Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
syrjäänvetäytyvä+++
3.1.2017+19:44
Sen+saat+minkä+annat.+Antaessasi+tiedät+mitä+olet+saanut,+antaessasi+anteeksi+tiedät+että+olet+saanut+kyvyn+antaa+anteeksi.+myös+itsellesi.
Voiko+enempää+olla,+siinä+olemme+kaikki+yhtä+pitkällä
Tämä+on+niin+pitkä+ketju+että+mun+yhteyteni+ei+tahdo+toimia.+Kiitos+kaikille+jotka+olette+olleet+mukana.+Varsinkin+teille+jotka+olette+eri+mieltä,+olette+mielessäni+se+ei+pätki.
03.01.2017 23:00
fvfcfdcdcd+++
3.1.2017+21:45+Kunnioitan+mielenkiintoasi.
Jokaisella+on+oma+uskonsa.+Kukaan+ei+pysty+ajattelemaan+toisen+ihmisen+ajatuksia.+Ainakin+minusta+tuntuisi+oudolta+jos+törmäisin+kopiooni.+Minä+näyttelen+oman+osani+niin+hyvin+että+se+ei+tarvitse+toistoa.
03.01.2017 22:18
Aina+kun+minulla+on+ongelma+(sinun,+kenen+tahansa+kanssa)++minä+olen+paikalla.
Missä+se+ongelma+silloin+on.
Jälleen+kolmiyhteys
Minä+-+Sinä+-+ongelma
Kun+minä+luovutan+ongelman+Pyhälle+Hengelle+pois+=+annan+anteeksi+jäljelle+jää+rauha.++Tämä+tapahtuu+luopumalla+syyllisen+etsimisestä,+jokainen+tekee+parhaansa+joka+hetki
Minä+Sinä+Rauha
Pystyn+kyllä+riitelemään+itsenikin+kanssa,+silloin+olen+itsekkyydessä+ja+taistelen+egoni+kanssa.
Siksipä+ymmärrän+että+kärsivällisyys+tuo+ilon+ja+loputon+kärsivällisyys+tuo+ikuisen+ilon.+Käytännössä+tämä+tarkoittaa+loputonta+valmiutta+anteeksiantoon+kaikelle.+Se+ei+tarkoita+tekojen+hyväksymistä,+se+tarkoittaa+sen+ymmärtämistä+että+jokaisessa+on+Jumalan+kipinä,++vaik´ei+aina+esille+loista+E+Leinon+sanoin.
Miten+kukaan+voisi+oppia+mitään+ellei+jokainen+tekisi+omat+virheensä.+Maailma+on+sitä+varten+jotta+oppisimme+VIRHEISTÄMME.+Siihen+on+ainut+lääke+oppia+antamaan+anteeksi+maailmalle.+Jos+otamme+pois+maailmasta+eli+ihmisestä+mahdollisuuden+erehtyä,+miten+kukaan+mäkihyppääjä+pystyisi+parantamaan+suoritustaan+ELLEI+olisi+tehnyt+ensi+huonoa+hyppyä?+Entä+kaikki+muu+ihmisen+tekemä?+On+ihmelapsia,+mutta+hekin+ovat+"kehittyneet"+edelleen.
Miten+kukaan+voi+tämän+jälkeen+epäillä+anteeksiannon+syytä+ja+perustetta?+Ensin+itselleen+ja+sitten+kaikelle.
03.01.2017 16:16
Kolme+on+läsnä+joka+hetki.
Minä
Rakkaus+
Jumala
Olen+rakastava+kaikin+mahdollisin+tavoin,+se+on+Jumalan+käsky+minulle,+muiden+asia+on+olla+se+mitä+heidän+kuuluu+olla+jotta+oppisivat+mitä+opettavat.
Anteeksiannon+ensimmäinen+oivallus:
Hyväksyn+sinut,+hänet,+sellaisena+kuin+hän+on,+siksikin+että+silloin+vain+hyväksyn+sen+miltä+hän,+sinä,+minusta+näyttä++Onko+hän+sitä?+On+mutta+VAIN+minun+mielikuvassani.+
Näin+on+pakko+(minun)+myöntää+että+annan+anteeksi+itselleni+OMAN+mielikuvani.+Palaan+takaisin+iloon+ja+rauhaan+tietäessäni+että+Jumala=Rakkaus+ei+tuomitse.
