Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloituksesta+teen+oman+tulkintani+kun+koen+siinä+itsestäänselvyyden+että+hän+tietää+kuinka+jokainen+ajattelee+jumalan+samanlaiseksi+kuin+hän.
Sitten+hän+palaa+totuuteen+lausuen+oman+totuutensa+ja+kaikki+muu+on+taikauskoa.+Mitä+tähän+pitäisi+vastata,+miksi+jonkun+pitäisi+muuttaa+jonkun+toisen+vakaumusta.
05.07.2018 09:24
pitkä+ketju+ei+toimi+siirsin+vastauksen+tänne
torre+kirjoittaa:+
"Mutta+Raamattu:+Jeesuksen+taivaaseen+menosta+ei+ole+edes+yhtä,+joka+olisi+"todistanut+oman+näkemyksensä+mukaisesti".+Kaikki+on+toisen+käden+"tietoa",+eikä+taitaisi+mennä+oikeudessa+läpi.+Juttu+raukeaisi+ilman+todisteita."+
Ei+sinun+pidä+hyväksyä+asiaa+josta+ei+ole+sinulle+sopivia+todisteita,+niinhän+se+on+myös+niillä+kirjoittajilla+-+välikäsillä,+he+ovat+tehneet+parhaansa+sillä+ymmärryksellä+joka+heillä+silloin+oli.+Tuskin+heistä+monikaan+tiesi+että+jokunen+satavuotta+heidän+jälkeensä+koottaisiin+ns.+raamattu+ja+siihen+sopivia+kirjoituksia.+Kunhan+panivat+muistin+sen+jonka+tiesivät+ja+kuulivat.
Eikä+oikeus+hae+totuutta+se+hakee+päätöksiä+ja+tuomioita.
Oikeuden+ratkaisu+ei+todista+etteikö+jotain+olisi+koettu+ja+nähty.
Joka+hakee+ristiriitoja+löytää+niitä+senhän+jo+raamattukin+todistaa,+välikäsineen
04.07.2018 23:00
Kumpi+tässä+tuomitiin,+Jumalan+luomat+enkelit+vai+heidän+erehdykset+=+synnit.
04.07.2018 09:51
Aivan+mitä+tahansa+pystyy+kysymään+ja+senkin+jälkeen+voi+kysyä+Miksi.
Siksipä+juuri+Tiedon+Puusta+syömisestä++(Mooses+!)+seurauksena+oli+Tiedon+jumaluuteen+uskominen+jolloin+Rakkauden+eli+Jumalan+kaikenkattavuutta+alettiin+epäilemään
Kirjakääröt+voi+miettiä+kumman+valitsee
Tiedon+vai
Rakkauden
04.07.2018 09:34
Lisäksi+anna+itsellesi+aikaa.+Älä+jää+odottamaan+tuloksia,+silloin+jo+olet+asettanut+vaatimuksen+itsellesi+mieleisestä+tuloksesta.
04.07.2018 09:21
Kurssi+on+mielen+muutoksen+kurssi:
Voit+myös+hiljentyä+ajatukseen++mikä+siinä+erossa+surettaa.++Kurssin+mukaan,++sinulla+on+aina+se+mikä+on+sinun+mielessäsi.+Kun+katsot+niitä+ilon+ja+yhteenkuuluvuuden+hetkiä+joita+suhteessa+alun+perin+voinet+antaa+anteeksi+ne+erilleen+johtavat+seikat+itsellesi.
Tärkeätä+on+että+kumpikaan+ei+ole+syyllinen+ja+se+on+hyvä+kertoa+myös+hänelle.+Jumalan+mielessä+molemmat+olette+syyttömiä.
Luku+13+sivulta+265+ja+varsinkin+269
04.07.2018 09:16
Olen+ymmärtänyt+että+reagointi+on+havainto+että+jokin+hiertää.+Näkisin+niin+että+se+on+mahdollisuus+katsoa+asiaa+uudelleen.+Aivan+kuten+Julia+sanoo,+toinen+ei+ehkä+huomaaa+mitään+reagoitavaa.
Minusta+elämä+on+juuri+siksi+niin+täydellistä+kun+jokainen+"keksii"+itse+omat+ongelmansa.+Siis+jokaiselle+näytetään+se+mihin+vielä+pitää+(reagoida)+katsoa+eli+antaa+anteeksi.+Siis+omassa+mielessä+olevat+"virheet"+sytyttävät+reagoinnin.+Kaso+eli+tarkkaile+mieltäsi+ja+jätä+syylisyys+PH.n+poispyyhittäväksi.+Jälkikäteen+se+"katumus"+tulee+ja+korjataan,+tarvittaessa+uudelleen+samastakin+asiasta.
