Yleensäkin palstat joiden otsikko on joku, vaikka pelot ja jännitys, tarkoittavat sitä että sinne kirjoittavat ihmiset, jotka tuntevat pelkoa ja jännitystä.
Näin näköjään pitäisi ajatella tästäkin palstasta. Tänne siis kirjoittelevat ne, jotka ovat narsisteja ja he tulevat tänne ja keskustelevat vaivastaan....Sen huomaa kyllä kirjoituksistakin.
Hyvää illanjatkoa.
Narsismi palsta on narsisteille
18
214
Vastaukset
- Kiitos_samoin
Kiitos samoin.
Yleensä tällä palstalla pärjää varmaan parhaiten kuten monessa muussakin, jos on edes vähän pitkäjänniteisyyttä...- Omasta_vast
Omasta vastauksestani tuli sellainen ajatusvälähdys, että narsistin kanssa joutuu juuri sellaiseen välimaastoon, että ei jää vuosiksi loukkuun mutta ei myöskään ihan heti repeä kun on pitkäjännitteinen. Pitkäjännitteisyys narsistin kanssa johtaa sellaiseen välimaastoon jossa ikäänkuin tulee yrittäneeksi saada sitä hassumaista jotenkin "järkiinsä". Narsisti tuossa vaiheessa jo tietää että peli on menetetty eikä hän kykene siihen mitä se toinen häneltä odottaa.
Itse muistan narsisti-psykopaattini sanailujakin noista ajoista. Ihan se siinä suoraan sanoi miten asiat on, minä puolestani olin kuin en olisi ymmärtänyt häntä. Tietenkään en ymmärtänytkään, miksi sillä oli niin huono itsetunto, jolta se silloin näytti.
Hän oli paljon väärässä ajatuksissaan siitä mitä minä elämältä halusin, hän ei ymmärtänyt minua oikeastaan lainkaan. Mutta sen hän hyvin tiesi, mitä hän ei ainakaan ole.
- rokkityttö_
Samaa mieltä aloittajan kanssa
- 12525253f
Narsistit ja jotain sellaiseksi epäilevät kirjoittavat tänne. Uskon myös että narsistisen käytöksen uhrit ovat myös itse ajoittain narsistisesti käyttäytyviä.
- poiuytrdfgh
No esim. selvitäkseen hengissä aivovauriolta ilman mitään apua saattaa edellyttää hieman itsekkyyttä. Mutta minun mielestäni on narsistista tai jopa sadistista tuomita keneltäkään sen tyyppinen itsekkyys.
- poiuytrdfgh
Mun mielestäni myös tarvittavan määrän hengissä pysymiseen kieltäminen itsekkyyttä toiselta on myös narsismia. Rakastava ihminen haluaa rakastetutullaan olevan jonkin verran itsekkyyttä jotta hänen raksastettunsa voi hyvin. Ainakin mä haluan niin rakastetuilleni, että ovat sen verran otsekkäitä että pysyvät kunnossa, vaikka itse en ollut riittävän viisas ollakseni sen verran itsekäs
- poiuytrdfgh
Jos minun rakastettuni on kohtuullisen itsekäs, se on rakkautta minua kohtaan, koska nautin siitä että hän voi hyvin eikä mun niin tarvitse hätäillä sitten hänen puolestaan. ..
- poiuytrdfgh
Näen "narsistisuuden" ongelmaksi vasta silloin kun sillä tuhotaan esim toisen terveyttä, uraa tms
- poiuytrdfgh
mutta niin kauan kun ei tosta tuhota mulle on yks hailee kuinka narsistinen toinen on, mun mielestä olisi narsistista puuttua siihen
- poiuytrdfgh
siis niin kauan kuin ei toista tuhota....
- poiuytrdfgh
Mun mielestä silloin ihmisellä on itsellään ongelma, jos häntä muutoin vain häiritsee toisen "narsismi", vaikka henkilö ei olisi vahingoittanut häntä mitenkään...