Tämä+ei+estä+minua+ajattelemasta+asioista+omalla+tavallani,+se+vain+pyytää+tekemään+syyttämättäjättämispäätöksen.+=+Anteeksianto
03.01.2017 11:52
Mitä+Rakkaus+on+
http://raamattu.fi/1933,38/1Kor.13.html
Samaan+hengenvetoon+on+myönnettävä+että+muutamille+tämä+ei+riitä+vaan+heti+on+pantava+ruotuun+vääräuskoisia+siksi+että+Jesuksen+väitetään+niin+sanoneen.
muumomuorille+omasta+puolestani+juuri+äskettäin+oli+kasvatustieteellinen+ohjelma+telkusa+jossa+kirjaimellisesti+osoitettiin+kuinka+lapsi+oppi+juuri+sen+mitä+aikuinen+ON+ei+niinkään+sitä+minkä+aikuinen+sormi+pystyssä+opettaa.
Siksipä+ymmärrän+tuon+lähetyskäskyn:+Opetan+sitä+mitä+olen,+en+lainkaan+tai+juurikaan+sitä+mitä+selitän.
Olen+rakastava+kaikin+mahdollisin+tavoin,+se+on+Jumalan+käsky+minulle,+muiden+asia+on+olla+se+mitä+heidän+kuuluu+olla+jotta+oppisivat+mitä+opettavat.+Eli+vain+siten+oppii+tuntemaan+itsensä.+Kun+tuntee+itsensä,+tuntee+Jumalan.
syrjäänvetäytyvälle+samoin:+tee+se+minkä+toivoisit+itsellesi.+(rakastava,+anteeksiantava+varsinkin+itsellesi)++Siinä+on+erinomainen+lähtökohta.+Minusta+se+riittää+pitkälle.+Kun+hallitset+mielesi+-+rauhan+ja+ilon+-+jokainen+kanssasi+kokee+sen+sinusta.+(oppii)+Näitä+opetan+itselleni.+Kiitos+kun+olette+olemassa.
03.01.2017 11:35
Jeesus+ei+jättänyt+kirjoituksia,+hän+jätti+Pyhän+Hengen+jokaiseen+kuuntelevaan+mieleen.+Kuulolla+oleva+mieli+tarkkailee+tätä+hetkeä+ei+kirjoituksia.
02.01.2017 20:31
Brina+jälleen+hyvin+selkeää+ja+yksinkertaista.
Kuten+Sinuhe+Egyptiläinen+mietti+sotapäällikön+tehtävä:
"Tuomitaanko+hänet+sen+mukaan+mitä+hän+tekee
vai
tuomitaanko+sen+mukaan+mitä+hän+tuntee+tehdessään+minkä+tekee.
Todellisuudessa+ihminen+itse+tuomitsee+itsensä+rauhaan+tai+pelkoon,+siksikin+on+hyvä+olla+tietoinen+tuntemuksistaan.+Valitse+sellainen+"teko"+jonka+kanssa+olet+sovinnossa.+Rakkaus.
02.01.2017 13:52
Minua+miellyttää+ajatus+että+Pyhä+Henki+käyttää+kaikkea+oppimaani+ja+kokemaani+joka+hetki+parhaakseni.+Siitä+seuraa;+kun+koen+että+nyt+on+erimielisyyttä+(mitä+tahansa)+tiedän+että+se+on+minun+ikioma+ajatukseni+jonka+voin+antaa+pyhän+Hengen+avulla+anteeksiantoon+itselleni+-+rakasta+itseäsi.
Jokainen+tekee+parhaansa+(tulkintansa)+joka+hetki+kaikesta.+Minäkin
Rakastan+itseäni+koska+silloin+todella+olen+rakastavassa+mielentilassa+en+pysty+vihaamaan+ketään.+Tai+päinvastoin,+kun+suutun+millä+sekunnilla+ikinä+silloin+en+ole+rakastavassa+mielentilassa.