Todellisuudessa+ei+mitään+ongelmia+ole.
Olen+tehnyt+anteeksantoa+edesmeneidenkin+läheisten+kanssa+ja+luotan,++ei+ole+eroa+onko+jokin+kehossa+kunhan+on+mielessä.+Ongelma+ja+ratkaisu+on+kuitenkin+aina+mielessä,+ei+kehoissa
03.07.2018 14:58
"(Liberaalit+opit+ovat+niitä+joissa+sinä+itse+valitset+siihen+mihin+uskot)."
joten+ensimmäiseksi+poistan+sinun+julistuksesi+torjuakseni+itsekkyyteni?
03.07.2018 12:08
Hyvä+aloitus:
"Se+on+vain+semantiikkaa,+mutta+"semantiikka"+tarkoittaa+"sanojen+merkitystä".+Sanat+ovat+olemassa,+jotta+voimme+erottaa+yhden+asian+toisesta.+Ilman+sanoja+meillä+on+kaaos.+Ja+se+alkaa+ensimmäisillä+sanoilla+—+vauva+sanoo+"äiti"+erottaakseen+äidin+isästä.+Sanat+muotoilevat+miten+ajattelemme;+ne+värittävät+miten+katsomme+maailmaa."
Juuri+ylläolevaan+tosiasiaan+perustuu+anteeksiannon+syvin+merkitys,+annan+itselleni+anteeksi+uskoni+erillisyyteen.+Se+on+vain+tapa+jolla+olen+oppinut+katsomaan+maailmaa.+Isä+ja+äiti+ovat+samanarvoisia+Jumalan+mielessä.+Maailmassa+heillä+on+erillisyys.
Sanat+ovat+jotta+erottuisimme+toisesta.++Maailma+on+erillisyyden+maailma.+Taivaassa+on+ykseys,+hyväksymällä+ykseyden+tuot+taivaan+maanpäälle.
Haluaako+rakkaus+=+Jumala++erottua+jostakin?++Valitseeko+rakkaus+puolensa,+eikö+jokaisella+ole+rakkaus.+Voiko+olla+erottavaa+rakkautta.+Voiko+olla+kaikenkattavaa+rakkautta+joka+ei+kata+kaikkea.
Usko+erillisyyten+on+erehdys+-+erehdystä+Agricola+sanoi+raamatussa+synniksi.
Kun+valitsee+puolensa+silloin+on+puoli.
03.07.2018 10:02
Eli+Jumala+teot+pysyvät+hyvin+piilossa.+
Kaikella+kunnioituksella+tiedätkö+todella+mikä+on+Jumalan+teko,+joka+hetki+ihmisiä+sairastuu+ja+paranee.
Sairasvuoteella+on+mitä+parhain+hetki+aivan+luvan+kanssa+miettiä+mihin+terveyttään+käyttäisi.
02.07.2018 23:04
Meissä+on+jokaisessa+Jumalan+Valtakunta+jota+itse+kukin+tuomme+esiin+niillä+avuilla+joita+osaamme+käyttää.
Et+varmaan+tähän+tarvitse+viitettä.+Sanoma+on+lukijan+silmässä/mielessä
02.07.2018 18:06
https://www.koivuniemi.com/raamattu/++
Joh+9:20
torre12+on+siksi+että+Jumalan+teot+tulevat+hänessä+julki
02.07.2018 18:01
Tuolla+jo+kysyttiin+mikä+on+poikkeavaa?
Entä+missä+on+kaksi+tai+useampi+samanlainen?+Onko+luomakunnassa+jotain+kahta+samanlaista,+jopa+lumihiutaleita+sanotaan+olevan+vain+yksi+kutakin,+ei+kahta+samanlaista.
9:1+Ja+ohi+kulkiessaan+hän+näki+miehen,+joka+syntymästään+saakka+oli+ollut+sokea.
9:2+Ja+hänen+opetuslapsensa+kysyivät+häneltä+sanoen:+"Rabbi,+kuka+teki+syntiä,+tämäkö+vai+hänen+vanhempansa,+että+hänen+piti+sokeana+syntymän?"
