Vapaa kuvaus

Aloituksia

283

Kommenttia

684

  1. Tiedän+tästä+hapansilakasta+sen+verta,+että+se+syntyi,+koska+Ruotsissa+oli+pula+suolasta+ja+säilöttävän+silakan+sekaan+laitettiin+liian+vähän+suolaa.+Mutta+onko+fakiiri+Kronblom+tehnyt+taikojaan,+kun+se+kala+on+muutaman+vuoden+kuluttua+ihan+älyttömän+suolaista?Taas+oli+Matti+Vanhanen+A-+Studiossa,+mutta+tämä+Makkonenkaan+ei+kysynyt+sanallakaan+siitä+lautakasasta!
  2. Kirjoitin+näytelmän.+Voisiko+joku+oikolukea?+C+on+kirjoittajan+alter+ego!C:+Haluan+ostaa+juustoa.O:+Voi,+ajattelin+valittavasi+bouzouki-pelaajasta!C:+Voi,+taivas+kieltää:+Minä+olen+se,+joka+nauttii+kaikista+Terpsichorean+museon+ilmenemismuodoista!O:+Anteeksi?C:+'Ooo,+ah+jätä+mukava+sävel',+pakko!O:+Joten+hän+voi+jatkaa+pelaamista,+vai+mitä?C:+Varmasti!+Nyt+sitten+jotain+juustoa,+hyvä+mies.O:+(rehellisesti)+Varmasti,+sir.+Mitä+haluaisit?C:+No,+eikö+pienestä+Red+Leicesteristä.O:+Olen,+heikko,+olemme+tuoreita+Red+Leicesteristä,+sir.C:+Voi,+älä+huomaa,+kuinka+voit+Tilsitillä?O:+Pelkään,+ettei+meillä+koskaan+ole+viikon+lopussa,+herra,+saamme+sen+tuoreeksi+maanantaina.C:+Tish+tish.+Ei+väliä.+No,+stoud+yeoman,+neljä+unssia+Caerphillyä,+jos+haluat.O:+Ah!+Se+on+tilattu,+sir,+kahden+viikon+ajan.+Odotti+sitä+tänä+aamuna.C:+'En+ole+onnekkaani+päiväni?+Aah,+Bel+Paese?O:+Anteeksi,+sir.C:+Red+Windsor?O:+Normaalisti,+sir,+kyllä.+Tänään+pakettiauto+hajosi.C:+Ah.+Stilton?O:+Anteeksi.C:+Gruyere?+Emmental?Voi+ei.C:+Onko+joku+norjalainen+Jarlsberger+mahdollisuuksia+kohti?Voi+ei.C:+Liptauer?Voi+ei.C:+Lancashire?Voi+ei.C:+Valkoinen+Stilton?Voi+ei.C:+Tanskan+sininen?Voi+ei.C:+Tupla+Gloucester?O:+(tauko)+EiC:+Cheshire?Voi+ei.C:+Dorsetin+sininen+Vinney?Voi+ei.C:+Brie,+Roquefort,+Pont-l'Eveque,+Port+Salut,+Savoyard,+Saint-Paulin,+Carre-de-L'Est,+Boursin,+Bresse+Bleu,+Perle+de+Champagne?Voi+ei.C:+Ehkä+Camembert?O:+Ah!+Meillä+on+Camembert,+yessir.C:+(yllättynyt)+Erinomainen.O:+Yessir.+Se+on+ah+...+se+on+vähän+vuotava.C:+Voi,+pidän+siitä+vuotavana.O:+No,+se+on+todella+vuoto,+oikeasti,+sir.C:+Ei+väliä.+Hae+täältä+fromage+de+la+Belle+France!+Mmmwah!O:+Luulen,+että+se+on+vähän+juoksempi+kuin+pidät+siitä,+sir.C:+En+välitä+kuinka+vitun+vuotava+se+on.+Antakaa+se+kaikilla+nopeuksilla.O:+Oooooooooohhh+........!+(tauko)C:+Mitä+nyt?O:+Kissa+on+syönyt+sen.C:+(tauko)+Onko+hän?O:+Hän,+sir.(tauko)C:+Gouda?Voi+ei.C:+Edam?Voi+ei.C:+Caithness?Voi+ei.C:+savustettu+itävaltalainen?Voi+ei.C:+Japanilainen+Sage+Darby?O:+Ei+sir.C:+Sinulla+...+on+juustoa,+eikö+niin?O:+(kirkkaasti)+Tietenkin,+sir.+Se+on+juustokauppa,+sir.+Meillä+on-C:+Ei+ei+...+älä+kerro+minulle.