Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. fvfcfdcdcd+++3.1.2017+21:45+Kunnioitan+mielenkiintoasi.Jokaisella+on+oma+uskonsa.+Kukaan+ei+pysty+ajattelemaan+toisen+ihmisen+ajatuksia.+Ainakin+minusta+tuntuisi+oudolta+jos+törmäisin+kopiooni.+Minä+näyttelen+oman+osani+niin+hyvin+että+se+ei+tarvitse+toistoa.
  2. Totta+turiset,+rituaalit+toki+kuten+liikennesäännöt++jne.+välttämättömiä+tietenkin.+Kun+porukkaa+on+paljon+koossa.Tarkoitankin+miettimään+kuinka+paljon+mukana+on+rakkautta,+erimielisen,+erivärisen,+"erilaisen"+ihmisen+arvostusta.Uskonoissakin+sitä+saattaa+löytyä+jos+on+sillä+mielellä+toimiva+ihminen.Kolmiyhteisyys+oli+mielessäni,+-+en+liitä+sitä+mihinkään+uskontoon.+Ajattelen+esimerkiksi+kännykkää.+On+tieto/+totuus+vaikkapa+JumalaOn+mieli/ajattelija+vaikkapa+ihminen+JeesusOn+välittäjä/operaattori/yhdistäjä+Pyhä+HenkiKuten+kuvailin+jokaisella+on+sama+viesti+jokaiselle.++YkseysLuterilaisittain+ilmaistuna+kolmiyhteinen+ykseys.Hauskinta+minulle+tässä+mielikuvassa+on+tieto+että+käytössä+on+vain+yksi+linja,+yksi+välittäjä+kullekin+ihmiselle.+Siis+uskontojen+nimeä+käyttääkseni+Pyhä+Henki.Kun+ihminen+kieltää+tuon+linjan+olemassaolon+hän+irtisano+mahdollisuuden+anteeksiantoon.+Eli+hän+ei+pääse+yhteyteen+Totuuden+kanssa,+jälleen+kun+hän+luottaa+ja+hyväksyy+tuon+yhteyden+hän+ON+yhteydessä.Tämä+selventää+minulle+tuon+lauseen:+Pyhän+Hengen+pilkkaa+ei+saa+anteeksi.+Selvä+se+jos+katkaisee+puhelun+silloin+linja+on+poikki.+Hyväksy+totuutesi+ja+ota+uusi+puhelu.Yksi+laiva+voi+kulkea+vain+yhtä+väylää.+Mietin+minkä+väylän+valitsen.+En+väitä+minkään+uskonnon+puolesta.+Uskonto+ei+tee+-+ihminen+tekee.+Olen+vain+niin+syvällä+näissä+kristillisissä+käsitteissä,+ainakin+minä.Toivon+etten+tyrkyttäisi+kunhan+mietiskelen
  3. Kiitos+mielenkiinostaEdelleen+voisiko+ajatella+vielä+hiukan+syvemmin:+Tuhlaajapoika+kertomuksessa+kuvataan+että+suuri+joukko+ei+koskaan+lähtenyt+Isänsä+luota.+Tämä+yksi+lähti+ja+hänelle+Luoja+antoi+unessa+kuppanin.+Mitään+ei+tapahtunut+ilman+molempien+tahtoa.+(on+vain+yksi+mieli+eli+yksi+totuus)+Poika+halusi+ja+Isä+salli,+mutta+Isä+loi+samalla+hetkellä+mahdollisuuden+palata.(unesta)Tuo+unessa+annettu+kumppani+mahdollistaa+erillisyyden+kokemuksen+koska+Tuhlaajapoika+halusi+eroon+Isänsä+kotoa,+jonka+koemme+ns.+kaksinaisuutena,+erillisyytenä.+Dualismi+on+pelastuksen+avain.+Mietitäämpä+onko+jollain+todella+perimmältään+erityisiä+tarpeita,+jokainen+ihminen+tarvitsee+aivan+samat+lopulliset+tarpeet.+Tämän+ymmärtäminen+avaa+mahdollisuuden+anteeksiantoon+itselleni.+Luovun+kuvitelmasta+että+minä+olisin+jotenkin+jotain+muuta+kuin+se+mitä+Luoja+minulle+on+antanut.+huonompi+tai+parempi.+Tämä+totuus+kuuluu+jokaiselle.+(rakasta+itseäsi)Pidän+mm.juuri+tätä+keskustelua+Jumalan+rakkauden+laajentamisena.+Jokainen+kohtaaminen+on+mahdollisuus+nähdä+joko+tai.+Jälleen+on+vain+kysymys+minkä+merkityksen+annan.Raamattua+ei+voi+kirjoittaa+uudelleen,+sen+jälkeen+se+ei+enää+olisi+raamattu.Joten+minulle+Jumala+käsitteenä+on+Rakkaus+ja+ainoastaan+rakkaus.+Menen+Jumalani+eteen+joka+hetki+ja+totean+että+minulle+on+mahdottomuus+ajatella+että+pelkään+sitä+jota+rakastan.Minulle+Nasaretilainen+on+yksi+hyvin+syvällisesti+ymmärtänyt+ihminen+eläessään+manpäällä+ja+siinä+mielessä+Jumalan+Poika.Hän+on+minulle+esimerkki+ylösnousemuksesta,+luopumisesta+maailmasta,+valaistumisesta,+anteeksiannosta+maailmalle+ja+itselleni,+mitä+sanaa+nyt+haluaakaan+käyttää.