02.01.2017 13:15
Minä+tiedän+totuuden
kirjoitti+Barry+Long+ja+olen+samaa+mieltä.+Rakkaus+on+totuus+kuten+vuorisaarnassa+hyvin+kuvaillaan.
Rakkaus+ei+ole+jonkun+puolesta,+rakkaus+ei+ota+kantaa+se+on+kaikki,+rakkaus+jakaa+kaiken+kaikille.+Ykseys.+Raakkaus+ei+ole+½+se+on+1
+Kehoina+me+emme+mitenkään+voi+olla+samanarvoisia,+(ylipainoinen,+alipainoinen,+huonosti+kävelevä,+ei+pysty+ajamaan+F1+autoja,+ei+pysty+orkesterinjohtajaksi,+ei+osaa+lukea,+on+maailmanparas+mäkihyppääjä,+jne.+loputtomasti+koska+emme+mitenkään+pääse+sovintoon+miten+kukin+ominaisuus+tai+sen+puute+arvotettaisiin)
Nyt+on+hyvä+ajatella+että+kysymyksessä+on+mielen+tila+ei+fyysinen+raha+tai+tavara.+Tomuksi+mureneva+maailma+ei+ole+minkään+jakamisen+arvoinen.+Rakkaudella
02.01.2017 12:45
Totta+turiset,+rituaalit+toki+kuten+liikennesäännöt++jne.+välttämättömiä+tietenkin.+Kun+porukkaa+on+paljon+koossa.
Tarkoitankin+miettimään+kuinka+paljon+mukana+on+rakkautta,+erimielisen,+erivärisen,+"erilaisen"+ihmisen+arvostusta.
Uskonoissakin+sitä+saattaa+löytyä+jos+on+sillä+mielellä+toimiva+ihminen.
Kolmiyhteisyys+oli+mielessäni,+-+en+liitä+sitä+mihinkään+uskontoon.+
Ajattelen+esimerkiksi+kännykkää.+
On+tieto/+totuus+vaikkapa+Jumala
On+mieli/ajattelija+vaikkapa+ihminen+Jeesus
On+välittäjä/operaattori/yhdistäjä+Pyhä+Henki
Kuten+kuvailin+jokaisella+on+sama+viesti+jokaiselle.++Ykseys
Luterilaisittain+ilmaistuna+kolmiyhteinen+ykseys.
Hauskinta+minulle+tässä+mielikuvassa+on+tieto+että+käytössä+on+vain+yksi+linja,+yksi+välittäjä+kullekin+ihmiselle.+Siis+uskontojen+nimeä+käyttääkseni+Pyhä+Henki.
Kun+ihminen+kieltää+tuon+linjan+olemassaolon+hän+irtisano+mahdollisuuden+anteeksiantoon.+Eli+hän+ei+pääse+yhteyteen+Totuuden+kanssa,+jälleen+kun+hän+luottaa+ja+hyväksyy+tuon+yhteyden+hän+ON+yhteydessä.
Tämä+selventää+minulle+tuon+lauseen:+Pyhän+Hengen+pilkkaa+ei+saa+anteeksi.+Selvä+se+jos+katkaisee+puhelun+silloin+linja+on+poikki.
+Hyväksy+totuutesi+ja+ota+uusi+puhelu.
Yksi+laiva+voi+kulkea+vain+yhtä+väylää.+Mietin+minkä+väylän+valitsen.+En+väitä+minkään+uskonnon+puolesta.+Uskonto+ei+tee+-+ihminen+tekee.+Olen+vain+niin+syvällä+näissä+kristillisissä+käsitteissä,+ainakin+minä.
Toivon+etten+tyrkyttäisi+kunhan+mietiskelen
01.01.2017 14:46
Inhottava+realisti+kuten+kaikista+aiemmista+viesteistä+huomaat+JOKAINEN+elää+oppimaansa+totuutta,+elämänkatsomustaan,++todeksi+omalla+tavallaan.+Ja+samalla+kokee+omissa+nahoissaan+mitä+tuli+opettaneeksi.+Minusta+reilumpaa+järjestelmää+on+vaikea+keksiä.
