Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Thaimaassa,ehdottomasti parempi vaihtokurssi.Lentoasemalla voi vaihtaa hieman.Mutta parempi kurssi on perillä,minne sitten menetkin.
30.11.2013 03:28
Thaimaalaisissa ja Suomalaisissa on monta samankaltaisuutta.Esim juhlissa on hieman vaisu fiilis kunnes muutaman trinkin jälkeen alkaa tanssit ja meno alkaa.
Aluksi on kuin Suomessakin ,kaikki yrittää usuttaa kavereitaan tanssilattialle.Mutta kun ensimmäiset uskaltaa,meno on alkanut.Ihan kuin Suomessakin.
Parhaiten paikallisiin olen tutustunut,kun on otettu vodkaa ja viskiä yhdessä.
Taitaa olla yleismaailmallistakin,mutta ainakin Thaimaassa ja Suomessa.
28.11.2013 15:42
Ja tingi katukauppiailta -50%-70% Tailoreilta vielä enemmän.He yrittää ylihintaa oikein reilusti,kun näkyy,ettei ole vielä rusketus tarttunut.Tailorit on eka päivinä tosi innokkaita,tekemään tarjouksia.
26.11.2013 11:24
Poikkeustila on kuitenkin Bangkokiin julistettu tänään.Ja tietoliikenne ja puhelin yhteyksiä rajoitetaan,Eli on se aika vakavasti otettava juttu.Joku paikallinen mielenosoittajien boss on nyrkki pystyssä huutanut uutis klipeissä jo monta päivää,
26.11.2013 11:19
Thaimaassa on niin paljon Eurooppalaisia turisteja,että pienet Suomalaisryhmät ei aiheuta mitään inhoa tai muitakaan fiiliksia.Farangi kuin farangi,jos rahalla maksaa,kaikki ok.
Olen asunut täällä jo kauan ja ainakin Meilläpäin pohjoismaalaisista tykätään.Tuossa kylän laidalla on Norjalais Thaimaalainen pariskunta,he ovat tekemisissä paikallisten kanssa kuten minäkin.English man ja Thai vaimo asuu myös kylällä.Mutta miestä ei näe porukoissa koskaan pysyy muuriensa suojissa.Kyläläiset juoruilee,ja ihmettelee,mitä mies touhuaa.
Täällä tykätään,jos on ihmisten kanssa työssä ja touhuissa mukana.
26.11.2013 11:11
Ja vielä,Siamia ennen Chit lom aseman vieressä on iso World center tavaratalo,tosi iso.Sieltä löytyy kaikkea,mutta ei ole halpa paikka.Saman aseman vieressä myös Suomen suurlähetystö.Suurlähetystö talossa (Amerin tower)on myös vaatekauppoja,hyviä vaaleita puuvilla tavaroita oli jossain toka kerroksen erikoisliikkeessä.
26.11.2013 02:35
Tässä naapurissani asuu Autokuski,ja kun ajelee omalla kuorma autollaan keikkoja saa n.30 000 Bahtia /kk.Jos renki ajaa hän saa 12 000-15 000 Bahtia.
Riippuu vähän ajoista.
On sen verran sukua ja hyvä kaverini,että luotan tuohon tietoon.
26.11.2013 02:14
Niinhän e onkin ei Thaimaalaaiset mitään 20 000 liksaa saa,10 000 oli tarkoitus kirjoitella.
Kiitos oikaisusta,Huolimaton olin, ja dementia taitaa jo vaivata meikäläistä.
25.11.2013 13:15
Ihmeellistä Käyn useita kertoja vuodessa Bangkokissa,mutta kukaan ei ole yrittänyt huijata millään lailla.Tosin Thaimaalainen vaimoni on aina mukana.Ehkä se karkoittaa huijarit.
25.11.2013 11:41
Kyllä Thaimaassa voi köyhäkin Suomalainen pärjätä.Jos on edes jonkinlaiset tulot Suomesta,vaikka pieni eläke.Ei täällä kaikki etsi rikasta Eurooppalaista miestä.
Ihan "köyhäkin"suomalainen on täällä vähintäänkin hyväpalkkaisen Thaimaalaisen tasolla.Jos Thaimaalainen saa 20 000 Bahtia palkaa,on se jo hyvä liksa.Ja se on vain 250€.