  4. Miten+olisi+jos+ainut+tarkoitus+kaikelle+on+se+jonka+sinä+sille+annat.Eikö+kuitenkin+jokainen+luo+joka+hetki+oman+maailmansa.++Vai+voitko+kuvitella+katsovasi+maailmaa+kaverin+silmillä.+Se+ei+ole+fyysisesti+eikä+ajatuksen+tasolla+mitenkään+mahdollista.+Jokainen+näkee,+kokee,+ajattelee+ja+toimii+oman+kokemuksensa+ja+näkemyksensä+"vankina"Minä+ole+se+joka+minä+olen.+Sinulle+kaikella+rakkaudella+kaikki+tuo+sama,+mutta+jokainen+ymmärtää+tuonkin+omalla+tavallaan.Jumala+halusi+rakkaudessaan+luoda+kumppanin+pojan+(ihmiskunta+on+Jumalan+Poika)jonka+kanssa+kokea+ja+laajentaa+rakkautta.+Jeesus+Nasaretilainen++näytti+miten+maailmassa+on+hyvä+toimia+jotta+Rakkauden+tahto+toteutuisi+jokaisen+kohdalla.Vielä+parempaa:+Jumala+antoi+maailman+pojalleen+(ihmisille)+jotta+tämä++löytäisi+kotiin.Tuhlaajapoika+kertomus
  5. Rehellinen+aloitus+ja+kysymys.+Lopultakin+kysyjä+ilmoittaa+käsityksensä.>Eikö+kaikkitietäväinen+olento,+jos+olisi+olemassa,+noin+oletusarvoisesti+tietäisi+palvojastaan+kaiken+muutenkin,+hänen+aivoituksistaan,+munaskuistaan+jne.?<Kyllä+minä+jutustelen+kaikenlaista+tapaamieni+ihmisten+kanssa+vaikka+hyvin+tiedän+että+heillä+on+asiasta+paremmat+tiedot+kuin+minulla+ikinä,+aivan+kuin+sinunkin+kansasi+tässä.+Eikö+juuri+se+ole+hyvä+syy+tarinointiin.+Sanon+tästä+mielipiteeni+vaikka+saatat+jopa+arvata+ajatukseni+etukäteen,+ei+se+minua+haittaa.+Ei+yhtään+sanaa+esiinny+tekstinä+tässä+kunnes+minä+sen+näkyviin+näppäilen.+Sinä+niin+kuin+jumalakin+ovat+"oletusarvoisia=samanarvoisia".+Kirjoitettuani+jotain+typerää+tunnen+pahoinvointia+ja+kirjoitettuani+sinusta+jotain+typerää+tiedän+että+sinä+tunnet+jotain+ikävää.+Ei+keskustelu+Jumalan+kanssa+ole+tämän+ihmeellisempää.+Lisäksi+olen+huolehtimatta+siitä+että+aina+on+joku+joka+kokee+ajatukseni+typeryytenä,+niin+vain+on,+ja+se+on+hänen+asiansa.Rakkaus+sinua+ja+itseäni+kohtaan+inspiroi+ja+minä+koen+Jumalan+rakkaudessa+ja+luottamuksessa.+En+minä+sitä+mitenkään+pysty+todistamaan+tämän+ihmeellisemmin.Täysin+vakuuttuneena+tiedän+Jumala+käsitteenä+jatkaa+ja+voi+hyvin+jokaisen+mielessä+kuten+tähänkin+asti.+Eikä+mitään+tapahdu+missään+ennen+kuin+se+on+jonkun+mielessä.Jumala+sanana+ja+käsitteenä+nimenä+tulee+pysymän+ikuisesti+ja+ainakin+niin+kauan+kuin+on+ajattelevia,+tuntevia,+vihaavia,+pelokkaita,+rohkeita+ja+rakastavia+ihmisiä.