Niin+metsä+vastaa+kuin+sinne+huudetaan.
Niin+kuin+opetat+monimutkaista+teoreettista+ja+monen+rituaalien+ja+säädösten+kaavoja,+sitä+syvemmin+sekaannut+sääntöjen+valvontaan,+mittaamiseen+arvostelemiseen+jopa+syyllistämiseen.+Mitä+muuta+tällainen+tuottaa+muuta+kuin+opettajalle+valvojan+syyllisyyttä+epäonnistumisen+tuskaa+surua+ja+murhetta+jne...+Valvoja+on+yhtä+kuin+vanki.
Kuka+kuitenkaan+tietää+Totuuden?
se+joka+uskoo+rakkauteen+iloon+ja+rauhaan.
01.01.2017 10:34
Jumala+on+henki,+rakkaus
Pyhä+Henki+on+viestinviejä,+välittäjä
Jeesus++kristustietoisuus+ja+ihmismieli+vastaanottaja+toteuttaja,+ansaitsee+kyllä+jumaluuden+arvon,+kuten+jokainen+joka+elää+tämän+todeksi+elämässään.
Sanoma+on+ohje+"elä+todeksi+Rakkaus,+luottamus,+ilo+ja+rauha".+Sanoma+on+kaikille+ja+kaikilla+sama+joten+sanomasta+näkyy+ja+kuuluu+vain+yksi+eli+rakkaus+luottamus+ilo+ja+rauha.+Siksi+se+on+se+YKSI
31.12.2016 23:27
>>Jumalan+tahdossa+ei+loppupeleissä+ole+kyse+kuin+yksittäisten+ihmisten+näkemyksistä,+<<
Jälleen+hiukan+syvemmin+jos+mahdollista.+Kun+kellään+ei+ole+muuta+kuin+yhden+ihmisen+näkemys....+mistään.+Toki+opettajia+on+jokaisella+mutta+vain+oma+mieli+ottaa+vastaan+(jotakin)+opinnot.
Siksipä+juuri+on+käsite+Jumalan+Poika+koska+(yksikkö)+kukaan+ei+voi+elää+muuta+kuin+(yhtä)+omaa+elämänsä+ja+jokaisella+on+sama+lähtökohta+ja+sama+päämäärä.+Lopulta+hyväksytään+yksi+mieli+rakkaudella
Minusta+Jumalan+tahto+ja+tarkoitus+ilmenee+nimessään
Minä+olen+se+joka+minä+olen.
31.12.2016 12:27
Kiitos+mielenkiinosta
Edelleen+voisiko+ajatella+vielä+hiukan+syvemmin:+Tuhlaajapoika+kertomuksessa+kuvataan+että+suuri+joukko+ei+koskaan+lähtenyt+Isänsä+luota.+
Tämä+yksi+lähti+ja+hänelle+Luoja+antoi+unessa+kuppanin.+Mitään+ei+tapahtunut+ilman+molempien+tahtoa.+(on+vain+yksi+mieli+eli+yksi+totuus)+Poika+halusi+ja+Isä+salli,+mutta+Isä+loi+samalla+hetkellä+mahdollisuuden+palata.(unesta)
Tuo+unessa+annettu+kumppani+mahdollistaa+erillisyyden+kokemuksen+koska+Tuhlaajapoika+halusi+eroon+Isänsä+kotoa,+jonka+koemme+ns.+kaksinaisuutena,+erillisyytenä.+Dualismi+on+pelastuksen+avain.+Mietitäämpä+onko+jollain+todella+perimmältään+erityisiä+tarpeita,+jokainen+ihminen+tarvitsee+aivan+samat+lopulliset+tarpeet.+Tämän+ymmärtäminen+avaa+mahdollisuuden+anteeksiantoon+itselleni.+Luovun+kuvitelmasta+että+minä+olisin+jotenkin+jotain+muuta+kuin+se+mitä+Luoja+minulle+on+antanut.+huonompi+tai+parempi.+Tämä+totuus+kuuluu+jokaiselle.+(rakasta+itseäsi)
Pidän+mm.juuri+tätä+keskustelua+Jumalan+rakkauden+laajentamisena.+Jokainen+kohtaaminen+on+mahdollisuus+nähdä+joko+tai.+Jälleen+on+vain+kysymys+minkä+merkityksen+annan.
