Vapaa kuvaus

Aloituksia

300

Kommenttia

702

1. Sekoitit, "Hiljaa Virtsaa Don"- klassikkoon! Ja uudestaan Done Karukoskeen.

Monet (ei se maalari) olivat pullot, jotka samppakaljan voimasta särkyivät itsekseen. Se on yhtä tarkkaa hommaa, kun kiljuviinin pullotus. Kiljun muuten kehitteli Vanhan Valamon luostarissa apotti Kimmo Kiljunen. Kerran häneltä unohtui yksi kiljupullo luostarin kellotapuliin kahdeksi viikoksi ja hän tajusi, että kilju on parhaimmillaan, kun sen antaa käydä loppuun.

En ole samppanjaa ostanut , koska katalaanien cava on juhlajuomani - erittäin hienostuneen makuista litkua! Ranskasta ei ole tullut muuta hyvää kuin ranskalaiset ja pisuaari. Bideetäkin käyttelen ahkerasti, mutta se letku saisi olla siinä pitempi.

PS. Miten onnistut vaihtamaan aiheen vedestä viiniksi noin nopeasti? Ajattelin ensin, että kerrankin pervokilla on vesiaihe.
  2. Tarttiisin ryhmysauvan!
  3. Viime vuonna kävelin Kotkan keskustasta Langinkoskelle, jossa oli tsaarin kalastusmaja! Mieleeni painui erityisesti ortodoksinen pikkanen kappeli ja tietysti itse koski ja tsaarin kalastussiirtolohkare. Pyhtäähän sai nimensä siitä, kun tsaari kulki aina sitä kautta majalleen ja aina tokaisi matkallaan, pienen kirkonkylän ohitettuaan: "pyh tää!"

Pyhtää jaettiin 1700- luvulla kahtia ja itse Pyhtää jäi Ruotsille ja Ruotsinpyhtää Venäjälle. Turussa näin päätettiin ja mielestäni päätös oli oikea!

Laulaja ja kuplamestari, Veikko Lavi asui niillä haminoilla; alussa Kotkassa ja loppuelämänsä Haminassa. Hän kirjoitti rehellisesti laulussaan "laivajauholasikeikka":
    "Oi nuoruus, niin monta turhaa hetkeä
    mä silloin elää sain.
    Oi nuoruus, se tylsää sotaretkeä
    ja raatamista oli vain."

Kuinkahan moni postaisi nykyään vastaavaa Instaan? Jos et ole menestyvä ja onnellinen, niin Insta ei ole sinun paikkasi!

Lavin mestariteos oli "takarivin Taavi". Siinä hän asettuu heikon ja raskautetun puolelle, mustan huumorin keinoin: https://www.youtube.com/watch?v=EVL5F5yfhIk