9:3+Jeesus+vastasi:+"Ei+tämä+tehnyt+syntiä+eivätkä+hänen+vanhempansa,+vaan+Jumalan+tekojen+piti+tuleman+hänessä+julki.+
Siunausta+kaikille+joiden+on+pakko+tuomita+---++erilaisuus+---+toivoisin+ettei+näytellä+Jumalaa+viisaampaa
02.07.2018 17:46
Kiitos+selvenyksestä.+Sanat+on+niin+monitulkintaisia
02.07.2018 17:36
pidän+ainoana+todellisena+elämäntehtävänäni+oppia+ajattelemaan+ensin+ja+sitten+vasta+toimimaan.
esim.+Jeesuksen+opettama+anteeksianto+on++siitä+hyvä+esimerkki.+Jäisi+vähemmän+anteeksiannettavaa+ja+lopulta+pöytä+olisi+puhdas+kun+ensin+antaisin+anteeksi.
olisi+hyvä+ymmärtää+että+vain+minun+omat+ajatukseni+ovat+virheitä+(syntejä)+joita+annan+anteeksi++eli+Pyhän+Hengen+pois+pyyhittäväksi.
Tästä+seuraa+anteeksiannettu+maailma+jolloin+maailma+on+hallinnassa.+Keltään+ei+voi+ottaa+pois+hänen+kokemuksiaan+joten+hänelle+ei+ole+mitään+annettavaa+koska+Jumala+loi+jokaisen+täydelliseksi.+En+voi+ottaa+keltään+pois+hänen+polkuaan.
Näen+vai+anteeksiannon+kohteita,+mahdollisuuksia.
"+Isä+annan+heille+anteeksi+sillä+he+eivät+tiedä+mitä+hetekevät"
02.07.2018 14:45
George+ja+mummo+pääsitkö+yhtään+sisälle+miten+ajattelen
02.07.2018 09:31
Menee+aika+sekavaksi+jos+jotain+on+ihmisen+mielikuvituksessa+ja+jotain+on+ihmisen+mielessä.
Mikä+ero+siinä+on.
+Mielessä+on+kuva+asiasta.
+Asia+on+kuva+mielessä.
Kyllä+sinulla+on+käsitys++uskonnosta+jos+teet+eron+epäjumala/jumala.+Oletko+silloin+tehnyt+itsellesi+uskonnon+jonka+sitten+kiellät,+toki+hyväksyn+sinun+määritelmäsi.+Siinä+on+sinun+uskontosi+alkuperä.+Eikä+siinä+mitään,+hyvä+niin.
Kaikki+on+kuitenkin+mielessä,+pieni+osa+on+kiinteää+materiaa,+elämä+ei+kuitenkaan+ole+kiinteä+materiaa,+vaan+mielikuvia,+havaintoja,+kokemuksia,+kuten+elämänkatsomukset+joista+osa+nimetään+uskonnoksi
01.07.2018 21:17
Siitä+sitten+kiusaantuvat+kaikki+jotka+valitsevat+kiusaantua.+Miten+sen+voi+estää+tai+pitääkö+siihen+puuttua.
Kenen+syy+on+että+jotkut+valitsevat+kiusaantumisen.
Jos+tässä+asiassa+määrättäisiin+puuttumattomuus+valitaisiin+joku+toinen+syy+osoittaa+kaveri+sekopääksi.
Ihmiset+nyt+vain+valitsevat+syylisen+itsensä+ulkopuolelta.
Aatamin+malli+on+juurtunut+syvälle,+enhän+minä+mutta+kun+käärme,+tai+eevako+se+oli+ensimmäinen+ulkopuolinen+syyllinen
01.07.2018 18:50
Aivan+tuosta+aloituksen+lauseesta+"Hallitset+sanoja+hallitset+kulttuuria"+siitä+johtui+mieleeni+että+jokaisella+on+omat+reagointipisteensä+mihin+ajatus+tarttuu+tai+mitä+ei+huomaa.
Seuraavaksi+huomaan+että+itse+valitsen+tai+ainakin+uskon+pystyväni+valitsemaan+miten+reagointini+näytän+vai+näytänkö.
Näinollen+muuta+ei+ole+kuin+minä.+Se+on+itselleni+aika+kova+juttu+koska+lähes+kaikki+kannanotot+todistavat+päinvastaista+++---+"sinun"+vuoksesi+maailma+näyttää+helvetiltä+ja+on+sitä,+tai+uskovaisten+tai+kommunistien+tai+ateistien???
Kuitenkin+kaikki+tapahtuu+minun+mielessäni,+minun+uskomusteni,+++minun+vahojen+pelkojeni+vuoksi+++--+innoittamana.
+Nähdään+kaveri+syylisenä+vaikka+reagointi+on+omassa+mielessä?
George_L+++Sanatko+hallitsevat,+mikä+on+sinun+osuutesi
01.07.2018 09:51
Näitä+on+paljon+mutta+useimmat+eivät+välitä+niistä+kertoa.+Minulle+eräs+hyvin+läheinen+ihminen+kertoi+miltei+samalla+tavoin+kuin+sinä
30.06.2018 22:08
55 / 121