Raamattua+ei+voi+kirjoittaa+uudelleen,+sen+jälkeen+se+ei+enää+olisi+raamattu.
Joten+minulle+Jumala+käsitteenä+on+Rakkaus+ja+ainoastaan+rakkaus.+Menen+Jumalani+eteen+joka+hetki+ja+totean+että+minulle+on+mahdottomuus+ajatella+että+pelkään+sitä+jota+rakastan.
Minulle+Nasaretilainen+on+yksi+hyvin+syvällisesti+ymmärtänyt+ihminen+eläessään+manpäällä+ja+siinä+mielessä+Jumalan+Poika.
Hän+on+minulle+esimerkki+ylösnousemuksesta,+luopumisesta+maailmasta,+valaistumisesta,+anteeksiannosta+maailmalle+ja+itselleni,+mitä+sanaa+nyt+haluaakaan+käyttää.
31.12.2016 11:55
Miten+olisi+jos+ainut+tarkoitus+kaikelle+on+se+jonka+sinä+sille+annat.
Eikö+kuitenkin+jokainen+luo+joka+hetki+oman+maailmansa.++Vai+voitko+kuvitella+katsovasi+maailmaa+kaverin+silmillä.+Se+ei+ole+fyysisesti+eikä+ajatuksen+tasolla+mitenkään+mahdollista.+Jokainen+näkee,+kokee,+ajattelee+ja+toimii+oman+kokemuksensa+ja+näkemyksensä+"vankina"
Minä+ole+se+joka+minä+olen.+Sinulle+kaikella+rakkaudella+kaikki+tuo+sama,+mutta+jokainen+ymmärtää+tuonkin+omalla+tavallaan.
Jumala+halusi+rakkaudessaan+luoda+kumppanin+pojan+(ihmiskunta+on+Jumalan+Poika)jonka+kanssa+kokea+ja+laajentaa+rakkautta.+Jeesus+Nasaretilainen++näytti+miten+maailmassa+on+hyvä+toimia+jotta+Rakkauden+tahto+toteutuisi+jokaisen+kohdalla.
Vielä+parempaa:+Jumala+antoi+maailman+pojalleen+(ihmisille)+jotta+tämä++löytäisi+kotiin.
Tuhlaajapoika+kertomus
30.12.2016 11:30
Kurssi+on+omistanut+20sivun+mittaisen+luvun++24+Erityisyys+tavoitteena+kuvaamaan+erityistä+ihmissuhdetta.
Lyhennän+omana+versionani.
+Rakkaudella+on+taipumus+alkaa+erityisyyden+kokemuksesta.+Miten+onkaan+ihanaa+kun+minuakin+joku+rakastaa.++Minusta+tähän+liittyy+sinun+kysymyksesi+parisielusta.
Kurssin+tinkimätön+ohje+on+että+Jumala+ei+luonut+erityisiä+ihmisiä+eikä+erityisiä+suhteita.+Kuitenkin+tässä+unessamme+juuri+nuo+erityiset+suhteet+ovat+opettavaisia+juuri+siksi+kun+ne+ovat+niin+omakohtaisia.
Luvun+24+loppuosassa+on+yleisohjeena+lainaus:
+"Kaiken+maailmassa+olevan+voi+testata+seuraavalla+yksinkertaisella+tavalla:+"Mikä+tarkoitus+sillä+on?"+Vastaus+tekee+sitä+sen+mitä+se+merkitsee+sinulle.+Itsessään+sillä+ei+ole+mitään+merkitystä,+mutta+sinä+voit+tehdä+sen+todelliseksi+palvelemasi+päämäärän+mukaisesti.+..."
Nyt++omiani+eli+mikään+maailmassa+ei+ole+hyvä+eikä+paha+mutta+jokainen+kokee+hyviä+ja+pahoja+koska+jokainen+joutuu+(pääsee)+valitsemaan+joka+hetki+ja+joka+asian.+esim.+parisielu+tai+jotain+muuta?