Rohkeasti vaan reissuun,ei siellä suomessakaan nyt niin herkkua ole.Työttömyyttä ja lama taitaa vain pahentua koko ajan.
25.11.2013 11:24
Kaakkois Thaimaassa Isanin alueella on ollut kuivaa ja kuumaa,jo pari viikkoa,ja samanlaiselta näyttää jatkossakin.Aika erilaisia säätiloja Thaimaahan mahtuu.Mutta onhan tämä iso maa.
23.11.2013 15:08
Ota Sky Train Ja Metro linja kartta.Niitä on ilmaisia siina Sky Train kopilla missä ne vaihtaa sinulle kolikoita.Hyvä kartta muutenkin,kun liikkuu Bangkokissa.
23.11.2013 03:33
On tullut joka viikko noita Thai Barbekue ruokia syötyä.Vihannekset laidalle ja mausteita sekaan ,sammakon lihat keskelle,ja kääntelee niitä silloin tällöin.
On tosiaan vähän kuin kanaa,mutta ehkä hieman sitkeämpää,ei lohkea paloiksi kanan lailla.
Ravintoloissa varmaan sama systeemi.Ainakin kokeilemisen arvoinen.Heinäsirkat on kanssa hyviä niitä saa ihan kaduiltakin,Hyvä välipala,niihin jää jopa koukkuun.Kun pussillisen ostaa,sen melkein samantien popsii.
22.11.2013 02:53
Olen tarinoinut vanhojen pappojen kanssa heinätöistä täällä.Monet on sitä mieltä,kun turistit tuli siitä tuli enemmän businestä.Ja poliisit ja oikeuslaitos alkoi jahdata kasvattajia.
Ennen se oli kai "luvallista"
Nytkin moni kasvattaa mausteeksi.Olen syönyt joitakin ruokia jotka on heinällä maustettuja,ihan hyviä siihen pari olutta niin johan on leppoista istua iltaa.
Tässä kylässä vanhat miehet polttelee melko vakituisesti,mutta nuoriso on kai peloteltu niin hyvin,ettei sitä ainakaan nää,jos he polttelee.Ukot ei enää muuta tapojaan,vaikka lait on koventuneet.
21.11.2013 14:05
Joo,ja immigration officen ohjeistus on,että lisä aikaa haetaan viikkoa ennen kuin Viisumiin merkitty poistumispäivä on.
21.11.2013 13:03
Ja avioliitossa,avioliiton aikana hankittu omaisuus katsotaan yhteiseksi.Mutta jos vaimolla on maata ennen avioliiton solmimista,sitä ei katsota yhteiseksi.Ja farangi mies joutuu antamaan todistuksen,ettei hän maksanut maata,kun se hankitaan avioliiton solmimisen jälkee,
Ero tilanteissa toimivat lakien mukaan.Ainakin niin vakuuttavat paikalliset lakimiehet.
Tontin omistus onnistuu osakeyhtiön avulla,jossa olet vähemmistö osakas.
21.11.2013 12:21
Jos olet naimisissa Thaimaalaisen kanssa ilman avioehtoa on vaimon tontit ja talot 50% sinun,Thaimaan lain mukaan.Mutta erotilanteessa uskoisin että farangi jää hopealle kuitenkin.
21.11.2013 11:52
Naapurissani asuu Thaimaalainen huippuhyvä talon rakentaja,mutta onhan tuo aika kaukana.
Tämä kylä on lähellä Mahasarakhania.
Olen nähnyt työn jäljen ,mitä mies on tehnyt.Osaa muurata ja osaa kirvesmiehentyöt erikoisen hyvin.
21.11.2013 04:04
Hyvä,julkisuustaisi toimia,samoin kuin "Harmaa talous Hautalan"tapauksessa.
Nähtävästi kannatta nostaa poliittiset törkimykset päivän otsikoihin,niin heistä päästään eroon.HIENOA.
20.11.2013 08:04
Olen soittanut Suomeen viimeksi heinäkuussa.Kyllä sukua sielläkin on ja kavereita,mutta ovat tottuneet jo,että facebook ja e-mail on minun juttuni sinne päin.
20.11.2013 07:21
14 / 18