teit+väärin,+jos+mollasi+toista+vanhempaa,+yritit+estää/hankaloittaa++tapaamisia,+kiristit+rahaa+lapsen+avulla+yms.+
Toki+asia+on+eri,+jos+vanhempi+kohtelee+lasta+huonosti,+on+väkivaltainen+yms.+Silloin+on+hyvä+ottaa+yhteyttä+lastensuojeluun+esim.+valvottujen+tapaamisten+aikaansaamiseksi.
23.11.2018 08:46
"Ainoastaan+lompakon+kautta+voin+vähän+rokottaa."
Niin+mitä+tuo+sitten+tarkoittakin,+ilmeisesti+jollain+tavalla+sulla+on+tuollainen+mahdollisuus+ns.+käydä+toisen+lompakolla.+Että+jos+ei+ole+mahdollista+saada+rakkautta+sitten+rahaa+ainakin+pitää+saada.+
Mitä+tulee+tuohon
"Pääsenkö+pahasta+mielestä+koskaan+ja+voiko+elämää+jatkaa+ilman+katkeruutta?"
Kyllä+pääset+jos+vain+haluat+päästää+irti+ja+teet+töitä+sen+eteen,+ettet+katkeroidu/haudo+kostoa.
22.11.2018 20:27
"Onko+tuo+parempi+ehdotus+kuin+mitä+sille+yhdelle+tehtiin,+ja+hän+koki+että+hänet+laitettaisiin+karsinaan+jonne+ylt+kävisi+heittämässä+hänelle+heiniä."
Jahas,+yltkin+pitää+aina+välillä+mainita.+
Kyllä+joo+soisin,+et+suurin+piirtein+pysyttäisiin+palstan++aiheessa+ja+monologit+omissa+ketjuissaan,+mutta+mikään+karsinaan+laiton+idean+äiti+en+ole,+enkä++viime+aikoina+juurikaan+enää+ole+poiun+pitkiin+ketjuihin+edes+kommentoinutkaan.+
Nythän+sitä+karsina+ideaa+näytetään+näköjään++laajennettevan+yhdelle+sun+toiselle,+poiulle+oma++ja+kaikulle++oma+ja+vissiin+kävelijä+ja+kasvimyrkkykin++haluis+omansa+ja+mitä+näitä+hahmoja+ny+sit+onkaan.++
Vaikka+tosiaan+itsekin+oon+sitä+mieltä,+et+taitaa+noi+useat+mielikuvitusihmiset+todellisuudessa+olevan+yksi+ja+sama.
Mutta+joo,+kaiketi+noiden+hahmojen+takana+olevalla+ihmisellä+on+hauskaa,+mut+eihän+tässä+ny+sivullisena+voi+ku+vaan+ihmetellä+tätä+menoa+täällä.+Tää+ny++vissiin+sitä+kunnon+trollaamista+sitte.
20.11.2018 09:43
Lisään+vielä,+et+kun+näitä+kotkotuksiakin+näyttää+tulevan+kuin+sieniä+sateella,+niin+palstahistorian+havinoista+muistan+et+tämmönen+kotkottava+tyyppikin++on+ollut+täällä+aiemminkin.+
Mutta+joo,+sellainenkin++otsikko+oli+jossain+vaihees+et+narsismipalstan+loppu+on+tulossa.+Et+ilmeisest+ny+joku+tekee+tosi+paljon+töitä+sen+eteen,+et+hänen+ennustuksensa+toteutuu.
No+aika+aikaansa+kutakin
18.11.2018 22:48
No+tiedä+sitte+varmaksi+ovatko+kanoja+vai+kukkoja,+aikuisia+vai+lapsia,+onko+heitä+monta+vai+esiintyykö+yksi+monena.+
Jotenkin+kuitenkin+on+vaikea+mieltää+et+kyseessä+olis+ihan+oikeasti+aikuisia+ihmisiä,+vaikka++onhan+toki+olemassa+niitä+lapsen+tasolla+olevia+aikuisiakin.+
Mutta+oli+ny+niin+tai+näin,+niin++ilmeisesti+heillä+on+hauskaa,+ainakaan+itse+en+muuta+syytä+keksi+tähän+"sekoomukseen"
18.11.2018 21:37
Niin,+en+tiedä,+tunnet+varmaan+hänet+paremmin+kuin+minä.+
Mutta+totta+on+sekin,+ettei+aina+muidenkaan,+niin+sinunkaan+kuin+minunkaan+kommentit+niin+fiksuja+ole
17.11.2018 21:29
No+Aller+tuskin+ny+vähän+välittää+tästä+palstasta,+kuhan+saa+mainostuloja.+Heille+on+aivan+sama+mitä+kukakin+tänne+höpöttää+ja+miten+paljon.+
Täähän+on+vapaa+kaikille+avoin+keskustelualusta.+
Mutta+näytti+poiulla+toki+olevan+jotain+ihan+ookoo+asiaakin+pohtiessaan+noita+mies/nainen+valta+ja+parisuhde+juttuja.