Ykseys+on+lopullinen+mielen+tila,+lopullinen+päämäärä,+ei+erityisyyden+kokemus.+Pidä+hyvää+huolta+omasta+erityisyydestäsi,+se+on+paras+opettajasi.+Kun+ymmärtää+ja+kokee+että+jokainen+on+erityinen+niin+eikö+silloin+jokainen+ole+samanlainen,+myös+itse?
29.12.2016 15:09
Aloituksen+kysymykseen:+Kirkko+ei+toimi,+ihmiset+toimivat.
28.12.2016 20:16
Demokratia+on+siitä+hyvä+että+kukaan+ei+ole+henkilökohtaisesti+vastuussa
28.12.2016 20:11
Rehellinen+aloitus+ja+kysymys.+Lopultakin+kysyjä+ilmoittaa+käsityksensä.
>Eikö+kaikkitietäväinen+olento,+jos+olisi+olemassa,+noin+oletusarvoisesti+tietäisi+palvojastaan+kaiken+muutenkin,+hänen+aivoituksistaan,+munaskuistaan+jne.?<
Kyllä+minä+jutustelen+kaikenlaista+tapaamieni+ihmisten+kanssa+vaikka+hyvin+tiedän+että+heillä+on+asiasta+paremmat+tiedot+kuin+minulla+ikinä,+aivan+kuin+sinunkin+kansasi+tässä.+Eikö+juuri+se+ole+hyvä+syy+tarinointiin.+Sanon+tästä+mielipiteeni+vaikka+saatat+jopa+arvata+ajatukseni+etukäteen,+ei+se+minua+haittaa.+Ei+yhtään+sanaa+esiinny+tekstinä+tässä+kunnes+minä+sen+näkyviin+näppäilen.+Sinä+niin+kuin+jumalakin+ovat+"oletusarvoisia=samanarvoisia".+Kirjoitettuani+jotain+typerää+tunnen+pahoinvointia+ja+kirjoitettuani+sinusta+jotain+typerää+tiedän+että+sinä+tunnet+jotain+ikävää.+Ei+keskustelu+Jumalan+kanssa+ole+tämän+ihmeellisempää.+Lisäksi+olen+huolehtimatta+siitä+että+aina+on+joku+joka+kokee+ajatukseni+typeryytenä,+niin+vain+on,+ja+se+on+hänen+asiansa.
Rakkaus+sinua+ja+itseäni+kohtaan+inspiroi+ja+minä+koen+Jumalan+rakkaudessa+ja+luottamuksessa.+En+minä+sitä+mitenkään+pysty+todistamaan+tämän+ihmeellisemmin.
Täysin+vakuuttuneena+tiedän+Jumala+käsitteenä+jatkaa+ja+voi+hyvin+jokaisen+mielessä+kuten+tähänkin+asti.+Eikä+mitään+tapahdu+missään+ennen+kuin+se+on+jonkun+mielessä.
Jumala+sanana+ja+käsitteenä+nimenä+tulee+pysymän+ikuisesti+ja+ainakin+niin+kauan+kuin+on+ajattelevia,+tuntevia,+vihaavia,+pelokkaita,+rohkeita+ja+rakastavia+ihmisiä.
28.12.2016 17:23
RationaalinenAteisti+kirjoittaa
27.12.2016+15:22
>Mikseivät+he+ymmärrä+omaa+etuaan?<
ja+edelleen
>hyysääjät+ovat+yleensä+naisia+joten+ilmiö+saattaa+liittyä+äidinvaistoon+ja+hoivaviettiin<
Kysymys+herää+mitä+muuta+tunnet+jäänesi+paitsi+kuin+hoivaamista.
Jos+sinua+olisi+hoivattu+saattaisit+arvostaa+sitä+etkä+olisi+niin+pettynyt+moniin+asioihin.+Omalta+kohdaltani+mietin+onko+vastaukseni+minun+oman+etuni+mukaista
28.12.2016 13:32
89 / 121