- poiuytrdfgh
mun mielestä pelkästään toisen suhteeseen itseensä puuttuminen on narsismia, jos toinen ei kuitenkaan ole puuttunut häneen...enemmänkin toisen minuuten puuttuminen on narsismia kuin peiliin katselu... minun mielestäni
- dcsdcasdca
Ehkä se kuitenkin on niin että tänne kirjoittavat ne, jotka kärsivät narsismista, siis ne myös joiden lähipiirissä on narsisti. Jos perheessä sairastaa joku henkilö narsismia (tai vaikka alkoholismia), koko perhe kärsii siis samasta ongelmasta. Jokainen heistä voi hakea apua narsismin aiheuttamiin ongelmiin, nekin joka eivät sitä itse suoranaisesti sairasta. Niinpä tännekin voi kirjoitella myös ne jotka eivät itse sairasta narsismia, mutta narsismi jollakin tapaa koskettaa heitä, vaikka välillisesti.
Niin kiva kun joku ees huomaa, et pääsääntöisesti kaiketi näiden eri aihein otsikoitujen palstojen tarkoitus olisi auttaa löytämään itseään kiinnostavat aiheet ja keskustella niistä.
Et mun mielestä on ihan luonnollista, et myös narsistit kirjoittavat täällä ja tottakai se näkyykin.
Silloin aikoinaan kun tänne palstalle tulin, oli toki enempi ns. aitoja uhreja, keskustelu oli enempi vuorovaikutteista.
Nykyään sitte enimmäkseen henkilöihin liittyviä/keskustelua kirjoittajista, muuten vaan huutelua jos joku tarttuis täkyyn, et tästä tuntuu tulleen "jonkun oma palsta", keskustelut pyritään ohjaamaan häneen.
Useaan kertaanhan olen tuonut esille ettei tää ole mikään narsistien uhrien tukipalsta ja tällä palstalla monet ns. "uhrien" aloitukset ovat tosiasiassa narsistien tekemiä.
Mut ajan saatossa tää palsta ny sit on muuttunu tämmöseksi narsistien temmellyskentäksi josta sivulinen tuskin saa mitään irti, ymmärtää ees mistä puhutaan.
Mutta joo jos ny vähänkin on kuusalla palstan aiheesta niin tietää et etenkin narsisti uhriutuu hyvin herkästi ja esiintyy mieluusti uhrina milloin mistäkin syystä. Eihän siihen tarvita juurikaan muuta kun pikkusen epäilet ettei hän ole sitä mitä sanoo olevansa tai mainitsee ettei hän ole ihan okoo.
Mut oli ny niin tain näin, niin ihan oikealla/aiheen mukaisella palstalla narsistit ovat. En näe siinä mitään outoa, väärää.
Heille joita on oikeasti kohdeltu kaltoin, mieli on järkkynyt ja tuntuu ettei elämä suju, heille jotka tarvitsevat apua ja tukea joko itsensä tai narsistisuhteensa tiimoilta on olemassa omat paremmat ja viralllisemmat saittinsa.- poiuytrdfgh
Minä en ole täällä narsistina enkä uhrina, vaan kuvaan millaista on emotionaalisen tunne-ihmisen ja manipuloivan henkilön yhteys
- poiuytrdfgh
Voisin kuvata asian näin:
Toinen elää sydämen tunteissa toista kohtaan, mutta tuo toinen tietää ne tunteet vain älyllisesti, muttei tunne niitä ja saa siten manipulatiivisen otteen tuon toisen henkilön päähän.
Mieluiten puhun näin ilman epäselviä nimikkeitä joiden merkitys vaihtelee lukijan ja kirjoittajan mukaam.. - Hah
poiuytrdfgh kirjoitti:
Minä en ole täällä narsistina enkä uhrina, vaan kuvaan millaista on emotionaalisen tunne-ihmisen ja manipuloivan henkilön yhteys
Hah!
- Mene_pois
Hah kirjoitti:
Hah!
? Tykkäät pilkata toisia jälleen kerran
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262456- 1142086
- 1211739
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451567Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949