17.11.2018 21:14
Hän+nauttii+vallasta+ja+hallinnan+tunteesta
17.11.2018 20:33
Ei+se+ole+vaikeaa,+mutta+työlästä+se+on,+kun+ensin+pitää+roudata+ylimääräset+kamat+huoneesta+pois.+
+Sitte+pitää+ensin+poistaa+vanha+vaha,+levittämällä+vahanpoisto+ainetta,+antaa+sen+hetki+vaikuttaa++ja+sitten+hangata+vaik+harjalla.+Sitten+huuhdella+se+lattia+moneen+kertaan+ettei+jää+sitä+poistoainetta,+ennenkuin+voi+laittaa+uuden+vahan.
Sitä+sit+pullosta+kaadellaan+pieni+määrä+ja+levitellään+vaik+rätillä+pieni+ala+kerrallaan+ohut+kerros.+Tarkka+pitää+olla+ettei+jää+laiskoja+paikkoja.+
Lopussa+toki+kiitos+seisoo+ja+hetken+se+vanha+kulunut+muovimatto+lattiakin+näyttää+hienolta+ja+siivousmoppikin+liikkuu+liukaammin.+
Ei+vaadi+fyysisesti+suht+terveeltä+sen+kummempia+kykyjä,+toki+kyllä+siinä+hommas+hikikin+tulee+ja+tuntuu+se+lihaksissa,+polvissa+yms.+riippuen+missä+asennossa+työskentelee+ja+mitä+välineitä+käyttää.
15.11.2018 18:54
"sillä+tuntuu,+että+tänne+kirjoittelijat+ovat+keskimääräistä+narsistisempia+ihan+itse+ja+herneen+sijasta+nenään+tuntuu+menevän+jopa+meloni."
Joo+vielä+kun+tietäis+mistä+syystä+se+meloni+nenään+on+menny.
15.11.2018 17:24
Niinku+täh,+syytät+ohjailusta+vaik+itsekin+toteat+et+olen+nähny+vain+pienen+osan.+Kauhee+kiire+vissiin+saada+sanottua+jotain+negatiivista+ettei+ees+kunnolla+perehtyä+sisältöönkään.+
Ohjailuun+viittava+komentti+tuntuu+niin+tutulta,+et+näköjään++vanha+sama+"tuttu".+Mikäs+ny+on+kirkon+pimittänyt,+onko+joku+sanonu+pahasti,+ellei+peräti+hyvästi+?
Lastakaan+sen+kummemmin++ohjaile,+kuhan+silloin+tällöin+nautin+pihalla+tavatessa+hänen+valloittavasta+persoonastaan+ja+haleista.+Onhan+se+mukavaa+kun+kädet+levällään+nauraen+tullaan+heipattamaan+ja+halimaan.+Kyllä+siinä+helposti+yrmeinkin+naama+sulaa+hymyyn.+
Sen+verran+tiedän,+että+hän+on+erityislapsi,+joka+toki+näkyy+käytöksestäkin.++Mitä+muuten+tulee+erityislapsiin,+niin+aikas+läheltä+on+kyllä+tullut+seurattua+ja+muutenkin+vammaisten+parissa+oltua.+
Poiulle+sitte+tekee+mieli+sanoa+noista+"kasvatusohjeista",+et+aina+ei+ne+hyvätkään+perustelut+ja+selitykset+mene+aikuisellekkaan+perille,+kun+ymmärryskyvyssä+on+vikaa,+niin+se+vaan+on+niin.
15.11.2018 17:20
42 / 223