+Olen+innokas+arvaamaan.O:+Riittävä.C:+Uuuuuh,+Wensleydale.Oi+kyllä?C:+Ah,+no,+minulla+on+jotain+siitä!O:+Voi!+Luulin,+että+puhut+minua,+sir.+Herra+Wensleydale,+se+on+minun+nimeni.(tauko)C:+Kreikkalainen+feta?O:+Uh,+ei+sellaisenaan.C:+Uuh,+Gorgonzola?Voi+eiC:+Parmesan?Voi+eiC:+Mozzarella?Voi+eiC:+Pippo+Creme?Voi+eiC:+Tanskalainen+Fimboe?Voi+eiC:+Tšekin+lampaanmaito?Voi+eiC:+Venezuelalainen+majavajuusto?O:+Ei+tänään+-+sir,+ei.(tauko)C:+Aah,+entä+Cheddar?O:+No,+emme+kutsu+täältä+paljon,+sir.C:+Ei+paljon+ca+-+Se+on+maailman+suosituin+juusto!O:+Ei+ympäri+täällä,+sir.C:+(pieni+tauko)+ja+mikä+on+juuston+suosituin+pyöreä+hyah?O:+'Illchester,+sir.C:+Onko+se.O:+Kyllä,+se+on+uskomattoman+suosittu+tässä+käsikirjoituksessa.C:+Onko+se.O:+Se+on+suosituin+myyjämme,+sir!C:+Näen.+Uh+...+Illchester,+eikö+niin?O:+Hyvä,+sir.C:+Hyvä+on.+Okei.+'Onko+sinulla+yhtään?'+Hän+kysyi+odottaen+vastausta+ei.O:+Katson,+sir+..+nnnnnnnnnnnnnnnno.C:+Se+ei+ole+juustokauppa,+vai+mitä?O:+Hienoin+piirin+sir!C:+(ärsyyntynyt)+Selitä+tämän+päätelmän+taustalla+oleva+logiikka.O:+No,+se+on+niin+puhdasta,+sir!C:+Juusto+on+ehdottomasti+saastuttamatta+sitä.O:+(kirkkaasti)+Et+ole+kysynyt+minulta+Limburgerista,+sir.C:+Olisiko+se+sen+arvoista?O:+Voi+olla.C:+Onko+sinulla+-+MITÄ+VERITTÄVÄ+BOUZOUKI+POIS!O:+Sanoin+sir+...C:+(hitaasti)+Onko+sinulla+Limburgeriä?Voi+ei.C:+Luvut.+Ennakoitavissa,+luulen+todella.+Oli+puhtainta+optimismia,+kun+kysyin+ensin+.......+Kerro+minulle:O:+Yessir?C:+(tarkoituksella)+Onko+sinulla+itse+asiassa+juustoa+täällä+ollenkaan?O:+Kyllä,+sir.C:+Todellako?(tauko)O:+Ei.+Ei+oikeasti,+sir.C:+Et+ole.O:+Nosir.+Ei+tippaakaan.+Tuhlasin+tarkoituksella+aikaa,+sir.C:+No,+olen+pahoillani,+mutta+minun+täytyy+ampua+sinut.O:+Oikea-0,+sir.(Asiakas+ottaa+aseen+ja+ampuu+kauppiaan)C:+Mikä+järjetön+ihmisten+elämän+tuhlaus.
  3. Joo+huomasin,+että+oli+ainakin+digitaalisessa+muodossa+julkaistu+tänään.+Täältähän+Hesari+usein+bongaa+ne+jutunaiheet+-+me+teemme+taustatyöt+ilmaiseksi+ja+he+korjaavat+hedelmät!Viime+kuussa+selvitin+tällä+palstalla,+että+kuka+on+todellisuudessa+viiden+miljoonan+valtion+maskikauppojen+toinen+osapuoli,+Tiina+Jylhä.+Sain+päivien+salapoliisityön+jälkeen+selville,+että+han+on+suomalainen+kauneusalan+yrittäjä,+joka+toimii+Virosta+käsin.+Julkaisin+tutkimukseni+tulokset+tällä+palstalla+ja+seuraavana+päivänä+oli+juttu+asiasta+Hesarissa+ja+jo+samana+päivänä+valtio+halusi+jo+perua+kaupat.Tällä+palstalla+on+myös+aikoinaan+paljastettu,+että+maapallo+onkin+todellisuudessa+litteä.+Jenkkien+kuumatkan+lavastus+myös+paljastettiin+täällä+ja+Kyllikki+Saaren+itsemurha.+Viimeisin+maailmanlaajuisesti+huomiota+herättänyt+palstan+paljastus+on,+että+5G+tukiasemat+levittävät+Koronaa!